Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

miramar

Haze in de tuin

Recommended Posts

Hallo Forumgenoten,

 

Het is bijna zover 2014 is in aantocht. Nog maar 1 nachtje slapen en dan is het oud en nieuw. Dat is de reden dat het hier begint te kriebelen en ik me ga voorbereiden op een kweek in de tuin. Ja ik weet het ik ben er vroeg bij.

Dit jaar wil ik graag haze kweken in de tuin. De planten, a 4 stuks komen in potten te staan. Ze kunnen in een klein kweekkastje gezet worden ter bescherming voor de regen. Ik wil zo veel mogelijk en het liefst helemaal biologische voeding gebruiken. De planten kunnen geforceerd in bloei worden gezet. Vanaf ongeveer 17 augustus zal de plant zelf in bloei blijven ivm 12/12 regime van ons klimaat op dat tijdstip.

 

 

Nu ben ik bezig met de voorbereiding voor het uitzoeken van de juiste soort, bijbehorende medium en grondtoevoegingen. Ik zou jullie willen vragen mee te denken over hoe ik dit tot een goed einde kan gaan brengen.

 

Welke soort? Ik zou graag een plant zetten met een energetische high, uplifting effect. Daarbij is de smaak van groot belang. Een typische hazesmaak is gewenst en mag duidelijk aanwezig zijn. Iemand ideeën en welk medium/toevoegingen ik daarbij kan gaan gebruiken? De bloeitijd hoeft geen probleem te zijn als je denkt dat de plant af te bloeien is in combinatie met het geforceerd in bloei zetten. Soorten met een langere bloeitijd kunnen dus ook als optie gegeven worden.

 

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind persoonlijk van de haze de lemon haze, en de super silver haze super lekker.

Maar als jij zegt dat bloeitijd voor jou geen probleem is dan zet je toch wat je zelf lekker vind?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemon haze van greenhouse denk ik toch? Die zal ik onthouden, bedankt.

Het gaat hem ook over wat er mogelijk is en hoe ik dat aan moet pakken. Ik heb nog niet eerder een dergelijk lange kweek buiten gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt die is van de greenhouse idd.

 

Als je kan zorgen dat ze droog blijven, temperatuur acceptabel blijft en je op tijd verduisterd is alles mogelijk natuurlijk.

Persoonlijk zou ik ze binnen voorbroeien en zodra het weer het toe laat, langzaam laten wennen aan buiten.

Zodra ze voor jou een mooie hoogte hebben beginnen te verduisteren.

 

Je hebt ook genoeg haze als autoflower maar dat is een ander verhaal, hou zelf niet echt van AF maar het kan een uitkomst bieden natuurlijk.

 

Edit:

 

Neem een grote speciekuip, gaten er in, sannie tabs er in, bac bloei voor later en gaan met die banaan :)

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit jaar de Critical Super Silver Haze (fem) van Delicious Seeds proberen te verduisteren, wil er stekken van maken en op guerilla verduisteren.

 

En inderdaad als je al gaat verduisteren kan je elk soortje nemen die je wilt, dan zou ik voor je eigen absolute favoriet gaan natuurlijk.

Misschien is het iets om van Sannie te kweken, ik ben wel te spreken over de genetica.

 

Kijk eens in de topics van zODd, die heeft ook wel leuke exclusieve soortjes gekweekt die er erg smaakvol uitzagen :)

 

Als ik het mag zeggen? SSH kan je eigenlijk nooit mee in de boot gaan. En vrijwel alle kruisingen die ermee gedaan zijn ook niet.

Je hebt nog genoeg tijd! Ik wacht nog altijd op de Shakzilla van Sannie.

 

Hoe groot is je bak waar ze in komen en hoe groot is je verduisterhokje?

Ik kan je aanbevelen cocos door je grond te mengen en lavameel toe te voegen, door de mineralen in de lavameel (ik gebruik eifelgold) heb ik de ervaring dat je planten veel gezonder en groener blijven tot het eind.

Ik gebruik de Aarde van de Welkoop, voorheen Landgoed, nu huismerk of een andere naam weet niet meer welke maar is dezelfde aarde, ze verkopen als het goed is maar een soort.

 

Succes!

 

Ps. Oja! En regenwater vinden ze ook veel lekkerder ;)

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

En inderdaad als je al gaat verduisteren kan je elk soortje nemen die je wilt,

 

idd...maar kijk je ook naar de bloeitijd?....want das de tijd dat je moet blijven verduisteren....ik zou misschien wel voor s5 stekjes gaan....of top44

 

kijk uit met die aanname van 17 augustus........

 

lees PH Donners gurilla verduisterverslag van 2009 er maar op na....ze gingen reveggen.....

 

Fijne jaarwisseling allen!!

 

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Cannabusiness, het wordt dit jaar in potten. Ik denk in 35 L potten, weet nog niet precies hoe groot die dingen zijn. Ik heb ze hier wel liggen maar weet niet of er een maat in staat. Ik kan deze potten met planten dan in de schuur zetten. Die ga ik lichtdicht maken. Dus de te verduisteren ruimte is groot genoeg. Maar ik hou de planten wat kleiner. Dan vallen ze ook wat minder op.

SSH val ik van in slaap. Dat is me nu een aantal keer gebeurd en was zeer plezierig. Ik zou nu echter graag een wietje kweken met een voor mij actieve uitwerking. Sannies lijkt me zeker een kansmaker. Cocos ga ik zeker gebruiken is goed en hoeveel lavameel voeg jij toe? Misschien dat ik te weinig heb gebruikt dit jaar want mij planten blijven niet helemaal groen.

 

@ Carpie, bedankt en S5 lijkt me een leuke soort. Geen idee hoe ik daaraan moet komen alleen. Ik zal zeker uitkijken met reveggen, thanxs buddy!

 

edit: @ Pacman, ja ik ben natuurlijk weer veel te vroeg. Maar ja, stel ik moet nog zaden bestellen of andere spullen aanschaffen voorbereiden. Ben ik lekker op tijd. :punk:

 

 

 

Ja iedereen een fijne jaarwisseling toegewenst. !

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aantal winnaars om in de tuin te groeien zijn gevonden. De Heribei x LUI x G13 een freebee van Sannie lag nog in me la en gaat zeker de tuin in. Is geen haze maar ik ben ook nog niet klaar. Hier wat achtergrond info,

 

If you’re a pot grower or smoker in British Columbia and you haven’t heard of LUI, check your map — you likely aren’t in BC. LUI, or Legends’ Ultimate Indica, is one of the most widely grown varieties in British Columbia, and for a good reason: its massive yield of trichome-covered buds. It is truly the workhorse of the BC pot scene.

LUI is a mostly indica variety derived from BC and Californian genetics, and was first produced in Switzerland as a collaborative effort between Red of Legends Seeds and Breeder Steve of Spice of Life Seeds. Red had been in Switzerland for a few months, working with Steve in the greenhouses and designing the SOL indoor-breeding facility where the latest version of Sweet Tooth was being produced. An especially resinous male had been chosen from the second generation of the ongoing backcross project to the famous BC indica Grapefruit. This study’s goal was to father the third backcross population, to be known as Sweet Tooth #3. There happened to be some unused space near one end of the expansive flowering room, and Red suggested filling the unused lighted area with the extra Ortega plants hanging around the vegetative room, in an attempt to hybridize his two favorite indicas. Ortega was a California indica clone brought to Switzerland by an old grow guru, and it had found a special place in the hearts and lungs of all those working at the SOL factory.

 

When the seed crop was harvested, Red flew back to BC and immediately set about starting some of these new seeds. He and the crew popped 100 beans to get a look at what variation had come from the test cross. He gave away hundreds of them to his loyal customers, eager to get unbiased feedback on this new line. Everybody’s results were the same: This was one beefy lady. Growers consistently found huge top colas of dense, frosty lime-green nuggets. Whether grown in soil or hydroponics, in Sea of Green gardens or larger tree-style grows, everybody seemed to have the same extravagantly yieldy results.

 

De achtergrond van G13 en de bekende Heribei kennen we wel denk ik.

Dan hebben we nog ruimte over in de potten. Ik ben benieuwd naar Sannies nieuwe F8Jack, Durban Poison niet fem als die te krijgen is. Maar wil graag iets met een goede haze smaak en heb geen van voorgaande strains gerookt. Aan de andere kant, hoe kan ik F8 jack laten staan. Een soort waar zoveel werk in zit mag je niet laten liggen toch? Keuzes keuzes. Lemonhaze lijkt me lekker maar ik heb geen zin in een bananenboom.

Al die verhalen hier op het forum over Nevilles haze doen me watertanden. Die man heeft toch vrachtladingen hybriden en volle sativa's voortgebracht. Ik ga me eens een zoektocht beginnen.

 

Edit: Of zal ik meer in de richting van sam de skunkman moeten zoeken? Deze http://flyingdutchmen.com/wietzaden/fuma-con-dios ligt bij de flying dutchmen, Fuma Con Dios, een afgeleide van Fuma Con Diablo van Sam? Smaak is haze,.

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

greenhouse ben ik niet tevreden over en heb heel wat van hen gekweekt, vooral hun hazen...je krijgt bijna zoveel verschillende fenos als je planten hebt...

 

een goeie haze die een energieke uphigh heeft heb ik nog niet gevonden waar ik tevreden over ben, ben daarom van sativa naar indica overgestapt... want als ik teveel van een "niet gewenste haze" rook wordt ik er meer psychotisch als energiek van....

 

mijn beste haze dat ik ooit gerookt heb is en blijft nog steeds de haze A5 , blijkbaar zou die S5 daar dicht tegen liggen, ik kon ooit is aan stekken geraken via iemand, maar ik vertrouwde het niet 100% en daarom ben ik er niet verder op ingegaan, deze zijn ook alleen maar als stek te vinden trouwens.

 

sannie zei dat zijn jack ook van deze eigenschappen heeft, al kan ik dat niet bevestigen, alle jack die ik gerookt heb vond ik eigenlijk niet zo haze achtig....

 

Met lavazand heb ik heel goede ervaringen, dit is ook mega super voor je bodemleven, vanwege de structuur kunnen er enorm veel bacterieeen op vestigen... als je dit koopt in een zakje van 25L betaal je jezelf blauw(voor wat je krijgt), wij kopen dat met vrachtwagen per 15 ton voor de verwerking in onze tuinen (gewone groenten permacultuur tuinen)

 

mijn mengeling dit jaar zal waarschijnlijk bestaan uit:

 

-compost

-veen

-lava zand

-zwarte wormenmest

-enkele buffertabs per plant

Edited by Sex' n Combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

A5, die zou ik graag zetten maar hoe kom ik daar aan? Las dat E$ko er mee schijnt te kruisen maar daar is hij nog mee bezig. Iets met mexicaanse haze, lijkt me fantastisch maar kan ik niet op wachten. Is ook iemand mee bezig op het forum dacht ik. Was jij dat toevallig SexnCombi?

 

Bedankt voor het delen van je grondmix SexnCombi. Die veen zou je die ook kunnen vervangen voor cocosvezel? Ik gebruik niet graag veen omdat het vaak uit de mooiste natuurgebieden van polen en weet ik het waar komt.

 

 

 

Ik heb een nieuwe deelnemer voor in de potten alhier, Dr Grinspoon. Ik wil het een kans geven en dan op verschillende manier om te zien of er iets vanaf te halen is in dit klimaat. Zal vast geen reg. zaad te krijgen zijn dus we moeten het met fem zaden doen.

Ze krijgt het volgende mee, compost, zwarte wormencompost, gs aarde, buffertab, cocos, kleine doses schimmels.

Ze wordt getopt na een week of vier. Op die manier zal ik proberen de plant wat mee gedrongen vorm te geven. Hopelijk bloeit ze sneller af en blijft ze beter te hanteren als ze getopt is.

 

Omdat ik een aantal zaden zal kopen is het misschien een idee verschillende technieken te gebruiken om te zien of er iets werkt voor haar. Als er mensen zijn die haar buiten hebben afgebloeid of tips hebben, dan is dat welkom. Bedankt.

 

Methode 1, plant wordt voorgetrokken onder lampen (tl) en in de bloei gezet. Na een aantal weken bloei (nog te bepalen) gaat ze naar buiten waar ze verder verduisterd zal worden. Na 17 augustus kan er mogelijk gestopt worden met verduisteren.

 

Methode 2, nu zaaien en voor het raam zijn gang laten gang. Misschien ooit eens naar buiten, de laatste maand. Er is dan wel te lang licht. De dagen zijn nu al aan het lengen. Vanaf 17 maart zou er weer 12 uur licht zijn.

 

Methode 3, eind juni zaaien, in juli beginnen verduisteren, na half augustus stoppen met verduisteren. Het laatste stuk zal het vochtig voor haar worden dus staat ze in een kasje.

 

Nogmaals, ik verwacht er geen opbrengst van maar wil het een kans geven. Het is een lekkere soort.

Dan nog iets wat wel gaat lukken met een wat kortere bloeitijd.

 

 

 

 

Hierbij nog wat info, zonsopgang en ondergang 2014. http://www.sunrise-and-sunset.com/nl/nederland/de-bilt/2014/maart iets kleinere lettertjes maar wel alles op 1 pag. lhttp://www.zonsopkomst-tijden.nl/p/zonsopkomst-tabel-2014.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carp,

 

inderdaad, daar heb ik zeker leer uit getrokken dus ik zal zeker blijven verduisteren tot ik ga oogsten.

Bloeitijden maakt niet zoveel uit als je optijd begint, het moet zeker niet te lang duren maar een 10 weken

is niks teveel. Ik kan nooit alles in 1 keer oogsten, als ik alles op hetzelfde moment verduister zal de Herijuana

als eerste binnen komen gevolgd door de PP en C-SSH's.

We hebben ook gezien bij P H dat je genoeg ruimte moet hebben anders komt er nog niet voldoende licht in de planten

omdat ze elkaar blokkeren.

 

Ik ga voor Herijuana van Sannie, PP stekken uit de regio en Criitcal SSH van delicious seeds.

En als het ff mee zit ook nog een zooitje Shackzilla's.

 

Ik heb vooral grote verwachtingen van de Herijuana en C-SSH, de PP ken ik.

 

Top44 is niet zo in mijn ogen, dan kan je beter een wat duurder wietje pakken die beter smaakt.

S5 is altijd de vraag of je die ook daadwerkelijk hebt, veel komedianten die beweren dat ze S5 hebben.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a5 is zo goed als niet aan te komen :no evenals c5 je ken zoeken tot je een ons weegt slechts weinig zijn in het bezit van deze mooie schatjes en zijn daar erg zuinig op. ook terecht btw genetica die 20 + jaar terug gaat. en afstamt van het ORGINEEL.

 

als ik daar een mooie stek van kon krijgen zou ik zonder pardon 100 euri voor neer leggen. moet ik wel die hele zurige pheno van a5 hebben. of die koffie achtige donker zware haze pheno van c5. opsteken en giga niezen van de overpotente haze geur. amnees is er niks bij :dribble:

 

gelukkig maar dat er zo zuinig mee omgegaan word.... houden we wat te wensen over :likken:

 

zijn ook lang bloeiers van 13+ tot ergens 20 weken. commercieel 'waardeloos' maar van a5 zo'n crystal heldere high. gelukkig kan de normale kweker nog iets als neville haze kopen vanuit zaad ook zo'n godsgeschenk :dribble:

 

sex n combi: ik ben wel een groot fan van greenhouse seeds tot groot ongenoege van sommige hier :yummy: maar wat je zegt over heel veel verschillende pheno's is natuurlijk kul een stuk 5 die er vaak naar boven komen drijven. helaas doet dat goedje voor fem seeds ook het een en ander heah !!!!

 

welke breeder geeft volgens jouw maar 3 phenos ( pheno a moeder, b vader, c vader moeder ) ben erg benieuwd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
die koffie achtige donker zware haze pheno van c5. opsteken

 

Ken wel die donkere pheno die zwaar naar Olibanum rook :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt. Die soort ga ik zeker zetten dit jaar. Dat verduisteren heb ik nog nooit gedaan en wil ik dit jaar eens doen. En dan gelijk wat soorten waarvan de uitkomst twijfelachtig kan zijn. Het is natuurlijk mogelijk dat het helemaal mislukt. Ach, dan heb ik er misschien iets van opgestoken.

 

Even kijken in het ruiltopic of ik aan HP2 zaden kan geraken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik ga voor Herijuana van Sannie, PP stekken uit de regio en Criitcal SSH van delicious seeds.

En als het ff mee zit ook nog een zooitje Shackzilla's.

 

Voor buiten ????? :whistle:

 

mg1259x.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees je meermaals zeggen dat je stopt met verduisteren rond 17augustus.

 

Doe dat nou niet. Verduisteren tot het eind. Dat is het beste...... Echt hoor.

 

Zorg daarnaast wel voor goeie ventilatie in de ruimte waar je gaat verduisteren. Anders is dat ook vragen om rot.....

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Forum,

 

 

Thanxs Renessy voor het erop wijzen. Ik denk dat ik wel even doorga als de tijd het toelaat om te verduisteren.

 

Ik sta voor een leuk dilemma. Wat ga ik verduisteren dit jaar. Ik heb plek voor drie planten. Vooral ivm de geur en rekening houdend met de buurtjes. Misschien een vierde in het uiterste geval.

 

De volgende soorten komen in aanmerking,

gallery_33822_16645_891974.jpg

 

Wat er zeker in komt is Nevil's Haze en Sugar Punch. Met zulke aardige ouders als die van nev kan je toch geen nee zeggen?

 

Sugar punch wordt verduisterd met andere halve maand voorgroei, verder geen poespas.

De nev haze zit ik aan te denken een vrouw voor te trekken zodat ik zeker een vrouw heb. Daarna stek ervan af te halen en die af te bloeien door eerst een maand voorgroei en dan verduisteren. Het idee erachter is dat stekken sneller afbloeien. Misschien dat ik ook een stek hier voor het raam zet (achter doorzichtige gordijnen), ik pak alles aan om dit eens te proeven en mee te maken.

 

Dr Grinspoon staat er niet bij. Deze wilde ik wel zetten maar kon aan nev haze komen. Voor mij is dat ook goed en de uitdaging is zelfs groter. Ook al duurt de bloei van deze soort nog langer ik wil het eens proberen.

 

 

Kunnen jullie me nog tips geven of ik iets vergeet of beter anders aan kan pakken? En er mag nog een keuze gemaakt worden uit The Purps, HeribexLuixG13 of Early haze.

 

 

Mensen die met me hebben geruild, bedankt en ik ga proberen er wat moois van te maken. !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zag het maar was jammer genoeg een late man,.

 

Lijkt me wel een leuk soortje dat wel, hij zit er niet voor niets bij. Of zal ik gewoon nog een lekker indica bankhanger erbij doen, twijfel twijfel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...