Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dr groeneduim

10 x NL auto onder 1000w gativa pro mammoth 150q

Recommended Posts

Hallo mede kwekers.

 

Hier mijn eerste post en kweek verslagje van mijn eerste kweek.

Ik krijg wat tips van een maatje hoewel ik het soms ook niet kan laten eigenwijs te zijn (geen op staan zonder vallen)!

 

Mijn setup:

- Gavita pro tot 1150w

- 1000 m3 freshfilter

- softbox 1000 m3

- mammoth 150q

- travo en tijdklok en meter etc

*puk kilo knaler met soft ipv steel

 

 

medium:

10 x nl auto (GH)

2 x NLS ff zaadjes testen voor waarschijnlijk 2e draai (ehhh weet ff niet meer welke)

 

8 x nl auto op 36 ltr smartpot

1 x NLS op 36 ltr smartpot

 

2 x nl auto op 11 ltr

1 x nls op 11 ltr

 

Voeding:

powderfeeding van greenhouse grow

powerfeeding van greenhouse indica (ja is een gok)

Beetje PH-

en bij ontkiem en cocosmunt/potje een beetje root stimulator

 

draait nu een 2,5 week na op het cocos potje gezet te zijn.

 

Ik kon een aantal zaken niet terug vinden op het forum, laat staan met een kweek verslag.

 

Zoals de powder feed, hier alleen wat Arjan bashen (misschien terecht geen idee).

Het feit dat ik er niets over zag stemde me nou niet echt gerust als het top spul was had ik er zeker meer over gevonden.... but no guts no glory

De voeding doe je om en om.

Ondanks dat het niet aangegeven staat zuur ik mijn water toch een beetje af (onder de 6.5)

Omdat ik de bakeliet PH meter niet helemaal vertrouwde maar een nieuwe gekocht voor wat beter meten.

 

Ook mijn zaden worden vooral gebruikt voor buitenkweek.... ik zag niet echt kweek verslagen dus weer een gok....

Over het algemeen weinig positieve geluiden over de opbrengst van een auto maar op advies van me maatje toch maar geprobeerd.

Ik heb trouwens nog geen super autos onder een 1000w + gezien dus wie weet.

 

Ik smoke geen wiet dus met de opbrengst hoop ik op een extra zak centje ( investering + licht er uit 1e keer zou mooi zijn).

Volgens me makker moet 750 gr zeker mogelijk zijn met 500 + wordt ik niet droevig.

 

De 11 ltr potten zijn de back ups mocht er een kneusie tussen zitten (lijkt er wel op)

 

Ik ben nu 2,5 weken onderweg en met veel plezier aan het kweken.

Dit zijn de foto's tips zijn altijd meer dan welkom!

 

 

calimero plantjes in brutus potten :) 600w

gallery_40371_16731_222486.jpg

 

 

weekie 1: 600w

gallery_40371_16731_359695.jpg

 

weekie 2+ 1000w

562133-2-weekies/]gallery_40371_16731_1996607.jpg[/url]

 

voor nu even genoeg, er zijn wel een 3 tal plantjes waar ik wat vraagje over heb maar die komen later wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trek is een foto met je lamp uit, dat geeft een beter beeld voor ons :)

 

Ze gaan mooi, maar heb je ook een ventilator tussen je lamp en planten?

 

O ja, en stel je ook even voor want ik zie dat je maar 1 post hebt, in de sectie wie is wie...

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nooit iemand ondersteboven zien kweken :P en ik heb al heel wat methodes gezien hehe

 

Waarom auto flowers?

 

En wat bedoel je met NLS?, northernlight special?

Zo ja welke breeder? Ben zelf namelijk een zoektocht begonnen naar een bepaalde soort NLS.

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal binnenkort ff een foto zonder HPS maken.

Fan heb ik gehaald ga em morgen plaatsen.

aardig ding alleen ff kijken hoe ik em vast ga maken, hij hoeft niet te draaien.

Wel ff kloten hoe ik em ga hangen, ben niet de meest handige harry ;)

 

ik zal morgen ff posten daar thanks!

 

@casto, meer een tip van me maat en die heb ik maar even voor lief genomen.

Ik heb gelezen dat ze minder opleveren, maar ik kon zo snel ook niet een post vinden onder max 1150 hps dus wie weet.

Maar goed we draaien dus kunnen moeilijk terug.

 

Zijn argumenten: Makkelijk de eerste keer en een sterke plant.

 

Die Northern light special breeder zal ik ff vragen bij de leverancier volgende keer als ik er ben.

Ik moet zeggen dat het misschien nog wel een mooier plantje oogt als de auto's maar goed venijn zal em in de staart zitten :S

Edited by dr groeneduim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die auto flower is meer makkelijk voor buiten aangezien je dan moet verduisteren om je planten af te kunnen bloeien in Nederland. In een hok met een 1000 watter is dat echt overbodig. Dus... doe er mee wat je wilt. Wat ik je aan raad is nieuwe zaden kopen. Je hebt bijna twee vierkante meter dus daar kan je wel wat meer planten op kwijt (correct me if im wrong). Deze er uit nieuwe er in.

 

Succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip, maar ik ga dit toch even avonturen.

Als het goed is worden deze auto's vrij groot (tussen de 90 en 120 cm) daarom ook in grote potten lekker veel ruimte voor de wortels.

Als ze me 80 gram droog per plant opleveren ben ik te vreden.

Dat zou toch moeten lukken met dit licht wat er op staat.

tis nu bijna 3 weken, als je er van uit gaat dat je met de kweek minimaal 500 gram (50 + gr per plant) droog trekt met nog 7-8 weken te gaan en ik misschien 750 gram trek uit een reguliere draai met nog 12 weken te gaan.

Dus me verlies lijkt me worst case scenario relatief klein met nu door draaien.

 

Wat betreft de hoeveelheid kan er zeker meer, maar gezien deze groot worden denk ik zomaar dat het best nog bossig kan worden, of zal dat gaan meevallen?

Voor volgende kweek heb ik reguliere nls fem liggen, test ze nu en zoals gezegd zijn het mooie planten.

Dit of misschien een irrigratie systeem met een snel plantje (bv moneymaker GH?) en dan meer plantjes.

Ik moet zeggen dat water geven nou niet echt makkelijk gaat zo, misschien nog iemand tips voor een makkelijke gieter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je hoopt op een extra zakcentje dan zijn autoflowers de slechtste keus die je kan maken: lage opbrengst en minder potent dan reguliere planten. In zo'n goede opstelling kun je beter ook goed beginnen: doe de autoflowers de deur uit en kies bij een gerenommeerde breeder goede zaden met een hoog thc/cbd percentage. Daar is meer markt voor dan voor autoflower wiet. Die 50 euro voor autoflower zaden en de 2.5 week tijdverlies win je dubbel en dwars terug.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het dan echt zo een slechte keuze door te draaien met die auto's?

 

Die maat van me had 50 gr van een niet super auto (ww) die in het hoekie stond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is denk ik geen potente, compacte toppen wiet geweest waar je geld mee kunt verdienen zoals Xtreme al aan kaart.

 

Echt doe deze de deur uit en begin opnieuw. Wat ik je dan ook aan raad is organisch groeien. Dan is het niet nodig een pH meter aan te schaffen en groei heerlijke potente biologische wiet! Vooral de eerste keer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto's zijn een noodsprong voor mensen die binnen niet voldoende ruimte hebben en micro kweken of binnen in het geheel niet kunnen kweken en dus moeten terugvallen op de buitenteelt. In auto's zit ruderalis genetica en dat is een wietsoort die nauwelijks thc bevat. Ruderalis groeit onder meer in het noorden van Rusland. En dat is geen (sub)-tropisch gebied. Een optie zou kunnen zijn: je auto's in kleinere potten zetten, bijvoorbeeld 5 liter potten en de vrijgekomen ruimte benutten om reguliere zaden in nieuwe potten er bij te zetten. Zet de belichting tien tot veertien dagen op 18/6 en nadien op 12/12. Auto's bloeien ook af onder 12/12. Op die manier spaar je de auto's en bent simultaan bezig met een reguliere soort, waar wel markt voor is. En 80 gram opbrengst bij een autoflower: vergeet het maar: naast de hoofdtop komt er weinig vanaf. Je kunt ze ook niet toppen, want dan ben je de hoofdtop kwijt. Bij een auto is het met 30 gram droog per plant wel ongeveer geveegd.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem jullie tip zeker ter harte... bedankt er voor.

Ik had de dat van rudalis soort ook al gelezen hier op het forum.

De genetics van deze auto is eigenlijk een geenomatic x NL dus niet een pure rudalis kruising.

Kweet niet of dat nog mee telt maar ik wilt maar even noemen.

 

 

Financieel misschien niet helemaal verstandig maar ik (denk ik nu) kan het (nog) niet over me hart verkijgen deze te verpotten. (me eerste jwz, snik)

Is het wel verstandig om die planten te verpotten? ze zullen na drie weken wel flink geworteld zijn in die grote smart pots...

Er zal een reden zijn dat niemand dit nog gedaan had > maar het is iig interressant om te zien wat ze gaan doen.

waarschijnlijk niet de GH opgegeven 800 gr m2 x 1000w maar toch.

 

Zeker interressant vind ik het combo traject, omdat de autos idd ook afbloeien op 12/12.

Dan ross ik de 1 a 2 kneusies er tussen uit (7 over) en zou ik met wat schuifwerk wel 10 stuks - 11 a 15 ltr potten kwijt kunnen.

Lampie een beetje boven de autos schuiven en die nls voorgroeien in de 11 a 15 ltr pots.

dan ff droog hokkie er aan of bij me maat en me verlies is minimaal...

 

Kan ik die na een week of 5 nog verpotten uit de 11a 15 ltr naar de 36 ltr smart pot? of zijn ze dan te geworteld met kans op beschadiging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanuit plastic potten kun je eigenlijk altijd verpotten naar grotere potten, zonder de wortels te beschadigen. Bij smartpots is dat inderdaad lastiger, hoewel lichtbeschadigde wortels zelfs de bloei kunnen stimuleren. Kijk maar wat je met verticuteren in een gazon aanricht. Daarbij beschadig je de wortels evenzeer, terwijl de groei wordt bevorderd. Kijk ook eens op internet bij "wortelsnoei" bij vruchtgewassen. Bij slechtbloeiende rassen wordt door wortelsnoei de groei tegengegaan en de bloei gestimuleerd. Tot slot: alle auto's hebben ruderalis genen, ongeacht of de zadenboer ze greenomatic noemt of wat voor fancy naam hij ook verzint bij de kruising.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 of 15 liter potten zijn groot genoeg als je de planten twee weken voor groeit. Mooie tussenweg zo. Als je die auto's af bloeit samen met reguliere zaden.

 

Ik kom hier een topic op jointje draaien tegen... van.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks man ik zal dat wortel snoei dingetje even goed doorlezen later.

 

 

11 of 15 liter potten zijn groot genoeg als je de planten twee weken voor groeit. Mooie tussenweg zo. Als je die auto's af bloeit samen met reguliere zaden.

 

Ik kom hier een topic op jointje draaien tegen... van.. :P

 

MAg je die linken?

 

Anyway ik ga vanavond ff schuiven (en fan plaatsen) en meten hoeveel potten ik zou kunnen plaatsen.

Als ik nou 10 15 ltr potten er bij kan zetten dan is dat misschien een goede tussen oplossing idd.

 

Vraagje: ik kan ze gewoon zonder wortels te beschadigen verplaatsen maar dus ook gewoon in de bloei nog naar de grotere smartpot?

of zijn 10 x 15 ltrs genoeg om de maximale productie met mijn set up te draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat als je ze twee weken voor groei geeft in combinatie met de autoflowers 15 liter potten groot genoeg zijn. Maar ik denk dat andere mensen daar weer een andere mening hebben.

 

Over het wortel snoeien. Ik quote wel even.

 

"Inleiding

 

Een ieder die wel eens getopt of gefimd heeft zal hebben geconstateerd dat na deze handelingen de plant twee of meer nieuwe groeischeuten vormde. De plant reageert dus op snoei met een versterkte groei. Oude hoveniers zeggen dan ook wel: "snoeien doet groeien". Eigenlijk komt het er op neer dat je de plant met het snoeien min of meer mishandelt en dat de plant daarop reageert met een versterkte groei. Naast een bovengrondse snoei bestaat er ook een "wortelsnoei", of liever gezegd een soort mishandeling van het wortelgestel, waarop de plant evenzeer in positieve zin reageert met een versterkte wortelgroei.

 

Beschouwing

 

Tuinbezitters weten dat een gazon in het voorjaar moet worden geverticuteerd. Dit houdt in dat het grasveld machinaal of handmatig wordt ingekerfd, waarbij de viltlaag en het mos worden verwijderd en waarbij tevens de wortels worden doorgesneden. Een gazon reageert daar verrassend positief op door een versterkte groei. Immers, de wortels "vertakken" zich na het doorsnijden en een steviger wortelgestel geeft een gezondere grasmat. Wat kunnen we met deze gegevens aanvangen met de kweek van cannabis? Welnu, een ieder die buiten kweekt, zal wel eens hebben geconstateerd, dat door regenval de grond "dichtslaat". Degenen, die in potten kweken en langs boven water geven zullen hetzelfde fenomeen aantreffen.

We weten allen dat luchtige, goed doorlatende grond de plant ten goede komt.

Dit is uiteraard geen aansporing om bij je wietplanten net zo rigoreus te werk te gaan als bij een gazon. Echter, als je constateert dat de grond is "dichtgeslagen" door welke oorzaak dan ook, kun met enig beleid minimaal de bovenste laag wat loswoelen en met een stuk metaal of iets dergelijks

(zelf gebruik ik een staaf betonijzer) de wortelkluit doorsteken.

 

Conclusie

 

-Met het loswoelen van de bovenlaag beinvloed je de zuurstofhuishouding in positieve zin aan de oppervlakte van het kweekmedium;

-Met het doorsteken van de gehele wortelkluit wordt het wortelgestel in zijn geheel beter belucht;

-Door het wortelgestel licht te beschadigen stimuleer je nieuwe wortelaanmaak.

 

Slotopmerking

 

Ongeacht of de bovenlaag nu dichtgeslagen is of niet: ik doorsteek de wortelkluit regelmatig, zo eens per maand en dan 10 gaten per plant, ter stimulering van de aanmaak van nieuwe wortels."

 

 

Met dank aan Xtreme :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit komt me bekend voor. Is een pennenvrucht mijnerzijds van een jaar of vier geleden op een ander forum. Maar ik heb nog wel oudere schrifturen: van een van mijn afstudeerscripties is zelfs een boekwerkje gemaakt en uitgegeven in de serie Fiscale Monografieën van Kluwer. Dit boekje was verplichte kost voor fiscalisten in opleiding. Dat was overigens bijna 45 jaar geleden en door het vervallen van de regeling, waar de scriptie over ging, heeft het boekje geen enkele waarde meer.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's gemaakt nog nie gepost. Heb wel wat krul in me blad. Ik vermoed te warm. Kachel wat lager gezet en hoop dat het briesje ze ook goed doet. Ik zal de pics later even uploaden. Er is wel genoeg ruimte voorgelijktijdige groei reguliere nls. Maar moet dan wel als eeen mongol water geven...maw kom er dan heel moeilijk bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je al welke breeder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope weet niet wanneer ik naar die gs ga. Moet ff tijd hebben. In principe ook niets nodig op die potten n. Als ik ga vraag ik het zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dr Groeneduim,

Succes met kweken maar ik sluit me aan bij de andere.

Je gaat veel elektriciteit verbruiken met je 1000W voor die autoflowers (opbrengst en kwaliteit is daar idd minder van)

Ik zou je aanraden om met feminised, regulier zaad of stekken verder te gaan.

Spijtig dat we niet verder in het jaar waren dan kon je de auto's buiten zetten als je een tuin hebt natuurlijk.

Ik had vorig jaar 4 autoflowers in een 65L kuip in mijn tuin staan en heb daar 120gr van afgehaald....gewoon water gegeven met beetje voeding en verder niets.

Dan loont het wel natuurlijk maar een 1000W erboven is overkill.

Grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nu gewoon doorgaan anders verlies je echt veel weken.

 

Wel de autos op 12-12 laten draaien, ik zie veel mensen ze op 16-8 hebben of erger nog 18-6 en dat snap ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

And it's gone :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...