Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dilago

10 powerplant in kweektent onder 600 watt

Recommended Posts

Na lang wikken en wegen is de kogel door de kerk.

Ik heb 10 powerplant stekken die er helaas niet allemaal even kwiek uitzien. Bij het planten heb ik er een gebroken (grrr) en als die het niet overleeft blijven er 9 over (mag ik hopen.)

 

Grond: special mix gold label.

Heb de planten geplant en nog geen water gegeven i.v.m.gebrek aan tijd.

 

Foto's volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechte stekken geen water geven terwijl ze moeten wortelen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekjes moet je eerst even bij laten komen onder tl licht in een propagator in 1 liter potjes met zaai en stek grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze toch nog wat water gegeven, helaas had ik geen tijd om het af te zuren. Het is bronwater geworden.

 

@ Speedyweedy, zo is het maar net!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp heb ik aangezet, nu nog maar even handmatig want ik heb nog geen idee hoe die timer werkt. Ik wil ze op 18/6 hebben tijdens de groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles wat fout kan gaan is zowat fout gegaan, de radiator werkt niet waardoor de afzuiging bij 15 graden nog op volle kracht doorgaat zodat ik al 5 van mijn planten naar het kerkhof heb kunnen brengen. Toen gister opeens de transistor ook nog begon te brommen heb ik wegens brandgevaar de stekker er maar uitgetrokken en de 5 nog levende stekken in een kweekbakje onder de tl gezet. Het plezier waarmee ik aan binnen kweken begon is al gedaald tot het nulpunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt een fan controller nodig en een thermostaat .

Nog niet opgeven ,begin is altijd even lastig en wennen.

Zorg eerst even rustig dat alles naar behoren werkt.

Ik laat mn ruimte altijd even een dag of 2 draaien na een nieuwe start .

Om te kijken of de temp en flow wel in orde zijn,voordat ik er dames in zet.

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, ik geef het ook (nog) niet op!

Een fancontroller heb ik en ook een thermostaat, helaas blijft het koolstoffilter nog op volle kracht doorblazen als ik die keurig instel op 22 graden en het maar 15 graden is. Zal wel weer naar de growshop moeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vijf resterende stekjes heb ik in een kweekbakje gezet die ik nu even onder de lamp heb.

 

Ik heb het plan opgevat om de tent om te bouwen naar een hok, d.w.z. een hok van dezelfde afmetingen als de tent (1m x 1m x 2m) welke ik in de woonkamer plaats zodat de temperatuur mooi constant is en ik de planten beter in de gaten kan houden.

 

Foto's zal ik later posten, nog geen tijd voor gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste 5 stekjes zijn ook ten dode opgeschreven vrees ik, zo gortig heb ik het nog nooit meegemaakt, wat een kutzooi dit!!!! :fish:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker vanaf zaad beginnen je hebt iig de spullen ervoor.

Nu eerst je temp en airflow op orde .

Dan pas de volgende stap.

Raad je aan met tabs van Sannie's te beginnen.

En pas later bijvoeden als ze er om roepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga de kweektent verhuizen naar mijn woonkamer, daar is de temperatuur gemakkelijker op regel te krijgen dan in mijn koude garage. Het idee van een tent in mijn kamer spreekt me minder aan en daarom lijkt het mij wel wat om een kast te maken die dezelfde afmetingen heeft als de tent en gaten op dezelfde plekken te maken. Is dat een idee denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het snachts wat koud is doordat de lamp uitgaat, zou je er eigenlijk een kacheltje bij moeten schakelen.

Wel een met thermostaat natuurlijk.

In de woonkamer raad ik je ten strengste af.

Een kast is een idee maar je hebt alle spullen al , een kacheltje van 30 euro houd jouw tentje makkelijk warm .

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom raad je het me af om in de woonkamer te doen? Meerdere alternatieven heb ik niet, ja de slaapkamer, maar dan wordt het mij te heet om te slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp aan 's nachts zodat je de meeste kou al weg hebt.

En dan overdag's een kacheltje naast je kas waar de kas zijn warmte weg kan halen.

In principe dus een tent om de inlaat lucht gaten heen die op het kacheltje uit komen.

 

lucht in via kachel naar de tent die om de lucht gaten heen zit en klaar is kees of jan.

 

Dit kan je ook gemakkelijk doen door een 203 combi connect slang in de lengte door midden te knippen en dan de uitstekende ijzerdraadjes door de tent te drukken en dan om te vouwen om de lucht flappen heen aan de buitenkant.

Dit dan in een halve cirkel om de lucht flappen heen en deze 203 combi slang dan weer laten uitkomen op een simpel mdf kastje waar je kachel in zit.

http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-geurbestrijding/afzuigslang-combi-zilver-zwart/afzuigslang-combiconnect-203mm/

zoéén

 

m.v.g. budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie tips, ik laat de tent waar hij is en gooi de lamp 's nachts aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nieuwe stekken, ook nog Haze nota bene. Hierdoor is mijn humeur danig opgeknapt en nu gaan we voor de herkansing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekjes moet je eerst even bij laten komen onder tl licht in een propagator in 1 liter potjes met zaai en stek grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het onder 1 tl lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit dan in een halve cirkel om de lucht flappen heen en deze 203 combi slang dan weer laten uitkomen op een simpel mdf kastje waar je kachel

 

Euh kacheltje in hokje van MDF en daar dan lucht vandaan gaan betrekken?

Wat was nu ook alweer het kutte van MDF als het verwarmt werd.. ohja gaf gassen af waardoor je planten vergiftigen en juist die lucht transporteer je naar de dames met die oplossing zo.

 

Beter dan gewoon de schuur bijverwarmen totdat het 18-20C is ipv zoiets.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu een elektrisch kacheltje in de tent gehangen die aangaat als het kouder wordt dan 20 graden. Dat kan toch geen kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...