Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

poederbaas

micro tuin 30x30x30. eerste keer low budget kweek

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

bij deze mijn eerste echte kweekverslag!

mijn interesse in het kweken van wiet is een paar maanden geleden begonnen na het roken van mijn eerste joint. het leek me leuk om de groei van de plant te volgen en te bestuderen. er is alleen een probleem....en dat is dat ik nog thuis woon en mijn vader hier nogal tegen is. ik weet denk ik al wat de meesten zeggen/denken: dat het niet slim is wegens de geuren en dat soort dingen. maar ach het is voor mij puur een leerproces en als het plantje te erg begint te stinken dan moet ik stoppen met de kweek en wachten totdat ik op mezelf woon.

hier alvast een aantal foto's van het hokje.

gallery_40131_16751_593023.jpg

 

gallery_40131_16751_578545.jpg\

het koolstof filter (was nog niet helemaal afgewerkt)

 

gallery_40131_16751_397494.jpg

en hier is de eerste test draai met ghetto verlichting =P (23 watt spaarlamp)

 

 

het plantje moest sowieso een sativa soort zijn en heel klein blijven, daarom viel de keuze op royal dwarf.

de zaadjes kreeg ik woensdag binnen, en vrijdag 14-2-14 is nummero een de grond in gegaan (=.

 

gallery_40131_16751_733867.jpg

 

na drie dagen liet ze smorgens haar kopje al zien!

gallery_40131_16751_3683.jpg

 

en savonds toen ik weer thuis was, was ze helemaal bovengekomen

gallery_40131_16751_404263.jpg

 

hier is nog een foto van de kweek kast in een kast haha.

 

gallery_40131_16751_271687.jpg

 

na een poosje begon ik me te ergeren aan het ghetto licht systeem, dus heb ik op school ff twee lampenkapjes in elkaar geflanst, zie hier het resultaat!

gallery_40131_16751_721095.jpg

opstelling een voor waarschijnlijk de bloei periode.

 

gallery_40131_16751_646132.jpg

en opstelling 2. deze opstelling gebruik ik voor de groei.

 

en zo staat ze er na negen dagen bij.

gallery_40131_16751_232114.jpg

 

het is mogelijk om beide lampen naast elkaar te hangen, alleen ben ik bang dat het plantje dan te hard gaat groeien.

 

tips en commentaar zijn altijd welkom.

 

groeten,

 

Martijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes met ze onder de 30 cm te krijge :P !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks, dat word nog een uitdaging :whistle:

 

heb zojuist ook de tweede lamp aangesloten, ik vraag me alleen af of dit een goeie keuze is geweest. en dat ze niet uit de kast groeit XD

Edited by poederbaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met "blauw" licht hou je ze juist klein. Te weinig licht gaan ze eerder van strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

:likken:hadie poeierbaas

 

die ouwe sok kan eerst nog wel uit je afvoerkanaal want stinke doet ie nog niet .

en dan ruikt die ouwe het toch niet joh .

kijk wel uit met dat lichtlek want als ie je komt voorlezen uit de fabeltjeskrant denkt ie dat er brand is uitgebroken in je schoenedoos weetjewel .

maar verders ziet het er goed uit en zal ik deze hardcore underground microfluo kweek zeker volgen .

as je paps er wel achter komt laat het dan wel weten en laat dit niet als een onafgemaakt topic achter want dan moeten we gaan raden wat er is gebeurd .

en nu al een tweede lamp joh .

deze royal dwarf staat binnenkort nog in een mammoth onder 2x 600 te shinen als dit zo door gaat .

 

gewoon genieten

mac

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wil ik zien !! Ik volg je !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey gasten!

 

Bedankt voor de toffe reactie's! ik dacht serieus dat dit topic een verloren zaak begon te worden haha =P.

@macerror, haha, heb laatst wat van die sloten voor gereedschap koffers gekocht en dat werkt opzich wel goed. heeft het trouwens voordelen als ik dat filter er nog ff voor weg laat?

 

Helemaal goed Cupp0, blijf vooral kijken! (=

 

Back to the dwarf,

spijtig genoeg heb ik een lamp weg moeten halen door een te hoge temperatuur, rond de 32 graden. de bladeren begonnen schuin omhoog en hol te staan, dat leek me niet goed...dus dan maar een lampje. met een lampje is het 27 graden.

 

tijd voor wat foto's!!!

 

23-2-2014

gallery_40131_16751_286525.jpg

 

25-2-2014

gallery_40131_16751_1102928.jpg

 

28-2-2014

gallery_40131_16751_71307.jpg

gallery_40131_16751_353675.jpg

de foto's zijn niet van top kwaliteit, dit word mede mogelijk gemaakt door m'n slechte htc camera (mobiel) en no skills =P.

 

goed weekend iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch fijn uit, krijgt ze nog een groter bakkie grond? kan ze net iets dieper in de aarde gezet worden. Verder mooi compact plantje, donkergroen blad, komt wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks snipert, nee ik denk dat ze deze ronde in dit bakkie blijft. dan bekijk ik ff hoe hoog zo ongeveer word, en aan de hand daarvan ga ik dan een groter bakje maken voor de volgende kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer eens je filtersok weg te laten om te zien of de temp dan weer beter is. Met meer licht van de juiste kleur houd je de plantjes ook lager (compacter)

Een PC fan heeft waarschijnlijk niet genoeg druk om erdoor te blazen.

 

Hopelijk kun je alles afronden, veel plezier en geluk ermee.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk lekker klein sm kamertje gaat dat worden

 

Pc fan lijkt me een 120 ,ik heb zelf gemerkt met de dr tent slurf dat deze nogal snel capaciteit verliest ... heb nog wel een turbo fan liggen om te testen ;)

 

Geen idee hoe compact je die sok hebt gevuld maar een 2de fan aan de achterkant die de lucht erdoor helpt zuigen zal zeker je temp helpen

 

Pics met htc maken heeft een simpele handleiding

1 Beweeg niet

2 Adem niet

3 Vermijd hps foto's

4 Eenmaal het er goed uitziet op je scherm wees snel en maak foto

Kweet niet of je een flits erop hebt gekregen maar zonder is dit mijn stappen plan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey gasten,

 

djbroertje, ik heb je advies opgevolgd, en er hangen nu 2 lampies en het filter is er tijdelijk vanaf.

 

ahh speedy, ik heb een fan uit m'n pc gesloopt. deze fan is speciaal gemaakt om zoveel mogelijk lucht te verplaatsen. haha een turbo fan is altijd goed, maar maakt deze niet te veel lawaai? =p

nou ik heb je handleiding gebruikt, en ik moet zeggen dat het goed werkt. maar het blijft lastig om op het juiste moment op het knopje te drukken en dan niet te bewegen haha.

 

nou op naar wat minder nieuws.

ik ben bang dat mn plantje in shock is geraakt, ik was erg vroeg begonnen met lst. en dat ging in het begin goed....totdat ik bij de tweede fase kwam. waarschijnlijk heb ik haar te veel verdraait, waardoor ik haar heb gewurgd.

savond had ik haar met een draadje wat dichter bij de grond getrokken zodat ze zo klein mogelijk bleef. de volgende ochtend toen ik weer keek hingen al haar bladeren slap!

gallery_40131_16751_799925.jpg

dus snel dat draadje eraf gehaald, en haar zoveel mogelijk rust geven.

toen ik vanmiddag thuis kwam, heb k weer gekeken. en het gaat al beter, maar goed is het bij lange na niet.

gallery_40131_16751_36686.jpg

gallery_40131_16751_881784.jpggallery_40131_16751_77387.jpg

zal ze nog bijkomen of heb ik het gewoon verprutst?

 

dit is hoe dan ook wel een goede leer ervaring.

 

groeten,

Martijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dronken muts begint terug op de beentje te staan dus lekker laten doen

 

Turbo fan is een 120 mm met 36+ dunne fanbladen voordeel ervan is dat deze een hoge druk opbouwen en minder last hebben van druk verlies

Waren toen ze nieuw waren een stuk stiller dan de normale fanbladen

 

Voor het laag houden van je plantje moet je alle tak punten vast binden aan de pot en zodoende alle toppen terug naar beneden te halen

Moet je wel even mee wachten tot het stammetje wat steviger is

 

Hoop dat ze snel nuchter is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eyy speedy,

 

ja ze is alweer helemaal op de been.

nog even over die turbo fan, ik ben bang dat hij te veel lucht verplaats. als mijn fan aan is kan ik de lucht die hij verplaatst zacht horen. dus met een fan die veel meer lucht verplaatst zal dat alleen maar erger worden denk ik.

 

dat laag houden van het plantje, gebruik je daar dan duct-tape voor om de bladeren aan de pot te tapen of dmv touwtjes?

 

nu maar ff wat foto's laten zien ^^

 

gallery_40131_16751_278017.jpg

gallery_40131_16751_864202.jpggallery_40131_16751_674188.jpg

 

afgezien van de vier bruin/gele blaadjes gaat het goed, heb een paar dagen geleden wat meststof toegevoegd. en sindsdien groeit ze behoorlijk.

ze is nu zo'n vier weken aan het groeien, zoals het nu gaat is ze sowieso nog 2 weken nodig om te groeien. maar op internet staat dat AF na 3 weken gaan bloeien. gaat het bij mij zo traag omdat ze in een klein medium groeit?

 

groeten martijn ^^

 

hmm, nu ik de foto's zie valt me op dat op de eerste en tweede foto een blad punt behoorlijk naar beneden hangt. wat kan hier de oorzaak van zijn? het puntje is na mijn weten niet echt slap of iets dergelijks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bind mijn truthoela lekker vast met oude internet kabel :)

Zo kan je nog eens creatief zijn met welke kant je ze wilt opsturen :)

 

Turbo fan maakt niet meer lawaai is eigenlijk stiller dan welke fan dan ook die ik heb liggen

Het voordeel ermee is deze heeft meer bladen erop zitten dus hoeft niet zo snel te draaien om zijn debiet te halen

 

Geen ervaring met autoflowers dus geen idee waarom ze niet in de bloei staat bij je

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow mijn autoflowers zijn ietsje na week 3 beginne bloeien heel klein en subtiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohw wat vreemd, mijn vrouwtje maakt nog steeds zij scheuten aan.

houd jij je plantjes ook zo klein mogelijk ziggy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kleiner hoe fijner! Erg leuk, misschien draait je Pa nog bij, volgt hij het een beetje?

Zat te denken als je het dekseltje nog hebt van dat tupperwaredoosje, en er een flink gat in maakt , zodat de plant er makkelijk door past, kun je aan die deksel wel wat flansen met bijvb dun ijzerdraad, en de plant voorzichtig horizontaal aanbinden, dan houd je de hoogte ook onder controle. Zorg wel dat het onderste deel van het stammetje blijft staan als nu, verder is zo,n plant flexible genoeg om te manipuleren. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey groenefingers, leuk dat je mee kijkt =).

nope, m'n vader heeft geen idee. misschien niet echt cool van me maar ja, je bent jong en wil wat haha.

ik moet zeggen dat dat echt een heel goed plan is!

maar ik ben vanmorgen begonnen om alle takjes naar beneden te laten groeien dmv dun touw.

gallery_40131_16751_231724.jpg

zal het oke zijn om de touwtjes weg te halen en jouw manier toe te passen door de hoofdstam horizontaal te laten groeien, of zal dit te veel stress veroorzaken en kan ik beter hier mee doorgaan?

 

om nog even terug te komen op speedy weedy. de fan in mijn hokie heeft ook dik 20 bladen, dus ik denk dat dit al zo'n hoge druk fan is. ik zal er binnenkort ff een fototje van posten ^^.

 

ben trouwens net nog even langs het goed geweest (shop waar ze tweede hands spul verkopen voor een zacht prijsje) opzoek naar een redelijk grote speaker-kast. met het idee om daar een plantje in te zetten haha. dit had ik een keer op joetjoep gezien en dat leek me wel grappig. maar er waren helaas alleen maar speakers van max 35 cm hoog. volgende keer beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohw wat vreemd, mijn vrouwtje maakt nog steeds zij scheuten aan.

houd jij je plantjes ook zo klein mogelijk ziggy?

 

In het begin wel kom anders eve kijke in men kweekje hier op't forum...

 

Maar na een tijd werd het iets te bossig en mochten ze wel wat groter van mij

Die zijscheuten blijven nog wel eve gaan , zelfs als de eerste haartjes komen DAN beginnen die zijscheuten pas te groeien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een geniaal topicje, ik hoop dat je niet wordt gesnapt door je pa.

Van die microkweekverslaagjes doet het bij mij ook altijd kriebelen om het eens te proberen op mn kamertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Poederbaas, je plantje doet het goed, zo te zien!

Wat het aanbinden betreft, op de foto heb je alleen de fanleaves iets naar beneden getrokken, terwijl het gaat om de hoofdstengel, je ziet al mooi de goede scheiuen in de oksels, en die gaan starks genieten van het licht, als je de stam horizontaal hebt. Het plantje zal inmiddels ook beter geworteld zijn nu , dus je kunt wat experimenteren. Met een stuk harde kern elektra draad kun je ook heel goed werken om aan te binden. Niet knakken , maar buigen. succes! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey Ziggy, ik zal zo ff naar je kweekverslag kijken ^^.

 

haha thanks pasty-smasher. ik zou het gewoon een keer proberen dude!

 

Ey groenevingers, ja ben er ook erg blij mee (=. ik heb je plan opgevolgd en....er komen best veel zij scheuten bij vind ik. het plantje ligt nu helemaal horizontaal.

gallery_40131_16751_1004663.jpg

gallery_40131_16751_750473.jpg

 

volgens mij zit ze ook al in de voor bloei? ;o

gallery_40131_16751_894901.jpg

vormt zich in elk blad nu een top (bloem)? of groeit deze alleen uit de top en alle zij scheuten?

want dit brengt me bij m'n tweede vraag. op de foto hieronder is te zien dat ongeveer in het midden van de plant een stengel met blad groeit.

gallery_40131_16751_361311.jpg

door dit blad komt er veel schaduw op alle nieuwe zij scheuten, zou het erg zijn als ik deze stengel/tak weg snijd, en misschien nog meer die in de weg zitten? of komt hier ook een mooi topje uit en moet ik hem laten groeien =P?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor.

Laat die grote bladeren voorlopig zitten, die zitten bovendien nu minder in de weg dan voorheen.,en leveren voorlopig energie voor je plant(fotosynthese weet je wel).

De kleinere scheutjes in de oksel tussen hoofdstam en blad, daar gaat het uiteindelijk om, dat zijn de bloemendragers, net als de hoofdtop, waar van nature de grote bladeren vrijwel ontbreken.

Eerst maar eens lekker de bloei erin laten komen, de kleine zijscheutjes worden vanzelf wat groter, en duw dan desnoods wat van het grote blad naar beneden; in een latere fase kan je als het nodig is wat van het grote blad verwijderen, maar je hebt ruimte genoeg in je kleien hok weliswaar, de bladeren groeien niet verder, de scheuten wel! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook de bladeren laten zitten, en als uit alle scheuten topjes groeien krijg je zoiets.

 

gallery_19177_15100_3183766.jpg

 

 

misschien niet zoveel maar wie weet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...