Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EigenKweek

Eerste keer wiet kweken guerilla (RQS Auto AK & WW)

Recommended Posts

Beste mede kwekers,

 

Zoals de titel het zegt ga ik voor het eerst zelf men wiet kweken.

Ben het beu om afhankelijk te zijn van een dealer die vaak nog slechte kwaliteit verkoopt voor een te dure prijs.

Ik heb gekozen voor 10x Royal AK-47 automatic (RQS) & 10x White widow automatic (RQS)

Ik ga op iets van een 5 a 6 verschillende locaties te werk gaan omdat ik nog thuis woon en men moeder is er niet zo een voorstander van maar drogen mag ik wel thuis doen.

 

Ik ben van plan de zaadjes gewoon te ontkiemen in watten op een schotel met warm water en folie er rond, eens ze allen ontkiemd zijn gaan ze mooi de volle grond in, kippengaas er omheen, slakkenkorrels, wat knoflook enz.

 

ik ga zoveel mogelijk gaan inspecteren eerste 2 weken alle dagen

daarna om de 3 dagen

 

Ik heb plaatsen gekozen die heel erg moeilijk te bereiken zijn zelf voor mij en waar de grond goed lijkt en vol brandnetels staat en zon. Ik begin in april met al het onkruid en bladeren weg te doen zodat de grond mooi netjes is. Voor ik de zaadjes plant meng ik de grond met Plagron Bat mix en doe ik er een 2 guerilla tabs in per plant.

Eens de plantjes in bloei zijn begin in 1x weekelijks met guerilla juice toe te voegen

 

Oogsten gebeurd als de Trichomes 50/50 milky/amber zijn (heb hiervoor een zakmicroscoop aangeschaft)

 

Het drogen gebeurt in men kleerkast (die ik hiervoor leeg ga maken) in een hangend droognet met de deur op een kiertje (kast staat ook naast het raam die ik dan ook openlaat) en ook een kleine ventilator op de zachtste stand om de lucht te verversen en uit de kast blazen.

Daarna nog lekker 2 weekjes curen in men glazen potten.

 

Nu nog hopen dat ik zoveel mogelijk planten over hou en er niet teveel gesneuveld worden.

 

 

Uiteraard stelde ik me ook nog een paar vraagjes:

 

1) Is het wel aan te raden om de zaadjes meteen in volle grond te stoppen?

 

2) Zaadjes moeten als ik het goed heb een halve centimeter in de grond met wit kiemtje/stengeltje naar beneden toch?

 

Als iemand nog nuttige tips voor me heeft zou ik deze graag horen!!!

 

Bedankt voor de reply's en er volgt zeker een kweekverslag ;)

Edited by EigenKweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier twee tips: elke dag of om de drie dagen inspecteren, heeft geen enkele zin. Door te gaan kijken groeien de planten echt niet sneller. Bovendien ga je opvallen bij al die inspecties en laat je een loopspoor achter. En drogen binnenshuis zonder filter is ten sterkste af te raden, tenzij je in een hutje op de hei woont en nooit bezoek krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel zou ik als het weer

Vochtiger & slechter word (eind sept/okt) checken op toprot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dat klinkt leuk!

Je kunt zowel de zaadjes direct in de grond stoppen, als dat je ze eerst laat ontkiemen in een glas water, of een schaaltje met vochtige watjes.

 

@S37

Hey eigenkweek gaat kweken met autoflowers geloof ik, dan zijn ze waarschijnlijk eerder klaar dan september/oktober, maar dat ligt er natuurlijk ook aan waneer hij begint met het ontkiemen en planten.

 

Veel succes met je guerilla

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Koekje,

 

Bedankt voor je reactie goed om te horen dat ik ze meteen de grond kan insteken (na ontkiemen natuurlijk). Ben wel benieuwd hoeveek ik zou kunnen oogsten laten we hopen op een mooie zomer.

 

En uiteraard ga ik met autoflowers kweken,

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker dertig kilo idioot, stop die zaadjes lekker waar de zon niet schijnt dan zijn ze gelijk bemest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet gewoon eens zen 3 topics lezen, en je zou ook mijn pm inbox eens moeten zien.Dan snap je het wel.Maar in het kortIn het ene topic mag ie thuis niet kweken maar wel drogen, dan vraagt ie waar ie beter wel of snel kan drogen omwille mag niet thuis.Maar hij wil ook weten hoe ie watertemperatuur meet om te kiemen en heo ze geplant motten worden dus drogen is in de verste verte nog niet in zicht.Gewoon een hoop uitleg bij een die nergens op slaat en dan nog eens een zekere haat tegen homo's en kankerpatiënten heeft maakt dat zulke figuren bij mij in de categorie idiote noobjes geklasseerd wordenGewoon een hoop idiote vragen bijeen waar hij gemakkelijk het antwoord zelf op kon vinden, niet dus.Google what u think.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaaaaaaaah, nu snap ik hem

had nog niet gezien dat deze - naar mijn mening minderjarige maar dat is een ander verhaal - poster de koortsthermometer man was...

 

ik blijf hem geweldig vinden :D Koortsthermometer. Die gaat lang meegaan die :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal wacht ik na het ontkiemen tot de wortel minstens 5 cm groot is daarna plant ik pas

Share this post


Link to post
Share on other sites

S37, gelijk op je spot in de volle grond of beter eerst op laten groeien tot een klein plantje en dan de grond in? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat denk jij? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...