Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
theholyherb

eerste binnenkweek 3X pp

Recommended Posts

Dag luitjes,

 

Ik ben al even bezig met mijn eerste binnenkweek en besloot vandaag om even een kweekverslag neer te zetten :)

 

Ik heb 3 power plants staan in een kartonnen doos van 78 cm lengte, 65 breedte en 97 cm in de hoogte.

Ze staan momenteel onder 129 watt spaarlampen.

Hun levenscyclus is begonnen op 20 december 2013

 

even paar foto's van de doos :P

 

gallery_37916_16700_918788.jpg

 

 

 

 

gallery_37916_16700_8828.jpg

 

 

 

gallery_37916_16700_619736.jpg

 

 

Ik weet dat het er amateuristisch uitziet en dat ik waarschijnlijk beter gwn een tentje had kunnen kopen maar ik ben graag bezig en heb er veel plezier aan beleefd aan het maken ervan :)

 

Nu paar foto's van de plantjes van het begin tot nu:

 

7 januari: (deze foto is slechte kwaliteit srry daarvoor)

 

gallery_37916_16700_158153.jpg

 

 

 

14 januari:

 

gallery_37916_16700_40949.jpg

 

 

22 januari:

 

gallery_37916_16700_290295.jpg

 

 

5 februari:

 

gallery_37916_16700_156926.jpg

 

 

7 febrauri:

 

zo zagen ze er uit al ik ze nog niet gebonden (gescroggt) had:

 

gallery_37916_16700_53568.jpg

 

 

En zo zagen ze er uit als ik ze gebonden had:

 

gallery_37916_16700_240342.jpg

 

misschien hebben sommigen het al gezien dat het linkse plantje wat bruine bladeren heeft. Dit kwam omdat die plant tegen paar spaarlampen was aangegroeid. Ik was er toen 5 dagen even niet en kon dus niet de lampen verhogen.

 

gallery_37916_16700_729592.jpg

 

 

gallery_37916_16700_229664.jpg

 

 

En hier nog een foto van de onderkant van de planten en een foto met de lampen erbij :)

 

gallery_37916_16700_710140.jpg

 

 

gallery_37916_16700_891166.jpg

 

 

De plantjes zijn nu ongeveer 1 maand en 20 dagen oud. Ik heb ze getopt op 21 januari en op 27 januari heb ik ze op 12/12 gezet.

De plantjes hebben al een behoorlijke lijfgeur :P

Dus heb ik een koolstoffilter gemaakt. Wat een verschil sinds dat dat ding aanstaat! :)

 

gallery_37916_16700_772278.jpg

 

 

Zo dat zullen wel genoeg foto's zijn. Hoop dat het een beetje duidelijk is.

De leutuuuuuuuuhhh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nóg een spaarlamp kweker, leuk om te zien!

Ik heb even gemist wat voor voeding je gebruikte?

 

Succes met je kweek

 

Magic Micro

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja kan wel gaan beginnen waarom je in hemelsnaam voor karton hebt gekozen geloof zelfs nog in een natte ruimte enz enz

volgens mij zie k zelfs stekkers zonder aarde..

 

maar k vind het er gewoon erg leuk uitzien en je plantjes doen t goed dus waarom zou ik..en waarschijnlijk weet je zelf ondertussen ook wel wat er verbeterd kan worden

en zal je volgende ronde waarschijnlijk gewoon in een tentje gaan doen die kosten ook geen drol.

alleen vind k dat je wel even goed naar al die stroom draden en kroonsteentjes moet gaan kijken k denk daar nog wel wat verbeterd kan worden

 

iig suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nóg een spaarlamp kweker, leuk om te zien!

Ik heb even gemist wat voor voeding je gebruikte?

 

Succes met je kweek

 

Magic Micro

 

 

Ik heb 2 planten in 12l potten staan en 1 plant in een kleinere pot (8l ofzo). Deze heb ik gevuld met een mix van de universele potgrond van de gamma en universele potgrond van cetral park. Als voeding heb ik een fles vloeibare voeding voor bloeiende planten met npk 4-6-6. Ik weet dat dit niet zo heel erg ideaal is maar het was het beste wat ze hadden in de winkel qua npk verhouding voor de bloei. Echter heb ik nog geen enkele keer voeding moeten gebruiken, blijkbaar hebben ze voor het moment nog genoeg met de universele potgrond.

 

 

tsja kan wel gaan beginnen waarom je in hemelsnaam voor karton hebt gekozen geloof zelfs nog in een natte ruimte enz enz

volgens mij zie k zelfs stekkers zonder aarde..

 

maar k vind het er gewoon erg leuk uitzien en je plantjes doen t goed dus waarom zou ik..en waarschijnlijk weet je zelf ondertussen ook wel wat er verbeterd kan worden

en zal je volgende ronde waarschijnlijk gewoon in een tentje gaan doen die kosten ook geen drol.

alleen vind k dat je wel even goed naar al die stroom draden en kroonsteentjes moet gaan kijken k denk daar nog wel wat verbeterd kan worden

 

iig suc6

 

Gelijk moet ik je geven. Er kan nog veel verbeterd worden.

En qua veiligheid ben ik wel nog veel mee bezig. De kroonsteentjes hangen zeer goed vast en en hangen nooit onder gewicht.

Ik heb zelf een hoogspanningbeveiliging ding (of hoe dat dat ding ook mag noemen), of het een bal helpt weet ik niet maar kwaad zal het wel niet kunnen :P

 

gallery_37916_16700_897817.jpg

 

En dat van geaarde draden en stekkers enzo, daar snap ik echt geen bal van.

Heb er al veel over opgezocht maar ik ben niet zo technisch op gebied van elektriciteit.

Als er iets verbeterd kan worden van de draden/elektriciteit please tell me, ik ben een luisterend oor :)

 

Grts,

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertrouw die dingen nooit zou paar tientjes investeren en je kan met een gerust hart de deur uit gaan ,,

maar up to u !

 

wel leuk te zien dat dit plantke toch wel groeit .. no matter what :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit en ze gaan erg goed :)

 

Hier word weer bewezen dat je met een minimaal budget toch aardig op weg kunt.

Ik denk zelf dat je deze kartonnen doos niet meer dan 2 keer kan gebruiken en dat hij daarna uit elkaar valt van de

vochtigheid. Als je van knutselen houd kan je natuurlijk altijd een hok bouwen van hout of op marktplaats voor een

oude kast kijken waar je je setup in kan gooien.

 

Ik wilde eerst ook een kast gaan bouwen maar toen kwam ik er achter dat als je een kast bouwt je al meer geld kwijt bent dan als je een tent koopt. Scheelt rond de 40 euro ;) Wat je dan weer kan investeren in ander materiaal zoals afzuiger, filter of zelf zaden.

 

Tent 39,95

of

Folie 30,-

Hout 27,50

Scharnieren & Magneetsnappers 23,90

 

Totaal 81,40

 

Natuurlijk kunnen de scharnieren wat goedkoper maar dan kom je niet in de buurt van de kwaliteit van de rits van de tent.

 

 

Grts Klad

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, het geld dat je uitspaart aan je kweekruime kan je investeren in andere dingen.

Het enigste dat ik heb moeten doen was een bezoekje aan de standaard boekhandel en vragen of ze een grote doos hadden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dit liever gezien zonder wiet planten erin, mocht er iets mis gaan en je wordt ontdekt dan ben jij weer 1 van die voorbeelden die het thuiskweken een slechte naam bezorgen.

 

Wat dacht je nou een kartonnen doos......? Onverantwoord en onveilige manier van kweken, knutsel je graag koop dan een pak lego ofzo :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dit liever gezien zonder wiet planten erin, mocht er iets mis gaan en je wordt ontdekt dan ben jij weer 1 van die voorbeelden die het thuiskweken een slechte naam bezorgen.

 

Wat dacht je nou een kartonnen doos......? Onverantwoord en onveilige manier van kweken, knutsel je graag koop dan een pak lego ofzo :wave:

 

En daarom heb ik dus gekozen voor spaarlampen in plaats van een hps lamp :whistle:

 

 

 

 

Verder heb ik moeten constateren dat 1 plantje een mannetje is. Een andere is een vrouwtje en de derde heeft nog niet echt geslacht getoond, maar vrees dat die ook een mannetje zal zijn :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

kvindt dees wel graaf om te zien , kheb een paar jaar gelede ook overwogen om een mega grote kartonne doos om te bouwe met spaarlampe en tl buizen... heb dat toen niet gedaan en toch maar gewoon wat stukke hout gaan halen voor een klein prijsj.

Reden : een kartonne doos is alles behalve brand veilig , het is papier en schiet DIRECT in brand.. ik had bang dat het karton te "wak" ging worde door de luchtvochtig hij en daarom ineen ging storte of dat er kortsluiting zou kome op 1 of andere manier....

Of dat het karton gewoon de zwaarte van de constructie van de lampjes niet aan zou kunne....

 

Anyway wa ik wil zegge DIT IS IN MIJN OGE KEI GEVAARLIJK !!!!!!!! hou da allemaal goe in't oog , koop wa isolerende tape om al je luster klemmetje en dergellijke af te sluite ... zie da da karton niet te warm word.....etc....

 

Voor de rest graaf om te zien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Anyway wa ik wil zegge DIT IS IN MIJN OGE KEI GEVAARLIJK !!!!!!!! hou da allemaal goe in't oog , koop wa isolerende tape om al je luster klemmetje en dergellijke af te sluite ... zie da da karton niet te warm word.....etc....

 

Voor de rest graaf om te zien :P

 

Ik begrijp iedereen zijn bezorgdheid, maar geloof me, ik heb alles al meerdere keren gecheckt en dubbel gecheckt op dingen die warm worden en die een gevaar zouden kunnen zijn (kroonsteentjes, lampen tegen karton et cetera...)

Ik weet ook dat karton snel in brand kan vliegen maar ben echt uiterst voorzichtig.

 

 

Verder heb ik het mannetje verwijderd van de rest. Ik ben van plan om hem 2 verdieping hoger verder te laten groeien aan het venster.

Dit om eens een poging te wagen om eventueel een zijtop te bevruchten.

En mocht hij naar de eeuwige jachtvelden gaan jah het zij zo :P

Was eigenlijk toch eerst van plan om het mannetje gwn te vernietigen.

Denken jullie dat er risico is op bevruchting als het mannetje 2 verdieping hoger staat. Ik heb totaal geen idee hoever dat stuifmeel ronddwarreld en of het aan kleren kan vasthangen.

 

Dit is het mannetje

 

gallery_37916_16700_204722.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je toch eigenwijs doet en de kartonnen doos houdt doe ons allen dan in ieder geval een plezier door een rookmelder te kopen.. Ik wil in niet op eens op het forum of ergens anders op het internet lezen dat er ergens brand is uitgebroken door een wietplantage in een kartonnen doos. ;)

 

Deze rook melder kost maar 5,99 dus dat is ook niet echt een hap uit je portemonnee.

 

Trouwens veel succes met je "zij top bevruchtings project" ik ben erg benieuwd naar hoe dat gaat uitpakken. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

voila zone rookmelder ! check en ge bent ineens zelf ook vele veiliger !!!!

 

Anyway zieter er goed uit het plantje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn eerste kweek ook in een doos gedaan :)

Met de hps viel het klimaat goed onder controle te houden ,lamp hing niet aan de doos zelf

Geen last gehad met vochtigheid dat in de doos trok ,daar er 3 120mm fans voor lucht in de doos zaten :)

Wel last gehad van vochtige bodem van de doos

 

Heb de laatste weken van mijn doos kweek wel een tent gekocht

Nu alles in een tentje zit is het wel allemaal makkelijker geworden ,minder licht inval in donker periode ,betere reflectie ,wat minder brandbaarder + waterdichte bodem

Share this post


Link to post
Share on other sites

een doos is een doos en een tentje is een tentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

kartonnen kweekkot met rookmelders

alez jongens, serieus nu... :whistle: :whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik met een herma zit. Ik weet het niet zeker maar heb paar foto's ervan getrokken.

 

gallery_37916_16700_121406.jpg

 

 

 

gallery_37916_16700_1135344.jpg

 

 

Wat denken jullie? Zijn dat stuifmeelballetjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog een update deed!

 

Eerst en vooral wil ik mededelen dat ik het herma'tje heb gehouden en alle stuifmeelballetjes heb verwijderd.

 

Nu de foto's :D eerst paar met de lichten aan dan nog met de lichten uit.

 

gallery_37916_16700_68301.jpg

 

 

 

 

gallery_37916_16700_1464403.jpg

 

 

 

 

 

gallery_37916_16700_809036.jpg

 

 

 

 

 

gallery_37916_16700_1143366.jpg

 

 

 

 

 

nu zonder de lichten:

 

gallery_37916_16700_65760.jpg

 

 

 

 

 

 

gallery_37916_16700_1980231.jpg

 

 

 

 

De herma staat links. Die doet het duidelijk minder dan de rechtse plant. Ook heeft de herma een ongelukje meegemaakt toen ik haar/hem controleerde op stuifmeelballetjes om ze te verwijderen. Toen ik de plant eruit haalde (uit de scrog) is ze vanboven in 2 gespleten waar ik haar getopt heb. Hierdoor is ze sneller beginnen afbloeien en loopt ze dus een beetje voor.

 

 

 

 

 

 

 

Weet er iemand wat die verbrande bladpuntjes zijn bij de toppen?

 

gallery_37916_16700_352144.jpg

 

 

De planten zijn binnen 2 dagen in hun 6de week bloei, powerplant bloeit 8 weken, dus binnen 2 weken verwacht ik ze om ze te kunnen oogsten. :j

 

 

Grts,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo stille volgers :P

 

Even een update:

De plantjes doen het nog altijd goed. Ze zitten nu duidelijk in de afbloei fase

 

gallery_37916_16700_1250897.jpg

 

 

 

gallery_37916_16700_135265.jpg

 

 

 

 

 

 

Ook ben ik al bezig met paar nieuwe bewoners voort te kweken als de power plants weg zijn :smoke

 

Het zijn 6 autoflowers mix van auto blueberry en auto haze. Het zijn wel geen feminised zaden dus zal ik er in theorie 3 vrouwtjes overhouden.

 

3 staan er in een kastje apart onder 2 x 23 watt spaarlamp cool white

 

 

gallery_37916_16700_1137677.jpg

 

 

 

 

gallery_37916_16700_623243.jpg

 

 

En er staan er nog eens 3 in de 12 L pot waar oorpsronkelijk het mannetje in stond samen bij de power plants.

 

gallery_37916_16700_469314.jpg

 

 

1tje deed het minder goed bij de start maar hij/zij is zich aan het herpakken :)

 

gallery_37916_16700_286049.jpg

 

 

 

 

Hier nog een close up van een top van de power plant

 

gallery_37916_16700_7744.jpg

 

 

En wat denken jullie? Hoelang nog tegen wanneer ze klaar zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit op de laatste foto.

 

Ik zou zeggen tot de bladeren lekker geel zijn waarvan de laatste dag lekker spoelen met alleen water.

 

Ik zeg nog 1 tot 2 weken. Lekker aandikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

 

Even over het spoelen: Wat houdt dat precies in?

 

Is dat alleen water geven in de laatste week van de bloei (gokje)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

 

Even over het spoelen: Wat houdt dat precies in?

 

Is dat alleen water geven in de laatste week van de bloei (gokje)?

 

Yep,

 

Laatste beetjes voeding wegspoelen voor de taste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...