Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Electrische Tumble vs Trimpro Automatik

Recommended Posts

Er zijn altijd zoooo veeeel vragen over. Er is ook altijd zooooo veel frustratie over.... En ik heb er ook al zoooo veeeeel onderzoek naar gedaan... De volgende gegevens heb ik al gevonden:

 

1. Met de hand knippen levert het mooiste resultaat, maar duurt erg lang.

2. Inline knipmachines (Twister, Centurion, etc) trimmen het nauwkeurigst (onder de machines) en kunnen grote hoeveelheden aan, maar zijn erg duur (€8000-€10.000) en (bijna) niet verkrijgbaar in Nederland.

3. Trimpro Automatik trimt snel en redelijk precies maar maakt veel lawaai.

4. Electrische Tumble trimt redelijk langzaam en redelijk precies en maakt weinig lawaai.

 

 

Mijn conclusies:

1. Als je 10k of meer moet trimmen, zeker voor het inline model gaan.

2. Als je 6k tot 10k moet trimmen en je kunt je het lawaai veroorloven voor een Trimpro Automatik gaan.

3. Als je 2k of minder moet trimmen zeker voor de hand, misschien in combinatie met een Tumble trimmer gaan.

 

 

Wat als je tussen de 2k en 6k in zit? Een volgeltje heeft mij ingefluistert dat als je het goed wilt doen op de hand je met 4 a 5k zomaar drie dagen bezig bent met vijf man. Die luxe kan niet iedereen zich veroorloven (qua tijd en manuren)

Vogeltje heeft mij ook ingefluistert dat je met een Trimpro Automatik met vier man ongeveer 1k per uur kunt trimmen. Je hebt drie man nodig die alles voorbereiden en één persoon die de machine bedient. Maar dat maakt veel lawaai (toch Boef?).

 

Duussss....

Dat de Trimpro Automatik meer/sneller knipt (als de toppen aangevoerd blijven worden) dan de electrische Tumble. Nu vraag ik mij af of wanneer je met drie man plukken (voor knippen) en één man twee of misschien zelfs drie Tumble Trimmers draaiende kunt houden. Je kunt dan wellicht ook 1k per uur trimmen en aangezien je voor de prijs van een Automatik wel drie Electrische Tumbles kan kopen is dat geen punt.

 

Waarom zou je dat willen City?

LAWAAI. Tumble trimmers zijn veel stiller.

TRANSPORT. Automatik is veel groter en lastiger te vervoeren.

 

Vraag:

Zijn er mensen die dit geprobeerd hebben? Zijn er mensen die dit weten of kunnen beredeneren?

 

1. Kun je met vier personen twee of drie electrische Tumble trimmers draaiende kunt houden?

2. Is de kwaliteit van zo'n Tumble Trimmer vergelijkbaar met die van de Automatik?

3. Kun je met twee of drie Tumbles ongeveer dezelfde output halen als met één Automatik?

 

 

Let the brainstorm begin and let's get ready to TUMBLE!

Edited by cityboxer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde van een andere vogel, dat met 1 man achter de Tmble electric, steeds voor lag op 2 man aanvoer. maar met een ervaren team, moet het wel te doen zijn. Nu zal je alsnog wel effe bezig zijn. Maar het is heel iets anders dan uren met een schaartje in de hand..

 

 

MVG Green2Day

Share this post


Link to post
Share on other sites

4-5 kilo 2 man 3 dagen.

 

Als ik 10 kilo moet knippen koop ik nog nooit van me leven eentje van 8 rooitjes.

 

Die goeie oude cannacutter volgens de die-hard knippers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het is heel iets anders dan uren met een schaartje in de hand..

 

Dat snap ik, daarom vraag ik ook om Tumble vs Automatik :D

 

4-5 kilo 2 man 3 dagen.

Dat is erg afhankelijk van hoe lang je knipt (ik vind 6 uren genoeg na een reeds 50-60 urige werkweek) en ook of je coffeshop kwaliteit wilt leveren en de prijs die daar bij hoort. Ervaring helpt daar ook bij natuurlijk...

 

Als ik 10 kilo moet knippen koop ik nog nooit van me leven eentje van 8 rooitjes.

 

Daarover zijn de meningen verdeeld. Als je om de 7-8 weken 10kg moet knippen en je hebt een vaste baan omdat dat goed is voor je profiel (niet opvallen en je geld verklaren) dan is dat praktisch niet mogelijk.

 

Maar goed, bedankt voor de reacties, maar laat ik nogmaals de vraag specificeren want zo ver als we nu zijn was ik al :) No offence...

 

Vraag:

Zijn er mensen die dit geprobeerd hebben? Zijn er mensen die dit weten of kunnen beredeneren?

 

1. Kun je met vier personen twee of drie electrische Tumble trimmers draaiende kunt houden?

2. Is de kwaliteit van zo'n Tumble Trimmer vergelijkbaar met die van de Automatik?

3. Kun je met twee of drie Tumbles ongeveer dezelfde output halen als met één Automatik?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Kun je met drie personen twee of drie electrische Tumble trimmers draaiende kunt houden?

 

NEE, lukt je niet.... iig niet continu.

 

2. Is de kwaliteit van zo'n Tumble Trimmer vergelijkbaar met die van de Automatik?

 

Met Messen erin en een beetje ervaring zeker wel. (niet te veel, niet te groot per draai)

 

3. Kun je met twee of drie Tumbles ongeveer dezelfde output halen als met één Automatik?

 

Ik denk dat dat lastig word omdat binnen de zelfde tijd te doen, met het zelfde aantal personen.

 

 

MVG Green2Day..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak ik daar uit op dat jij denkt dat de Automatik beter knipt dan de Tumble? En je zegt dus ook dat de Automatik gemakkelijker is bij te houden dan twee Tumble trimmers terwijl je wel meer knipt met de Automatik?

 

Jouw conclusie is dan eigenlijk dat ik beter een Automatik kan kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatic doet 1K/uur als hij NIET uitgezet wordt. Kost je dus 1 man personeel. Dan blijven er nog 4 over?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké je hebt vier man nodig om dat ding draaiende te houden dus. Drie man plukken en één persoon de machine bedienen. Vogeltje verkeerd verstaan... Zal het even Editen, anders wordt het zo onduidelijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas op met plukken, je kan beter knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I know. Anders blijft er nog iets hangen. Maar dat is het punt niet :) Doe eens antwoord geven op die vraag, jij weet dat soort dingen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag?

 

3 man kan wel.

 

Wel :whip: :whip: :whip:

 

Je had er toch 5? De 5e kan het veld in om af te knippen. Planten die lang liggen laten zich lastig knippen, je laat ze dus zo lang mogelijk in de pot staan. Ze moeten fris het apparaat ingaan.

 

Als de 5e niks te doen heeft kan hij bij de andere 3 helpen en tosti's en koffie regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

City, ik knip altijd met behulp van 3 man een kg of 10 droog in 7 uur.

 

Twee automatische tumble trimmers, twee andere knippen/trekken pollen eraf.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag?

 

3 man kan wel.

 

Wat kan wel? Twee Tumble trimmers draaiende houden? Red je dan ook die 1k per uur?

 

 

Ze moeten fris het apparaat ingaan.

Goed tip!

 

 

Je had er toch 5?

Klopt maar niet iedereen is altijd beschikbaar... Allemaal vaste banen etc.. Anders had ik het wel allemaal weer met de hand gedaan ja...

 

 

City, ik knip altijd met behulp van 3 man een kg of 10 droog in 7 uur.

 

Twee automatische tumble trimmers, twee andere knippen/trekken pollen eraf.

 

Oké dan houdt dus één ma die Tumble Trimmers aan de gang. Goed om te weten.

 

 

 

Wat zegt men van de kwaliteit Automatik vs Tumble Trimmer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daar geen ervaring mee, reden zal je wel weten.

 

Hier altijd tumble.

En dan meestal per duo zo'n machine. De machine man is altijd sneller maar dan knipt hij soms even mee en gaat dan weer draaien.

En dan flinke uren maken, iets van 2,5 kilo per duo per 8 uur ofzo?

 

Moet toch eens specificaties bij gaan houden haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,5kg per duo per 8 uur? Zit je de helft van de tijd met je piemel te spelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom vraagteken kan ook wel iets meer zijn..

 

Ik hou dat nooit zo bij, ben de volgende dag al vergeten hoeveel uur ik nou bezig ben geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

knipte regelmatig met een schaar een weekendje door(vrijdag tot zondag, paar uur slaap per nacht) en dan haalde we 9/10 keer 3 kilo de man. (2mans)

 

Handgeknipte wiet blijft m'n voorkeur hebben. (is natuurlijk niet altijd mogelijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu gaat de discussie toch weer heel ergens anders over en ik ga er ook nog in mee. Ik heb ook wel met die jongens gewerkt die 2kg per persoon per dag knippen. Maar dan kun je er in Nederland niets mee. Zoals het in het zakje van de shop ligt, zo moet het er bij mij uitzien. Dat duurt gewoon net iets langer. Daarbij is mijn team op basis van vertrouwen bij elkaar, niet op basis van ervaring. Ervaring krijg je vanzelf, vertrouwen niet. En wat ik weet is dat mijn 'team' niet zo veel tijd heeft om dit regelmatig op deze manier te doen. Dus... Ben ik op zoek naar andere opties.

 

Al met al hoor ik dus toch dat iedereen gaat voor twee electrische Tumble Trimmers, neem aan dat jullie er dan ook seconden timers tussen zetten?

 

Weet ondertussen ook iemand wat de kwaliteit is van de Tumble trimmer tov de Automatik? Ik heb zelf ook wel een handmatige Tumble trimmer, is de Automatik beter of slechter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gaf alleen mij bevinding.

Daarom zei ik al ik heb met die trimpro geen ervaring.

 

 

Sommige hokken voor shop sommige snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet er persoonlijk geen secondentimer tussen city.

 

Na een tijdje doe je dat op gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, bedankt jongens.. Ik wacht nog even op een zoete inval van iemand anders hier, want... Kwaliteitsvraag is nog onbeantwoordt en de vergelijking in snelheid; 4 man en 2 tumble trimmers. Red je dan 1k per uur als je het netjes doet?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de wiet van murdoch zag er altijd shop waardig uit. Tumble trimmer knipt prima. Alleen verlies je wel witheid van je toppen voor een groot deel. Mijn motortje is ermee gekapt na 3 x 7k droog was het al voorbij.

 

Hoe hard moet ik me voorstellen bij de trimpro? Mijn ervaring met kweek artikelen is goedkoop is duurkoop vandaar dat ik erover denk een trimpro te nemen.

 

Ik knip met mn vrouw samen 1 k per 1.5 uur. Ik knip toppen los zij gooit het erin en haalt fanleaves eruit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@City

 

Er zijn maar weinig kwekers die alle 2 de opties geprobeerd hebben. Ik heb nooit met die sladroger gewerkt dus kan er ook geen oordeel over geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slatrommel zegt ook wel weer genoeg...

 

3 man kan wel.

 

Wat bedoel je hier mee dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst geknipt met een trimpro automatic (zonder vingers) en een spinpro op de hand.

 

Spinpro was aanzienlijk sneller en zag er beter uit met een 4 draads.

 

De snelheid van werken hangt in zo een geval het meest af van de kwaliteit van plukken en delen.Maar dat zal ook wel afhangen van de soort (Nu was PP)

Volgende keer 2 elektrische tumble of spinpro's voor 1 man, de rest plukken. Zal eens opnemen hoeveel tijd het dan kost met een PP of afghaan. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...