Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Topjuh

56x Top 44 in een Aeroflow 56-B

Recommended Posts

Hallo stonede, nuchtere en overige mensen, ik heb al een aantal goeie oogsten achter de rug op aarde..

Maar ik vond het nu eens tijd voor iets nieuws en ik kwam uit bij: De Aeroflow!

Volgens de verschillende sites is het DE ideale manier van kweken mits je je water goed hebt gefixt.

2x zoveel opbrengst, niet meer leuren met aarde, geen huiskat die er meer in schijt als je ff niet oplet bladiebla.

 

Dus ik dat ding bestellen.. redelijk moeilijk om onopvallend naar binnen te smokkelen, maar gelukkig hebben de donkere dagen ook zijn voordelen.. Misschien kon ik me beter vermommen als sinterklaas btw.

 

Ik was alvast begonnen met het verbouwen van de kamer. MDF plaat voor het raam en natuurlijk een gat onderin voor de lucht uit te blazen, (het gat is uiteindelijk nog groter gemaakt dan op de foto).

Ook heb ik er rekening mee gehouden dat ik toch nog een luikje heb gemaakt voor mijn hand om het raam te openen en te sluiten in verband met glazenwassers en ander gespuis.

De lampen en filter heb ik aan kettingen gehangen.

 

20131204 025135

 

Toen kwam de Aeroflow aan de beurt, alles ging echt soepeltjes, instructies lezen, bouwen, muziekje erbij... totdat ik bij die slangetjes kwam, die ik met zelfs met danoontje power er niet ingedrukt kreeg.

De irritatie liep op tot een onbekend niveau.

Maar gelukkig heb ik nog 2 hersencellen en kwam ik op het idee om voorzichtig met een stanley mesje een iniminie stukje van die sprayers af te schrapen.. dat hielp wel.. Ik had er misschien ook vaseline op kunnen smeren maar daar dacht ik later pas aan. Waarschijnlijk vanwege een miscommunicatie tussen de 2 cellen.

Maar ze zitten erin en ze zitten erg strak.

 

 

20131204 054318

 

Ik had nog wat hout over en ik weet uit ervaring dat die buisventilators bijna net zo veel herrie maken als justin bieber.

Daarom had ik bedacht om een soort softbox te maken indiastyle.

Alles gezaagd, gemeten, ook een beetje op het oog en wat blijkt?! het past precies.Ook een grappig detail is dat ik precies genoeg geluidsisolatie had.

De kist heb ik weer op rubberen ophang ringen gezet, met het idee dat die misschien ook nog wat geluid absorberen.

Ook heb ik een regelaar om hem harder en zachter te zetten.

 

 

20131212 205103

hell yeah

 

20131212 212612

 

Oke over naar de plantjes.. Als soort heb ik TOP 44 zaadjes gekocht, ik heb ze met korting gekregen.

Achteraf bleek waarom, er zaten zogenoemde siamese planten bij.

Whuut?! ja een siamese plant.. Ik googlen: 1 zaadje 2 plantjes.

Nou zag ik een advies van iemand; die vertelde dat je het beste het kleinste plantje kan amputeren omdat ze anders om voeding gaan concurreren en dat is niet goed.

Ik had van de 56 planten maarliefst 3 siamese 2lings, ik heb er eentje vermoord maar ik heb er nog 2, 2ling laten zijn.

Ik zie wel wat er vanaf komt (meer foto's volgen)

Ik weet niet of ze gaan concurreren in een Aeroflow aangezien de water het medium is.

 

20131222 222701

Na een hoop geklooi ook eindelijk erachter gekomen dat de analoge seconden schakelaar van davin maximaal 24x per dag kan schakelen, ik geef nu om het uur 1 minuut water, ik kwam er telaat achter dat ik beter eerst de ph in bad kon fixen dan achteraf in de Aeroflow. omdat het 2 verschillende watertanks bevat en niet goed mengt als je ph toevoegd.

Ik heb nu 1x 600 watt aanstaan. Eerste dag groei.

Ik hou jullie op de hoogte!

 

 

PS

- 3x 600 watt

- growrox korrels

- Gebruik voeding van GHE (kreeg ik er gratis bij)

- Top 44 zaden.

 

Heb nog 2 plantjes langs de Aeroflow gezet in stekgrond als expiriment.

Ik had niet verwacht dat alle zaadjes zouden uitkomen.

Die krijgen voeding uit de watertank van de aeroflow. Misschien weer een paar gram extra ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn oog is ook al op die areoflow gevallen.... duur speelgoed wel....

 

Waarom heb je voor de areflow gekozen en niet voor DWC of hydro?

 

Ik zou al snel geneigd zijn om zo installatie zelf in elkaar te knutslen al is plug and play ook wel leuk.

 

Die aerolfow.... werkt die met een membraam dat water verdampt? Vroeger kon je die dingen bij de growshop kopen, 3 membramen , 5membramen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met deze mooie spullen op naar een mooie oogst

hopelijk ga je het bijhouden want ben er nieuwsgierig naar

 

Goed begin is het halve werk :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een hoop geklooi ook eindelijk erachter gekomen dat de analoge seconden schakelaar van davin maximaal 24x per dag kan schakelen, ik geef nu om het uur 1 minuut water

 

Dat gaat niet werken in je aero, helaas (daarvoor wel, zolang de plug maar niet te snel droogt), dus snel iets halen dat ieder kwartier een paar seconden kan inspuiten voordat ze te groot worden en kapot gaan.

 

Regulier zaad hoop ik met het idee de helft af te bloeien, anders ga je voor oncontroleerbare jungle taferelen.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey sex n combi, ik heb voor de aeroflow gekozen omdat het me een goed systeem leek. Enige nadeel wat ik kon vinden is dater weinig ruimte is voor de planten en wortels.

 

Pacman: bedankt ik ga het zeker bijhouden. Wish me luck

 

Ponix: ik heb ook growrox korrels er omheen gegooid in de netcups.. of is het dan nogsteeds te snel droog? Ik kan ook langer water geven (10 minuten ofzo) welke schakelaar raad je me anders aan?

Hoe bedoel je de helft af te bloeien? Heb je ook een aeroflow? wat als ik ze nu na een week al in de bloei zet? Dan blijven ze klein toch.?

 

Groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wortels gaan uiteindelijk door het netcupje heen. Dan hangen ze vrij in het systeem en dan zullen ze zeker naar een uur zonder water schade oplopen. In mijn systeem hou ik maximaal 15-20 minuten droogperiode aan en 15 seconde nat. Maar dit is mogelijk doordat ik grotere buizen heb, met hoge druk inspuit en daardoor de LV hoog blijft. In jouw geval denk ik dat je of continu moet stromen met een klein straaltje, of maximaal om de 10 minuten met een hoge druk straal (hierdoor krijg je een hoge LV). Gezien de omvang van de kleine gootjes denk ik dat langer als 10 minuten droog niet bevordelijk is.

 

Ik heb ervaren op aero dat de planten langer doorgroeien en gewoon sneller groeien. De onderlinge afstanden van de planten in jouw systeem is gewoon te klein (er staan teveel planten op elkaar). Hierdoor wordt het gegarandeerd een grote jungle, tenzij je aarbeien kweekt. Kortom zou ik maximaal de helft van de gaten vullen, ikzelf denk dat 1/3 genoeg is. Als je dit niet doet, dan krijg je veel fluffy topjes in plaats van redelijke buds.

 

Maar het is wel een leuke kweekmethode, dus veel succes ermee.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste jakkes, wat voor schakelaar gebruik jij? Ik ga op jullie advies op zoek naar een nieuwe schakelaar.

Ik kweek geen aardbeien, maar abrikozen.. nee grapje haha

Oke bedankt voor de tips, maar wat als ik bijv al na 4 dagen groei alles in de bloei zet? dan blijven ze klein en kan ik alle gaten wel vullen toch?

Een soort van 12/12 methode..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat een tijdje geleden met dezelfde vraag. Ik heb toen een topic geend ervoor

 

http://www.wietforum.nl/topic/98838-seconde-timer/

 

Uiteindelijk toch zelf een gemaakt, zie topic

 

http://www.wietforum.nl/topic/101706-hulp-bij-aansluiten-tijdrelais/page__hl__jakkes__fromsearch__1

 

En ik kan uit ervaring spreken dat je op dit systeem heel snel een jungle krijgt met fluffy toppen. Dus ik zou als ik jouw was gewoon aannemen dat je maximaal de helft vol moet doen. Of accepteren dat je fluffy toppen krijgt.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey bedankt ik ga die reptile easy timer bestellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi systeem ben het wel helemaal met Jakkes eens als je al die gaten met zaadplanten gaat vullen ga je sowieso tegen (jungle) problemen aan lopen / inleveren op je oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update: ik had eerst de timer op 5 minuten aan, 10 minuten uit.

toen ben ik gaan googlen en kwam ik op de officiële site van earoflow tegen dat het het beste is om het systeem constant te laten draaien. Met als tip in de donker periode een 15 minuten per uur laten draaien.

dus dat heb ik gedaan, nu loopt het water constant als de lichten aanstaan en met lichten uit eens per 3 kwartier.

de planten hebben sindsdien een enorme groei spurt gemaakt. Veeel beter. Ik zal vanavond de foto's uploaden ik zit inmiddels in week 4. Een nadeel, sommige planten zijn bijna een meter geworden! Wel rimboe idd. Hoge lv.ong 65. Ze drinken 20L per dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 3-4

DSC05024

DSC05027

 

Week 4-5

DSC05028

 

Planten zijn inmiddels veel te groot geworden, 110 cm ofzo :(

Maar volgens mij word dit wel een dikke oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen kwam de Aeroflow aan de beurt, alles ging echt soepeltjes, instructies lezen, bouwen, muziekje erbij... totdat ik bij die slangetjes kwam, die ik met zelfs met danoontje power er niet ingedrukt kreeg.

De irritatie liep op tot een onbekend niveau.

Maar gelukkig heb ik nog 2 hersencellen en kwam ik op het idee om voorzichtig met een stanley mesje een iniminie stukje van die sprayers af te schrapen.. dat hielp wel.. Ik had er misschien ook vaseline op kunnen smeren maar daar dacht ik later pas aan. Waarschijnlijk vanwege een miscommunicatie tussen de 2 cellen.

Maar ze zitten erin en ze zitten erg strak.

 

Volgende keer voor de montage de slangen (en slangetjes) in heet water leggen, druk je alles zo de gaatjes in nadien ;)

 

Goed om te lezen dat het goed gaat, velen gaan op hun bek met een aeroflo cannabis, ik heb me nooit aan dat systeem willen wagen, DWC was veel makkelijker maar natuurlijk wel een stuk minder NASA dan Aero growen :tu ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet om te zien topje, het gaat je idd nog goed af ook, keep posting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens, ben ik weer.. Ik zit inmiddels op de eerste dag week 7.. ben vergeten te vermelden dat ik vanaf week 4 over ben geschakeld naar Hesi hydro voeding, ooit heb ik ergens gelezen dat die voeding niet geschikt is voor recirculerende systemen, maar het werkt bij mij wel perfect.

Ook heb ik 1x 600watt erbij gehangen.

 

Ik gooi een liter hesi hydro bloei en 200ml PK 13-14 in het systeem en ik kan er weer +- 1,5 week tegenaan.

Elke dag gooi ik 3 emmers vers kraanwater erbij (vanwege verdamping) wat ervoor zorgt dat mijn PH stijgt en EC daalt.

Dus heel soms moet ik een beetje ph- toevoegen.

 

Mijn PH zit op 5.8 mijn EC is heel erg hoog, schrik niet 5.0.. Maar bij voeding van Hesi gelden ook andere EC waarden. De planten kunnen de EC makkelijk aan.

Ik heb nog nooit zulke dikke toppen gehad, in het echt zien ze er beter uit dan op de foto.

Over 2 weken het eind resultaat!

p.s de wiet ruikt ENORM citroen achtig

 

GR

 

 

gallery_34840_16550_628217.jpg

 

gallery_34840_16550_2463333.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er vet uit en rookt lekker weg ook de top44 , alleen de tijd klopt niet met wat ze zeggen :)

 

good luck laat ze lekker zwellen die buds

Share this post


Link to post
Share on other sites

RESULTAAT:

1,5 KG, toppen waren niet zo compact als ik had gehoopt, komt waarschijnlijk omdat mijn temperatuur rond de 30 hing

En de stampers waren nog wit toen ik ging oogsten. Wel 8 weken laten bloeien,

 

Ik kan wel iedereen de earoflow aanraden!! super makkelijk, er staan nu al weer nieuwe in.. Deze keer amnesia haze

Gr

 

 

 

gallery_34840_16550_3583938.jpggallery_34840_16550_1585155.jpggallery_34840_16550_4141265.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Topjuh....

 

Goed bezig man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent de 1e waarbij ik een mooi resultaat zie op aeroflow

 

het ziet er uit alsof ze nog wel even kunnen?

 

konden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie wel. Haha het was echt niet moeilijk, ik denk dat die andere mensen te weinig water geven dan.

Ze konden misschien nog wel een weekje maar ik kon niet meer wachten. Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch mooie toppen inderdaad ondanks dat ze wat vroeg geoogst zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een prachtige grote toppen, geniet er maar lekker van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...