Ga naar inhoud

Eerste indoor kweek 12 x OG Kush DR150 600w HPS

og kush rqs dr150 aarde house and garden 600watt hps 1e indoor kweek

25 replies to this topic

#21 OGKUSH14

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 38 Posts:

Gepost 22 januari 2014 - 01:58

Bekijk Post The-Predator, op 21 januari 2014 - 21:11 , zei:

What happend?

Die laatste 4 weken hadden dat gewicht 4x zo hoog gemaakt

Werd mij te heet onder mijn voeten. Dus had wel 300 gram droog kunnen trekken volgens jou als ze rijp waren?

Weet jij hoe het kan dat de ph in de aarde zo daalt? Moet namelijk zeggen dat ik het idee heb dat de potten met ph 5.9 het beter deden dan de potten met ph tegen de 5.7

Bekijk Post michel t, op 21 januari 2014 - 22:20 , zei:

jammer, zag er veelbelovend uit. ik hoop dat het wel smaakt :thumbsdown:
volgende ronde beter!! :dribble:
grtz, michel

Thanx

#22 OGKUSH14

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 38 Posts:

Gepost 29 januari 2014 - 21:48

Oké de boel is gedroogd en er is 75 gram droog van de 400 gram nat overgebleven. De smaak viel heel erg tegen. Was vandaag in Amsterdam bij een boutique van royal queen seeds en liet de wiet zien en ondanks dat hij te vroeg geknipt was blijkt het geen ogkush te zijn.

Heb al meer verhalen gehoord over rqs en dat de soortjes vaker iets anders blijken te zijn dan wordt voorgeschoteld. Heel jammer!

Maar eens een bezoekje gebracht bij DNA Genetics welke een gigantische variatie aan kush oftewel kosher wietzaadjes heeft.
Mijn keuze is gevallen op de Skywalker Kush, heb deze eerder gerookt bij een bevriende coffeeshophouder.
Binnenkort dus een kweekverslag hiervan.

Momenteel sterk aan het twijfelen of ik mijn huidige H&G lijn blijf gebruiken of overstap op bio gezien ik vaak lees dat dit de smaak zeer ten goede komt.

Ook twijfel ik aan op aarde of coco's. Dit laatste lijkt mij interessant gezien het aardig wat dozen scheelt.

Graag zou ik hier advies over willen

#23 sok

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 405 Posts:

Gepost 30 januari 2014 - 11:05

Die Kush van RQS is inderdaad een Spaanse re-creatie van de vermeende bronrassen van de OG Kush zoals ie in California voorkomt.

Ik had namelijk hetzelfde na een 1 op 1 vergelijkingskweekje. Ik heb dat RQS boetiekje in Amsterdam toen ook opgezocht en die dude geconfronteerd met de 2 verschillende Kushes en daar stond ie dus mooi met z'n bek vol tanden. Bij DNA lieten ze zich er niet al te veel over uit verder, maar ik kon uit de subtiele signalen wel opmaken dat hij het ook gewoon neppe zooi vond.

Goed rokertje hoor, daar niet van, maar het haalt het bij lange na niet bij het echte werk.

#24 OGKUSH14

Begin z'n weg te vinden

• Members
  • Pip
  • 38 Posts:

Gepost 12 juli 2015 - 14:41

Bekijk Post sok, op 30 januari 2014 - 11:05 , zei:

Die Kush van RQS is inderdaad een Spaanse re-creatie van de vermeende bronrassen van de OG Kush zoals ie in California voorkomt.

Ik had namelijk hetzelfde na een 1 op 1 vergelijkingskweekje. Ik heb dat RQS boetiekje in Amsterdam toen ook opgezocht en die dude geconfronteerd met de 2 verschillende Kushes en daar stond ie dus mooi met z'n bek vol tanden. Bij DNA lieten ze zich er niet al te veel over uit verder, maar ik kon uit de subtiele signalen wel opmaken dat hij het ook gewoon neppe zooi vond.

Goed rokertje hoor, daar niet van, maar het haalt het bij lange na niet bij het echte werk.

Klopt DNA is de BOM

#25 Hannesh

Groentje

• Members
  • 18 Posts:

Gepost 15 juli 2015 - 17:19

Bekijk Post OGKUSH14, op 21 januari 2014 - 20:24 , zei:

Wat mij ook opviel bij het spoelen was dat de ph toch weer een stuk lager lag dan het gietwater. Ik geef 19C ph6.1 en de drain varieerde van 5.7 tot 5.9 met een ec van 1.0 tot 1.6
Iemand een idee wat die ph verlaging veroorzaakt in mijn medium.

Ph verlaging is ok als het maar ergens tussen de 5,5 en 6,0 zit. Maar hoe heb je een drain op aarde? Meet je dan het water als het een keer door je pot heen is gelopen?

Van wat ik weet kwa ph en ec is dat de ph 5,5-6,0 ok is en dat de ec zo hoog moet zijn dat het niet lager of hoger in je drain komt. Dus dat de plant constant genoeg, maar niet te veel voedingsstoffen in het water heeft. Er zijn richtlijnen voor wat de ec per weet bloei zou moeten zijn (leveranciers van voeding hebben vaak die tabellen online staan). Maar ec in hetzelfde als uit is een beetje het streven heb ik begrepen.

Is de Ph te hoog in je drainwater, dan de keer er op het voedingswater wat meer afzuren.
Is de Ec te laag in je drainwater, dan de keer er op iets meer voeding geven.

Subtiel, werkt vaak beter dan in een keer te veel veranderen aan je waardes. En te weinig voeding is beter dan te veel.

Verder viel het me op dat ookal is het een indica soort (breedere bladeren) dat ze soms toch wel erg breed zijn en er een beetje uit gaan zien als een blaadje van een basilicumplant (naar binnen getrokken). Ik denk dat ze iets te nat hebben gestaan. Klopt dat? Beter is om net ze lang te wachten tot de grond aan de bovenkant droog is en aan de binnenkant nog wel vochtig, maar zeker niet nat (helemaal droog wil je natuurlijk ook niet de bedoeling). Dan groeien je planten het hardst, bij de grote hoeveelheid kamerplanten die ik heb (en al langere tijd groot en groen houd :) ;) ) is te zien dat ze het hardst groeien net voordat het tijd is voor de waterbeurt.

De plant heeft dan meer lucht bij de worteltjes (die houden van meer dingen dan water en voeding) en dat maakt dat ze meer groei vertonen. Ook hier is er weer een situatie, dat te veel slechter is dan te weinig. Op een gegeven moment weet je wel wanneer je ongeveer bij de plantjes moet zijn.

Al met al is het dus zo dat de plant bepaald. We gaan m niet met een trechter volproppen omdat we m zo lekker vinden smaken. Doe jij wat de plant eigenlijk vraagt (het bovenstaande) dan zal die het hardst groeien en het meeste opbrengen.

Dat was zo een beetje wat ik weet van watergeven van wietplanten.

Succes ermee!

Gr

Hannesh

#26 TheGreenMachine

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 351 Posts:

Gepost 15 juli 2015 - 19:30

Leuk bericht maar het topic is zo dood als een pier. 30 jan 2014 is al even geleden