Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

De zon die fel op mijn raam schijnt zorgt ervoor dat ik snel weer de bloemetjes buiten wil zetten.

Omdat ik studeer ben ik doordeweeks nooit thuis, dan heb ik een lieftallige moeder die de plantjes water geeft (en eventueel voeding als ik daar op aandring).

 

Ik ben dit jaar van plan om een mooi topic te maken voor mijzelf maar natuurlijk ook voor de geïnteresseerde volger, met een wekelijkse update van de plantjes. Ik ben erg leergierig dus al het commentaar is altijd welkom en wordt zeer gewaardeerd.

 

Dit wordt mijn vierde jaar op rij dat ik het ga proberen. Het eerste jaar was het 3 keer niks. Het tweede jaar eigenlijk ook niet, vorig jaar gelukkig voor het eerst een mooie 110 gram mogen oogsten van twee plantjes, alle 3 de keren vanuit stekjes. Dit jaar wil ik voor wat verschillende soorten gaan en ben ik uitgekomen op een royal dane, danish gold en eventueel 2 autoflowers (auto jack herrer en auto AK). Heb alleen geen idee waar ik deze zaadjes het beste kan bestellen, dus daarmee zouden jullie mij al heel erg van dienst mee kunnen zijn. :) :)

 

Ik ga moederlief niet bevelen dat ze de plantjes moet gaan verduisteren dus een rot bestendig soortje is sowieso een must, het liefst met een vroege afbloei.

 

Ook komt er een kruidentuintje bij om moeders ook tevreden te houden, hiervan ben ik ook van plan om fotootjes van bij te houden. :)

 

Amen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Pasty-smasher,

 

i raad je aan eens een kijkje te nemen op growerschoice en wietzaadjes.nl daar vind je deze strains op de danish gold na. Je kan deze vervangen voor bijvoorbeeld maf f3 van growers choice hier heb ik een paar prachtige grows van gezien op dit forum en ze waren vrij snel klaar had ik de indruk. Je kan ook overwegen 1 van sannie's bewezen soortjes uit te proberen,ik zie hier alleen maar positieve feedback over en de foto's liegen er niet om. Veel succes met je keuze !

Share this post


Link to post
Share on other sites

In hoeveel liter potten komen ze te staan? En moet je rekening houden met een bepaalde ruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst bedankt voor de reacties, ik waardeer het zeer. :)

 

Het fijne aan de webshop van wietzaadjes vind ik wel dat je per stuk kan kopen, aangezien ik niet bijster veel nodig heb. Ik ben vooral opzoek naar vroege en/of sterke soorten. Mede omdat ik vorig jaar mooie planten had maar half oktober waren ze nog niet klaar maar begon de rot er wel in te zitten. Daarom was ik zelf bij de Deense soorten uitgekomen maar voor andere dingen sta ik ook nog altijd open.

 

De reguliere soorten wil ik eigenlijk in de volle grond gaan plaatsen, of misschien eerst in x-literpot en daarna overzetten in de volle grond.

In juni ga ik denk ik de autoflower zetten in een 30-40 liter pot, of in de volle grond, dat moet ik nog beslissen.

 

Dit is de ruimte waar ik de beschikking over heb:

gallery_37932_16194_5303326.jpg

 

De plant aan de rechterkant mag eventueel nog geslachtofferd worden maar dat moet ik nog beslissen.

De grond ga ik nog wel omspitten en kweekklaar maken, of dat laten doen.

 

Ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie plek, ik zou ze in de volle grond zetten.

Hoeveel ga je er zetten?

 

 

gr

eliasss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadeel van wietzaadjes.nl vind ik dat de minder verkochte soortjes niet goed bewaard worden waardoor ze hun kiemkracht verliezen en een slecht kiemingspercentage hebben.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadeel van wietzaadjes.nl vind ik dat de meeste soortjes helemaal niet op voorraad liggen waardoor je dus onnodig lang moet wachten op je zaden omdat ze besteld worden van het geld wat je ervoor betaald hebt.

 

Wat wel een gunstig voordeel is van wietzaadjes.nl is dat ie net wat goedkoper is dan de prijs waaronder de zaden vanuit eigen merken worden gekocht.

Hij zit overal net onder de originele prijs, maar het zijn wel originele zaden.

 

Dus advies voor wietzaadjes.nl is tijdig bestellen, minimaal 2 weken voordat je ze nodig hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens behalve dat bij mij de helft van de zaden niet ontkiemde :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet ik nog ontdekken of de zaden ontkiemen, ik heb 3 stuks ofzo huismerk zaden en 5 zaden Critical Super Silver Haze van Delicious Seeds.

Die laatste komen ook bij hem vandaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, ik ga denk ik toch maar zaadjes van sannie kopen aangezien ik daar wel veel goede reacties over hoor. Welke soort van sannie is het sterkst en het vroegst aangezien ik niet kan verduisteren?

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heribei is een TOPPER qua vroege afbloei, bloei begon vorig jaar mid-juli en klaar iets meer als 2 maandjes daarna.

vorig jaar heb ik 4x heribei in een kas van 2x3,5 gehad, 560gram geoogst! wel een beetje rot als die er niet was geweest was het zeker 600+.

een top opbrenger al leek het tijdens de bloei niet, de toppen waren geen cola's maar hele compacte ballen, zeker een aanrader.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb mij even verdiept in de Heribei en ik denk inderdaad dat dat hem gaat worden.

Heeft iemand een linkje van een kweekverslag met Heribei die is afgemaakt? (ik wil mijzelf vast nog enthousiaster maken, kan niet wachten). Ik kan alleen maar verslagen vinden waar mensen niet de discipline hadden om het kweekverslag af te maken, dit is wel mijn bedoeling!

 

Ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloei begon vorig jaar mid-juli en klaar iets meer als 2 maandjes daarna.

 

2 maanden in de bloei,,,,???

 

Dat is toch hartstikke lang????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej PartySmasher, veel geluk toegewenst met je kweek! Mooi dat je vorig jaar wat hebt kunnen oogsten.

 

 

Dat moet ik nog ontdekken of de zaden ontkiemen, ik heb 3 stuks ofzo huismerk zaden en 5 zaden Critical Super Silver Haze van Delicious Seeds.

Die laatste komen ook bij hem vandaan.

 

Heb vorig jaar een auto fem van DS gehad, kushje. Die stonk zo hard dat het niet meer leuk was. De wiet zelf zat geen smaak aan, echt niks.

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zat zelfs zo weinig smaak aan dat je hem niet proefde. Nou das ook niet veel hoor. Ik draai de volgende keer wel een shaggie als ik zin heb in die wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een tijdje stil geweest omtrent mijn persoon maar dat kwam omdat ik het nog niet aan durfde om de zaadjes te ontkiemen.

 

gallery_37932_16194_2331697.jpg

 

Nu het zo half april is durf ik het aan en heb ik de zaadjes dus net in de spongepotten gezet. Ik ga zelf 2x de Heribei grootbrengen en 1x de Jackberry x Madscientist.

 

Er zitten nu 7 zaadjes (5x Heribei, 2x JackberryxMadscientist in de spongepots maar dat komt omdat ik het ontkiemingsproces ook voor 2 vrienden doe.

 

Oja, een diepe buiging voor de levering van Sannie's, daar kunnen vele webshops van leren. Kreeg naast mijn 5 bestelde Heribei's dus gratis 2x de Jackberry en 20 spongepots. Discreet en super geleverd. Een echte aanrader dus die Sannie's shop

 

gallery_37932_16194_158005.jpg

 

Ze zitten er alsvolgt in:

H-X

H-X

H-X

J-H

J-H

 

(J=Jackberry, H=Heribei)

 

Het is mijn eerste keer dat ik met zaadjes werk dus ik hoop dat ik het goed heb gedaan en mijn prille leventjes niet zo snel eindigen als dit zielige vogeltje die ik op de deurmat vond:

 

gallery_37932_16194_5060197.jpg

 

Zo jong, pril en helaas hartstikke dood, duimen dat mijn zaadjes het beter gaan doen dus!

 

Naast mijn plantjes ga ik ook wat kruiden onderhouden en die staan al in de tuin een weekje of 3:

 

gallery_37932_16194_4653799.jpg

 

Helaas ontbreekt de mooiste groene kruid nog maar hopelijk komt daar snel verandering in.

 

Wanneer de zaadjes zijn uitgekomen en ontwikkeld in de spongepots gaan ze eerst in een x-aantal literpotjes om daar verder aan te sterken om vervolgens hun wortels uit te spreiden in de volle grond.

 

Tips en vragen altijd welkom en ze worden zeer gewaardeerd!!

 

Ciaociaaooooo :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De feedback over Sannie's klinkt goed, aangezien ik zelf ook nog wat zaden nodig heb;) Mooie plek heb je voor de dames, ik ga je volgen. Veel succes deze zomer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je ook heribei gaat zetten pasty-smasher

Een tip van me

Gooi nooit voedingswater over je zaailing dat kunnen ze niet hebben !

Ze ontkiemen het beste bij 25/26 graden continu 24 uur licht dus

Als je ze overpot in een potje dan begin je met donker periodes

Veel succes met je buiten kweek

 

groeten knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

HelpHelpHelp!!!

 

Ik heb vorige week vrijdag, 8 dagen geleden de plantjes in de ontkiembak gedaan, helemaal volgens het spongepot-filmpje van Sannie.

Waar je bij hem al na 3 dagen resultaat ziet is er bij mij, nu acht dagen verder nog geen teken van leven.

Om zo goed mogelijke hulp te krijgen de precieze handelingen die ik heb verricht:

 

- Plastic ontkiembak die niet in zn geheel helemaal goed dicht zit, water condenseert wel.

- Voor de ruit gezet die de halve dag in de zon staat

- De zaadjes qua diepte in de spongepots gezet volgens het filmpje op ongeveer 1cm diepte.

- Klein beetje met de randjes van het spongepotje de zaadjes onzichtbaar gemaakt (dus een klein beetje van de aarde (ofzoiets) over het zaadje heen gelegd maar niet aangedrukt of iets.

- De helft van de liter water + bacto toegevoegd, verspreid over voor en na dat ik de zaadjes erin heb gestopt.

- Bak is onderin gevuld met hydrokorrels (kleikorrels)

 

Iemand die weet wat ik kan of moet doen? Zaadjes eruit halen en met watten proberen ofzo, of is er nog wat te redden.

 

Geen verslag zonder foto's dus bij deze:

 

gallery_37932_16194_4028600.jpg

 

En de close-up van mijn ongeboren vrouwtjes:

 

gallery_37932_16194_3093849.jpg

 

Alvast bedankt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wiet he, waar ik het al eerder over had. Die hoef ik niet meer brada. Zat niks geen smaak an.

 

 

PartySmasher, hoest dr nu mee? Al wat boven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oude rocker

 

Excuses maar wat bedoel je met ga je nou dit topic kapen?

 

@ Miramar

 

Er is nog niets boven, als ik heel goed kijk is er misschien iets zichtbaar maar het kan net zo goed zijn dat ik gewoon heel graag iets wil zien dus dat wordt nog een aantal dagen afwachten.

 

Is het ook mogelijk dat ik mijn topicnaam kan veranderen in de soorten die ik ga kweken nu ik dat zeker weet?

 

Probeer een beetje te genieten van deze droevige zondag. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het zelfde probleem Pasty-smasher,

Heb de zaadjes uit de kiem potjes gehaald en in een glas lauw water gelegd!

Zijn alle 2 ontkiemt!

 

Groeten

 

supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, onder het mom van 'haastige spoed is zelden goed' & 'laat de natuur maar haar werk doen':

 

Ik met mn eigenwijze kop kon het niet laten om 1 ontkiembakkie te slopen en het zaadje eruit te halen, maar tot mijn grote vreugde heeft dit zaadje net zijn worteltje laten zien:

 

gallery_37932_16194_923872.jpg

 

Snel weer in een van de overige ontkiempotjes gestopt dus de verdeling is nu alsvolgt:

 

gallery_37932_16194_2234364.jpg

 

X-X-H-H-H

X-H-H-J-J

 

De middelste Heribei van onder is het zaadje dat nu de overplaatsing heeft moeten doorstaan, benieuwd of ze haar onbeschadigde zusjes bij gaat houden.

 

Geniet. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...