Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Timganta

3x royal moby 1x powerflower

Recommended Posts

Na heel wat jaren eigenlijk alleen maar veel gelezen te hebben en eigenlijk nooit ergens op gereageerd te hebben, nu maar eens een topic starten. Heb 4 zaadjes 3 x royal moby en 1x power flower, liggen op dit moment te ontkiemen verder nog een paar kleine zonnebloemojes en 3 pompoen plantjes of sierfruit weet het nog niet precies om heel eerlijk te zijn. Komt misschien nog wel meer bij maar daar ben ik nog niet over uit heb al genoeg werk aan m'n tuin! Ben er alleen nog niet achter hoe ik hier foto,'s moet plaatsen en of dit wel mogelijk is vanaf m'n ipad of iphone.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's er op gezet via m'n laptop maar kan er via m'n laptop geen verhaaltje bij vertellen want ik heb m'n toetsenbord kapot gemaakt toen ik hem eens uit elkaar gesleuteld hebt( de helft van alle letters doet het nog maar). Weet iemand misschien hoe ik de foto's er normaal op kan zetten zonder dat ze zoals nu bij mij in een soort van mapje staan? Bij voorbaat dank daarvoor. Op,de eerste foto zijn de zaadjes vers uit de post en op de 2e foto het kasje (met de pompoen plantjes en de zonnebloempjes )waar het de eerste weken zal gaan gebeuren als het zonnetje lekker schijnt anders staan ze nog lekker binnen op de vensterbank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie bewaking, altijd handig!

 

succes

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, goeie bewaker... :P alleen ik zou er een kooitje van kippegaas omheen maken. voor dat je het weet ga je ff kijken hoe het met je plantje is en dan staat er nog zon leuk stukje steel van 1 cm, en dat was het :o anyway.. ik ben benieuwd :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een snelle update! Ik moest helaas dinsdag onverwachts voor mijn werk naar het buitenland en ben net weer terug. In de tussentijd lagen mijn zaadjes te ontkiemen( 1 was net uitgekomen toen ik wegmoest) en die moesten dus ook verzorgd worden helaas door iemand met niet zulke groene vingers want ze hadden al wel in een potje gemogen. Ondertussen zijn er 3 zaadjes goed uitgekomen en heb ik ze net even snel in een paar potjes gedaan, de pompoenen zijn enorm hard gegroeid en de zonnebloemen ook! Er is ook nog een klein plantje gegroeid naast een zonnebloempje ik verwacht dat dit lavendel is want die had ik 2 weken geleden gezaaid maar die waren geen van allen uit gekomen. Dus zeer waarschijnlijk heb ik er een kleine lavendelbaby bij! Foto's zal ik vanavond/morgen erop zetten eerst maar eens een beetje bijkomen van het werken en reizen.

 

 

 

Kippengaas lijkt me een beetje overbodig ik ben van plan het kasje dicht te houden of op een kiertje om te luchten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezellig! Misschien nog nodig om een verhaaltje te vertellen bij de foto's. Op foto 1 en 4 staan ze ondertussen al 15 uur met hun voetjes in de grond, op de 2e foto de enorm gegroeide pompoen/sierfruit daar komen we nog achter in de loop van het jaar! Foto 3 en 5 zijn de zonnebloempjes en op de laatste foto had ik ze net in de grond gezet! Er zijn trouwens maar 3 van de 4 zaadjes uitgekomen ik hoop dat dit het gratis zaadje is maar ben er niet zeker van want ik had ze al heel snel door elkaar gehaald maarja kan gebeuren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er wel een beetje nattig uit.een beetje minder vocht kan geen kwaad denk ik. leuke kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt maar de verzorger van mijn plantjes had de lege potjes aarde water gegeven vandaar dat ze zo nat waren! Ze zitten inmiddels in een groter potje en staan lekker in het voorjaarszonnetje buiten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen,

 

Goed bezig.

Als je volgende keer bij de foto s plaatsen de BBC code kopieerd, krijg je mooie grotere foto s.

 

Succes!

 

gallery_39717_16841_1007421.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook maar is aan.

ik heb vandaag maar vast een ww de grond in gedaan die ik gratis bij me zaden gehad heb. Met de rest wacht ik nog paar weekjes want ik vindt eigenlijk nog wel wat vroeg om ze al buiten te zetten.

Succes ik kijk mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag heren (en dames wie weet) tijd voo een kleine/grote update werd wel weer eens tijd! gaat nog steeds erg moeilijk aangezien mn toetsenbord nog steeds kapot is.

 

gallery_39717_16841_1624604.jpeg

eerst maar eens een mooi bloempje!

gallery_39717_16841_863126.jpeg

vorige week een hokje gebouwd met een lamppie eerst te eigenwijs om het te doen maarja mn plantjes gingen wel erg strekken en kregen gewoon niet lang genoeg licht

gallery_39717_16841_641911.jpeg

in het hokje ongeveer 5 a 6 dagen geleden.

gallery_39717_16841_2198362.jpeg

poes is niet de enige bewaking die ik in huis heb!

gallery_39717_16841_2091813.jpeg

daar zijn ze dan het sierfruit en de zonnebloemen enorm gegroed! heb vandaag 1 sierfruit in de volle grond gezet en 3 zonnebloemen tevroeg maargoed we zien wel wat er gebeurd!

gallery_39717_16841_2009854.jpeg

lavendeltje. de enige van ongeveer 50 zaden is ook meer als zat eigenlijk.

gallery_39717_16841_993920.jpeg

de kleinste, jammer van de zoom potje is scherp maar het plantje niet is bij alle foto's helaas volgende x op letten kut iphone..

gallery_39717_16841_764580.jpeg

middelgroot

gallery_39717_16841_764613.jpeg

gallery_39717_16841_391755.jpeg

grootste

gallery_39717_16841_3676726.jpeg

en het totale kasje nog eens!

 

en nu maar hopen dat het zulk weer blijft tot oktober want ik ga echt voor enorme bomen! maar de tijd zal het leren! :wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er leuk uit, dat met die bomen gaat wel goed komen, je hebt straks een bos want we krijgen een hete zomer.... dan kan je je hond uitlaten tussen de wietbomen... :D :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop op een warme zomer maar denk helaas dat het er niet in gaat zitten! Hij mag er best tussen door lopen zolang ie d'r maar niet tegenaan zijkt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes man ik ga je volgen. Ben benieuwd hoe groot ze worden. Btw, vroeg zaaien betekent nu altijd succes, maar juist meer risico. Behalve kou is lichtduur en intensiteit ook een factor welke stress kan opleveren. Als je de mogelijkheid hebt zou ik proberen om ze elke dag een uurtje bij te schijnen, met regelmaat. Groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben elke dag sowieso 18 uur licht ze staan voorlopig alleen buiten als het zonnetje lekker schijnt! Toevallig vandaag geen 18 uur licht was uit eten en vergeten om ze in hun hokje te zetten baal ervan maarja het is niet anders! Nu maar hopen dat ze niet gaan stressen maar reken er niet op het is tenslotte maar een dagje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik weer 12 dagen later! 2 plantjes groeien zoals ik wil en 1 blijft toch wel erg achter.. foto'!!

gallery_39717_16841_1402437.jpeg

gallery_39717_16841_1369775.jpeg

het kleintje groeit amper alles zit scheef klopt niks aan het plantje...

gallery_39717_16841_1832605.jpeg

gallery_39717_16841_566881.jpeg

de middelmaat geen klachten over

gallery_39717_16841_554610.jpeg

gallery_39717_16841_222856.jpeg

gallery_39717_16841_1336916.jpeg

en tenslotte mn favoriet en de grootste van het stel

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er leuk uit

suc6 dit jaar

k volg je

 

//Green Lee :spliff:

Edited by Green Lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te horen lee! Ik hoop dat ik dezelfde boom krijg als die jij vorig jaar had!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...