Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Unpredictable

Probleem waterhuishouding

Recommended Posts

Hallo forumleden,

 

Ik kom er niet meer uit met 1 plant in mn tent. Sinds ik haar heb overgepot in nieuwe growshopaarde (biobizz allmix) doet ze erg lastig.

Ik had haar overgepot vanuit een klein potje naar een grote pot aarde. Deze aarde heb ik zoals op de zak staat ingewaterd in de pot. Het water werd erg goed vastgehouden en een dag later zette ik haar in het nog flink vochtig medium. Toen hoefde ik haar anderhalve week geen water te geven. Dit gaf ze ook aan, bolle bladeren. Toen de pot weer wat droog getrokken was ging ik haar weer water geven. Ze vertoonde weer overbewaterings verschijnselen, te veel water dus. 2 dagen later probeerde ik het weer want de bladeren hingen, zelfde resultaat. Nu heeft ze al 4 dagen geen water gekregen en ze vertoont (volgens mij) nu droogte en overbewaterings verschijnselen. Ik denk zelf dat door het natte medium tijdens het overpotten dat haar wortelkluit nog niet zo groot is en dat ik haar dus vrij snel overbewater.

 

Wat moet ik doen?? :huh: of wat heb ik verkeerd gedaan?

 

De foto's van de verschijnselen:

http://i1059.photobu...pg~originalDeze duidt op droogte zou ik zeggen, het blad aan de andere kant van de node zegt juist overbewatering.

 

http://i1059.photobu...jpg~originalDit is het blad dat volgens mij een wateroverschot duidelijk maakt.

 

http://i1059.photobu...riginalAlgehele conditie van de plant.

 

Het soort is Destroyer van Cannabiogen.

 

Heb ik iets verkeerd in mn hoofd heb of iets verkeerd heb gezegd, attendeer me eropicon_e_smile.gif

 

Als je betere foto's wilt, gewoon even melden, dan komen ze eropicon_e_wink.gif

 

Unpredictable

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er uit als een dorstige plant.

Staat die in een terracotta pot, of is het plastic?

Het gewicht van de pot geeft er een idee van of ze al weer dorst hebben.

 

Heb je nog meer planten, of is dit de enige?

De ene plant is de andere niet.

Je zult altijd zwakkere en sterkere exemplaren vinden,

als je uit zaad kweekt.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie.

 

De plant staat in een plastic pot. Gewicht van de pot is redelijk licht, althans lichter dan de vorige keer dat ik voelde toen de aarde was ingewaterd. Toen was die best zwaar, nu kan ik hem met 1 hand oppakken.

 

Ze heeft verder nog 1 zusje staan, die is niet zo verwend en ze kan duidelijk beter tegen een scheutje water.

Die plant is indica dominant, de plant van mn beginpost is sativa dominant.

 

Het zijn erg verschillende pheno's ook in behoeftes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gemerkt dat planten op een bepaald moment flink kunnen gaan zuipen.

Een tensiometer (Blumat, ongeveer 30 euro) is een goed hulpmiddel om naar behoefte te gieten.

Werkt prima in potten vanaf 11 liter.

 

Het is een mooie plant,

maar wietforum ziet liever dat je de foto's in een WF-album zet.

En fotobucket is niet zo dol op foto's van wiet.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een keer via onder water geven (op schotel zetten) zodat de wortels ver naar beneden in de pot gaan groeien (waar water binnenkwam) wil ook nog wel eens helpen bij mij al heb je nu eenmaal sommige dames die niks kunnen/willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lastig blijft het. Maar ik heb ook even op het andere forum overlegd wat ik nu het beste kan doen.

We zijn eruit gekomen dat ze toch een wateroverschot heeft.

 

Waarom?

 

Omdat de pot nog vrij zwaar is.

Omdat de onderste blaadjes al geel worden.

Omdat als ik water van onder geef het water niet wordt opgezogen.

 

Het is best vervelend om je plant ze te zien en je niets moet doen, maar ik hoop maar op het beste.

 

Bedankt voor het meedenken foolonthehill en lostchild :)

 

Foolonthehill, Ik heb van wietefras een tensiometer te leen gekregen, die word vandaag opgestuurd dus ik hoop dat die er van t weekend wel is. Dan weet ik direct wat er aan de hand is. En kan het in het vervolg ook beter gaan, ik vind het namelijk best lastig om deze dame water te geven. Dit is een erg lastige plant. (over die foto's, ik zal ff kijken hoe dat werkt, gister dacht ik dat je alleen via een url kon uploaden ;))

 

Lostchild, kan ik wel toepassen als de pot weer wat droger is. Heb het gister wel ff snel geprobeerd om te testen of ze wel wat opnam, maar dat bleek van niet. Ik zag vanochtend wel dat ze er wat beter uit zag na een periode van donker (12 uren). Nu staat de lamp al 3 uren aan en ze is weer erg gaan hangen. ik laat haar nog ff zuipen dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag forumleden,

 

Hmm, het probleem is er nog steeds. Ik had gister de tensiometer van wietefras binnen gekregen en heb hem meteen in elkaar gedraaid en in de aarde gestoken, dan 2,5 uur wachten en meten maar.

Het gekke is dat de tensiometer de waarde 170 aangeefticon_e_confused.gif. Dat zou betekenen dat de aarde te droog is voor een overbewateringsprobleem.

 

Toen ik de planten overpotte gebruikte ik voor de eerste keer biobizz allmix. Dat is bemeste biologische aarde. Deze moest eerst ingewaterd worden om de biologische organismen op gang te brengen. Het inwateren gebeurde als volgt: aarde in de pot, vol gieten met water en een dag laten staan. De aarde was erg ingezakt/ingeklonken maar ik dacht dat dit zo hoorde.

 

Daardoor is de grond nu erg hard en ik denk dat de plant gewoon een zuurstoftekort heeft. Want overbewatering is niets anders dan een zuurstoftekort, en mn planten vertonen overbewaterings symptomen. Maar dan door een te harde grond( in een plastic pot). De kleine plant begint namelijk ook al gele bladeren aan te maken alleen ze laat de bladproblemen niet zo zien.

 

http://i1059.photobu...js.jpg~original Hier zie je dat beide planten al gele bladeren krijgen, ze halen de voeding uit de bladeren. De kleine plant laat de naar binnengekrulde bladeren alleen niet zo zien.

 

http://i1059.photobu...to.jpg~original Ik dacht gistermiddag, ik boor gaten aan de onderkant van mn pot zodat het vocht daar weg kan. Ik had even (letterlijk) een steekproef gedaan met een satéprikker om te kijken of die vochtig was, dat viel mee. Op dat moment ging de deurbel en kwam Wietefras zijn tensiometer aan.

 

http://i1059.photobu...yx.jpg~original Na het meetklaar maken gaf die 170 aan.

 

Vanochtend heb ik ze nog even water gegeven, en het verbeterd echt niet, helemaal niets.

 

Kan ik er vanuit gaan dat het een zuurstof tekort is? want vinden jullie?

 

Unpredictable

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier heb je toch geen tensio voor nodig om te zien dat ze sterven van de dorst ?

je kan ook de potten wegen he

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze houden er van om weinig water te krijgen

1 week geen water gegeven

Moest een keer een verduisterzeil improviseren dat 10 cm bovem de planten zat

Haalde smorgents het er vanaf, het water kletterde naar beneden

Maar de destroyers waren wel gigantisch gegroeid echt absurd 4cm in DE NACHT

bij mij sraan de in atami grow mix, 1 week in 12/12 gaven ze lichte verbrande bladluntjes an, nu is he maar ietsje erger

Minder water geven, het best lightmix en zelf bijvoeden

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je haalt wat dingen door elkaar s37.

dat ze zo gegroeid waren bij jouw komt door... hoge lv lekker warme voetjes en genoeg voeding, basis toch?

met je zeiltje heb je dat mooi voor elkaar gekregen.

 

Je laatste regel.. t'is zomer en 1 ding is dan killing.. te weinig water geven zodat je plant zware verdampingsproblemen krijgt.

Zomers meer water en minder voeding = geen verbrande bladeren bij minste geringste en uiteindelijk ook veel minder kans op toprot bij afbloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk er aan dat je planten niet op 12 uur herstellen van het water probleem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels zijn de planten al omgehakt, die kleine was niet bijzonder qua growen en roken, helaas. Maar k had ook niet anders verwacht van dat plantje.

 

Die lange echte sativa is wel goed afgebloeit. Vandaag of morgen zal ik dr testen.

Ik vond het wel erg gevoelige planten. Niet echt iets voor mijn huidige setup.

 

Destroyer zou ik alleen aanraden als je je klimaat goed onder controle hebt in je kweekruimte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ic iemand is aan het stofblazen geweest :)

 

Hoort dus tot dezelfde groep als mijn misty zaden alle planten zijn happy en misty slaat compleet geel uit XD

 

Wel geen destroyers in mijn tent dan ,,,,lv van 20% zullen ze niet echt vrolijk van worden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Unpredictable, al gesmoked van je Destroyer?

 

Zoals S37 ook al aan gaf, ze komt rond met weinig water. Ook stikstof kan ze met weinig toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De destroyer is al op zelfs, oogst was dan ook niet groot. Het was wel een lekker actief high wietje. De smaak was fris vond ik.

Ik ben niet zo goed met smaken maar ik kon wel een lichte frisheid zoals je bijv pepermunt eet ontdekken. De geur was anders, maar wat weet ik niet. Niet verkeerd iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt me niet verkeerd. Ga je het volgende keer weer wagen met deze of liever een andere strain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ooit nog wel eens Destroyer zetten ja, maar dan zonder verkeerde aarde. Ik had de aarde wat te goed ingewaterd wat tot veel problemen leed. Volgende keer doe ik liever een andere strain, bijv zamaldelica of S5 als dat kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...