Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mindfang

zaden kweekje

Recommended Posts

dag collegas

 

ik ben van plan om een zaden kweek op te zetten in een kleine kast.

het formaat is 75x60x160

waar ik een 100 watt hps lamp in hang voor de groei en bloei.

dit met een 150m3 afzuigertje

de wanden van de kast wil ik beplakken met spiegel tegeltjes

 

mijn vraag is nu dus klopt dit plaatje een beetje.

zodat ik een kleine ruimte heb om mijn eigen zaadjes te maken?

heel het systeem hoeft niet 100% te kloppen, het is voor eigen gebruik dus met 20 zaden ben ik al tevreden

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lampje is alleen wel te klein op het oppervlakte te belichten, beter een 250 watter..

maar als je met 20 al tevreden bent zit je wel goed, je pakt zelfs met die 100 watt al makkelijk een paar honderd zaden als je het goed doet..

 

en gewoon zwartwit folie er tegen aan is veel makkelijker.

uiteraard wel een filter gebruiken he, er komt ook aardig wat wiet aan de dames te zitten..

 

en selecteer 1 man die het mooiste/snelste/stres bestendigste is en bestuif daar mee de mooiste dames...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat het alleen om zaden te maken, kan het ook met minder. Een paar honderd zaden heb je zomaar.

Maar als je de man straks apart kunt zetten en het stuifmeel opvangen kun je ook plaatselijk bestuiven en toch nog wat wiet krijgen ook.

 

Laat de dame dan eerst een behoorlijk formaat bloemen krijgen, want als je ze bij elkaar houdt en alles wordt erg vroeg bestoven houd de bloei op daarna.

 

Voor je hokje scheelt het in de kosten en werk als met folie werkt maar als je het vaker wilt gaan gebruiken is het volgens mij de moeite waard.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 100 watt hps kom je er zeker... als je enkel voor zaden gaat en mocht je geen 250 watt willen. raadzaam is is zeker om de manier van dj broertje te pakken.

 

je man apart zetten...

 

je man kun je eigenlijk tot die mooie ballen begint te geven tussen je dames laten. die laatste 10 dagen op een windstille plek!!! ergens bij een verwarming volstaat dan eigenlijk wel plantje mooi in vetvrij papier wikkelen, zoals ze bij de bloemen winkel ook doen bij een bosje.

 

ZORG ERVOOR DAT DE ONDERKANT GOED!!!! DICHT IS.

 

af en toe paar tikjes tegen de plant. wanneer je de plant oogst kap je em net onder het papier om. raadzaam is omdat op een ruim keukentafel te doen. je zou op die tafel er goed aan doen om een paar banen vetvrij papier neer te leggen dan je plant VOORZICHTIG uitkappen (wel pas doen als je plant op is!!!! en al zijn stuifsel heeft gekregen!!!.

 

je vrouwelijke planten bestuiven 5 a 6 weken voor dat ze klaar zijn volstaat zo heb je meer witte stampers elke stamper is/kan een zaadje worden. zou te lezen word het een ervaring opzich voor je??? non offence ofso hoor.

 

TIP!!!! haal per keer per stuk je vrouwelijk plant uit de ruimte, neem deze dame naar een apart kamer waar het wind stil is. voor de veiligheid liefst een verdieping lager dan dat je dames normaal staan. of natuurlijk hooger. als je namelijk in je afbloei hok lekker bezig gaat met bestuiven krijg je onbedoelde bestuiving.

 

neem het stuifel dat je gewonnen heb en doe dit in een DROOG bekertje o.i.d en neem een kwastje en breng op ELKE vrouwelijk plant wat stuifsel aan op een top die mooi bij het ligt komt. laat deze ff staan ga door met de volgende!!! zorg dat die dames in een verwarmde ruimte komen te staan dat ze niet stressen ( een uur kou overleven ze wel maar beter zien te voorkomen!!!).

 

de toppen die je per plant hebt bestoven met een kwastje markeer je met een stukje zwarte plakband of een kleur touwtje als t maar opvalt. de rest van de toppen kun je dan gewoon laten afbloeien. zo kun je aan het einde als nog elke vrouwelijke plant proeven de gene die het lekkerste smaak zou je mee verder kunnen/moeten gaan. selecteren gaat eigenlijk nog veel verder dan dit maar gaat ook over veel MEER!!! planten.

 

heb je nou meerdere mannen en je kunt niet kiezen tussen een paar, dan neem je voor man1 kleur touwtje rood, voor man 2 bijv blauw etc etc. zo kun je op 1 vrouwelijke plant meerdere mannen aan brengen. NOTEER DAN WEL WELKE MAN WELKE KLEUR IS. na een aantal weken wil je dit nog wel vergeten. maak ook wat foto's van je materiaal zodat je terug kan zien wat wie doet zeg maar.

 

je haalt met gemak een paar 100 zaden. en afhankelijk van je kweekskills ook nog een paar leuke toppen er af

 

suc6 man

 

peace hempy

 

edit: ook niet verkeerd is als je met meerder mannen zit om bijv de meest linker top van je plant te bestuiven met man1 (zeg maar rood lintje) en je meest rechter man2 (zeg maar blauw lintje) hoe dichter je verschillende toppen met verschillende mannen gaat bestuiven hoe groter de kans is dat wat stuifsel onbedoelt bij de ander komt.

 

VOORZICHTIGHEID IS EEN AANRADER. noteer je geoogst zaden ook. bijv:

 

man1 x vrouw2

man1 x vrouw2

man2 x vrouw1

man2 x vrouw2

 

zo kun je bijv elke rond 1 type zaad pakken en een KLEINE!!! indruk krijgen wat welke man deed op welke vrouw en welke het beste lijkt. nogmaals normaal gebeurd dit op een grotere oppervlakte en meer planten maar leer het je nu alvast aan en je zit in de toekomst wel ok

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat de like knop niet werkt hempy maar thumbs up voor het neer type van die lap (Y)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier hoe ik plaatselijk bestuif.

 

en in vond het tijd om te bestuiven. Misschien van de week nog een keertje doen. Maar ik wil de zaden, als het lukt in elk geval genoeg de tijd geven om te rijpen.

 

Eerst 2 takjes uitkiezen een beetje aan de onderkant.

 

gallery_19177_15100_670474.jpg

 

gallery_19177_15100_56244.jpg

 

gallery_19177_15100_135773.jpg

 

De plant goed natgespoten met de plantenspuit, met uitzondering van de 2 uitverkoren takjes. Hier zit een plastic zakje overheen.

 

gallery_19177_15100_551864.jpg

 

daarna over beide takjes een zakje met stuifmeel heen geschoven. Deze zakjes heb ik ver weg van de dames gevuld met meel. Ook gebeurd het bestuiven in een andere kamer zo ver mogelijk weg van de rest.

Dan regelmatig even de topjes schudden, zo is het de vorige keer ook gelukt.

 

gallery_19177_15100_2076031.jpg

 

gallery_19177_15100_60352.jpg

 

tussen elke stap ruim de handen en armen gewassen en 2 keer omgekleed. Hopelijk ben ik voorzichtig genoeg geweest.

Morgen mogen de zakjes eraf, nadat ik de plant weer in een andere ruimte nat heb gespoten. En dan afwachten of het gelukt is.

 

waarschijnlijk dan volgende week nog een keer herhalen, en eventueel nog 1 takje meer pakken, er zitten niet zoveel witte haartjes aan deze topjes. En ik hoef geen 100-en zaadjes maar wel graag een leuk aantal.

 

 

Grtz,

Dj.

 

 

resultaat 10-tallen zaadjes dacht ik.

Parvati topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, eindelijk tijd om te reageren.

wat djbroertje zegt kan natuurlijk ook ja. en ga ik denk ik ook doen.

ik kweek voor mezelf dus geen grote aantallen kwa keuzes in planten.

ik heb het zo'n beetje zo in gedachte.

mijn volgende ronde ga ik zoals nu meerdere soorten weg zetten alleen ontkiem ik er 4 meer waar ik

met behulp van lesbiandream 4 verschillende mannetjes maak en daar van dus ook 4 soorten stuifmeel om mee te klooien. :tu

het zal dan 4 x 8 tlr smart pot worden met een 100watt hps.

erg informatief wat hemprenaissance en djbroertje aan info hebben .. thnx

 

ik heb ook nog wat fem. lowryder #2 liggen.. kan ik daar met LD ook weer autoflower nakomelingen mee maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...