Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

Nieuwe ronde 12 x Silver Haze onder Gavita 600 watt

Recommended Posts

Dag medegrowers!

 

Hier dan mijn kweekverslag op dit forum, heb al een paar andere topics gemaakt, waaronder geisoleerde ruimte, stroomvretende kachels, en weinig opbrengst Bac Bio voeding!

 

Maar nu gaan we growen!!!

 

 

 

Zoals we gewend zijn, de set up:

 

Geisoleerde ruimte

tent 120x120x200

verwarmingskabel 12 meter (voor de warme voetjes)

Gavita triple star 600 watt

Gavita digistar 600 watt dimbaar

Ruck RK 125 L 330 m3 afzuigunit met koolstoffilter op climate control

12x 11 liter potten

Plagron lightmix (per pot 1 hand perliet)

Bio-G-Power voedingslijn

 

 

Toch weer een ronde met de Bio-G-Power voeding, we zijn er tevreden over, en volgens schema prima gezonde dames met mooie toppen.

In de andere ruimte gaan we weer met zaden op de Sannie's way met grotere potten (smartpots).

 

De dames zijn gisteren na een vitality plus badje hun nieuwe onderkomen ingegaan, we hadden het klimaat onder het plastic al redelijk in orde, dus stress hebben ze alleen gehad van de reis en het badje, niks aan de hand.

De lamp teruggedraait naar 400 watt, 1 meter boven de jonge stekken, anders krijgen ze wel erg veel licht in 1 keer voor de kiezen. De lamp blijft op 400 watt, we willen de lamp er straks zo dicht mogelijk op hebben voor kortere internodes, en de strek zo enigszinds te beperken.

 

 

 

 

Hier nog wat foto's van het beginstadium:

 

 

gallery_37549_16651_302158.jpg

 

 

 

 

De luchtbevochtiger houdt de LV netjes op 80%

 

gallery_37549_16651_945040.jpg

 

 

Tot zo ver!

 

Vragen, suggesties, tips...altijd welkom!

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames staan er op de foto nog wel zielig bij zo net na hun badje vitality plus, maar we weten uit ervaring dat ze er na een dag weer aardig bij staan!

 

We moeten nog wel wat gaan afstellen, temperatuur was niet optimaal, de LV was prima met 80%, de grond temp. was 20.3

De CV met digitale thermostaatknop zal er in moeten, zodat in de donkerperiode de temp gewoon lekker boven de 20 graden blijft.

 

We kunnen de klepjes afsluiten, maar dan krijgen we te weinig verse lucht in de ruimte, met de lamp aan kunnen ze gewoon open, maar met lamp uit wordt het door de open klepjes nu echt wat te koud (17 graden).

 

Komt allemaal goed! :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey el oro verde!

 

Waarvan herken ik die set-up toch? Geweldig. .... voel me haast een trendsetter! Hoever zitten de tubes in ne medium en hoe reguleer je de verwarmingskabel? Ziet er verder goed uit, succes met deze run, ik schuif in ieder geval aan.

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Piet, leuk man dat je mee leest op dit topic, gezellig! :spliff:

 

Ja die drains vond ik direct al een prachtige oplossing, net als je bodemverwarming zo. Ze zitten tot 1/3 vanaf de bodem schuin naar het midden van de pot, en heb er aan de zijkant vanaf de helft nog extra gaatjes ingeboord.

De kabel had ik op een regelaar zitten met aan, 21 en uit 23 graden maar toen werd de kabel niet warm, dus dat moet nog nagekeken worden, die regelaar is niet kapot, althans dat was hij niet een week geleden.

Hij staat nu op continu aan en vanmiddag toen de lamp net aanging was de grondtemperatuur 20.3 gemeten onderin de drain

Morgenochtend net voor de lamp uit gaat maar weer kijken waar die op staat.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

El oro... ik gebruik een stekkerdimmer om de bodemverwarmingskabel te regelen, zonder een dimmer er tussen zal de temperatuur van je medium geleidelijk boven de 30 graden uit komen, heb dat al ervaren.

 

Vraagje... wat zit er achter dat folie naast dat pijpje op de laatste foto?

 

Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Oro, we zullen hier geregeld eens langsdroppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezellig dat er op dit jonge topic ook mannen met verstand van zaken af en toe aanschuiven. :tu

 

@Piet, Oke een stekkerdimmertje ertussen, aha thnx wordt geregeld, hij zal het op die regelaar ook moeten doen, maar morgen maar even een dimmertje halen, de temp van de grond is nog niet boven de 22 gekomen, maar das natuurlijk ook niet de bedoeling.

Achter dat folie zit een inlaat als je dat bedoelt, het plastic tentje is 5 cm open van onder voor voldoende verse lucht, Nu onderbreek ik een beetje de directe koelere luchtstroom op de jonge dames.

 

@Krasi, Dank je man, fijn om te weten dat er oplettende ogen mee gluren, en dan heb ik het niet over blauwe petten!

 

 

Tot later weer!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updatje!.....

 

De kinders hebben gister weer 2 liter water met wortelstimulator Ph 6.0 gehad, afgelopen vrijdag met inzetten ook, dus voorlopig even niets, tot ze het aangeven.

De dag temp. is wel goed 24 a 25 graden, alleen de nachttemp.(donkerperiode) is nog te laag (17.5) maar daar wordt aan gewerkt dus dat is morgen of overmorgen ook verholpen.

De grondtemp. is onderin de pot 24 graden met dimmer, en boven in de pot 21 graden, de kabel doet zijn werk dus goed.

 

Tja, maar verder ben ik toch niet zo tevreden over de stekken deze ronde. Ze hadden al een poosje in een auto gestaan met 6 graden, en vond ze ook niet goed geworteld, 2 staan er nog steeds niet lekker bij, maar gaan het wel redden.

Misschien maar eens gaan kijken of er serieuzer kandidaten zijn met stekken.

 

 

 

Hier nog wat pica's van het hotel:

 

 

gallery_37549_16651_196940.jpg

 

 

gallery_37549_16651_951280.jpg

 

 

Volgens mij hebben ze niks te klagen.

 

 

 

En nog een foto van de webcam zelf, ideaal, kan de temperatuur en LV op afstand aflezen wanneer ik maar wil, alleen niet in het donker, want donker is echt donker in deze ruimte!

 

gallery_37549_16651_81928.jpg

 

 

We gaan gewoon lekker door zo!

 

 

Greetzzzz,

El or verde

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan we volgen , suc6 met de ronde El or verde

 

Ziet er tof uit z'n Propagator in de tent , maar zou tog iets verzinnen om je electra daar weg te halen ...... Mbt tot je hoge Lv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha cool met die webcam :D Wat gebruik je om de temperatuur in de potten accuraat te meten? Kon zo snel geen meter vinden bij de growshop. Thanks alvast :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De webcam idee is wel ok .... Maar pas wel op je gaat via internet en daar is altijd een Ip adres te achter halen

 

Gebruik z'n laser apparaatje als extra's...... (zit nu op. iPad stuur later ff een fototje) , gebruik ook de Thermo Timer voor de matten

 

Maar zou tog wel de timer uit je Propagator halen , het meet/snoertje is voldoende in de Propagator kun je de timer op je

 

schakelbord/stopcontact plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Groengoud...ik kom af en toe eens binnen piepen.

Mooie setup :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag beste mensen, bedankt voor uw reacties.

 

@Boosie, thnx, ach we knutselen is wat. Maar de sensor zit in de meter zelf, dus kan hem niet buiten de tent hangen, ik kom nog niet zo druk met vocht in de tent, alleen idd de LV is hoog 80% maar ze zijn er op gemaakt, zolang je er geen water in kiept geen probleem, heb hem ook alleen de 1e paar weken nodig.

Maar het camverhaal. Ik denk zo, het zal wel heel toevallig zijn dat iemand zegt van nou ga is effe lekker bij el oro het netwerk kraken en meekijken, Ben niet bekend of beroemd, ben niet interessant en heb geen vijanden, want een tevreden roker is geen onruststoker!

 

@NoNonSense, dank je. Ja vind het een perfect systeem zo, kan altijd kijken hoe en wanneer bepaalde waarden zijn, en kunnen dan zonodig bijsturen. Als ik 's nachts wel is wakker ben/word, koekeloer ik even op afstand, kan zo ook de cam rond laten kijken op afstand.....kickuh!! het is goed beveiligd dus.

Heb in een pot een sensor zitten, en met een stekkerdimmer heb ik de temp geregeld, onderin 24, bovenin 21 graden.

Koop meestal meters en dat soort spul bij www.conrad.nl die hebben heel veel!

 

@Tune, Thnx man, tja het is eigenlijk helemaal primagoedoke, De nachttemp. is alleen nog wat te laag voor het mooie, maar wordt aan gewerkt. En eenmaal in de ruimte ben je afgesloten van de buitenwereld, zo lijkt het, je hoort niks meer, (16 cm isolatie :showoff: wat wil je) alleen het ruisje van de afzuiger, het kirren der dames en een muziekje op de achtergrond.

 

Het is een genot! :dope:

 

 

 

 

 

Greetzzzz,

El or verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aight, kan je me een sensor aanraden?

Conrad is zeker een relaxte site inderdaad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NonSense, Ik zal gewoon een aparte thermometer met sensor onderin de grond steken, en de kabelverwarming op een stekkerdimmer inprikken, je kan het bijna op de 10e graad regelen. Ik heb zelf zo'n conrad thermometer met sensor. Er is heel veel keus, Ik neem zelf nooit het goedkoopste, want goedkoop is duurkoop!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 6 18/6:

 

De dames zijn al aardig aangeslagen, ze hebben tot nu toe 5 liter water 22 graden/wortelstimulator 1ml/L/Ph6.0 gehad.

Dat is 0.41 liter per stek, wat ik al zei ze waren slecht geworteld dus wat vocht vinden ze wel lekker.

 

 

De waarden zijn zeer stabiel:

De LV schommelt zo rond de 80%, temp. overdag 24 graden, temp nacht 18 graden (3 graden te fris voor het mooie, gaan we nog weer bijsturen) temp. aarde onderin 24, bovenin 21 graden, lamp hangt inmiddels op 40 cm boven de stekken, en houden we tijdens de groei op 400 watt gedimt.

 

Vanavond toch even de HPS vervangen voor een HPI.

 

 

 

Maar bij deze jongen ga ik geen stekken meer halen, ben niet tevreden en wil gewoon nette stekken...geen gelul!

De nieuwe scheutjes zien er wel goed uit, Komt ook wel goed, maar toch.

 

Verder is het de bedoeling dat we het plastic onderkomen weghalen na 7 dagen LV 80%, 2e week groei op 400 watt HPI en een LV 70% zou mooi zijn. :jump:

 

Foto's volgen nog.

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wat pica's van de ontwikkelingen:

 

 

 

De dametjes zijn lekker aan het bouwen aan etages, en gaan er steeds gezonder uit zien, heb er 2 kneuzen tussen die al sinds het begin rare dingen vertonen, het zijn de eerste blaadjes, wat ze nieuw bouwen ziet er mooi fris groen uit! (grrrrr nieuwe stekkenboer) :fish:

 

Nog even de HPI er in gedraaid voor de nieuwe dag aanbrak, wel wat te laat maar het is niet anders, ze mogen nog 8 dagen op 18/6.

Denk wel dat ze dit prettiger vinden in de groeifase.

 

 

 

Lampje uit:

 

 

gallery_37549_16651_554519.jpg

 

 

gallery_37549_16651_1040127.jpg

 

 

 

 

 

 

Lampje aan: :punk: :jump:

 

 

gallery_37549_16651_473361.jpg

 

 

gallery_37549_16651_29030.jpg

 

 

Dat bedoel ik!

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het worden al echte filmsterren die zilveren haasjes. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, handig zo met die webcam :)

 

Ben benieuwd naar je lampie... achteraf had ik ook beter voor een Gavita kunnen kiezen.

Ach, dat is achteraf. Eerst me plantjes maar eens groen zien te houden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx heren!....

 

@Starter 1.0. Dacht ik ook, ze knallen echt op het moment, de 2 kneuzen blijven achter maar die trekken hopelijk nog wel bij.

 

@Krasi. Ja ze staan er best goed op idd, maar heb wel wat hoogteverschil in de dames, heb 1 reus die het wel super naar z'n zin heeft, die ga ik vandaag of morgen een pletje op de stam geven, de 2 kneuzen blijven achter en hebben nog weinig zin om echt is een keer te gaan bouwen aan etages.

 

@Bob. Thnx, ja super hoor zo, weet nu op afstand wat het allemaal doet met de waarden, en hoe snel het gaat, kan alles prima bijsturen, voorlopig alles onder controle met stabiele waarden.

Ben zeer tevreden over de Gavita, geeft ook niet te veel warmte af zodat ik de temp. lekker rond de 26 graden kan houden. Ideaal ook de dimmer op de ballast, ik kan er nu gewoon een 400 watt HPI in draaien.

 

 

 

En verder:

 

Vandaag gaat het plastic weg, een week 80% LV is wel genoeg. We gaan wat schuiven met de dames, de grootste naar de buitenkant de kleinere in de midden recht onder de zon. Ik hoop de LV wel op 70% te kunnen houden, we gaan zien, we zullen weer wat bij moeten stellen als straks de "propagator" weg is.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Willem, ik doe mijn best!......

 

De plastic propagator is weg, de veilige vochtige omgeving is veranderd naar iets minder vochtig (70%) en een klein windje (zwenkwaaier tussen de toppen en de lamp).

Vandaag weer kijken, zag op de cam dat de temperatuur wat naar boven bijgesteld moet worden, lamp ging aan en de temperatuur was 18 graden, die wil ik op 21 houden in de nacht, misschien de 2e tube er bij, of de ene wat hoger zetten.

 

Logisch, de beschermde omgeving is weg tenslotte!

 

Afzuiging staat op 30%, genoeg in dit stadium denk ik zo.

Gister 3 liter met wortelstimulator en aardecompo 1 (Ph 6.0 EC 1.2) gehad, 2 liter van boven en 1 liter door de pijpjes, de wortels moeten toch ook het vocht beneden gaan zoeken.

 

 

De pica's van de vorderingen:

 

 

Het worden al mooie frisse kleine struikjes.

 

gallery_37549_16651_2668308.jpg

 

 

 

 

Ja toch?

 

gallery_37549_16651_2680014.jpg

 

 

 

 

Mooi rijtje meskes zo.

 

gallery_37549_16651_1806468.jpg

 

 

 

Camfotootje, De kneus links naast de meter is nu nog het enige zielige ding wat er bij staat, ik laat em maar lekker gaan! Mooie waarden, dat dan weer wel.

 

gallery_37549_16651_35525.jpg

 

 

Zie nog wat rommelige snoertjes van meters op de 1e foto, niet netjes, maar die zal ik vandaag nog even wegwerken.

 

 

 

Tot de volgende update! :hug: :popcorn:

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...