Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ingrow

Lumii evsa

Recommended Posts

Goede evening..

Ik kwam op de site van greensell de nieuwe evsa van Lumii tegen. Iemand bekend met deze evsa

Is hij betrouwbaar etc

en zoja welke keus zouden jullie dan maken.

 

Lumii gavita lumatek of toch een dimlux.

 

Groene groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind zelf de dimlux kwa uitbreiding ook wel veel

Mooier.

ook het gouden kleurtje staat me meer aan haha.

Maar heb begrepen dat dimlux met een nieuwe lijn komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat mijn volgende EVSA een Lumii gaat worden al ben ik bang dat de Lumateks het eeuwig volhouden.

 

Ik kom vaker bij de 'importeur' en die verkoopt geen troep (heeft ook alles van de eerder genoemde andere merken), zelf zie ik de Lumii beetje als B.A.L.:

helemaal niks mis mee en presteert beter dan je zou verwachten tegen een redelijke prijs tov de andere giganten op de markt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lostchild nja de prijs maakt me eigen niet uit eigenlijk alleen er kwam een mooie aanbieding voorbij van Lumii met evsa lamp + keuze uit 3 verschillende kappen normal spiegel en diepstraler. De lamp zelf is ook van Lumii maar daar lijkt me echter dan ook niks mis mee toch. Hij is voor die prijs nog Altijd wel 30 euries goedkoper als een losse dimlux.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testen tot nu toe gaven mooie waardes weer.

 

Ben benieuwd wat een ervaren kweker ermee kan halen.

 

 

MVG Green2Day

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2 lumatek evsa`s en heb problemen met de frequentie als die start die is zo hoog dat mijn frequentie van mijn thermostaat helemaal veranderd en als gevolg daarvan de fan`s niet meer doen zoals het moet of op de verkeerde stand staan

ik heb gerpobeerd een led paneel die niet in is gestoken bij de kabel van ballast naar lamp te houden als die opstart en die gaat branden als die bij de kabel in de buurt komt !!!

houd daar rekening mee de kabel van de lamp ver weg leggen van de schakel apperatuur van de fan`s

het heeft mij al 2 climate`s gekost

voor de rest is lumtek een super ballast met super lumen werkt geweldig

Share this post


Link to post
Share on other sites

?

EVSA stuurt strak uit op 50hz wat nu juist mooie van EVSA is, als dat na EVSA dusdanig oploopt is iets anders niet in de haak.

Bij mij liepen de kabels vd lumatek over/onder/langs de Torin Sifan die aan de muur hangt en nooit geen probleem gehad ook niet met kabels van 2 lumateks gebundeld richting tent ivm tentgat waar ze doorheen moesten.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumii heeft nu schijnbaar een nieuwe lijn evsa's met een knop erop voor 12/12 of 18/6 wel zeer handig moet ik zeggen.

Zou je dan verder geen timer meer nodig hebben.

Op de site van ze staan ze heb ze nog niet online in de growshop gezien.

Weet alleen niet of deze ook dimbaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel dat er een boost op zit en op ander forum zag ik iets van boosten 600W tot 750W ofzo.

 

Neem ff contact op met die GS voor meer info, ze kunnen je zo doorverwijzen of weetikveelvawatvoorinfojeookmaarzultwillenhebbenbetreffendeditartikel

 

geven

 

@ingrow

zou dat geen 'controller' versie zijn?

heb nog niet eerder gehoord van een EVSA met ingebouwd schakelkastje (relais en klok) en lijkt me ook een aparte gewaagde combi zo alles in 1 EVSA ipv een controller achtig iets zoals van Dimlux of Gavita ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lost child, weet jij hoelang dat snoer is naar de lamp toe wat eraan zit ?

want als dat zo kort is als het lijkt op de site van greensell denk ik toch dat ik voor een lumatec ga.

( ik wil die dingen niet inme hok hebben)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Lumii.

Ik heb net even geprobeerd te meten (hangt al in de tent) en het is ruim 3 meter.

 

Gr, Shelby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ruim 3 meter is het netsnoer dan denk ik, want volgens de importeur/documentatie lumii is er geen remote verzie van/voor

 

Ik heb er dus maar een c14 stekker aan me lamp gezet en daar de evsa op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och shit! Ik heb het inderdaad niet helemaal goed. Ik heb zo'n setje waar ook de lamphouder van Lumii bij zit! Plug en play systeem en samen zijn ze dan dus drie meter... Mijn excuses hiervoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excus is niet nodig hoor,

Maar dat verklaard het wel :)

plugandplay werkte niet naar me cooltubes toe, maar c14 deed uiteindelijk de truc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, maar ik vind het wel lullig, dat ik verkeerde info heb gegeven :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...