Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hoi, ik heb van deze site eigenlijk zowat de meeste informatie kunnen afhalen over het plukken van de puntige kaalkopjes oftewel psilocybe selimanceata

ik heb ook al meerdere keren in boeken gesnuffeld waar dit onderwerp in voorkwam :P

ik ben al twee jaar van plan om te plukken maar heb me voorgenomen om het aan de kant te schuiven voor een paar jaar want als beginner heb ik duidelijk niet genoeg ervaring maar ik ben er toch vaak mee bezig en denk dat het langzaam tijd wordt dat ik stappen ga ondernemen ik weet het is wel erg vroeg om over dit topic te beginnen maar toch heb ik nog een paar vraagjes die me nog niet duidelijk zijn

1: hoelang groeien ze eigenlijk (dus hoeveel tijd nemen ze om al zichtbaar boven de grond uit te steken)

2. zijn er ook lookalikes die dodelijk zijn (dus buiten buikpijn enzo)

 

ik hoop dat jullie me kunnen helpen en tips kunnen geven

 

groetjes : psychedelics

Edited by psychedelics

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrong section!

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites
:withstupid: en met de postteller op 1 ook niet netjes voorgesteld zoals dat hoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooral die laatste vraag maakt mij zorgen.

in plaats van een bende internetzotten op hun woord te geloven hier kan je jezelf best een 63-jarige hippie zoeken die je over de zwammen en truffels kan bijleren in het echte leven.

Straks ga je nog alleen liggen trippen, zonder toezicht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom bestel je niet gewoon een zelf kweek setje bij een growshop http://www.dutch-headshop.com/nl/paddo-kweekset-cambodia-readytogrow-innervisions-p-898.html

Weet je precies waar ze groeien ,geen gekloot met uitzoeken

En er hoeft ook geen spoed arts binnen een paar maanden liggen te zoeken welke paddo jij hebt gevreten tijdens je wandeling door het bos

 

Wil je het risico lopen is het je eigen beslissing maar ik ben vrij zeker dat elk wel denkend mens hier mij erin zal steunen dat je geschift bent om paddestoelen te gaan plukken zonder een zeer uitgebreide kennis van de paddos in onze omgeving te hebben

 

Wat jij duidelijk niet hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

Deze vraag stellen zegt al genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk vind ik het helemaal geen slechte vragen die psychedelics stelt.

Echter wil ik als ervaren paddestoelen plukker benadrukken, dat het helaas niet allemaal zo simpel ligt met het zelf determineren van een paddo in de vrije natuur.

Tuurlijk zijn er lookalikes ! Dat is zelfs met het beroemde eekhoorntjesbrood zo. Kijk het punt is, dat het altijd een gok zal blijven. OF je zult werkelijk alle kenmerken van de paddo moeten kennen en zoals eerder vermeld liefste eerst enkele keren plukken met een ervaren 'hippie'.

 

Ik kom zelf uit Polen, een land waar paddestoelen geplukt mogen worden. Ik hou me altijd aan de soorten die ik van jongs af aan heb leren kennen, maar tot heden zijn er tientallen doden per jaar door een vergiftiging in t land. Kijk, als je hem eenmaal binnen hebt en je lever houdt ermee op, dan is het echt TE laat.

 

maw; fiets lekker naar de smartshop en geef een tientje uit voor iets waar je vanuit kunt gaan, dat het is wat je verwacht ..

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap jullie best wel maar daarom stel ik deze vragen eerst . het duurt nog lang voordat ik ze zal plukken daarom ben ik ook benieuwd naar jullie mening ik geef eerlijk toe ik ben stront eigenwijs dus vroeg oflaat zal ik ze toch gaan zoeken ik snap natuurlijk ook de risico's maar een ding weet ik zeker het klinkt miss raar als ik dit zeg emaar ik kan ze wel al onderscheiden maar toch blijft niet 100% safe maar daarom begin ik dit onderwerp zoiezo is het niet alleen voor het trippen op deze paddestoelen maar ook de hobby maar nu zit ik nog steeds met mn vragen zelfs wiki heeft geen antwoord voor me iig van gedachte zal ik niet veranderenmaar dat risico neem ik :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je merkt het vanzelf als je de verkeerde hebt te pakken. Darwin rules!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom bestel je niet gewoon een zelf kweek setje bij een growshop http://www.dutch-hea...ions-p-898.html

Weet je precies waar ze groeien ,geen gekloot met uitzoeken

En er hoeft ook geen spoed arts binnen een paar maanden liggen te zoeken welke paddo jij hebt gevreten tijdens je wandeling door het bos

 

Wil je het risico lopen is het je eigen beslissing maar ik ben vrij zeker dat elk wel denkend mens hier mij erin zal steunen dat je geschift bent om paddestoelen te gaan plukken zonder een zeer uitgebreide kennis van de paddos in onze omgeving te hebben

 

Wat jij duidelijk niet hebt

ik wil niet zeggen dat ik er alles van afweet. maar dat ik duidelijk GEEN kennis heb zal ik niet snel zeggen. ik ben al zo ongeveer 3 jaar bezig met informatie over deze psilo's en twee jaar dat ik denk van zal ik het doen zal ik het niet doen. ooit moet een eerste keer zijn. maar ik heb idd al meerdere malen zo'n zelf kweek setje gekocht bij de lokale smartshop dat is wel leuk en aardig maar het is niet hetzelfde zoals ik al eerder zei het zal ook een hobby gaan worden. ik snap wel dat mensen het afraden maar dat heb ik al vaker gehoord ik ben gewoon eigenwijs :innocent: maar zo ben ik eenmaal :wacko: iig wel bedankt voor de reactie :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 'Darwin rules' bedoelde ik dat alleen de slimme mensen overleven. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiezo als je gaat plukken eerst verifieren door iemand met ervaring voor je begint te knabbelen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 'Darwin rules' bedoelde ik dat alleen de slimme mensen overleven. ;)

weet ik dat ook weer :tu we zullen wel zien :lol:

 

Zoiezo als je gaat plukken eerst verifieren door iemand met ervaring voor je begint te knabbelen ;)

ja dat lijkt me idd handig zoals ze zeggen het zekere voor het onzekere :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...