Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goede Avond mede Growers !

 

Ik ben Cupp0 , beginnend kweker en hoop hier heel veel te leren door te delen met wat ik doe .

vandaar dat ik mijn kweekje op dit forum plaats en hoop meer achter dit toffe plantje te weten te komen

en vooral de Medische eigenschappen .

 

Ik woon nog thuis en mijn ouders willen het gewoon niet zien ook al weten ze dat ik het doe .

 

 

De Kast is een simpel kastje van 70x90x50 (HxBxD) Afgesloten met latjes om licht geen kans te geven .

Deze kast bevind zich op zolder en kan in de winter kou en in de zomer erg warm worden ,,

 

De soortjes : 3X Casey Jones (Sannies) , 4X Killing Fields (Sannies) 5X Bubbles / K2 eigen Brouwsel van een goede vriend .

deze heb ik allemaal in een honingpot met water ontkiemd. na een paar dagen tussen de watten en 2 bordjes in verder ontwikkeld .

daarna in de rockwoll of spongepots met wat sannies bacto .

 

 

Deze soortjes zijn allemaal regulier en wil hiermee 1 superman en hopelijk van elk soortje een supervrouw te hebben .. Please KIlling fields !!!!! :likken:

 

Als medium gebruik ik nog even rockwoll voor de Casey jones .

maar voor de Killing fields gebruik ik meegeleverde spongepots .

 

nou was ik met mijn laatste bestelling niet zo over de spongepots te spreken maar dacht geef het nog een kans . Ben nou eenmaal een beginner...

 

Uiteindelijk zullen ze geplaatst worden in 2 afzonderlijke bakken van 35x35x18

Atami Light mix met wat extra perliet en wat buffertabletten .

 

deze zullen in een scrog behandeld worden .

 

De Lamp word een 2X55 watt Tneon waar nu nog Steklampen ( 6500Kelvin ) in zitten ,

Tevens wil ik hier een 4x55watt van maken met een eigengemaakt reflector en basisplaat .

 

tot die tijd zal het gewoon op 2x blijven en over een week of 2 de bulpen vervangen voor een groeilamp .

 

ik gebruik nog geen koolfilter en heb daarom 2 computerfans op in en uitgangen zitten 2x120mm

 

Ik gebruik op inspiratie van Jaymaestro een Antennetelescoop om de hoogte zonder moeite en hoge preciesie te stellen . :verrygood Thanks Jay !!!

 

Hier al wat Fotos :likken:

 

De Stealthy kast

gallery_37300_16626_391649.jpg

 

Gatenkaas

gallery_37300_16626_1272219.jpg

gallery_37300_16626_1231856.jpg

 

FF aftekenen en passen

gallery_37300_16626_427559.jpg

 

Hier even de in en uitafdichting ( is inmiddels verbeterd en vernieuwd ) gallery_37300_16626_1441.jpg

 

 

Fancontroller Lampkes kunnen aan of uit :innocent: ;)

gallery_37300_16626_170988.jpg

gallery_37300_16626_148116.jpg

 

FF alles in elkaar flansen !

gallery_37300_16626_2143425.jpg

 

daarna de kast ff schoongemaakt en alles gaan plaatsen .

gallery_37300_16626_44419.jpg

gallery_37300_16626_20735.jpg

 

mijn cheapass Tneon

gallery_37300_16626_1741876.jpg

 

Dit is mijn supergeavanceerde stelbare Fan .

deze blaast de verse lucht naar binnen waar ik maar heen wil :jump:

gallery_37300_16626_1515654.jpg

laag

 

gallery_37300_16626_709061.jpg

hoog.. deze blaast nu richting mijn uitlaat waar ook weer een 120 mm zit op mijn fancontroller .

 

gallery_37300_16626_1344612.jpg

overzicht . ( moet kabels nog zeker ff in een gootje leggen .

 

Alles draaiend en wel !! Jottem!!

gallery_37300_16626_1134247.jpg

 

de chickies en dude !

gallery_37300_16626_318202.jpg

 

Graag wil ik julie vragen om mij scherp te houden en alles melden of vragen .

ik hoop dat julie mijn kweekje interessant vinden en me gaan volgen,

 

Groetss Cupp0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze meteen al in iets diepere potjes zetten..

zaden zijn niet dol op zo weinig medium

die spongepots en blokjes zijn voor STEKKEN bedoeld

 

mijn advies is biobizz light mix te gebruiken voor het vullen van een paar 0.5 of 0.7 liter potjes

als je met meer hoofdruimte zou werken had ik nog grotere potten aangeraden ...

 

te kleine potten kan d eopbrengst enorm verminderen als je met zaden werkt

ik zou zelf met zo weinig ruimte trouwens liever met stekken werken, dus misschien nog zon hokkie bouwen om stekken te bewaren van alle zaden die je zet

heb je meteen een aparte voorgroeiruimte , en kan je sneller doorschuiven na oogst

 

ben benieuwd hoeveel je met t neon gaat oogsten...

succes!

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Gupp0,

Wel chill dat je dit kastje bij je ouders mag bouwen.

Ga je de binnenkant nog bekleden met reflecterendmateriaal?

En stukje folie op de bodem voor het water wat door je potten stroomt na het water geven.

Succes met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo meneer Jansen erg bedankt voor je eerste reactie !

 

Wat betreft de Rockwool moet ik eerlijk zijn en wist ik niet dat ze echt voor stekken waren .

het uiteindelijke doel ook was dat ze zaden na voldoende ontkieming in 2 afzonderlijke bakken gaan van 35x35x18

Normaal ontkiem in direct in aarde maar kom op internet vaak via een glas water tegen dus dacht probeer het even ,

 

over met stekken werken ben ik zeker met je eens ,

Tijd is geld zeggen ze zo :P

 

nou heeft alles een begin en zou dit mijn primair (Moederhok) met eventuele bloei mogelijkheden .

 

mijn volgend project zal een stealth TvDressoir met een 150watt HPS of 250watt TNEON , ben nog even met deze kast aan het kijken wat mogelijk is ...

ook ben ik van plan om in deze kast een scrog aan te brengen om de plant wat laag te houden .

 

ben erg gecharmeerd geraakt van jaymaestro zijn 2x55 Tneon kweek ,en dacht dat wil ik ook :D

 

Hallo Noorderwiet erg bedankt ook voor je reactie !

 

ja ben erg blij ook mijn ouders zijn echt niet makkelijk ook hoor daarom liever ( STEALTH ) !!!

 

moet ook zeggen sinds de vernieuwing van deze site zijn er erg veel fouten als je bepaalde topics wil lezen omdat ze te oud zijn ,

hierdoor is er mijnder informatie te vinden en ben ik geneigder om naar julie te stappen ..

 

en ben ook de enige die echt aan stealth doet :head_hurts_kr:

 

je treft het wel want wou net updaten en las je reactie :P

 

ALSTUBLIEFT !!!

 

ff wat AU tape gehaald met wat extra ductape 5m is veel te weinig :thumbsdown:

noppenfolie heb ik geen ervaring mee maar moet STEALTH STEALTH !!(hoorde dat dit beste was )

gallery_37300_16626_2659530.jpg

 

heb tevens ook Vijferfolie aangeschaft 6x6m :likken: dit zal voor kast 1,2,3 gebruikt gaan worden

gallery_37300_16626_282261.jpg

 

alles zo netjes mogelijk verwerkt tot 1 prachtig product

gallery_37300_16626_1000028.jpg

 

lekker tukken schatjes !

gallery_37300_16626_1672740.jpg

 

 

ik ga vanavond verder en geef een update over de plantjes en finishing touch !

 

Groetjes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er gelijk een stuk professioneler uit moet ik eerlijk zeggen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ffies een vraagje aan je, die casey jones waar heb je die precies vandaan, er staat bij jou sannies achter maar op sannies site zijn ze niet te vinden...

 

leuke setup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo don ! Dit waren freebees deze zaten bij de killing fields geleverd .

neem aan dat dit regulier is .

Als hier de mooie phenos van af komen die ik ben tegengekomen in andere kweeks

dan ga ik hem doorkruisen .

ik moet er nog 2 hebben volgens mij .

Wil ze eventueel best ruilen

groet cuppo

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx voor je reply, zie ze nu staan casey x green manalishi

 

moet toch weer eens daar bestellen, gelijk die er maar bij nemen :P casey is al lekker en die manalishi die ik gerookt heb had er ook wel iets van weg, hopelijk geen banaantjes bij deze casey variatie :P

Edited by DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nooit gerookt zover ik van bewust ben . Maar ga ze nu zeker voor mezelf kweken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond heren !

 

Gister even de vijferfolie lekker vast geboord met een lat over de lengte en met ringen en schroeven vast gezet .

 

met de Casey Jones gaat het super ! ze zitten op het advies van meneer jansen in het potgrond :rtfm: :likken:

merk dat ze binnen een paar dagen al veel sneller groeien ten opzichte van de schuumpjes . TOP Meneer Jansen !!! :verrygood

 

met de Killing fields ging het iets minder ..

ik heb het schaaltje waar ze nog in zaten verder te ontwikkelen omgestoten voordat ik weg ging .

nou is het water verdampt en waren de worteltjes iets bruin geworden ,

 

nou was ik hier niet blij mee en heb de rest van de killing fields maar meteen in het water gegooid !

( Had er 10 heb er 3 gedoneerd aan en superpro kweker . en had er ten opzichte van de 4 onkiemde dus nog 3 over en die zijn al bijna opengebroken )

 

ben inmiddels bij de kweker langs geweest en even een superbestelling gedaan voor deze en mijn volgende kast .

 

Phillips HPI 250 w ( besteld)

2 2x55w secret jardin PLL Bloei lampen{2700kelvin} ( gekocht .was na 3 maanden eindelijk binnen :P )

2 2x55w secret jardin PLL Groei lampen{6500kelvin} (besteld) volgende week binnen .

Atami Janeco Medium . ( gekocht )

2 meter sonodect ." 125mm met flens 100mm

1x 100 mm Inno demper

1x 125 mm Inno demper

 

kijken of de Stealth kwekers hier wat aan hebben .

die Inno demper is echt een Primeur tot nu toe :P

 

hier wat fotos van gister .

Greets !!!

 

Inner Demper

gallery_37300_16626_712089.jpg

gallery_37300_16626_684505.jpg

gallery_37300_16626_2030801.jpg

gallery_37300_16626_2074596.jpg

 

De Kast afwerking !

 

gallery_37300_16626_596285.jpg

gallery_37300_16626_2379844.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedeavond weer een update .

 

Casey Jones dag 10 groei (5dagen ontkieming)

Killing fields dag 6 ontkieming .

Killing fields 2e batch 3 dagen onkieming

Bubbels/K2 dag 10 ontkieming .

 

Casey Jones doen het erg verbazend goed .

net nog voor de eerste keer een voedingkie gegeven kwart dosering wortelstimulans en sporenmix ,

 

 

Killing fields

de 4 zaadjes die verbrand waren ( killing fields ) hebben een dikke achterstand .

kijk het nog een paar dagen aan en dan beslis ik .

de 2e batch gaat een stuk beter ,

1 is al volledig onkiemd met een piemel van een centimeter . ZO Zien we het graag ,

de andere 2 verwacht ik met 2 dagen .

 

Toch maar weer nieuwe bestellen binnenkort ( maar wel voor de laatste keer als ik maar 30% elke keer van Sannies ontkiem )

 

Bubbels is er 1 volledig onkiemd en is lekker op gang ,

andere 2 nog geen teken

 

heb ook inmiddels een Euphoria zaadje en 3 Chemistry Zaadjes in het water gegooid ( Gauw meer )

 

Morgen de BB/k2 overpotten in een half liter potje .

 

hier wat mooie fotos met mijn S3 gemaakt ,

 

Casey's

gallery_37300_16626_943785.jpg

gallery_37300_16626_385126.jpg

gallery_37300_16626_816115.jpg

 

BB/K2

gallery_37300_16626_7548.jpg

gallery_37300_16626_1006640.jpg

 

Klassenfoto :whistle:

gallery_37300_16626_1204112.jpg

 

Fijn weekend !

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn weekend en succes met de kweek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hobby kastje. Vraagje, ik lees er misschien over maar hoe voedt jij die fancontroller en de eraan hangende PC fans? Heb in mijn tent een clipfannetje hangen maar dat ding maakt een rot herrie en is nauwelijks te richten. Had nog een oude pc staan waar ik een fancontroller in had zitten dewelke ik eruit gesloopt heb en wou toepassen zoals bij jou in de hoop dat het ding het nog doet.

 

Die kleine in de spongepot ben je op dit eigenste moment toch aan het verpotten, nou ja in een pot aarde aan het doen?

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wouw Elmo en Siper op mijn post :dribble:

Hallo Sniper !

 

Leuk kastje he :P

 

Mijn fancontroller voer ik met een externe HDD power adapter .

deze is te vinden op http://www.picco.nl/...products_id/463

gallery_37300_16626_18706.jpg

zoe ziet hij er uit,

 

je sluit hem op stroom , fan controller aansluiten , Molex of 4pins 120mm fans halen en plug&play :P

niks kans op brand met aangepaste voedingen of herrie clipfans ,

 

Stealth Is How i Roll :ph34r:

 

Groetjes Cupp0 !

 

ga vanavond weer even kijken en indd de BB even overpotten met wat mycos en bacto .

heb je nog meeer vragen stel ze gerust ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx dude, dat was wat ik zocht, had ze net zelf ook gevonden, maar jouw link is nog goedkoper.

Plug and play huh, ben je oud genoeg om de term Plug and Pray te kennen?

Die term is namelijk snel ingeburgerd geraakt toen ze met dat plug and play gebeuren op de proppen kwamen en dat helemaal niet zo plug and play bleek te zijn. Moest je nog altijd klooien met drivers en jumpers verzetten en een kaarsje branden voor je je BIOS flashte.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken het indd ja :P

ben blij met de apperaten van tegenwoordig .

je hoeft niks meer te doen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Heren !

ben bang dat ik iets te enthousiast ben geweest met water .

 

1 van de Casey Jones hangt een beetje slapkes maar de andere 2 doen het echt prima .

kijk het weer 2 dagen aan en grijp dan pas in .

weten julie mischien wat ik misvat hier aan ?

 

de middelste oogt een beetje slapjes ,

gallery_37300_16626_1306159.jpg

gallery_37300_16626_886712.jpg

 

Ik heb ze elke dag de hele dag nat gehouden ..

 

zou het hier aan kunnen liggen ?

 

Groetjes Cupp0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

ziet er goed uit. Op deze beperkte hoogte werken de "Hans Panels" (LED) best qua verlichting. Er zit geen IR in het LED licht, de hoogte van de plantjes is dan minimal. En de licht verdeling valt ook mee (met de kleine hoogte en relatief gezien grote grondvlak is dat een grote plus)...

 

Op de andere kant zijn LED Panels vrij duur (de Hans Panels zijn relatief gezien gunstig) en er zijn minimum twee panels nodig (het is een aanrader gewoon zo veel panels te gebruiken als er goed in kunnen)

 

Ik wilde het allen vertellen omdat het er goed uitziet en omdat er misschien meer mensen in geinteresseerd zijn... Natuurlijk gebruik je zulke panels alleen maar als het budget mee valt.

 

Success!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je heb ze inderdaad te nat !

er groeit al mos op de grond, dat zegt al genoeg !

na het water geven de grond weer mooi drooglaten trekken.

anders krijgen de wortels geen zuurstof, da vinden ze niet fijn !

de wortels moeten wel op zoek naar het water,daar krijg je een mooi wortelgestel van

succes verder met je kweekje.

 

grtn erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo bigbang .

 

heb al 2 (hanspanels ) en heb ze na een maand uit me kast gerukt ! Wat een klerezooi vind ik LED op lage wattages .

deze waren 30watt de stuk en haalde barslechte resultaten kwa groei .

 

Als een plant lage wattages krijgen willen ze inderdaad de breedte in gaan maar dat komt niet door die (Geweldige ) LEDs .

Als ik een Spotje van 10 watt er in plug gaat ie in feite even snel .

Doordat er weinig Fotosynthese is maakt de plant te weinig benodigde stoffen aan ( Glucose en kooldioxide )

hierdoor vertel je de plant de breedte in te gaan zoeken naar licht in plaats van de hoogte ,

hierdoor maakt de plant meer kans om licht te vinden ..

 

 

Neem aan dat dit een product is dat jij verkoopt dus wil het niet afkraken ,,

In mijn Ogen heeft Tneon zich perfect bewezen !

 

Dit is er 1 van mijn LED paneel .

gallery_37300_16626_1762490.jpg

 

Maar vertegenwoordiger is een mooie baan voor je :P

 

Erazer ! Welkom op mijn nederige kweek .!

 

Erg bedankt voor je bevestiging !! dat doet me goed !

ik heb sinds gister de Casey Jones geen drinken meer gegeven en laat ze meteen lekker indrogen .

 

Ik ga denk voortaan niet meer met Spongepots werken maar met Roottrainers MAXI .

De spongepots drogen erg snel . (kom maar 1x per 2 a 3 dagen bij de plantjes )

 

vanavond ga ik even kijken en ga de andere killing fields even plaatsen en me Euphoria en Chemistry even potten ,,

 

zie hier mijn Euphoria en Killing fields van Batch2

gallery_37300_16626_125824.jpg

 

Groeten Cupp0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google eens "Hans Panel". Dat wat je hebt is geen Hans Panel, gewoon een goedkope China panel, en zelfs voor een China panel en heel erg slechte, hoor! Er zit niet eens een voeding elektronica bij LOL. De LEDs zitten aan weerstanden om de stroom te beperken met deze panels. Dat slaat helemaal nergens op omdat het veel energie onnodig naar warmte verzet. Oook zijn de gebruikte LEDs van de slechteste kwaliteit überhaupt.

 

Er bestaat geen Hans Panel van 30 watt. Ook heb ik er niets met te maken, ze worden allen maar door Hans zelf verkocht via webwinkel. Ik heb Hans alleen maar een keer bezoekt, nadat ik al een tijd twee Panels van de eerste Versie had. De panels worden altijd geupdated als er betere LEDs op der markt beschikbaar zijn naar dat een batch verkocht is (dat is erg nodig met LED van wegen voortgang maar doet bijna niemand!). Er zijn niet al te veel LED aanbieders die aan te raden zijn en deze is OK omdat ze nieuwste Philips en Cree en geen Epistar of zoits verbouwd hebben. De oude versies hadden allemaal 65 Watt inkl voeding. Nu bestaan er ook welke van 85 Watt.

 

Voor een goede verdeling zou ik er tot minste twee kleinere lampen in de kast van jouw doen doen. Misschien twee kleinere TNeon inplaats van een grote dan als je niet met LED gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze heeft netjes de voeding ingebouwd en komt uit Amerika . de snoer heb ik zelf zo op lengte gemaakt omdat er 2 op 1 stekker zaten .

Zeer Cheap in elkaar gezet maar daar staat een kleine 22Euro niet schofterig over :P

gallery_37300_16626_2105636.jpg

gallery_37300_16626_1598325.jpg

En die prachtige Cree LED produceren tot maar 306Lumen per LED 3watt de stuk .

Phillips staat zeker voor Kwaliteit .. maar ook voor Energiezuinigheid .

zo worden er zeker Lumen ingeleverd..

De Hans panel heeft er hier 23 van dat komt neer op 7038 lumen

 

Ook heeft deze 10 Osram LH-CPDP LEDS die op 350mA komt ongeveer 70Lumen

 

7038 + 700 =7738Lumen per Hanspanel .

 

 

Mijn lampen geven ongeveer 4800Lumen per lamp .

 

4800 x 2 = 9600 Lumen

 

4800 x 4 = 19200Lumen

 

 

Dus voor:

 

9600Lumen betaal je 60 tot 70 Euro

7738Lumen betaal je 180 euro ( Ex. verzend ) :blink:

19200Lumen betaal je 120 tot 150 Euro :wave:

 

 

Dus betaal je voor een hanspanel denk ik wel heel erg veel geld in tegenoverstelling tot een simpele 110 of 220 watt

 

Nu zeg jij dat je er 2 hebt en wil ik heel graag van je weten welke temperatuur je behaald .

Want wat bekend bij LED staat is dat ze weinig warmte produceren .

in mijn kastje is het momenteel 23graden nacht / 25.5graden dag

staan Al mijn Fans aan en op 100% dan word het een horror 17 graden nacht en 19 tot 20 Dag :dribble:

mijn Fans staan op Miniem met een dikke hoofdletter en wil er toch 27 tot 29 van gaan maken ..

 

als ik hier een 4x55watt van maak denk ik dat wel te behalen en kan de fans nog veeeeel hoger zetten .

 

als ik hier 2 hanspanels in zou doen zou ik dat niet behalen denk ik .

gaat er een LEDje kapot of een heel Circuit kan je dat niet 123 vervangen . dat zal je moeten solderen

 

Wat nog erger is is dat je op de panelen niet hoeft te rekenen op die 7038Lumen want er zit een 3 stands schakelaar op .

 

deze schakeld onderling de eenheden aan en zal je Lumen inleveren .. En hier heb ik geleerd licht = Gewicht.

 

ook zeg je dat ik mijn verdeling tot 2 kleinere lampen zou kunnen minderen terwijl ik niet begrijp waarom ? Ik wil juist meer :likken:

mijn Temperatuur is te laag en heb meer dan zat plek om nog een Tneon er naast te hangen . Maar wil het netjes in 1 Armatuur brouwen .

heb zelfs een warmtematje onder de Kweekbakken staan.

 

Ook wil ik een schakelaar op elke 2 lampen plaatsen om zo te kunnen schakelen als de temperatuur te hoog word in de zomer .( Al verwacht ik dit niet vanwege mijn goede koeling)

 

Kwa levensduur kan ik LED snappen maar als je 0.50gram de watt rekent en haal de 100 gram met 4x55watt moeten we niet zeuren voor 4 lampen van 7euro :P

Makkelijker vervangbaar en eigelijk het belangrijktste : Het goedkoopst .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, excuses! Je weet er behoorlijk wat over LED. En deze panel is zeker niet zo slecht als een andere panel dat ik had gezien gedemonteerd in een internet forum (ik docht de vormgeving was de zelfde)

 

Vanwege meerere lampjes: De kast is breeder dan hoog. Daarom zou de verlichting gelijkmatiger zijn met twee lampjes (of zeer brede lampjes)

 

De temperatuur is erg laag met LED in de winter op een plekke met veel frisse lucht en weinig verwarming (20° met licht). Nu ga ik voor CDM Greenpower :likken:.

 

En LEDs produceren ook veel warmte, maar het warmte zit niet in de straling naar de plants (gaat gewoon naar boven en kan gewoon afgezuigt worden)

 

BTW lumen slaan nergens op als het om planten gaat.

 

Oh en met de Hans Panels zijn er ook beginners die al 1g/w halen. 0.5 is erg op de lage kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat er iets kapot kan je het gewoon instuuren. Tot nu kon Hans alle kapotte panels weer goed maken.

 

 

 

Als de panels die je nu hebt niet slecht zijn kun je misschien deze gebruiken om aan de kanten bij te verlichten vanwege de brede kast met weinig hoogte?

 

eigelijk het belangrijktste : Het goedkoopst

Als "goedkoop" belangrijk is dan vind ik LED altijd een afrader.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...