Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ziggy

autoflower 2x75W Tneon kweekje eerste keer deftig alle hulp welkom

Recommended Posts

Goedemiddag iedereen laat me mezelf even voorstellen :

 

ik ben al jaren een chronische gebruiker die in belgie woont en ook al jaren gefacineerd door deze geweldige plant. Enkele jaren terug (toen ik nog thuis woonde) heb ik het een paar keer zo lowbudget mogenlijk geprobeerd. MEde dankzij een stiefmoeder die er absoluut tegen was heb ik nooit een kweekje kunne afmaken.. thuis komen kastje dat is afgebroken en dergellijke :P HEEL KUT

 

DUS..

Nu enige tijd later woon ik al even alleen , alles is hier op zijn pootjes , ik heb plek genoeg en ik dacht na terug even actief te zijn op dit forum = Laten we er deze keer eens echt voor gaan :)

(ook wil ik even snel vermelden dat ik dit heel onduidellijk vindt hoe de layout er uit ziet van mijn tekst maar als ik op enter duw wilt de volgende zin maar niet onderaan starten.. :( )

dus zal ik er wat spaties tussen zette om toch zo overzichtellijk mogenlijk te werk te gaan:)

 

Mijn set up zal zijn : 2X75 Watt Tneon (groei en bloei lampen)

een klein koolstoffiltertje

Een klein fannetje

en een klein kweektentje 60x60x90 denk ik dat het is (moet nog aankomen)

 

Ik heb gekozen om te beginnen met autoflowers , waarom ? wel simpel het lijken mij de beste plante voor een beginner die (vrij) snel resultaat wilt zien. Ook ben ik van de instelling , hoe minder lang tijd de plant nodig heeft , hoe minder ik het kan verprutsen :P

De zaden / spongepots en propagator zijn vandaag al aangekomen (incl. mijn Jericho roos :):)) DANKU AZARIUS !!

Ik heb 3X black cream en 3x Fast buds#2 gekozen waarom? fast buds duurde het minst lange (dus met deze ga ik ook beginnen ) en black cream zag er verdomd lekker uit !!!!! lekker paars , daar hou ik van!!!!!!

 

Ook wil ik even vermelden dat ik al jaren geen wiet meer rook maar hasj omdat ik al die opgefuckte wiet van tegenwoordig maar niets vindt , oke je word er knetter stoned van maar daar smoor ik niet meer voor , ik smoor om een leuke high te hebben , een chill gevoel EN nog te kunne functioneren ondertussen en dit lukt me niet meer met wiet ....

Dus ik dacht i kweek men eige stash 100% puur natuur :)

 

Ik hoop dat jullie dit kweekje mee volgen want alle hulp is welkom :)

Update komt er wanneer het tentje is aangekomen en ik er in kan vliegen :)

 

MVG ziggy !!!!!! BOOM

 

Oja ik had nog een vraagje === welke grond kan ik het beste gebruiken ? ik zou graag niet teveel bijvoeden en dergellijke in men eerste kweekje , dat wil ik houden voor wanneer ik er al wat meer ervaring mee heb . iemand aanraders? liefst zo snel mogenlijk. Ik heb met deze vraag al eens een topic geopend maar niet echt antwoord op gekregen en tijd dringt .. IK WIL BEGINNE :D

 

en ik wil met kraantjes water water geven welk product is het beste om de ph waarde van het kraantjes water deftig te maken voor men toekomstige schatjes??? GRTZ

 

PS hoe upload je foto's?...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ziggy,

 

ik heb je post een beetje uit elkaar getrokken, leest inderdaad niet heel handig. Ik zou het een keer proberen met chroome als je nu met internet explorer werkt.

 

Om te beginnen zou ik met GL custom mix en buffertabs gaan werken, en later wat bloeivoeding misschien een stratpakketje bij Sannie aanschaffen.. zo houd je het lekker simpel, en kun je een leer-rondje doorlopen.

Ook hoef je dan geen PH te regelen.

 

Misschien helpt dit http://www.wietforum...84#entry1239984 topic je wat met foto's.

 

Veel succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoera ende Houzee! Nog enen Landtgenoodt vanden Baekelandt. Weest welgekomen ende aenschouwdt ghy den volghenden informatie:

 

Ook ben ik van de instelling , hoe minder lang tijd de plant nodig heeft , hoe minder ik het kan verprutsen :P

 

Dat klopt.

 

ik smoor om een leuke high te hebben , een chill gevoel EN nog te kunne functioneren ondertussen en dit lukt me niet meer met wiet ....

 

Dan zit je met de meeste autoflowers wel goed, vele bankhangers zitten er niet tussen, al zijn die er wel

 

Oja ik had nog een vraagje === welke grond kan ik het beste gebruiken ? ik zou graag niet teveel bijvoeden en dergellijke in men eerste kweekje , dat wil ik houden voor wanneer ik er al wat meer ervaring mee heb .

 

en ik wil met kraantjes water water geven welk product is het beste om de ph waarde van het kraantjes water deftig te maken voor men toekomstige schatjes??? GRTZ

 

Zoals DJBroertje zegt: sannie pakketje bestellen. Dan moet je je kraanwater dus ook niet afzuren en je geen zorgen maken over schema's ed....

 

Word of the wise:

 

Ik zie dat je heel enthousiast bent maar op hetzelfde moment heel harde tijdsdruk hebt; "zo snel mogelijk", "kortste bloeiperiode van alle autoflowers" etc.

 

voor de beste resultaten is het imperatief dat je tijdens je cannabiskweek ook een beetje extra geduld kweekt: Autoflower of 16-weken-bloei-sativa, alle wietplanten hebben hun volle bloeiperiode nodig om rijp te worden. En als je een bloeitijd op een site ziet staan van 6 weken mag je er 7 tellen. Als men zegt "60 dagen van zaad tot oogst!" mag je 74 dagen van zaad tot oogst rekenen en ga zo maar door.

 

Staar je wat minder op tijd, dan kom je ook voor minder onaangename verassingen te staan uiteindelijk.

 

veel succes en plezier met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb deze http://www.greensell...el-special-mix/ ps ik kan nog steeds men posts niet deftig opstelle ?// :S ah en ik sta onder geen tijds druk hoor mss leek dat zo maar zo is het niet :) ik bedoel daar gewoon meer mee dat het voor mijn eerste kweek bv geen (ik zeg nou maar iets)16 weken hoeft te dure , die dinge doe ik wanneer ik er wat meer verstand van heb :) ik doe dit ook 70% alleen maar voor het kweken en plantje zelf , dat facineerd mij kei hard !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziggyman, als je post linksboven in het reply vak knopje toggle edit mode afzetten. Dan werkt de enter wel.

Of je stelt je reply op in Word en paste die in het reply venster, doe je met knopje rechts met Word icoontje.

 

En welkom medenBelgh, geduld is een schoon zaak, ben er ook niet rijkelijk mee bedeelt hoor, maar wel mijne kop al naast gelegd.

Meer dan lief voor ze zijn en bemoedigend toespreken of een muziekje ( klassiek hebben ze wel graag schijnt) opzetten voor ze kun je niet doen.

 

Enne mijn ervaring voor Autoflowers, tja doe het eens een keer, je leert er het plantje wat mee kennen en kunt niet al teveel fout doen. En daarna neem je gewoon femzaad (of regulier als je kunt/wilt selecteren) want in de tijd dat je een AF draait kun je in dat tentje van je evengoed fem/reg growen. En dan zijn er vast wel soortjes die sneller klaar zijn als een AF, lekker zijn en nog opbrengen ook.

 

Succes dude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ben ik van de instelling , hoe minder lang tijd de plant nodig heeft , hoe minder ik het kan verprutsen :P

Een ware opmerking met humor. :)

 

Succes met je kweekje!

:dope:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci hobbykweker , kga men best doen , ze genoeg liefde aandacht en muziek geve zodat ze het helemaal naar haar zin gaat hebben!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de bloei kan je mischien beter een 150 watt hps setje kopen.

 

De T neon heeft heel erg weinig dieptestraling en is voor een eigen smookie echt te weinig licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoppa, hier gaan we weer. Die stelling is al lang weerlegd hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de bloei kan je mischien beter een 150 watt hps setje kopen.

 

De T neon heeft heel erg weinig dieptestraling en is voor een eigen smookie echt te weinig licht.

 

Absoluut niet mee eens maar HPS haalt wel meer opbrengst maar te weinig licht ben ik niet eens mee ..

http://www.wietforum.nl/topic/67212-110-watt-tneon-microhok-van-jaymaestro/page__hl__%2B2x55+%2Bwatt__fromsearch__1

 

Kijk hier maar eens naar

Share this post


Link to post
Share on other sites

bwaa nee tneon is meer mijn stijl , hiermee ga ik het doen :)

 

Nu maar ongeduldig wachten tot men bestelling aankomt .. ik Schat volgende week woensdag :)

 

Trouwens vraagje over ontkiemen , ik heb maar 3 zaadjes van elke soort dus wil zeker zijn deat ze ontkiemen .. ik dacht Heel vochtig wc papier met water in de pro propagator en vanaf het eerste witte puntje in de spongepats steke endan na 1 dag ofzo in de grond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

WP 20140129 003

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van dat merk zaad had ik de big devil . Top merk !!

Die tneon komt er wel . Zou zelf niet met autoflowers werken omdat je minder kans maakt op je 0.5 g watt .

Eerder een kort bloeiend soortje . Zoals de killing fields of euphoria.

maar nu he je het al natuurlijk haha.

Good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de bloei kan je mischien beter een 150 watt hps setje kopen.

 

De T neon heeft heel erg weinig dieptestraling en is voor een eigen smookie echt te weinig licht.

 

Absoluut niet mee eens maar HPS haalt wel meer opbrengst maar te weinig licht ben ik niet eens mee ..

http://www.wietforum...__fromsearch__1

 

Kijk hier maar eens naar

 

Jup,

 

69 grammetjes... en dat in 120 dagen.

 

Mijn mening is dat je beter een voorraadje kan opbouwen, een keer niet hoeven kweken is geen probleem maar naar de koffieshop moeten is een dure fout.

 

Ik heb gekweekt met een amneesje onder een 220watt t neon.

Kwam 90 gram goede wiet vanaf en 100 dagen.

Ik draai nu 2x per jaar met een 600watter, daarmee kan ik me goed voorzien... een ronde duurt 80 dagen.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

ksnap u redenering ze :) Moest ik ook nog hardcore wiet paffer zijn de ruimte en het geld ervoor hebbe. ik zou direct een hoge druk natrium lamp gaan hale en blablabla :) Maar deze kweek doe ik ook 80% voor het kweekje zelf 20 om het te roken , heb hier een gemane blok hasj ligge ...... ik rook dat wel ;) kweken en plantjes zijn gewoon zo leuk :) dat eht maar snel volgende week is

Share this post


Link to post
Share on other sites

OKE KUT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ik check vandaag mijn mail en wat blijkt , ik heb een mail gekrege van de site waar ik mijn gerief heb besteld...VORIGE WEEK DONDERDAG.....

"Beste , gelieven eve te bevestigen en u gsm nr door te sturen dan kan het pakketje morge aan u worde gelevert"

 

Nattuurlijk ik die zijn mail nooit check , lees dit pas vandaag.

nu heb ik net met ze aan de telefoon gehange en nu kan het pakketje ten vroegste pas vrijdag worde gelevert....

Kut :P , nog maar wat langer wachten dan , ik moet wel toegeven het begint te pikke om toch al niet een paar zaadjes te laten ontkiemen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAwel Dames en Heren , mede plantliefhebbers,

 

De dag is aangebroken we kunne beginnen !!!!!

 

 

 

Eerst wat knutsel werk en de voorbereidinge treffen:

WP 20140206 002

 

Et voila we zijn vertrokken vandaag om17U45 kan het officieel beginnen

2X Fast Buds#2 zitte in hun spongepatje met bacto en lauw water overgoten rustig te chillen op een bedje van perliet(ook een beetje lauw water met bacto over gedaan)

en we zijn begonne 06/02 17U45

 

 

Ondertussen zet ik een dik jimi hendrix schijfje op om ze te verwelkomen in hun nieuw leven !!!!

 

Zet jullie rustig achteruit , steek je splifje aan,grijp af en toe een beetje mee in moest er iets foutgaan of moest ik iets fout doen volgens sommige onder jullie en ENJOY THE RIDE !!

 

 

Ziggy out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 1 nog niets ontkiemd maar men kweektentje is aangekome en begint aardig vorm te krijgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good luck mate !! ziet er sannieachtig uit :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx , alles is net geïnstalleerd und running :)

Nog net eve een topic gestart ivm met afzuiging (in de bouwdoorsectie) hopenlijk komt daar snel anntwoord op en dan kan ik het hele projectje afwerken.

 

Zodra er nieuws is van de tweeling komt het hierop te staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZE zijn er :) nu eerst even gaan werken en straks een verslagje schrijven , hopelijk zijn de blaadjes dak al open !

Share this post


Link to post
Share on other sites

al info over de afzuiging ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cuppo : men afzuiging hangt er nog niet in , ga ik pas binne een weekje ofzo doen , is nu toch nog voor niets nodig... zal er dan ook ge info bij zetten :)

 

Dus na een hard dagje werke en gaan eten bij de familie tijd voor wat ontspanning :)

 

En de nodige foto's

 

Zo stonde ze er gistere morgend bij

36 u

 

Heb dan maar wat zaai&stekke grond bij de doe het zelver hier gekocht ph waarde zit juist dus cv om ze even te late wenne , deze grond bevat ook wortel stimulerende stoffen dus ik dacht kan niet beter:)

De kat had er blijkbaar ook goesting in

 

WP 20140208 003

Zo stonde ze er gistere bij

 

dag 2

 

En zo nu

 

dag 3

dag3 #2

GROW MY LADIES GROW !!!

 

Hoe upload ik die foto's nu deftig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_16263_5412_933579.jpggallery_16263_5412_1451134.jpgDoor in je foto galerij de bovenste link te knippen en in je post pasten, BBCode.Ready, steady, GOOOOOOOOOOOOOOOOO Ziggy go Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAit thx sniper!!!

 

DUS , ik lag vannacht in men bed en dacht bij mezelf , waarom the fuck heb ik nu maar 2 zaadjes geplant.....

Ik dacht : " ik gebruik de stroom toch , ik heb de goede filter voor de ruimte , het zou zonde zijn de stroom niet optimaal te gebruiken... En wat nu als er iets gebeurd met de plantjes??......."

 

"Ik moet nu echt gaan beslissen , 3 dage achterstand dat lukt nog wel , hoe langer ik wacht hoe moeillijker het gaat worden....."

 

Dus om 1 u snacht's den deze terug uit zijn bed.. propagatorke terug uit de kast gehaald , deze gevuld met zaai en stekgrond ....beetje kiem en wortel stimulator over gegoten die bij de zaden was geleverd...

2spongepots er in , 2X BLACK CREAM zaadjes er in , terug overgote et voila !! mee de tent in.

gallery_16263_5412_1053317.jpg

 

 

 

 

OOK HAD IK NOG EEN VRAAGJE , ik ben gistere met mijn vader langst het tuincentrum geweest en ik kon het nattuurlijk niet laten.." meneer hebt u toevallig een product waarmee ik men ph naar benede met kan hale?" :whistle:

 

Heeft hij mij iets meegegeve voor in visvijvers.. nu het macheert perfect maar kan dit kwaad voor de plantjes?

Er staat op verbeterd de planten groei dus kzie ni in waarom maartoch , beter eve vragen hier:)

Foto'tje :

gallery_16263_5412_770157.jpg

 

 

 

 

 

 

 

AJA EN ZE STAAN OP 23/1 Licht :)

Het uurtje voor het powernapje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...