Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

waar kom je vandaan  

62 members have voted

  1. 1. welke regio wil je graag vissen?

    • Noord West Nederland
    • Noord Oost Nederland
    • Midden Nederland
    • Zuid West Nederland
    • Zuid Oost Nederland
    • Oost België
    • West België


Recommended Posts

Hey all,

 

Naar aanleiding van het topic voor een natuurmeeting open ik een topic voor de vis meeting.

Zou fijn zijn om beide meetings een beetje van elkaar af te plannen zodat sommige van ons beide kunnen bezoeken, en er niet 2 meetings vlak na elkaar zullen zijn.

 

Ook zou het fijn zijn als iemand mij vrijwillig kan en wil ondersteunen zodat niet alles op mijn schouders komt te liggen.

Kan je dus helpen, weet je serieuze mooie karper stekken stuur me dan even een PB, bedankt alvast.

 

Ik heb meer dan 10 jaar ervaring met het vissen op karper dus weet van heel veel water de karper wel te vinden.

Ik wil een locatie waar roofvis ook een mogelijkheid is natuurlijk, en waar roofvis zit zwemt witvis dus voor iedere visser een reden om gewoon te joinen.

Voor karper locaties zou ik graag willen weten uit welke regio de visliefhebbers komen zodat ik daar op in kan spelen.

Vandaar de poll dus wil je komen doe dan de poll even.

 

Ik wil een paar voorwaarde stellen aan de meeting:

 

Vispas of dagvergunning verplicht ( eventueel kan ik ondersteunen in het regelen)

Respect voor natuur ( laat geen troep achter)

Hou je aan de ongeschreven regels van het vissen ( overlast, keten

Hou je zeer zeker aan de regels van het viswater!

Gebruik degelijk materiaal ( ga niet vissen met zwakke hengels op grote karper)

 

Ik wil niet teveel uitwijken naar de regels iedereen snapt denk ik wel dat vissen het leukst is als het op een normale manier gebeurt.

Gezond verstand is genoeg in deze en als er vragen zijn dan mag je die altijd via een PB aan me stellen.

Op sommige wateren zijn bepaalde regels, ook daar wil ik rekening mee houden omdat niet iedereen alles heeft om dat waar te kunnen maken.

Overal is een onthaakmat en vergunning verplicht maar, als we in de buurt van elkaar blijven zitten moet dat geen problemen geven.

 

Locatie:

 

Nader te bepalen naar aanleiding van de poll en onderlinge discussie.

Ik stel een redelijk centraal punt voor tenzij iedereen echt een unieke locatie wil bevissen.

 

Datum:

 

Nader te bepalen maar ik vang het meeste karper in het voor en najaar.

Hoogzomer is voor beginners een lastige tijd, maar niet zorgwekkend er komt zoiezo vis op de mat.

 

Ik zou zeggen laat weten of je interesse heb om mee te gaan en vertel ook even of je ervaring hebt met een discipline en of je alle spullen daar voor hebt.

Ik zelf heb wel reserve spullen om eventueel iemand op sleeptouw te nemen met het vissen op karper.

 

Groeten!

 

Casto

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dit lijkt mij ook wel leuk,

en mijn voorkeur gaat karper in dit geval want meerval en snoekbaars is ook leuk.

Hopen op mooi weer dan maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top,

 

Hopelijk kan een mod even de poll aanmaken dan kan ik zien wie waar vandaan komt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Casto..... toppie man leuk bedacht :tu

 

Ga zelf al een aantal jaar naar Frankrijk (La Carriere) en ben dus een karpervissert ;)

Dit jaar heb ik een heel meer afgehuurd van 2 hectare met een huisje erbij zodat mn gezin ook meekan een keer....

Laat maar weten waar en wanneer je wilt gaan karperen dan laat ik je weten of ik kan ....

 

 

Tight lines ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me leuk, laatste keer dat ik gevist heb is wel lang geleden :)

 

Heb er weinig verstand van en geen spullen.. misschien heb ik nog loodjes liggen :D

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk kunnen we van deze meeting een succes maken, maar dat moet wel goed komen.

 

Frankrijk is zo lekker karper vissen mijn PR van 32 pond komt uit frankrijk.

Nederlandse PR is slechts 27 pond maar ach die grote big komt vanzelf langs.

 

Laat de piepers maar piepen,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk idee. maar ehm ik dacht dat ECHTE karper vissers soooow zuinig waren op een goede plekjes???

 

ik ben zelf een roofvisser en feeder graag wat raak aan de rivier. ik heb wel gekarpert maar vonden die dikke knotsen van hengels niets. dan nog is het spul wat de meeste..... meenemen doen net alsof ze 2 weken op vakantie gaan.

 

ik zie een roofvisser samen m et een karpervisser 'sessie' zo noemt de 'waardige' karpervisser dit tegenwoordig tog ipv visdagje niet echt samen gaan. ik wandel en struin wat af gooi overal en nergens. ik zie die karpervissers al een voer stekkie op bouwen.

 

oww en ehm ik ben een mooie weers vissers ondanks dat ik op roofvis zit. ik klop het stof pas begin april van me hengels.

 

natuurlijk wens ik iedereen samen heel veel plezier denk persoonlijk dat zo'n meeting serieus vissen mer 20 blowende buddies weinig word

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een struiner bent is het wat lastig idd, maar statisch kun je ook op roofvis vissen ;)

 

Tuurlijk houden veel mensen de mooie plekjes voor zichzelf, ik ben daar minder moeilijk mee alleen mijn home stek hou ik voor me maar ik weet zoveel mooie stekkend ie wil ik gerust delen.

 

En dat over die spullen, tja voor een lange sessie heb je dat gewoon nodig, tentje, stretcher, grondzeil, soms een bootje, hengels, rodpod, voer enz enz dan zit de auto snel voor.

Al ben ik met je eens dat sommige wel erg veel meenemen idd voor een sessie van een paar uurtjes hehe.

 

Over dat 20 blowende mensen niet samen zouden gaan met vissen ben ik niet met je eens, het is maar net hoe je er zelf mee om gaat en zooo serieus moet het ook niet worden het is en blijft een meeting natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Mitsz, ik hoop dat je je beter voelt tegen de tijd dat de meeting is.

 

@ Hemprenaissance, misschien kan je ook wat struinen en gewoon af en toe ff pauze nemen bij de rest. We hoeven toch niet de hele meeting verplicht bij elkaar te zitten of toch wel?

 

Ben benieuwd waar het zal zijn en wanneer, het lijkt me leuk om te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de locatie mewerkt kom ik een leuk dagje meehengelen op wit/roof vis,

 

aub een stroom/plas waar geen cano route is !!! ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

niceeeeeeeeeeeee :tu

 

waar is de poll te vinden dan? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hoop interesse :)

 

De poll kan ik niet zelf maken heb pm gestuurt naar dj of hij de poll even kan fixen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Casto:

 

 

Na een aantal jaren niet gevist te hebben kreeg ik opeens een aanbieding van mijn vismaat om mee te gaan naar Frankrijk.

Voor 150eurie kon ik voor een week mee naar La Carriere en heb dat uiteraard gedaan.

Op de 1 na laatste dag ving ik een 40 ponder waar ik heel wat plaatjes van heb ;)

 

Mijn maat ving er die week 22 en ik maar 7 maar ik had wel mijn persoonlijk record te pakken en sindsdien ook weer visverslaafd...

Nu gaan we elk jaar naar Frankrijk toe om op zoek te gaan naar een nieuw persoonlijk record ;)

 

Waar ben jij geweest toen in Frankrijk??? En bij welke organisatie geboekt??

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bij het meer le lodge geweest, toevallig ook voor onszelf :)

Weet niet meer welke organisatie mijn vismaat regelde deze trip.

Maar was wel de moeite waard niet echt moeilijk water wel veel grote vis.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker nice critical!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is hem!

 

Waar jij heen gaat kun je heel veel runs verwachten al zijn de meeste redelijk klein.

Maar ondanks dat niemand er wat over zegt, ik weet dat er hele dikke biggen zwemmen ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb idd weinig over little Christophe kunnen vinden qua video... maar eindelijk is er op youtube een filmje te vinden over deze

plas :D

 

 

Als ik heel eerlijk bent jongens, heb ik er nu al zin in om weer langs de kant te zitten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een water met een mooi bestand en vissen is er niet al te moeilijk, wat ik en andere ook merken is dat snachts alles stil valt daar en smorgens zal de pieper weer afgaan.

Ze hebben nachtrust ofzo hehe.

 

Voor meer info kijk eens op deze link:

 

http://www.betaalwaterinfrankrijk.nl/?page_id=174

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep die had ik al eens gelezen die sessie...

Dat was ook voor mij de rede om toch naar deze plek te gaan ;)

Vooral dat stukje over dat het op sommige plekken behoorlijk diep kan zijn en dat hij daar ook die zware jongen hebt gevangen.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou het mee in het oog, als ik kan kom ik ook af.

Weet nog niet om te vissen of gewoon wat naar jullie visserslatijn te luisteren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent welkom hoor en als je er toch bent mag je wel een mooi karpertje op de mat brengen als ik dan een run krijg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar zou deze meeting gehouden worden? B of NL ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet van nederland de regelgeving overal te vinden dus denk dat het nederland gaat zijn maar ik wacht op de poll!

Ik wil best uitwijken maar moet dan wel weten waar de meeste vandaan komen.

Als een modje meeleest maak please even de poll voor me.

 

Voorbeeld:

 

Uit welke regio kom je:

 

Noord holland

Zuid holland

Friesland

Gelderland

Brabant

Limburg

Belgie grensstreek

Belgie uh....

 

Weet de provincies van belgie niet meer haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...