Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

Bladpunten omhoog

Recommended Posts

Goedemidddag,

Was laatst bij een maatje van me en ik ging ff kijken(amnees).Nou zag ik dat de dames het te warm hadden gehad door de opgekrulde bladeren,maar daarbij stonden de bladpunten ook omhoog.

Is dit een verschijnsel dat een vervolg is op de opkrullende bladeren ?(door de warmte)

Of een andere probleem ?

 

Is wel vaag omdat de temp (zo zei hij)niet boven de 29 is geweest en de lampen op zeker 60 CM van de planten zijn verwijderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto? zegt zo veel meer..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draag geen telefoon bij me dus kon ook geen foto maken.

Bladeren waren ook knisperig.Blad was net een kanootje :)en de bladpunten recht omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope

 

Verdampingsprobleempje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb momenteel omhoog staande bladpunten ten gevolge van overbewatering.

Als ik de oorzaken daarvan opzocht kon het aan bijna alles liggen (warmte, teveel of te weinig water, teveel of te weinig voeding, teveel luchtcirculatie,...)

Edited by Djo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djo

weet je wel heel zeker dat je teveel water hebt gegeven met strak omhoog staand blad?

Gooi eens 3ltr door de pot en kijk dag erna.. bladpunten die naar beneden hangen staan voor te nat, hangt hele blad dan te droog.

Je ziet daar echt wel verschil tussen of je te nat of te droog kweekt :whistle:

 

@wietbladeren

+1 racker

Heeft ook iets met de worteldruk en transport van water/zouten in de plant zelf te maken.

 

Het kan geen kwaad die strak staande bladeren, wel een teken dat je het niet verder moet gaan overdrijven als de plant vd rest gezond is (wat hier dus niet geval was).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope

 

Verdampingsprobleempje

En een oplossing daarvoor zou zijn de lamp omhoog,maar zijn er nog meer dingen die ik evt zou kunnen doen ?

Meer water lagere EC ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vaker wateren, lamp dus ietsje omhoog, ec ietsje lager kan ook geen kwaad.

wellicht ook ietsje meer wateren als het erg droog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn vraag is , ze zeggen dat hoe meer armpjes een blad heeft hoe beter de kwaliteit is.

ik hoorde dat als een blad bijv 3 of 5 armpjes heeft stress heeft. en bij 9 of 11 dat die zich dan top voelt is dat waar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer vingers een blad hoe meer de plant het naar zijn zin schijnt en des te kleiner de kans dat er dingen niet goed gaan, maar raar genoeg heb ik mijn beste oogst gehad met 5 vingerig blad

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank u , heb nu 20 liter potten op balkon , is 5 liter ook zat? want ze worden zo groot nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer vingers een blad hoe meer de plant het naar zijn zin schijnt en des te kleiner de kans dat er dingen niet goed gaan, maar raar genoeg heb ik mijn beste oogst gehad met 5 vingerig blad

 

Da's erfelijk.

Niet alle soorten zijn in staat om veel vingers te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, en zelfs binnen een soort kan het aantal bladvingers verschillen van pheno naar pheno

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ik ergens fotos bekijken van bladeren in vele gedaantes bijv , goede bladeren en bladeren met bruine vlekken ofzo.

zodat een leek kan bekijken wat er aan de hand kan zijn bij diegene in kwestie

Share this post


Link to post
Share on other sites

euh een leek kan bekijken wat er bij diegene aan de hand kan zijn?

 

je vraagt naar een erg bekende weg verder, google eens zou ik zeggen killer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...