Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Botsautobob

9x Killing Fields - DR120 600w

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

 

Er heerst nog een licht zure smaak in mijn mond, maar dat mag de pret niet drukken.

Heb helaas, zoals bekend, mijn vorige ronde moeten afbreken ivm ... tja, zeg het maar... het is ergens niet goed gegaan iig :P

http://www.wietforum...766-jack-widow/

 

Wil het nog eenmaal erover hebben;

DOEIII !!

gallery_35872_16560_2431422.jpg

 

Zo, dat was dat. Frisse moed en met een paar frisse stekjes gaan we opnieuw beginnen.

Dankzij een hulplijntje ben ik gelukkig weer snel op gang! Nogmaals dank hiervoor :hug:

 

Maar de nieuwe plantjes zijn dus 9x Killing Fields, en dan is de groene pheno gestekt. Me gusta :icecream:

Vorige grond is de kliko ingegaan, nieuwe zit erin, buffertabs (2) per pot, symbiosis erbij en ingewaterd met bacto!

 

Heb er 1 piepschuimplaat uitgehaald, andere gedraaid etc, zodat de luchtinlaat niet zo afgedekt is. Voelde nu wel meer luchtstroom, moet uiteraand even aankijken hoe de temperatuur zich houdt. Het is maar zo'n 10 a 12 graden in mijn schuur.

Dit is te zien op de laatste foto.

 

De plantjes stonden gisteren half uurtje na overpotten flink slap, maar toen ik vanmorgen keek stond alles weer fier overeind.

Lamp was toen net uurtje uit, en ik had de stekker van de kachel er nog niet ingedaan. Woops :innocent: Nu brandtie lekker en zou het klimaat weer goed moeten zijn.

Lamp gisteravond ongeveer op een meter hoogte gehangen, vanmorgen 20 cm laten zakken.

 

Meet de temperatuur nu rechtsachter de tent, linksvoor bij de luchtinlaat, 1 sensor ligt onder een pot en een ander heb ik in de bovenlaag van de middelste pot gedaan. Tenminste, een beetje grond eroverheen gelegd. Als de bladeren verder over de pot reiken zal deze temperatuur betrouwbaarder zijn dan nu waarschijnlijk.

 

De bewateringsbuizen heb ik er toch maar uitgelaten.

 

Laat de foto's de rest van het verhaal maar vertellen!! :dribble: :dribble: :dribble: :dribble: Echt zulke schitterende planten! Zit al sinds gisteravond te stuiteren :jump:

gallery_35872_16714_1600253.jpg

Mooi doosje zo :innocent:

 

gallery_35872_16714_1717672.jpg

 

gallery_35872_16714_3450459.jpg

 

gallery_35872_16714_3084898.jpg

 

gallery_35872_16714_4119231.jpg

 

gallery_35872_16714_435538.jpg

 

gallery_35872_16714_709816.jpg

LET THERE BE LIGHT! :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes man, we kijken mee!

Hop naar beter succes. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar gaat ie terug.... :tu

 

nieuwe grond deze keer ;)

 

mooie stekken, al lijkt het wel dat ze al verbrande puntjes hebben?

 

had je water in het plantgat gegoten voor je ze overpotte?

 

temp moet je wel snel wat aan doen.... anders begin je weer kut! ;)

 

succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hokkie is idd veel aangenamer om te bekijken.

Succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ja niet naar die meters kijken hoor op de foto, die lagen in de schuur zelf. Had ze erin gezet en maakte gelijk daarna foto's :P

 

Kacheltje slaat nu vanzelf aan af en toe (olie) dus ik verwacht dat de temp nu goed is. Zal het komende dagen nauwlettend in de gaten houden.

 

En een enkel puntje heeft een kleine verkleuring. Oftewel, daar hoeft nog lang geen voeding bij.

 

Zorgt bacto ook voor verbrande bladpuntjes trouwens? Of kan ik dat gewoon 1x per week/2weken meegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb geen ervaring met de sannie voeding-lijn

 

ik zie er toch wel meerdere... voorzichting of gewoon niet voeden deze jonge dagen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat ziet er beter uit!

 

Succes bobo :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste update!

 

Mevrouw Bots stuurde me zojuist paar foto's van de temperatuur.

Wellicht toch die zijkant maar weer dicht maken, en de afzuiger harder laten draaien.

Temperatuur scheelt nu vrij veel.

 

gallery_35872_16714_58692.jpg

Kijk de dames maar eens genieten van de zon!

 

gallery_35872_16714_34098.jpg

Temperatuur linksvoor in de tent, bij de luchtinlaat... toch maar dicht(er) maken? 22,6 is de oppervlakte bodem temp.

 

gallery_35872_16714_73536.jpg

Temperatuur rechtsachter in de tent. So far, so good? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey NNS, heb de passieve inlaten aan beide kanten open staan, alleen aan de kant waarbij het licht niet zichtbaar kan/mag zijn staat die piepschuimen plaat ervoor. Hierdoor lekt het licht niet, maar voel ik nog wel enigzins lucht erlangs.

 

Maar Piet zei gisteren dat ik ook goed in de gaten moet houden of ze genoeg frisse lucht krijgen. Dus begon te twijfelen of dat 'beetje' lucht wel voldoende is.

 

Zodoende ben ik wat aan het spelen ermee. Maar het lijkt me dat m'n afzuiger het toch wel naar binnen hijst ...

Over hijsen gesproken... poeee daar heb ik best zin in :D :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook niet te lang wachten met omschakelen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha daar heb ik ook best wel zin in :P Misschien het kacheltje dichter bij de inlaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, laat ze even paar daagjes wennen aan hun nieuwe omgeving en dan gaat de klok om.

Denk een dag of 3 tot 5 max, ze zijn immers al vrij flink en als het goed is krijgen ze een flinke groeispurt.

 

En de bedoeling is het ook te knakken en te buigen daar waar nodig :whip:

 

Kacheltje dichter bij de inlaat kan ik ook nog wel proberen inderdaad :)

iig die 2000 watt kachel komt er niet meer in, shees ik moet echt gigantisch bijbetalen zeg :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie nieuwe dames Bob, hoe kom je daar toch weer aan? ha ha :whistle: Die Piet is toch een gouwe peer niet?

 

Ik heb wel een tip voor je hoor, over de koude lucht in je tent die van buiten komt.

Het is wel eens eerder te spraken gekomen in mijn topic "de oplossing voor stroom vretende kachels" Sensi life post 17.

Heb inmiddels 2 van die dingen voor 86 euro, stroomverbruik 55 watt per tube. Ze staan onder de inlaten op een thermometer en timer geschakeld. Ik heb de flapjes van de inlaten over een stuk karton getaped, 45 graden naar beneden, dus staan allebei helemaal open, de lucht die zo binnenkomt is nooit onder de 20 graden met het nodige afstelwerk.

Natuurlijk is het even lastig met afstellen, overdag met de lamp aan moet het geen 30 graden worden, maar in de nacht ook niet onder de 20, maar na een paar dagen fine-tunen en de sensor op de juiste plek, krijg je een lekker klimaat hoor!

 

Bijkomend voordeel, er komt geen warme droge lucht vanaf die je LV om zeep helpt.

 

Succes kerel, ga je volgen met de nieuwe KFjes. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob! Kijk dat ziet er een stuk beter uit. Een mooie update van een paar mooie KFjes. Ik zou de kleuters idd ff goed laten aanslaan en dan de klok om. Voorzichtig met bijvoeden he, vindt KF niet prettig en zal blokkades geven.

 

Ik schuif in ieder geval aan.

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bobster, mooie stekken hoor, van een top stekkenboer zeker :P ....succes met dat mooie soortje, en dan de minthy pheno...yummie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

good luck m8 .

ik ga voor je duimen :rolleyes:

hopen dat het nu goed gaat !

wat ik teveel heb, heb jij te weinig en dat is temperatuur !

 

grtn erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Bob...

 

Ziet er netjes uit. Mooie grote stekken heb je, van een heerlijk soortje.

Ik ga je deze ronde zeker volgen.

Succes met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob. Nog even over die tube-heaters, dit bedoelde ik eigenlijk:

 

gallery_37549_16651_1555725.jpg

 

 

Mijn verse lucht komt in de nachtperiode niet meer onder de 20 graden met allebei de inlaten helemaal open!

Die dingen kan je dus niet vastpakken na 10 minuten in bedrijf, geschakeld op thermometer, en mooie waarden.

Zonder thermometer met sensor wordt het ruim 30+ in je tent in de dagperiode.

 

En dat met maar 55 watt, die de helft van de tijd niet aan staat (hangt natuurlijk wel van de temperatuur af rondom de tent)

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi apparaatje, zou wel een mooie toevoeging zijn inderdaad. Iets van 85,- toch? Poe de geldkoe is ff uutgemolken op het moment.

 

Maar het gaat goed, toch nog wel wat rooie steeltjes maar de temp ligt nu op 17/18 als minimum. Kom nog net graadje of 2 a 3 tekort. Maar het zal toch binnenkort wel wat warmer worden overdag mag ik hopen.

Nog even tijdschakelaartje halen voor de kachel, deze is namelijk absoluut niet nodig als de lamp aanstaat dus zonde van de stroom.

Het klimaat is iig stukken beter als voorheen.

Boven temp lag nu op 26/27 graden dus de lamp zojuist van 80 cm naar 60 cm verhangen.

Even kijken hoe dat het doet qua temp.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob, Die tubes zijn nog geen 40 euro p/st. Maar je hebt de temperatuur aardig onder controle nu, prima zo toch!...als je grondtemp. maar lekker 20 graden blijft, dat waarderen ze wel!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...