Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste WF'ers,

 

Het moest er van komen, en het is er: Sniper's Micro Set up. Alles om 1 plant per keer in SCROG groot te brengen.

 

-Hortilab 80: 80x80x160 tent

-2x 2x55W Mammoth Neon, totaal dus 220W, en lampen 6500K voor de groei, 2700K voor de bloei.

-RVK 180m³ max fan.

-CAN 1500PL filter 100m³

-Fanline FCT 1500 controller + thermostaat

-Rolhangers voor de lichten, fan/filter hangt in fiets snelbinders

-Thermo/LV metertje + indoor/outdoor thermo voor de aardetemp en tussen de plant te meten.

-Clipfan

-Blumat Tensio

 

Het geheel staat op een betonplex 80x80x1.8 en op rolwieltjes in een hoek. Zodoende kan de tent vrij verplaatst worden zodat ik er later ook achterin aan kan. Fan zuigt door het filter en door het dak van de tent af mbv een stuk slang.

 

gallery_37919_15898_1970345.jpg

gallery_37919_15898_1096500.jpg

gallery_37919_15898_2062052.jpg

 

De twee onderste en achterste openingen staatn open en fungeren als passieve inlaat.

 

Voeding wordt de Dedicated lijn van BioNova + Bac Schimmels, ik ga nog Freeflow van BN bestellen hetgeen Yucca extract is.

gallery_37919_15898_795062.jpg

Meeste had ik al in huis van vorig jaar, enkel de Soil Supermix is nieuw en heb ik geen ervaring mee, wwe zien wel, mijn ervaring is wel dat BN ruim veilige doseringen hanteert dus ruimte om te experimenteren.

 

Aarde is Plagron Batmix en zaaistek grond in een 3/5 2/5 verhouding aangezien de Batmix toch wel aan de sterke kant is.

Voorts heb ik ook enkele handen extra perliet door de aarde gemengd en 3gr BAC Schimmel, dit in een 16ltr pot.

voorgroei potje is ook gevuld met zaaistek, wat perliet en 5gr BAC Schimmels

Alles is doorgewaterd tot het water erdoor liep.

 

En de keuze is gevallen op Sannie'sFem mix dewelke bestaat uit 2x Killingfields, 2x Sannie's Jack en 2x Herijuana + 2x JackberryxMadScientist freebees. Een tof reksje zaad al zeg ik het zelf wat natuurlijk voor een dilemma zorgt want welke plop ik nou eerst. Tweifelde tussen de KF en Jack en dat heb Sannie voor me opgelost door de volgorde warin hij ze inpakt.

gallery_37919_15898_363737.jpg

gallery_37919_15898_2717281.jpg

En dus is gisteren amper enkele uren na de postbode was langstgeweest een KF zaadje in een spongepot geduwd, bewaterd met de helft van de bijgeleverde bacto en in een propagator geplaats met een laagje perliet en een flinke klets bacto water.

De overschot van het bacto water heb ik met 5ml BN Roots over het voorgoei potje en de grote pot gegoten.

En dit alles staat nu onder 24u 110W 6500K licht tot het juffertje boven is en naar het voorgoei potje verhuist.

 

gallery_37919_15898_1503593.jpg

gallery_37919_15898_4227477.jpg

gallery_37919_15898_2858199.jpg

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes en plezier met je kweeksetje.

Dat er maar iets heel lekkers vanaf mag komen straks.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gozer gaaf idee man. ik had een aantal zaden back up bij een kennis van me gehouden. daarvan zijn er 3 blijven staan 2 auto chococheese en 1 greenhouse seeds fem. die greenhouse cheese was een paar weken ouder en in veg gehouden dit alles onder 4 x 18watt tl d reflex van phillips.

 

maar zit nu te twijfelen om er 2 x setje 55 watt tneon totaal 220watt neer te zetten. t moet bij hem allemaal erg low budget en vooral niet te prof. ik moet het gaan doen met een zo'n 13 watt fan blazertje en niet eens een echte afzuiging... gaat dit een beetje? hoe warm word het in het hokkie met lampen aan?

 

ik weet uit ervaring dat cheese geen stinken als de motherfocker en zou er zelf altijd een overkill aan filter bij zetten maar deze kerel is oer eigenwijs en is dit ook al niet van plan als met de bestaand ' set up ' . waarschuwingen etc hek dus echt niet nodig!!! wel van jouw de info hoe warm die lampjes gaan worden.

 

de kast is 60x60 die bij jouw 80x 80 dus zal bij hem nog wel warmer gaan worden.

 

ik ga bij hem ook 1 plantje scroggen. inmiddels is de cheese al 5 weken voorgegroeit en verpot van 4,5 liter naar een 18 liter. er is ook een mooie topstek afgekomen die staat momenteel onder een ander lampie te wortelen als back up... de voorgegroeide cheese is enorm bossig en compact. denk dat jij ook wel een week of 3 tot 4 kan gaan gebruiken aan voorgroei!!

 

ik ga je volgen man en hoor het graag van je over de temperaturen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dj, we zullen zien he.

 

Hemp, wel ik kan je nog weinig vertellen, tis men eerste kweek indoor (heb een beperkte buiten ervaring + zelfstudie online) en met deze setup dus alles zal zich nog moeten bewijzen.

Heb momenteel nog maar 1 van de 2 lampen aan, dus 110W en het clipfannetje uit. Temperatuur zit tussen de 22 a 24°C, LV 50% In de propagator is het 35° en 100% (zou toch moeten neem ik aan) kmaer temperatuur zit normaal rond de 18°, maar men zolder is momenteel ook mijn leefruimte, ik rook er ook en bijgevolg staan ramen meestal wel open en ventileer ik ook nog voor ik ga slapen. Dan koelt het wel af naar 15-16 graden deze tijd van het jaar. Zoals ik zeg, alles moet zich nog bewijzen en ik moet nog veel leren of toch de theorie aan de praktijk toetsen, en dan heb je al toppen, fimmen ,buigen, knakken en dieven + wat er allemaal mis kan gaan.

 

En als je blijft hangen krijg je vanzelf wel een idee.

 

Voorgroei zal inderdaad langer zijn als standaard omdatik maar met 1 plant werk, de 80x80 maakt dat ik meer oppervlak heb, men licht beter benut en dus hopelijk ook meer oogst. De meeste groeien hun net 2/3 vol voor ze de klok omgooien en rekeninghouden dat de plant nog een week of 2-3 afhankelijkvan de soort doorgroeid. Er zijn er hier genoeg die KF hebben gegroeid dus daar kan ik me ook op beroepen.

 

Geniet ze

 

Ps Hemp Lees ook vooral de onderste link in mijn handtekening, daar staat mijn zoek tocht naar een setup met input van forum gebruikers. heb je misschien ook wat aan.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

het fenomeen plantje groot brengen en afbloeien is me niet onbekend heur :likken: het priegelen en prutsen met van die tneon setjes wel.

 

maar wak zo hoor valt de warmte reuze mee... bedoeling is ook om juist van 9 uur savonds tot 9 uur sochtends te gaan draaien zodat de koudste punten van de dag opgevangen kunnen worden.

 

ik was bang dat 1 zo'n setje al gewoon tegen de 30 graden aan zat en dat 2 setjes cka wel 34 graden gingen geven. die dieptestraling van die lampen ook enige info over? of gewoon net als tl zo'n cm of 8 a 10 ?

 

ik ga ze toch halen mooi plug and play geen geknoei met zelf een bordje maken met tls erop. ik ben helemaal geen handige harry als het gaat om electro :innocent: dat kan j dan maar beter uit besteden heah :jump:

 

je gaat een leuke hobby tegemoet !!!

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja hier nog niet vermeld, die t-neons kun je ook door verbinden met zo'n pc-monitor draad, hoef je maar een kabel naar de lampen te voeren en de rest door te verbinden, ik heb daarom de tweede kabel van de tweede set benut om de fan aan te sluiten, wel zo handig en goedkoop.

En warm wordt het inderdaad helemaal niet, ook de voeding bovenop de kap niet, de meeste hebben er een pc fannetje bovenstaan, ik ga de clipfan erover en onder laten blazen, en een t-neon is niet meer als een dubbel geplooide T5 lamp.

 

En de link was eerder bedoeld om je een idee te geven wat anderen hun menig is over mijn vereisten en de mogelijkheden op een rijtje te hebben. Immers een 250W EVSA met een HPI en HPS lamp + kap kost niet zoveel meer als 2x 2x55W en 8 lampen.

Maar vermits ik maar 1 plant zet en toch SCROG heb geen of weinig baat aan de extra diepte straling. Ik zou desgewenst wel nog een derde set kunnen hangen en heb ik meer licht als een 250W en toch minder warmte. en een oppervlak dat vol belicht wordt.

 

Ben wel blij dat de GS geen 60x60 tenten op voorraad had :dribble: ik moest wel een 80 kopen :innocent:

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm das ook idd erg handig dat dat kan. fan zal die eigenwijs niet gebruiken althans nog niet tot die in bloei week 4 a 5 zit en het hele huis na wiet gaat ruiken :whistle: :thumbsdown: maar daar komtie zelf maar achter. tnxx for the info

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeaaaaaaaaahaaaaaaaaaa

 

daar ist ie dan........

 

veel succes makker ;)

 

je hebt mooi matriaal, mooie genetica, genoeg ingelezen..........

 

kan niet mislopen

 

veel succes, dat je een kerstboom mag kweken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sniper's nieuwjaar begint goed godverdomme!

Ik ben echt blij voor je, dat je eindelijk een binnentuintje hebt nu! :jump: :jump: :jump:

 

dat wordt smullen binnenkort. Enige opmerking: heb je een PH metertje?

Groeten,

Baekelandt-die-je-met-sensi-heeft-horen-roepen-en-uit-zijn-kater-is-wakker-geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom terug Baekie, dacht wel dat het gisteren scheef is gelopen, jij mag dat.

Ja het jaar begint goed, en zelfs zonder veel overredingskracht nodig te hebben, aanhouder wint zeg maar al is gaat Snaaiper een magere maand tegemoet.

Aanschaf heeft men maandbudget wel geplunderd.

 

Nee geen PH meter meer, al lang weg gegooid die goedkope dingen flippen toch na een jaar, wel druppel testen normaal als die al niet vervallen zijn, Snaaipers aquarium ligt al even stil dus die zooi zit allemaal ver weg.

Waarom Baekie, is snel gekocht hoor met een grote dieren winkel om de hoek, heb ik gisteren nog die digi in/out thermo gescoord.

 

 

Sensi, wordt een sneeuwtapijtje hopelijk.

 

Alle tips die verband houden met "Snaaiper, zorg dat je dat in huis hebt" zijn welkom overigens

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je elke dag netjes uitrekend hoeveel voedingswater je nodig hebt, en dit dan ook dag per dag klaarmaakt, heb je helemaal geen ph of ec meter nodig.

 

ik heb ze sinds vorige nieuw gekocht, best wel wat centjes gekocht, en ik gebruik ze niet meer, je ph loopt op als hij langer in een vat zit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist daarom Sensi, ik hoef die ondingen niet meer, in het aquarium kon je der ook niet op afgaan en waren druppel testen nauwkeuriger.

Water gaat idd per dag/of per voeding aangemaakt worden. De soil supermix mag maar maximaal 36u staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het zo doet, krijg je geen problemen.

 

alles is gebaseerd op kraanwater.

 

er is ook veel onenigheid over of je nu wel of niet moet afzuren op grond.

 

de meerderheid doe het niet meer omdat het juist je grond verkl**t

 

pm snaaiper ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sniper,

Mooi tentje heb je daar. :specool

 

Succes met je 1e binnenkweekje. :popcorn:

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Beaker

 

48u in de prop, niks te zien, maar das nog wat vroeg he, morgen misschien.

Fijne avond iedereen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey het is eindelijk zover ,over die 20 cm extra ruimte ga je geen klachten hebben hoor ;)

 

Hopelijk gaat het lekker los lopen ,ph meter zou ik wel aanbevelen na mijn eigen eerste kweek

Al kan je er wel vanuit gaan dat je ph elke keer hetzelfde zal zijn met dezelfde voeding door je water ;)

 

Geef je baby nog 2 dagen om zijn kopje boven te steken tegen dan zal ze wel wakker zijn

 

Good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurde wat lang naar men zin, en heb vermoedelijk ook een Bartje gedaan, het heeft ff 40° en hoger geweest in de propagator geweest dus Killingfield zaadje nummer 1 is niet meer, heb haar gestoomd :rtfm:

Net men vermoeden bevestigd, zaadje uit de spongepot gevist, zielig geelbruin worteltje amper een cm lang na 5 dagen? daar komnt niks meer van.

Had al zo'n vermoeden dus gisteren alvast het tweede zaadje tussen keukenpapier gelegd,

Spongepots was ik al niet erg van overtuigd, en daar ben ik nou vrij zeker van. Gewoon tussen nat papier en met een worteltje van een cm keurig met het voetje naar beneden in een voorgroei potje plaatsen en dan heb je enkele dagen later een kleine uk.

En na 24u nat te liggen is het hulsje al gebarsten en een wit puntje zichtbaar, dus kan die misschien morgen al, anders vrijdag de grond in.

 

Die gratis spongepots gebruik ik dan wel voor peper seizoen 2014 en als ik nog eens bij Sannie bestel vraag ik wel om een extra freebee ipv de potjes.

 

Wat ik wel al weet is dat met 1 lamp en het huidige weer de tent mooi rond de 22° blijft, enkel de LV is met 40% te laag, hoop dat als de dame eenmaal opweg is het klimaat ook wat vochtiger wordt.

 

Dus euhm

Snaaiper 's Killingfield ........ Take 2 :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat die propegator lekker aan de kant staan is zaad dus lekker laten zonnen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké bartje, take 2 moet wel goed gaan nu we willen wel een plantje zien hoor.

 

En die LV is ook geen probleem voor een zaailing hoor. Als de plant wat groter wordt komt het helemaal goed.

 

Succes.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je veel succes wensen met je eerste indoor kweekje, gaat vast een succes worden met al de hulp die je hier kan krijgen

Ga je zeker blijven volgen ( werk ook met 220w tneon maar in een DP90 tentje :)

Laat haar groeien en knallen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_16219_14788_8185.png

 

propagator is idd niet nodig bij zaad....

 

deze wordt het....... ik voel et :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik enkel prop om te zorgen dat de pots niet te erg uitdrogen MAAR

ik heb een 14 watt lampje in m'n kiemkast

dus zo warm wordt het er nooit

 

succes met de tweede poging!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

mooie set up snaaip .

propagators heb je niet nodig zaadjes in vochtige grond met een boterhamzakje om je potje en klaar is kees .

dit ga ik volgen :likken: :likken: :likken: .

en een leuk soortje heb je uitgezocht lekker heftig wietje word dat .

 

gewoon genieten\

mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joepie, Mac is hier aangekomen, met een driedubbele befsmiley, tjonge zie die tongen eens gaan.

Ja Mac, als Elmo niet voor een geil Killingfield zorgt, zal ik het maar doen hee. Tis de jongen wel vergeven hoor, die heb wel wat beters te doen nou.

 

Tja poging twee, gewoon lekker tussen nat papier en een dekseltje derover tegen de verdamping. Ik weet het wel maar

dat mooie filmpje dat Sannie gemaakt heb met die spongepots, zag er leuk uit dus Snaaiper heb dat eens geprobeerd, heb de andere pots aan Miss gegegeven (die ontdekt nog wel dat het eigenlijk een ruil was :whistle: )

ik hoef die dingen niet meer, ga nou ff peperseizoen 2014 zaaien (ik zei toch dat ik geruild had met Miss) dan kunnen die nog even meer in de tent staan en gelijk zaadje 2 checken.

Toonde deze ochtend nog verlegen haar puntje, volgens mij kan ze nou wel het voorgroeipotje in.

 

Welkom Quick One

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Take 2, ready Action, deze post had hier eigelijk een week eerder moeten staan, nu ja, de post staat er nu en das ook al iets.

gallery_37919_15898_1663865.jpg

Donderdag avond een duidelijk mooi worteltje dus de grond erin.

gallery_37919_15898_2368055.jpg

gallery_37919_15898_2580525.jpg

Alles staat klaar, in de 2 props zitten 10 soorten pepers en 8 hopzaden.

Allemaal moeilijke kiemers dus die kunnen net zo goed ff mee van het klimaat in de tent genieten.

Tensio staat nat en is geschuurd en gereset, Scrog net gescoord, is 77x77 vierkant en past dus perfect in de tent.

Heb bij de apotheek ook nog 2 injectiespuiten gescoord, eentje van 1ml met een verdeling van een tiende, die tiendes zijn ook nog eens in tiendes verdeeld, dus 100'sten van een ML, verder oook nog eentje van 5ml met verdeling 2 tiendes per ml. Lekker nauwkeurige dosering en voedingswater per liter maken is dus geen enkel probleem.

 

Ga overigens wel eens een topic openen over Bionova voeding (BN heeft hier een account meende ik me te herinneren, of ik mail hun) met vragen over die doseringen.

Had namelijk nog een voedingschema van vorig jaar liggen dewelke al een lagere dosering aangaf als wat er op de fles staat.

Na aanschaf van de fles Soil Supermix toch ff naar de BN site voor wat info, en een vers schema. En krijg nou wat, weer aangepast, nog lagere doseringen.

En dan was mijn ervaring met BN al dat hun dosering in het schema van vorig jaar wel erg veilig was en gerust kon worden opgetrokken naar 120% en meer voor zowel voeding als PK.

Nou begin ik met toch met het laatste schema en hoop ik genoeg ingelezen/ervaring te zijn/hebben + jullie waakzaam oog om de plant te "lezen" en te zien wat ze van haar voeding vindt. Met de Batmix kan ze immers wel even voort ook al is die al wat verarmd met zaaigrond. Het intrigeert me toch dat de BN dosering telkens verlaagd wordt en zou anderen hun mening of ervaring wel eens willen weten

 

 

Dat klimaat is redelijk stabiel, als ik de kamer ventileer koelt het ff af, maar over het algemeen staat de thermo netjes op 22-23°C en de LV hangt rond de 40%. Geen extreme verschillen. Fan draait minimaal, door zen lage vermogen begint ie pas te draaien bij 50% maar dan bromt ie duidelijk. op 55% loopt ie vrij stil met een zachte flow uit de uitlaat. De thermostaat wijkt een 2 tal graden af (is bij te regelen, thx Speedy) maar das opgelost door hem gewoon 2° hoger te zetten.

 

En net laat er zich voor het eerst in Snaaipers bivak, een kleine uk zich verlegen zien, deze ochtend nog gekeken en niks te zien.

gallery_37919_15898_1862072.jpg

Ziedet, da puuuntje int midde vant freem :search:

 

Meer als er .....

 

Nou ja meer te zien is he. Fijne zondag :wave:

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...