Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingrow

6 x Amnees in G-tools wing.

Recommended Posts

Goedenmorgen.

 

Zoals aangegeven in mijn bouwdoos topic.

Zouden vandaag de amnees stekkies komen.

Dit word de eerste keer voor me dus moet nog een hoop leren en zal zeker tegen de nodige fouten aanlopen.

Hoe ga ik beginnen.

Ik ga dus op sannie's way beginnen op 11 liter smarpots.

Wat heb ik gedaan.

De smartpots gevuld met aarde Symbosis toegevoegd zoals beschreven stond en in elke pot 2 buffertabs.

De stekken zijn in de smartpots gegaan en deze staan vanaf 11 uur nu op 18-6.

Deze heb ik meteen een 1,5 liter bacto gegeven verdeeld over 6 potjes.

 

De hardware:

 

G-tools kast oud model 600 wing.

6 x 11 liter smartpots.

1 Tensiometer om mee te beginnen.

1 Hamerslagkap met 600 philips son t-pia.

Oldskool vsa ELT.

Clipfannetje.

Bodemverwarming.

En tot nu toe nog gewoon de 325 m3 afzuiger met bijbehorend filter.

 

Hieronder een foto van de stekkies staan nu uiteraard met de lamp aan op 18-6.

De temperatuur zonder lamp aan blijft hangen rond de 20,5 graden.

Met de lamp aan heeft hij uitschieters van 30 graden hier snap ik dus eigenlijk vrij weinig van aangezien zonder de smartpots de temperatuur mooi rond de 26 á 28 graden bleef.

 

Hieronder een foto van de stekkies in de kast.

 

gallery_27529_15909_336539.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie stekken ;)

 

Succes :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx miami.

Alles houd goed staand moet ik zeggen alleen de eerste die je op de foto ziet links voorin hangt een beetje slap.

Het is nu mooi 27 á 28 graadjes en de omdat ik de grond goed vochtig gemaakt heb voordat de stekjes erin gingen blijft de tensiometer nu op 50mbar staan.

Luchtvochtigheid hangt op 46 % maar dit mag schijnbaar dus gewoon.

heb er wel 2 natte handoeken ingelegd voor de lv een beetje omhoog te brengen.

Als er iemand op of aanmerkingen hoor ik dat graag he !! :fish:

Van elke fout valt wat te leren en de meeste hier hebben meer ervaring als ik.

 

Groeten inGrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je volgens met veel interesse!

 

Na 2x pp wil ik wel eens wat anders.

 

Draai zelf ook met dezelfde setup heb alleen wel een xxl set, ben benieuwed hoe je de dames gaat temmen. Als je stekken aangeslagen zijn zou ik van de 18/6 afstappen.

 

Gr Gras.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi grasisookgroen.

Ik zal zo veel mogelijk updates proberen te posten.

Het was wel me bedoeling om zo snel mogelijk op 12/12 te gaan ja.

Misschien een keertje te toppen ik wil

Gaan scroggen ook hè. In due bouwdoos staat een foto van het scrognet in de kast.

Heb je zelf al een verslag ? Zag wel je foto's bij willemholleeder in het topic zag er goed

Uit.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd, toppen had ik ook in de planning is denk een goed plan. :)

 

Heb geen verslag nee nog zit zelf nu in begin week 8 bloei zou tikkeltje laat zijn, denk dat mijn verslagen ook een tikkeltje saai zouden zijn, hoe mijn manier van kweken vrij basic volg gewoon het schema van mijn voedingslijn ;)

 

Als zijn foto's natuurlijk wel leuk altijd natuurlijk, las net het killingfield topic van piet de wiet, damn zou best een moedertje willen van die 8weken roze paars. Dan zou ik een mooi geil sea of pink topic openen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig hoor ik schuif ook maar aan.

grasisookgroen verslagen zijn nooit saai en het altijd leuk en handig om anderen hun mening aan te horen.

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@grasisookgroen.

verslagen zijn inderdaad nooit saai zoals appel al aangeeft zoals ik hier velen verslagen gelezen heb valt er altijd wat te leren van een ander.

en tja saai :smoke steek er eentje op mischien krijg je inspiratie :rofl.

 

@appel leuk man thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal volgende ronde keer verslag maken, dit is voorlopig mijn laatste tot augustus, vertrek eind april 3 maanden naar buitenland en red dus niet nog een ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He eindelijk van start :icecream:

 

Scrognet een cm of 30 boven je potten, groeischeuten erdoorheen en trainen op dat net , makkelijkste is van centrum (dus alle potten beetje naar midden kast) en dan de takken via net naar de randen ipv vanuit de randen naar binnen toe en geen kant meer op kunnen op het net.

 

klok om bij scrog als je net tussen de 50-80% gevuld is al zou ik sterk overwegen om met een Amnesia niet te sgaan scroggen omdat de plant na omzetten klok nog sterk doorgroeit en dat wel eens te heftig kon zijn voor een scrog, je komt ze in ieder geval niet veel tegen Amnesia scrog's: ik laat het in ieder geval wel uit mijn hoofd na wat scrogervaring (wat een ramp was dat zeg) met de s5 (een 9wk Amnesia pheno).

 

Succes, voorbereidingen zijn dik in orde en met je toewijding komt het met de planten ook vast helemaal in orde :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lostchild, Fijn dat je even komt kijken alle info is welkom natuurlijk.

Je zegt niet scroggen dan met amnesia ? Het scrognet kan er gewoon uit dus zou geen punt zijn.

Zoals ik al aangaf dit is me eerste keer dus moet nog veel leren.

Hoeveel dagen moet ik dan voorgroei aanhouden aangezien ik niet gek veel hoogte heb ?

 

De dames zijn der eerste nacht iniedergeval goed doorgekomen wel een beetje koudjes in de nacht.

Maar het stekje wat gisteren plat lag stond nu mooi rechtop.

 

De temperatuur in de nacht was 16,8 graden en de lv mooi rond 72% en dit alles door de natte handdoek.

Overdag is de temperatuur rond de 27 28 graden op hoogte van de stekkies.

Heb de lamp vandaag ook iets lager gehangen zo'n 10 cm.

De tensiometer gaf een waarde van 70mbar aan dus de grond was nog vochtig genoeg.

Als de tensio rond de 120 aangeeft krijgen ze pas weer water.

Heb voor de komende nacht ook een kleine vortsverwarming voor me inlaat gezet die als de lampen uitgaan aanspringt en heb

Dit ook gedaan met de miniclip fan in de kast zelf.

Deze spring nu alleen aan als de lampen aangaan en weer uit als de lampen uitgaan.

 

Groeten ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet ze na aanslaan (nieuwe uitgroei zien in stek) een dag of 3/4 op 18/6 en gooi daarna de klok op 12/12: heb ook niet zoveel hoogte in mijn 120W tentje (170hg).

 

Vorige ronde heb ik (hydro ook nog) ruim 1.5wk voorgegroeit en dat brak me op in de bloei, had er omgerekend wel 800W boven hangen dus gaat erg rap dan helemaal hydro, recht onder de lamp was het gedrukt door bak licht maar aan de zijkanten gingen ze de kap voorbij en had ik nog 15cm denk ik over naar plafond vd tent.

 

Toppen en knakken kan om ze te bedwingen maar doe je dit op verkeerde moment doe je jezelf met een amnees weer zwaar tekort, zo min mogelijk dieven in ieder geval.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, duidelijke info.

ik heb zelf ook een kast van 176 dus eigenlijk een beetje hetzelfde.

Ik denk dat ik ze met vandaag nog 1 of 2 dagen laat voorgroeien en dat ik ze dan op 12/12 zet.

Maakt dit uit wanneer ik begin met 12/12 of moet ik ze als ik de laatste dag voorgroei van 6 uur donker naar 12 uur licht springen ?

Of mag hier ook een langere periode donker tussen zitten ?

anders zou het namelijk een beetje klote uitkomen met de tijd.

Daar heb ik helaas niet aangedacht toen ik op 18/6 ging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe je het nu precies ook gaat plannen (s'nachts draaien overdag slapen komt beter uit met bijverwarmen en thuis zijn als draait alsook nachtstroom tarief) maakt niet uit.

 

12u aaneengesloten donker triggert de bloei dus of je nu 6u achter die 6u al uit aan plakt of ze 1st 16u licht geeft en dan op 12/12, maak er wat leuks van zou ik zeggen.

 

Je kunt natuurlijk nu ook ernaartoe gaan met afbouwen aantal uren wat ik nog wel eens wil doen:

18/6, 16/8, 14/10 en dag later 12/12 maar dan hebben ze die dagen groei na aanslaan al gehad.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het kan koop je er een Tensio bij dan heb je der twee. Zet er een bij de grootste/dikste plant en een bij de kleinste. Water eerst deze planten in en zet je tensio op de gewenste waarde. Nu weet je wat je gegeven hebt en ga er met de andere 4 tussen zitten. Denk er wel aan, dat het onder het meetpunt van de tensio altijd natter is..... Suc6!

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dus gewoon van de 18 uur licht naar 12 uur donker.

Het was me wel de bedoeling om in de nacht de lamp aan te doen ja, zeker met de aankomende temperaturen deze zomer.

En P H Donners heb er maar gelijk eentje bijbesteld. Het is wel iets makkelijker ook om 2 meetpunten te hebben.

De waarde was net 80 dus wel een teken dat het drinkt/verdampt.

 

Bedankt voor de info mannen toppie !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3:

 

De stekken lijken het goed te doen.

De miskleun die gisteren nog een beetje slap hing staat nu mooi rechtop.

De nachttemperatuur was vanacht rond de 18 19 graden al een stuk beter als de 15 á 16 graden.

De grondtemperatuur hangt rond de 20,1 graad.

Lv metertje stond mooi op 64%

Alles gaat dus lekker.

Heb er 2 reserve instaan en deze staan in doorzichtige maatbekertjes.

als ik naar die 2 kijk zie je door de potjes heen dat de worteltjes gewoon tegen het potje aangroeien.

De tensiometer gaf nu 110 aan en zoals ik hier gelezen heb en op de blumat website zelf.

Voelen de planten zich het fijnst als de tensio tussen de 50 en 120 mbar zit.

Heb dus vanmorgen 250 ml. per plant gegeven.

De eerste keer sinds dag 1 dat ze water krijgen.

Heb hieronder even 2 foto's genomen met de telefoon.

Volgende foto's worden met de camera maar moet me even een uv filtertje aanschaffen voor wat mooie foto's zonder strepen.

 

 

gallery_27529_15909_1165427.jpg

 

gallery_27529_15909_1752537.jpg

 

Degene linksonder was dus het miskleuntje wat vanaf het begin al een beetje slapjes hing.

Hij vroeg vanmorgen dus ook om licht met zijn bladeren richting de lamp gericht.

:wub: Mooi he natuur heb al ruzzie met me vrouw omdat ik liever bij de dames zit als bij haar op de bank :rofl

 

fijne dag allemaal !

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan die 2 reserve's beter in een niet licht doorlatend potje zetten, wortels houden niet zo van licht ;)

 

ze voelen zich idd het lekkerste tussen 50-120 mbar,

in de begin periode hou ik ze wel niet te nat (150)

heb het gevoel dat ze dat wat meer aprecieren

vanaf ze goed zijn aangeslagen hou ik hem rond de 80-100 ;)

 

veel succes daar en geef het vrouwtje af en toe ook nog wat aandacht heee..... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afdekking hoef echt niet op de potten, snellere verdamping.. snellere worteling achter water in de pot aan.

Gaat ook je totale lv in kast wat omhoog en er verdampen echt geen liters waardoor de stekken ineens droog zouden staan.

 

Las net dat je 11ltr smartpotten gebruikt, de tensio dan niet helemaal tot aan de kop de pot in want dan meet je onderkant smartpot en kan je flink de mist in gaan, stukje buis, zeg cm of 5 boven medium uit zit je op redelijk goede hoogte.

 

Goed dat ik woordje tensio weer zie, was alweer helemaal vergeten er 1 in een 26ltr pot te prikken waar ik net een ex s5 mamma in heb gezet om af te bloeien na het inwateren, doe niet zoveel meer met aarde tegenwoordig op mamma's houden op na dus is weer ff wennen, welke vd 5 zal ik nemen (kreeg er nog 1 kado voor mijn verjaardag waar ik er zelf al 4 had) :icecream:

 

Altijd makkelijk die tensio als leidraad , niet blindelings afgaan op wat je afleest maar ook in de gaten houden hoeveel en hoevaak je water aan het geven bent want een tensio kan een afwijking gaan vertonen (tensio in niet voorbewaterde pot, hoge ec water uit buis, tensio iets scheef etc).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4:

 

Dag 4 alles gaat lekker met de dames hebben vandaag weer 300 ml water gehad. (tensio gaf 130 Mbar aan en de potten voelde lichter aan als gisteren)

 

@ lostchild:

Heb de afdekking eraf gehaald hoor.

En de tensio zit niet helemaal op de bodem steekt denk een cm of 4 á 5 boven de pot uit.

Toch makkelijk om het woordje tensio een aantal keer te zien in een topic dan ;).

 

@ Sensi life:

Ik probeer de tensio ook tussen de 50 en de 120 mbar te houden en een beetje wegen hier en daar geeft ook best veel inzicht in nat te nat of te droog.

Zeker met die smartpots die zelf al niks wegen.

En het vrouwtje krijgt ook wel de benodigde aandacht natuurlijk :rolleyes:

 

Maar dan nu een vraagje.

Ik draai nu de 4de dag op 18/6.

Wat kan ik nu het beste doen aangezien ik maar beperkte hoogte heb van 1.70.

Nog een dagje 18/6 of vanaf morgen op 12/12 gaan.

Nu had ik een klein vraagje, ik draai van 11 s'morgens tot 4 s'nachts.

Nu wilde ik om 4 uur in de nacht de lampen laten uitgaan tot 6 uur s'avonds.

maar dit betekent dus dat de plantjes inplaats van 12 uur 14 uur donkerte hebben.

is dit mogelijk ? dit zo zoveel makkelijker voor me zijn.

 

De lv blijft rond de 45 50 % hangen maar dit lijken ze totaal niet erg te vinden.

Hieronder 2 foto's van dagje 4 :wave:

 

gallery_27529_15909_3177835.jpg

 

Het gekke is dat de 2 reserves het hartstikke goed doen zonder voeding of wat dan ook het enige wat ze krijgen is water.

Vindt het zo zonde ze weg te doen :wacko: Maar heb geen plek met de 11 liters om de er nog bij te zetten.

 

gallery_27529_15909_3861172.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat prima, weet je zeker dat de potten 11 liter zijn? Of zijn die smartpots breder en lager als normale potten, ik heb 10x 11 liter namelijk.

 

Misschien kan je de 2 extra in normale potten er tussen passen zie je gelijk of je verschillen heb met de smartpots, wel zo interessant toch?

 

Dat je reserve plantjes het gewoon doen is niet zo gek, neem aan dat je voorbemste aarde gebruikt, ikzelf voed een maand lang niks bij, gebruik plagron grond ec 1,6

 

Gr Grasisookgroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey grasisoolgroen.

Ik denk dat ik maar twee 7 liter potjes erbij probeer te zetten. Wil ze toch wel

Houden aangezien ze er gewoon hartstikke goed uit zien.

 

Niemand die een idee heeft over hoe of wat

Ik het beste kan doen met de lichttijden ?

Vandaag gaan ze om 11 uur weer een dag 18/6 in en dan staan ze 5 dagen op 18/6 wil toch zeker

Morgen wel over op 12/12.

Maar wilde het liefst van 6 s middags tot 6 s morgens draaien.

 

Groeten ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zet je toch de schakelklok vanavond zo (rond 18:00) dat die morgen dus pas om 18:00 aangaat ipv 11u en dan tot 06:00.

 

Niet zo moeilijk doen hoor :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha lostchild

Ben een beetje voorzichtig heb toch liever gewoon een leuke en mooie eerste kweekje dus beter een vraag teveel als een fout teveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik goed inkomen, te voorzichtig is ook weer iets wat je je niet aan moet leren, het is geen wetenschap al is een paar groene vingers wel handig.

 

Het is binnen dus jij bepaald hoe of wat, je kunt ze ook (t'is nog geen 11u) vandaag pas om 14:00 wakker laten worden en morgen dan om 18:00

wat jij leuk vindt :innocent:

 

Het bloeihormoon (florigen) wordt alleen maar getriggerd als de volwassen plant 12u aaneengesloten donker vd kiezen krijgt (sommige soorrten 13/11 of 14/0), wat je voor die tijd doet mag je helemaal zelf weten, je kunt ook met strooilicht in de nacht werken bijvoorbeeld of 24/7.

 

24/7 geeft een leuk effect als je daarna dan ineens op 12/12 gaat, net alsof ze alles wat ze normaliter in die nachtjes slaap deden in tijd van 1wk eruit knallen, is echter niet aan te bevelen omdat je plant niet zo sterk zal zijn als wanneer met wel nachtrust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...