Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DutchDane

Wat voor LED lamp ?

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen met het uit kiezen van een geschikte LED lamp.

 

Heb namelijk geen ervaringen met LED lampen, wel met HPS en dergelijke maar voor een klein thuis kweekje met autoflower's wil ik graag een lamp met weinig verbruik om wat bij te lichten af en toe. Heb al de 125 watt spaarlamp geprobeerd maar vond het resultaat niet rendabel tegen de hoge onverwachte stroomkosten.

 

Is puur om de plantjes wat bij te lichten.

 

Dacht nu aan:

 

24 watt LED groei en bloei van Dutch-Headshop.nl

( LINK )

 

Bij mooispul.com verkopen ze ongeveer iets hetzelfde maar dan met 168 led lampjes er staat verbruik 6 watt ofz? Vraag me af of de kleuren van het licht van die lamp wel goed is.

( LINK )

 

RHXled verkoopt ook een LED lamp 24 watt staat er, maar er staat bij 12 x 3 watt, dus dan klopt er toch iets niet?

( LINK )

 

Welke van de 3 zou ik het best kunnen kiezen?

De 24 watt van DHS leek me wel goed, heeft 7 kleuren en ook UV licht.

 

 

:vape: Wachtend op een antwoord

 

En weet iemand wellicht waar een E27 fitting met stekker te kopen is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dingen zijn toch niet efficienter dan een spaarlamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een E27 fitting verkopen ze gewoon bij de gamma/praxis en dergelijke.

 

Als je toch wat moet aanschaffen zou ik eerder voor een T-neon gaan. of wat TL-etjes of inderdaad wat spaarlampen. het wattage bepaald toch ook wat voor opbrengst je kunt hebben, en 24 Watt is niet erg veel.

 

Wat bedoel je met wat bij te lichten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een efficiente LED oplossing wilt pak beter een "hans panel" van www.bonsaihero.com, die gebruikt de juiste LEDs. 65 Watt dan.

 

Anders kun je nog een 35 Watt of 70 Watt CDM-T gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wietefras heb destijds een spaarlamp 125 watt gehad maar de stroomkosten kwamen hoger uit dan verwacht, maar verder qua. opbrengst met me autoflowertjes veranderde er vrij weinig, leek zelfs wel stil te staan. Of een spaarlamp of LED efficienter is weet ik niet, maar de LED verlichting is wel bezig met een opruk. Maar vanwege de stroomkosten heb ik de 125 watt weggeven aan een vriend, heb de reflector en armatuur nog wel staan wie weet ooit handig.

Kan binnenkort ergens anders gelukkig wel wat betere lampen gebruiken maar dan kies ik liever voor 400 watt HPS ofzo dan voor 125 watt spaarlampen, maar daar valt de stroom rekening etc. niet snel op. :P

 

@djbroertje bedankt voor je reactie! Plantjes staan nu voor het raam en gaan gigantische hard, wil ze wellicht als het mooi weer is buiten zetten of in een zelf gemaakte kas, maar zoek dus eigenlijk iets tussen de 20 en 40 watt ongeveer om een beetje bij te lichten. Zit namelijk ook met de stroom, ga binnenkort op een andere locatie wel met zware lampen enzo kweken maar zit er hier helaas even niet in.

 

@BigBangTheory bedankt voor je reactie zal er zo meteen even een kijkje nemen!

 

 

Mijn gedachten was dus die LED lampen van 20-36 watt hebben 7 kleuren, paar verschillende voor de bloei, wit licht, blauw licht, UV licht etc, neem aan dat ze het verschil wel lekker vinden tegen over bijv. standaard kweek spaarlamp, maar corrigeer me als ik fout zit kan zijn dat ik er helemaal naast zit.

 

Oja a.u.b. mensen bespaar de kritiek alvast over autoflowertjes achter het raam, word top kwaliteit, lekker fruitig 10-15 gr droog per plantje, vol THC heb nog foto's van de kweek van vorig jaar. Normaal gesproken als je zo iets op zo'n forum zegt krijg je gelijk een hoop 'slechte' reactie's helaas is mijn ervaring. Ik kies er voor om op de plek waar ik woon geen zware lampen of dergelijke meer te gebruiken dus zet ik lekker wat autoflowertjes achter het raam, 10-15 gr droog per plant ben ik al blij mee.

 

Maar sowieso bedankt voor jullie reacties!

:verrygood

 

Ga zometeen even op bonsaihero kijken en dan maar daar wat van of toch bij DHS, of beide maar bestellen en kijken welke het beste werkt.

 

Betreft trouwens 2x Northern Lights autoflower (DHS), 1x Green-O-Matic (Greenhouse Seeds),1x Big Bang auto (Greenhouse) en 1x Big Bang fem geen auto (ook van greenhouse), maar die wil ik uiteindelijk buiten zetten in de volle grond.

Ga nog 2x Lemon Skunk auto ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met LED gaat bij belichten is het best met twee of drie banden te gaan (met enkele blauwe of witte [witte worden van blauw gemaakt en hebben een blauwe piek] en met een of twee banden rood. Het volle spectrum komt toch van het zonnetje door de ramen binnen. Dus kan je beter alleen blauw en rood boosten in deze geval.

 

Als het aan de raam staat is het een opvallend licht met deze kleuren, da moet je ook mee rekening houden. Soms word er ook bij andere plantjes zoals palmen met LED bij verlicht, da zitten de mensen soms over te praten, als ze het zien vragen ze zich: "Wat is dat?"

 

Spaarlamp is idd een afrader.

Share this post


Link to post
Share on other sites

** eerst aan je verplichtingen voeldoen graag**

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je ze in de bloei buiten zet? Of ga je ze nu al ontkiemen?

 

Voor de groei heeft led zich wel bewezen, voor de bloei nog niet. Er zijn hier op WF topics te vinden van 5 jaar geleden waarin werd gezegd dat iedereen over 5 jaar leds gebruikt. :rofl

 

Dan zou ik toch voor het hoogste wattage ledpaneel gaan. Hoe meer watt's hoe beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 36W Tneon (of je nu Mammoth, Sj or BTT neemt maakt niet zoveel uit).

 

LED in aanvaardbare prijsklasse doet niet zoveel en spaarlampen zijn meestal warm wit en heb je niet zo veel aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je www.ledgrow.eu? Dat is de site van de "hans panels" die op bonsaihero.com te koop zijn.

 

@Unpredictable: Voor micro kweek is LED in de bloei goed te gebruiken. Maar het is een andere manier van kweken (ze drinken veel minder etc). Omdat er geen IR in het spectrum zit dampen er minder olies uit op het eind van de bloei dan met andere verlichtingen (meestal goed voor de kwaliteit als er geen perfecte klimaat control, maar wel voldoende warmte is).

 

CDM-T is ook aan te raden als een alternatief (misschien iets goedkoper in aanschaf) maar er zijn weinig reflectoren voor de lage wattages (35, 70, 150W).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die bedoelde ik .. Ti's zondag ben niet scherp meer haha

Maar als het resultaat echt is Standaardt. 112w en 150gr oogsten kan ik alleen maar zeggen mooi lampje

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je kweekverslagen met deze panels volgt kom je regelmatig beginners tegen die al "1g/w" halen. Maar voor het beste resultaat is er volgens mij een sea of green met heel kleine plantjes nodig - zo als het op ledgrow.eu te zien is - of je kunt erg agressieve low stress training maken zo dat de hoogte klein blijft. Voor aan het ramen bij te verlichten is dat niet nodig, omdat er toch noch wat licht van het zon bij komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties! Helaas is de lamp bij DHS niet meer leverbaar dus zal eens uitgebreid gaan kijken waar ik dan uit moet kiezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dutchdane,

 

Ik zou als ik jou was gewoon voor een tneon gaan.worden erg leuke resultaten mee behaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

electro is blijkbaar niet echt je ding ... !!! nu geef ik en tip die naar mijn mening het beste is is was ook opzoek naar low kost kweek en de zon is nog altijd gratis voor iedereen. dus was ik ook begonnen achter het raampje met autos nu met en opbrengst van 12 a 18 gram droog viel dit hard tegen maar toen klein kastje gemaakt in de tuin zogezegd ook achter en raampje maar mijn opbrengsten was makkelijk 3 keer groter eerste keer 30 gram droog.. kweet ni of het en oplossing is voor u :)

 

van lampen ben ik van mening tl of tn of clf lampen komen bijna op het zelfde neer.. ga je voor de monster toppen kom je toch weeral vrij snel op hps uit..

 

Succes blow it

Share this post


Link to post
Share on other sites

led lamp in m'n sleutelhanger werkt goed, maar om mee te kweken sta ik niet achter.

 

Van de andere kant, als wij in dezelfde straat wonen kun je om het totaal vermogen van het kastje niet te belasten beter niet al te veel verlichting ophangen.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...