Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Opticlimate PRO 3

Recommended Posts

Ik kwam de Opticlimate PRO 3 op de PUK website tegen. Kon hem echter nergens vinden in op de opticlimate website. Had hem hier ook nog niet voorbij zien komen.

 

Weet iemand of er daadwerkelijk een nieuwe opticlimate op de markt is en wat is er nieuw aan dit apparaat? Zie namelijk geen nieuwe zaken staan in de beschrijving..

 

http://www.puksupport.eu/Opticlimate-PRO-3

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Wateraansluiting aan achterkant ipv zijkant

-Elektrisch paneel aan voorkant pv achterkant

-Lampje afstandsbedieng kan aan en uit.

 

Of er inwendig iets anders is weet ik niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 3.0 versie is ALTIJD stukken beter !!! en slimmer en sterker en meer ervaren en cooler :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piep zit er nog in, speciaal voor jou boef :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeeds niet meer nieuws over vernieuwingen?

 

Vind de veranderingen (verbeteringen?) vrij minimaal om het een nieuwe versie te noemen... Misschien was versie 2.1 beter op zijn plaats als het hier bij blijft...

 

Geen software/hygro sensor/temp sensor verbeteringen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben blij dat ze met jullie meedenken.....Toch weer leuk voor boef en prutser. :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

meest opvallende vond ik het formaat ( heb alleen de 10,000 even goed bekeken ) , deze is echt een stuk kleiner geworden .....Druk meter aan de voorzijde vind ik ook een verbetering.

Nog steeeds niet meer nieuws over vernieuwingen?

 

Vind de veranderingen (verbeteringen?) vrij minimaal om het een nieuwe versie te noemen... Misschien was versie 2.1 beter op zijn plaats als het hier bij blijft...

 

Geen software/hygro sensor/temp sensor verbeteringen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@City, De letters waren op.

 

Ik neem aan dat jij de punten die je noemt verandert wil hebben? De heren hebben graag feedback uit het veld. Dus roep maar eens wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben altijd in voor medewerking aan verbetering. Ik vind dat zowel de hygrostaat als de thermostaat erg traag reageren. Dit is een sensoren probleem en is simpel op te lossen. Ik ben zelf (onder begeleiding van een Opti-guru) deze problemen aan het verhelpen. Ik heb net de verlengde temp kabel van de opti (zou door minder massa sneller reageren) en een andere hygrostaat van Conrad besteld om dit probleem te verhelpen. Voorbeeld van het probleem:

Als ik koel in de nacht dan moet de opti eerst verwarmen tot de gewenste temperatuur bereikt is. Als hij op de gewenste temperatuur is dan schakelt de koel/ontvochtigings functie aan. Het probleem is dat de sensor zo traag is dat de temperatuur 5-6 graden schommelt iedere 10-15 minuten! Ik stel de temp bijv op 21gr in. Als hij de temperatuur van 22 graden bereikt slaat de verwarming uit en schakelt weer aan bij 20 graden (dacht ik). Ik heb daar eens een geijkte thermometer, maar ook de Dimlux thermometer (geijkt) naast gehangen en blijkt dat doordat de sensoren zo traag zijn dat de daadwerkelijke temperatuur oploopt tot 24 graden en soms zakt tot 18 graden. Dit zou voorkomen kunnen worden door gewoon iets betere sensoren te gebruiken. Zoals bijvoorbeeld die van de Dimlux al veel sneller is!

 

Hetzelfde geldt voor het een aantal softwareverbeteringen die mogelijk zouden moeten zijn. Ik vind bijvoorbeeld dat de verwarming geschakeld zou moeten kunnen worden geschakeld. Hij gebruikt nu bijvoorbeeld altijd eenzelfde aantal elementen (of ik doe iets verkeerd). Het zou beter zijn dat zodra hij de temperatuur bereikt die je ingesteld hebt niet alleen de fanspeed aanpast. Maar ook het aantal elementen daar op aanpast. Er zou zelfs een 'lerende' thermostaat ingebouwd kunnen worden. Redelijk simpele kamerthermostaten van Honeywell doen dit al. Ze berekenen hoe veel tijd ze nodig hadden om de vorige keer op een bepaalde temperatuur te komen en zullen daar de volgende keer op inspelen.

 

Ik vind ook dat de thermostaat geijkt geleverd zou kunnen worden.

 

 

Ik ben perfectionistisch en dit soort dingen maken mij gek. Ik snap ook dat het allemaal niet op de details aan komt. Toch is het verkooppraatje van zo'n aparaat dat je je klimaat perfect onder controle hebt. Maar dat is niet per definitie zo. Daar moet je zelf nog wel bovenop zitten. Op zich is daar niets mis mee. Maar ik denk dat de verbeteringen die ik net noem niet een ontzettend grote invloed op het kostenplaatje zouden moeten hebben. Eigenlijk zouden deze problemen dus gewoon voorkomen kunnen worden als je een beter software systeem hebt die harder en zachter kan verwarmen en door betere(snellere) sensoren te gebruiken.

 

 

Ook zou een opti die zijn eigen koelcapaciteit (kan) aanpassen een grote verbetering zijn. Nu moet je de water-toevoer steeds handmatig aanpassen, als dit net als het verwarmings element zichzelf zou regelen dan zou dat het klimaat een stuk stabieler krijgen. Ik snap dat deze laatste wijziging waarschijnlijk een stuk lastiger is dan die hiervoor.

 

 

En wat betreft die nieuwe verbeteringen met de nanotubes, dat levert echt voordeel op denk ik. Helaas hebben we nog geen antwoord op de vraag hoe die nieuwe opti alles gaat regelen. Maar een totaal oplossing met die nano tubes zou perfect zijn. Het luchtvochtigheidsprobleem dat met de nano in combinatie met nieuwe opti opgelost gaat worden tezamen met de verwarming en ontvochtigingsfunctie lijkt mij perfect. De technische mogelijkheden zijn er ook wel. Ik durf ook nog wel te beweren dat een beetje serieuze kweker bereid is het dubbele te betalen voor een apparaat zoals ik hierboven schets. Eentje die perfect de temperatuur luchtvochtigheid in dag en nacht regelt. Het klinkt als een droom maar we zitten er al vlak bij.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik nog even doorgaan :innocent: :innocent: :innocent: :innocent:

 

 

@ Airsupplies. Het is bedoeld als feedback zoals Racker aangaf. Snap dat het nu als een klaagzang over komt maar zo is het niet bedoeld. De opticlimate heeft mijn leven al een stuk gemakkelijker gemaakt. Zie het als een kans :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee keer zo veel. Betalen. ??????

 

Vind ze al duur zat.

 

Het gewicht vind ik zelf het aller ergste.

 

En ik mag de groene god bedanken.

 

Dat ik ook zo een opti-goeroe kan.

 

Anders had ik al vaak schaak mat gestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de oudere modellen gingen de verwarmingen aan op warmtevraag. Dit is juist verandert omdat dat nog trager was. Eerst 1, was er nog warmte vraag, dan 2enz. Het kost nu eenmaal tijd voordat iets op temperatuur is.

 

Misschien is er nog ruimte voor verbetering...?

 

@prettig. Zwaar? Er zijn mensen die naar de sportschool gaan en daarvoor betalen.......hier krijg je gratis fitness.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn natuurlijk ook beperkingen wat betreft het stroomverbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er werden me laatst toevallig wat nieuwe modellen onder de neus geschoven voor in kleinere ruimtes. Kleine units met wieltjes eronder, zowel vierkant als een soort platte radiatormodellen. Nog niks over gevonden op de site en/of bij andere growshops overigens, dus ik weet niet hoe oud of nieuw dat uberhaupt allemaal is, maar het zag er slick uit voor de kleine kweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ prutser; ja nu zijn ze inderdaad duur! Je betaalt nu veel geld voor een OPTI climate die je klimaat niet OPTIMAAL beheerst! Zoals ik schreef heb ik in de nacht schommelingen van 6 graden en van 60-80%, wat ik er ook aan doe!

 

Ik betaal liever de helft meer als die dan tenminste wel doet wat hij belooft. Namelijk optimaal het klimaat beheersen.Ook als je niet een opti-guru kent.

 

Er zijn natuurlijk ook beperkingen wat betreft het stroomverbruik.

 

Naja ik vind 30watt wel acceptabel hoor voor dat mini-model. Nadeel is alleen dat dat ook niet een compleet oplossing is voor de nacht want er moet nog ontvochtigd worden.

 

Aan de andere kant is de huidige opti ook niet optimaal voor de dag-periode en moet er vaak nog bevochtigd worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, bel 0900-8844. Geen nood, wel politie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lv realtime aflezen op t scherm zou ook beter zijn imo.

Mss softwarematig een logfunctie van max 48u geheugen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

of usb ingang voor eigen logger zou ook mooi zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan koopt niemand meer een maxicontroller haha

 

Nee, dat is idd wel een goeie....

 

De maxicontroler krijgt straks zeker weten een logger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...