Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MrG

Uitrol slimme energiemeter van start in 2015

Recommended Posts

Uitrol slimme energiemeter van start in 2015

 

De grootschalige uitrol van zogenoemde slimme energiemeters gaat van start op 1 januari 2015. Over zes jaar moeten alle huishoudens en bedrijven voorzien zijn van een nieuwe digitale elektriciteits- en gasmeter.

 

 

Dat schrijft minister Henk Kamp van Economische Zaken maandag in een brief aan de Tweede Kamer.

Tijdens een proefperiode die sinds 2012 liep is de slimme meter geëvalueerd. Volgens de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) is gebleken dat er geen belemmeringen zijn voor een landelijke introductie.

Tussen januari 2012 en december 2013 zijn bijna zeshonderdduizend oude energiemeters vervangen voor nieuwe slimme meters. 1,7 procent van de aangeboden meters werd geweigerd.

 

Bewuster

 

Consumenten kunnen met de nieuwe energiemeters meteen zien hoeveel gas en elektriciteit ze gebruiken. "Hierdoor worden ze zich bewuster van hun verbruik, kunnen ze makkelijker energie besparen en daarmee hun energierekening verlagen", aldus Kamp.

Het is volgens de ACM en RVO wel van belang dat consumenten beter op de mogelijkheden voor energiebesparing gewezen worden. Bovendien moeten netbeheerders en bedrijven die energiediensten leveren beter gaan samenwerken.

 

(bron www.nu.nl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet niets! Zolang ik een koophuis heb bepaal ik zelf wel wat erin komt en wat niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze willen het gaan verplichten dan ! , dus dan heb je de keuze ''hun'' niks, jij ook niks..

Hopelijk is opstelten en zn brothers al van de aardbodem tegen deze tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me sterk dat je iemand dat kan verplichten. Ookal zouden ze dit doen dan ben ik de 1e volgende die gaat migreren naar het buitenland.

 

Wat een tyfus bende is het hier aan het worden zeg.

 

Democratie? Heeft nooit bestaan.

 

Alles wordt maar als een trechter in je smoel geduwd.

 

Laat ons eens gewoon met rust man. Ik hoef niet te leven als een fucking robot en shit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

''dan ben ik de 1e volgende die gaat migreren naar het buitenland''

 

Je bedoeld immigreren ? ..

Nooit gehoord van devide & conquer ?

Je maakt het ze wel heel eenvoudig zo, je bent toch geen loser ;-)

 

BlessUp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan gaan we tappen, net zo makkelijk.

 

Niemand bepaald gvd wat er in mijn keet gebeurd daar ben ik nog altijd zelf de baas.

 

Je moet hier tegenwoordig alles je eigen maar van harte laten overkomen, als je overvallen word laat het vooral

gebeuren, als je een inbreker betrapt sluit je dan op in de badkamer en bel de politie, laat me niet lachen.

 

Als ik een inbreker betrap trap ik 'm invalide en pleur ik 'm ergens in de struiken.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Immigreren sorry,

 

Als het aan mij ligt ga ik met 500.000 man de straat op maar bijna niemand durft? Als er iemand een rebel is ben ik het wel haha.

 

Maar zoals hierboven wordt aangegeven. Ik epaal zelf wat er in mijn huis gebeurd. Heel simpel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Als ik een inbreker betrap trap ik 'm invalide en pleur ik 'm ergens in de struiken.

 

Gelijk? Ook als ie geen geweld tegen je wil gebruiken?

Ik zou hem ook de vernieling in trappen, maar niet als hij zich overgeeft. Ik word niet zomaar een beest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een inbreker betrap trap ik 'm invalide en pleur ik 'm ergens in de struiken.

 

Gelijk? Ook als ie geen geweld tegen je wil gebruiken?

Ik zou hem ook de vernieling in trappen, maar niet als hij zich overgeeft. Ik word niet zomaar een beest.

 

Niemand heeft zonder toestemming wat in mijn huis te zoeken, mijn veilige haven, als ie zich overgeeft wilt nog niet zeggen dat zijn bedoelingen opeens zijn veranderd, misschien heeft ie je vrouwtje wel willen verkrachten, de boodschap zal duidelijk zijn voor iedereen die bij mij naar binnen staat zonder dat ik 'm erin heb gelaten.

 

Heeft niks te maken of je een beest bent of niet, ik verdedig mijn gezin en alles wat daar bij hoort, daar hoort geen buitenstaander bij.

Alles wat onbevoegd in mijn huis is zie ik als een bedreiging en daar zal ik actie tegen ondernemen met geweld.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch een beetje oppassen om dit soort mededelingen op een open forum te doen. Als er ooit iets in die richting in jouw aanwezigheid gebeurt heet het al gauw met voorbedachte rade.

 

Geweld lost trouwens nooit iets op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweld lost trouwens nooit iets op. Ben ik het niet helemaal me eens Voor de rest wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De netbeheerder kan altijd je stroomverbruik inzien. Van stroomprovider veranderen heeft dus geen enkele zin. Je reactie vind ik overigens wel enigszins uit de toon vallen. Ga je altijd zo om met mensen, die er een ander gedachtengoed (politieke partij) op na houden dan dat van jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt dus een apparaat dat draadloos wat data in de ether pleurt. En dat van je buren etc vliegt ook in de rondte. En dat moet dan massaal in databases verwerkt gaan worden. En al het andere fysieke is er ook nog. Maw het aanvalsoppervlak op 'stroom' wordt even met een factor 100 vergroot. Zullen grote jongens alleen maar van opveren, want dit biedt opties die er voorheen niet waren zoals 'gebruik uitsmeren over de buurt'.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Kampie wil heel de Noordzee vol zetten met van die windmolens & er is al overcapaciteit van energie hier in NL & wel zo dat Nuon hun kolencentrale in Delfzijl van 463 miljoen hebben moeten afschrijven omdat die niet gebruikt werd.Een ander punt met zo slimme meter die op afstand te bedienen is, is de extra straling rondom je huis die je krijgt.

 

http://youtu.be/lsuP_WBBr2c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb begrepen dat het energiebedrijf met die slimme meters op afstand de stroom uit kunnen schakelen. Een beetje slimme hacker legt zo heel Nederland plat...

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch een beetje oppassen om dit soort mededelingen op een open forum te doen. Als er ooit iets in die richting in jouw aanwezigheid gebeurt heet het al gauw met voorbedachte rade.

 

Geweld lost trouwens nooit iets op.

 

Voorbedachte raden? Een ieder die het wilt proberen is gewoon gewaarschuwd dus niks voorbedachte raden.

De wereld tot wat ie nu is, is met geweld tot stand gebracht. Die types die denken dat je alles met poeslief en aardig doen voor elkaar

krijgt moeten wakker worden, je moet je strot los trekken anders krijg je niks voor elkaar en als je over je heen laat lopen

word je een zielig pispaaltje.

Ik vraag de inbreker in ieder geval niet of ie een bak koffie moet.

 

full9046477.jpg

 

Maar daar gaat het hier niet over, als die slimme energie meter er verplicht in moet komen dan moeten ze maar iets anders

gaan verzinnen want ik ben elke keer dan niet thuis als ze hem willen installeren.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonge heb hier 3 game servers en een sauna, toch niet raar dan ik 20.000 kw in een jaar gebruik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabusiness, je kunt de kont wel tegen het krib willen gooien, maar je trekt gewoon aan het kortste eindje. Als de netbeheerder zegt: geen slimme meter dan ook geen stroom, dan ben je nergens. Om de stroom af te sluiten hoeven ze meter echt niet los te koppelen. Ze sluiten gewoon "de knip" in de straat af. Dan kun je met hangende pootjes om aansluiting gaan vragen en krijg je nog een deftige rekening op de koop toe ook. Lees Don Quichotte er maar op na: tegen windmolens vechten, heeft geen zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonnepanelen Xtreme, die zijn er genoeg en leveren meer dan voldoende stroom. De meter draaid zelfs terug en met een beetje vindingrijkheid kun je de opgewekte stroom opslaan, iemand op televisie deed dit d.m.v. in serie gezette accu's die uit Onderzeeërs kwamen.

 

Niks kortste eind, die tijd is geweest.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan, maar gaat je wel een hoop extra geld kosten. Begrijp me goed, ik vind een slimme meter ook niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonnepanelen met eigen energie opslag (niet net gebonden systemen) zijn peperduur. Loodaccu's zijn goedkoop, maar door de beperkte opslagcapaciteit niet geschikt. Bovendien moeten ze in een goed geventileerde ruimte staan in verband met ontploffingsgevaar. Lithium accu's kosten nu nog een vermogen. Misschien is er over 20 jaar een rendabel systeem: nu is het alleen maar een systeem dat in de kinderschoenen staat en technisch nog sterk moet worden uit verbeterd. Zonder net blijft het behelpen.

In mijn boot had ik vroeger een generator van 3 kW. Dat was lekker als ik 's-nachts voor anker lag op een visstek. Maar in de haven trok ik toch lekker walstroom.

Overigens heb je als beroepskweker nog al wat panelen nodig. Tien panelen leveren ongeveer 2000 kW. Kweek je met 10 lampen van 600 watt dan heb je op jaarbasis inclusief randapparatuur ongeveer 32.000 kW nodig. Dan zijn er dus 160 panelen nodig: er zijn maar heel weinig mensen met dakoppervlakte van 160 m2 op het zuiden. Een normale rijtjes woning heeft een dakoppervlak van ongeveer 80 m2, waar alleen de zuidkant van benut kan worden. Dus meer dan 40 panelen kun je nooit kwijt.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmanito, straling ? haha .. knoop gewoon 2 van die ehbo dekens om die meter en klaar is Elmanitotje ;-)

Van die goud/zilver dekens uit de verbanddoos welteverstaan (mylar) houd EMF tegen, ook handug voor straks al je pasjes in te doen, rijbewijs etc paspoort.. (youtube --> Low cost diy emf protection )

http://www.youtube.com/watch?v=P-a8QAeCoNU :wave:

 

http://www.youtube.com/watch?v=LTLLnUOPOQk :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtf moeten die laatste 2 filmpjes voorstellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iet wat jij blijkbaar niet begrijpt

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaar dat ik het vraag. het wekt stroom op uit het niets?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...