Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Djo

Welke soort voor cannabis olie voor fibromyalgie patient.

Recommended Posts

Beste mensen,

Graag even U aandacht, een antwoord op mijn vraag zou zeer hard geaprecieerd worden maar vergt enige uitleg

 

Even kort woordje over mijn moeder:

Mijn moeder heeft sinds haar 20 last van fibromyalgie. Ze heeft al talloze onderzoeken laten doen, bij wijze van spreken iedere dokter van België en daarrond. Na 20 jaar eindelijk kunnen vaststellen dat het om fibromyalgie gaat. (zelfs slecht nieuws kan een mens blij maken)

Waarschijnlijk een herkenbaar verhaal voor sommige mensen hier.

Na de vaststelling gaat het wat beter, er gebeuren wekelijks oefeningen naar haar behoefte.

Ze krijgt nog altijd veel medicatie en ik heb het gevoel dat men nog zo weinig weet over fibromyalgie dat ze eerder als proefpersoon wordt gebruikt.

De chronische pijnen blijven bestaan, en als ik het goed begrijp kan medicinale cannabis hierbij een tijdelijkej verlichting van de pijn opleveren.

Zij durft geen wiet te roken omdat ze bang is om daar verslaafd aan te worden en heb daar dan ook alle begrip voor.

Maar zonet las ik dat het ook mogelijk is om het dmv cannabis olie te doen.

 

Kort woordje van mezelf:

Ik ben een fervente blower, sinds kort begonnen met zelf kweken van wiet ( met het nodige vallen en opstaan :) )

Graag had ik bij de volgende ronde 2 medicinale planten gekweekt om hiervan later cannabis olie te maken voor m'n moeder haar fibromyalgie.

 

 

Mijn vraag aan jullie:

Welke soort / zaden kunnen jullie mij aanraden om mijn moeder het best te kunnen verhelpen.

ps: Wegens tijdgebrek heb ik momenteel niet veel tijd om uitgebreidt te zoeken ivm dit onderwerp.

Ik ben vooral geïntresseerd naar de ervaringen van fibromyalgie gebruikers betreffende verschillende soorten

 

Alvast duizenden malen dank voor U aandacht!

Mvg,

Djo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom olie en geen tinctuur?

Makkelijker te doseren, je wordt niet high of stoned.

Zelf heb ik ook fibromyalgie.

Ook voor onstekingen die je krijgt door de fibro, werkt tinctuur super.

Voor je moeder zou ik een hoge cbd olie/tinctuur maken.

Dit kan je verkrijgen door bv Maroc toe te voegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua inname wat Blowsterke al aangeeft, van olie heb je veel meer kans op een high of stoned bij (per ongeluk) overdosering of gevoeligheid, bij tinctuur heb ik dat hier (nu een ml of 100 gebruikt totaal) nog geen 1 keer gehad en ik neem meerdere keren in de week na het eten (ik eet overdag niet dus alcohol valt slecht) 1ml in de koffie en kan daar de avond qua chronische pijn goed mee door, ik rook de helft aan joints op die avonden (mijn alternatieve manier van inname.. gezond even daargelaten).

 

Soortjes voor chronische pijn als je zelf wilt groeien:

herijuana en de anesthesia deden mij veel, jammer genoeg is mijn gewenning aan te groot maar die 2 soortjes brachten mij enorm veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai,

Hartelijk dank voor de reacties.

Tinctuur lijkt inderdaad de betere oplossing! Alsook eens met haar besproken en ze staat er zeker open voor.

Gisterenavond begonnen met het grote tinctuurtopic te lezen en echt, hartstikke intersant, zelf voor een gezonde mens!

Heb nog enkele vraagjes waar ik niet direct antwoord op vind:

Hoeveel tinctuur zou ze vermoedelijk ongeveer nodig hebben per maand? Dit om te weten hoeveel gram ik moet voorzien voor haar.

2e vraag: Momenteel heb ik white widow bigbud in de maak. Zou ik hier het al eens mee kunnen proberen? (Eventueel nog wat marochasj kopen in een shop)

Qua soort: ik zie verschillende soorten op het tinctuurtopic, zal de herijuana en anesthesia opzoeken!

 

@ Blowsterke: echt alle respect voor jou en je werk en wat mooi om te zien dat mensen erbij geholpen zijn.

@ lostchild: ook voor jou heb ik veel respect, je helpt veel mensen met je hulpzame reacties en dat mag gerust eens gezegd worden :)

 

Mvg Djo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Djo, wat Lostchild betreft kan ik je alleen maar 100% gelijk geven. Heb ook veel respect voor hem en mag inderdaad wel een keer gezegd worden,

 

Hoeveel je moeder nodig zal hebben, per maand als een beginnende is afhankelijk van de sterkte van de tinctuur.

Belangrijk is dus het alcoholpercentage wat gebruikt is en het product blad / top / hasj / ice.

Begin eerst maar met zo n 1 dl. Hiervoor heb je 10 gram nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een beetje een late vraag, maar wat gebruikt je moeder nu? ik heb n.l. een vriendin met hetzelfde probleem.

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Helinbal,

 

In plaats van symptoombestrijding middels zogenaamde medicijnen of medicinale cannabis (met minder of geen bijwerkingen) is het belangrijkste om de basisoorzaak bij een kwaal of ziekte proberen weg te nemen.

Ik verwijs jou graag naar een boek: 'Waarom maagzuur goed voor je is" van de auteur Jonathan V. Wright. Het boek is verkrijgbaar via o.a.: http://succesboeken.nl/boeken/9789079872497/Waarom-maagzuur-goed-voor-je-is#.VPA3q44Ys9g

 

Dit boek beschrijft op een zeer goed leesbare manier waarom er zoveel ziekten en kwalen ontstaan bij mensen.

Heel in het kort: er zijn zeer veel mensen die een tekort hebben aan maagzuur. Hierdoor werkt de spijsvertering slecht. Gevolg onvoldoende opname van vitaminen en mineralen en andere voedingsstoffen in het lichaam waardoor vaak na enige tijd kwalen en (chronische) ziekten ontstaan.

De medische wetenschap gaat hier gemakshalve aan voorbij en probeert slechts met dure synthetische chemische middelen de kwalen en ziekten te genezen.

Echter van genezing is bijna nooit sprake! Wel van jarenlang doormodderen en steeds meer "medicijnen" om allerlei optredende bijwerkingen te compenseren......chronische ziektebeelden.

Indien je er echter voor zorgt dat het lichaam weer in zijn gezonde staat komt verdwijnen ziekten en kwalen vanzelf.

Dit kost wel tijd.

In de tussentijd kies je beter voor verlichting van de symptonen met medicinale cannabis (tinctuur of olie), dan voor synthetische chemische symptoonbestrijders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste djo,

Probeer: med gom autoflower,zeer hoog cannabidiol percentage,vrij laag in THC,perfect om het hoofd fris te houden en de pijn weg te houden.

Ideaal als BHO of tinctuur.

Ik maak altijd BHO,en stop dit in de vriezer,daarna is het makkelijker te portioneren/wegen,en stop ik het in lege capsules.

Dit neem je voor elke maaltijd (3 keer p. dag), als het goed is word je dan niet high van med gom olie,maar wel pijnvrij.

Cannabis-olie werkt regulerend/stimulerend op het spijsverteringskanaal,er zijn nog meer van dat soort bijkomende voordelen maar als we dat aan de grote klok gaan hangen zijn we morgen nog niet klaar. ;) mensen moesten het eens weten......wat voor positiefs een simpel ogend plantje allemaal teweeg kan brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...