Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kaassaus

kweek verslag, microkweek binnen, royaldwarf vrouwelijk.

Recommended Posts

hallo,

ik ben nieuw hier en wou graag een kweekverslagje maken.

vooral omdat ik de laatste tijd mooie kweek spullen heb gevonden voor een laag prijsje, waar denk ik ieder kweker wel wat aan heeft, deze spullen wil ik graag delen met jullie.

dit is mijn eerste kweek.

ik ontkiem de zaden in een heel klein kasje in keukenrol.

daarna gaan ze in zaailingenmix van canna.

in de groeiperiode gebruik ik plagron grow en staat het zaailingetje onder tl licht, 18uur licht en 6uur donker.

in de bloeiperiode gebruik ik plagron bloom en staat het plantje onder een hps lamp met hamerslag reflector.

in de eerste week geef ik mijn plantje alleen water daarna begin ik langzaam voeding te geven.

de laatste week voor het oogsten ga ik het plantje alleen water geven.

ik heb zelf een kweekkast gebouwd(licht dicht) van 90x90x100(lengte x breedte x hoogte in cm)deze kast is zoals je ziet erg laag,

dit omdat ik zelf graag lage planten wil kweken zoals de royaldwarf, dat zijn erg lage en breede planten.

ik bevochtig alles met een hogedrukplanten spuit, hier kan maximaal 2l water in, dan simpelweg een paar keer pompen en spuiten maar.

ook hou ik mijn kleine kasje warm met een warmte ventilator, deze heeft een thermostaat waardoor ik hem altijd op de gewenste temperatuur hou.

deze plantenspuit, ventilator en kweekkasjes zijn op dit moment te koop bij de action.

de kweekkasjes zijn te koop als setje, je krijgt er potgrond bij en aardbei zaden, dit gaat bij mij meteen de container in en ik hou alleen het kasje, ze kosten maar 1euro per stuk! dat is toch een koopje?

de ventilator kan koud blazen, warm blazen bij 1000watt en nog warmer bij 2000watt, ook kan je hem instellen zodat hij een bepaalde temperatuur aanhoud en ook leuk is dat hij maar 9,50 kost! altijd makkelijk.

de plantenspuit kost 2,50.

als je tips hebt of vragen laat het gerust weten.

hieronder wat foto's, de foto's van de verlichting en de kweekkast kome zo snel mogelijk.

groetjes....

gallery_40637_16856_43842.jpg

gallery_40637_16856_513880.jpg

gallery_40637_16856_1140381.jpg

gallery_40637_16856_2347903.jpg

gallery_40637_16856_1757438.jpg

gallery_40637_16856_2440532.jpg

gallery_40637_16856_328627.jpg

gallery_40637_16856_1092285.jpg

Edited by kaassaus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een wijziging ik ontkiem de zaden nu in cocos pluggen, van die pluggen die enorm uitzetten in water, die zet ik dan met het zaadje in mij kasje.

heb ze er gister ochtend in geplaatst en het zaadje begint al te kiemen!

gallery_40637_16856_22147.jpg

Edited by kaassaus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi kaassaus,

 

Leuk, een dwerg in de micro.Die zal zich thuis voelen ;)

 

Hoeveel watt TL en HPS ga je gebruiken?

 

Dat rode lampje van de ventilatorkachel kan problemen geven als je naar bloei gaat omschakelen. Dus afplakken of demonteren.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet meteen onder de hps ,het zijn zaadjes dus voor de lv hoef je het niet te laten

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk zeg nu al reacties!

arnold 63: het plantje is nu aan het kiemen zodra er iets boven komt gaat hij eerst mijn kweekkastje in daar is het helemaal donker, maar toch heb ik het lampje even gedemonteerd, is natuurlijk altijd beter.

ik heb nog een paar tl's liggen met het juiste kleurspectrum, ik ben van plan om er 2van 25watt boven te hangen en dan vrij dicht erop, deze buizen hebben ook een reflector, ik wil namelijk dat de plant minimaal gestrekt gaan worden.

 

verder heb een 400watt hps met hamerslag kap, dit is misschien wat veel voor zo'n kweekje, maar ik ben van plan om het hierna wat groter aan te pakken, en anders moest ik alles dubbel kopen, dat vond ik een beetje te veel van het goede.

 

speedy weedy: ik lees overal dat in de groeiperiode vooral licht nodig is wat meer in het blauwe deel van het kleurenspectrum zit, en de tl's die ik heb zijn precies goed, misschien is het ook wel goed om meteen de hps er boven te hangen, maar ik heb de middelen, dus ga het toch even proberen met eerst tl voor de groeifase ;)

 

verder heb ik de zaden nu in van die coco's pellets zitten, die zetten enorm uit in water, dit gaat zeer goed, de zaden zijn geknapt en schieten al wortel! ik kon het niet laten even te spieken.

 

ik post snel weer wat foto's!

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk een Royal dwarf tuintje, ik heb er 5 zaden van liggen . Zaden van RQS is een goede keus!

Ik schuif dus ook even aan :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek!

Ik ga je zeker volgen.

Die kweekspullen van de action ga ik zo ook ff halen, vooral die ventilator komt goed van pas.

Weet niet of je het nodig hebt, maar ze verkopen er ook mestkorrels en 20w tornados (5euro)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo iedereen,

de zaden van RQS zien er inderdaad goed uit en ontkiemen goed, ik ben er zeer tevreden over, ook waren deze ivm met een actie maar 14euro voor 5 zaden! ook nog autoflowers en vrouwelijk.

 

en ja de action heeft zeker leuke spulletjes, je moet wel goed opletten op de kwaliteit, dat is vaak ook gewoon erg slecht, maar ook al koop je

10 ventilatoren dan ben je nog goedkoop uit vergeleken met duurdere merken.

 

ook heeft de action nu kleine kweekkasjes, echt perfect voor het opkweken van kleine stekjes of zaailingen, zijn maar 2,99.

 

ik heb alleen een klein probleem, de zaden zijn nu gekiemd alleen ze groeien niet door, het zaadje komt net een beetje boven de grond en is daar gebleven 2dagen geleden, misschien te veel water? ik hoor het graag wat jullie denken.

groetjes

gallery_40637_16856_1287626.jpg

gallery_40637_16856_1415616.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten gaan , zorg wel dat de temp nog even tussen de 20en25 graden ligt.

Niet gaan spitten in die pads op zoek naar leven , t komt vanzelf goed.

En niet te nat idd

 

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey kassaus,

 

Leuk, nog een royal dwarf kweek! ik schuif ook aan =)

het kan idd een aantal dagen duren voordat je plantjes boven komen, nog even geduld ^^.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan wacht ik rustig af(is toch wel wat moeilijk)

en met de ventilator van de action is de temperatuur constant 24graden, voor nog geen 10tje werkt hij echt goed,

echt een aanrader!

vandaag mijn 400 watt hps met vsa en hamerslag kap binnen gekregen, die ga ik nu maar eens even uitpakken.

zodra er voortgang is laat ik het weten.

ik heb trouwens ook nog wat wortelstimulator heeft dit zin in de ontkiemfase?

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens heb een warmte/hygro meter aangeschaft en de temperatuur is constant 25graden,

de lucht vochtigheid is constant 75/80%, is dit een beetje oke?

lijkt mij vrij ideaal.

groetjes maar weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het wachten is idd wel lastig haha.

en wat betreft de voeding en dergelijke, ik zou het echt niet weten. ben ook net met m'n eerste kweek begonnen =P.

 

ja pakketjes krijgen is echt tof! behalve als je er achter komt dat iemand anders het al voor je heeft uitgepakt haha.

maar dat is idd spotgoedkoop, binnenkort maar ff kijken dan ^^.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 van de drie dwergen komt al boven het zand,

ik heb eergisteren een heeel klein beetje wortelstimulator met water aangemengd en de pellets even besprinkeld.

sindsdien groeien ze explosief snel, ik geef ze nog geen voeding aangezien ze dat zelf hebben voor de eerste dagen.

maar een beetje wortelstimulator bij het ontkiemen bevalt mij perfect, opzich wel logisch omdat dan de wortel,

het echt nodig heeft.

groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand nog een tip wanneer ik het ontkiemde zaadje onder de lamp moet zetten?

hij steekt nu 3/4cm boven de grond.

ik hoor het graag.

groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er blaadjes zijn hebben ze licht nodig. Dus nu mag dat wel.

Een beetje afhankelijk wat voor TL dan er lekker dicht op dan, anders gaan ze strekken.

 

ook al wortels zichtbaar? Dan ook overpotten zou ik doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog geen wortels zichtbaar, weedy speedy zei dat ik ook meteen hps kan gebruiken?

hps moet er natuurlijk wel iets verder vanaf.

zolang hij maar genoeg licht krijgt dat hij niet gaat strekken toch?

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPS heb ik zelf nog nooit geprobeerd maar zaailingen vinden hier een bak licht altijd erg lekker. Dus HPS moet volgens mij ook geen probleem zijn.

 

wel even goed de temp in de gaten houden bij de plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is ongeveer de max temperatuur?

en geef jij ze ook meteen voeding zodra ze onder het licht staat?

was ik wel van plan, natuurlijk wel in verhouding, kleine plant weinig voeding, grote plant meer voeding.

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ze zelf nu voorgroeien onder de tl maar dat is enkel zolang er nog planten onder de hps staan

Mijn huidige ronde zijn de meeste planten ook meteen onder de hps gegaan ,en degene die meteen onder de hps zijn gegaan hebben de tl plantjes ingehaald op 30 dagen

 

Max temp op 30 proberen te houden min temp op 20

Canna zaailing mix .. geen idee voor hoelang dat die voeding bevat staat normaal wel ergenst beschreven

Wel op de uitdroging letten van de potten met de hps .bovenlaag droogt (snel) uit

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in het begin iets van 26 graden, met een licht briesje langs de plantjes. Maar je moet naar de plantjes kijken,

 

Ik gebruik bijna altijd buffertabs, met verse GL special mix, en begin pas te voeden in de bloei. wel soms wat wortelstimulator en bacto's in de groei.

Normaal zit er in de aarde voldoende voeding voor de eerste weekjes, wel helemaal afhankelijk van de aarde en hoe hard de planten groeien.

 

Dus voorlopig hebben ze niets nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was even 3uur verdiept in een leuke game.

daarna kijk weer bij mijn vrouwtje, is ze gewoon een paar centimeter gegroeid en steekt de wortel 4cm uit mijn cocos pellet,

wat een groeispurt zeg, dus ik heb hem nu overgepot, water gegeven en een beetje wortelstimulator,

zodat de wortels zich lekker kunnen uitleven in hun nieuwe leefomgeveving.

ik plaats morgen een fototje van de dame.

groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...