Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Utopia

Honing als stekgel alternatief

Recommended Posts

Stekgel is hier helaas niet te krijgen. Ik zou het via internet kunnen importeren, maar ik vraag me af wat te douane er van gaat vinden, en ik vind het ook teveel moeite. Stekpoeder is hier wel te krijgen, maar de ervaringen die ik er mee heb zijn op zijn zachtst gezegd beneden de verwachting.

Her en der lees ik dat honing een aardig alternatief kan zijn, heeft iemand dit weleens geprobeerd en hoe is dit bevallen?

 

Zo niet, dan ga ik het over een maand of wat proberen.. als ik de zaden binnen heb en de planten groot genoeg zijn om stekken te kunnen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just go old fashioned

 

zet je stekken in water tot ze wortelen

vervang het water dagelijks

 

Je hebt een hoop afvallers ja, maar dat plan je gewoon in. Wil je 20 stekken neem er dan een 70 van de moeder. 35 gaan dood, 10 wortelen te traag, dan heb je nog 25 stekkies om uit te kiezen :D

 

Honing heeft een hoge cohesie en is dus minder luchtdoorlatend.

 

Wilgenbast is je beste vriend in de natuur trouwens. Het bevat hoge concentraties salicylzuur, dat ken je als aspirine. Is een geweldig wortelhormoon! De witte Wilg heeft de hoogste concentraties.

 

Als je Vitamine B complexen vindt, die zijn ook bruikbaar. Zeker de PH en EC meten als je zoiets meegeeft...

 

 

Dus doe je honing in een theetje, ga op bomenjacht of naar de apotheek en maak je geen zorgen: alle in de handel verkrijgbare producten zijn op een of andere manier een derivaat van een natuurlijk product.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honing is idd een oude truc. Baat het niet dan schaad het niet, maar aangezien cannabis een onkruid is, zou ik idd gewoon met water aan de slag gaan. Evt een tikkie BLOEI voeding meegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb prima resultaten gehad met gewoon rechtstreeks in zaai - en stekaarde planten , met lv100%

elke 3 dagen wat adem erin blazen voor co2

als je al honing gebrukt: neem de duurste bio honing die je kan krijgen , de andere honing kwalitaiten zijn vaak aangelengd met glucose stroop

 

Bayer aspirine werkt prima

voor 1 l water gebruik je ongeveer 1/2 mg acetylsalicylzuur ( voor stekjes 1/2 mg , voor volwasen dames n de groei 1 mg /l

voor bloeiende dames 2 mg /l

 

het wortelt dan als een dolle

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft hier ook wel eens een stuk gestaan over wilgen takken als wortel stim.

flink wat takken weken in water mischien heb je er wat aan

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik water mijn plugjes in met ph 5.8 en max dosis rizotonic, wortels binnen 8 dagen hiero. ik gebruik dus helemaal geen wortelpoeder of gel meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miss is het handig om erbij te vermelden dat het wel sneller gaat als je temp rond de 25c kan houden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wilgenbast is je beste vriend in de natuur trouwens. Het bevat hoge concentraties salicylzuur, dat ken je als aspirine. Is een geweldig wortelhormoon! De witte Wilg heeft de hoogste concentraties.

 

Wauw baek daar zeg je me wat, dus als mijn clonex op is kan ik een aspirientje verpulveren en gebruiken als stekpoeder?

 

En aspirientje in water als wortelstimulator?

 

:D

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even iets heel geks he

 

mijn stekken faalde constant wel een paar

 

maar sinds ik niet meer met stekpoeder/gel werk, maar direct in dit en daar samen met mycos ook de aarde als behoord mee behandeld, scoorde ik de laatste 3 keer stekken nemen 100%

 

Wilgenbast is je beste vriend in de natuur trouwens. Het bevat hoge concentraties salicylzuur, dat ken je als aspirine. Is een geweldig wortelhormoon! De witte Wilg heeft de hoogste concentraties.

 

Wauw baek daar zeg je me wat, dus als mijn clonex op is kan ik een aspirientje verpulveren en gebruiken als stekpoeder?

 

En aspirientje in water als wortelstimulator?

 

:D

 

Greetz.

takje van een wilg in een glas water en paar uur laten staan en dan je stekken dat water laten opzuigen net na het snijden = grootmoeders recept :rofl

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een wilg heb ik zo 1-2-3 niet gevonden :D

Ik zal eens kijken of ik een testje kan draaien met een tomaten plantje oid, water met een apserientje, volle grond en honing.

Wellicht dat het wat bruikbaars oplevert.

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op YT vind je dat soort experimenten wel terug, scheelt weer tijd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

omgerekend 1/2 mg p liter acetylsalicylzuur voor zetten van stekken

50 mg tablet Bayer Aspirine voor 100 liter dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben eigenlijk begonnen met zoeken op Youtube maar heb niet echt een fatsoenlijk onderzoek gezien. Het effect van honing vergeleken met stekgel zegt me niet zo veel omdat ik het effect van stekgel niet ken. Een betere vergelijking zou zijn, stekgel, honing en niets/water. Ik ben dan vooral benieuwd of water en honing een vergelijkbaar resultaat leveren of juist niet. Overigens ben ik hier rond gaan kijken, er zijn wel bomen die volledig teruggesnoeid worden en vervolgens weer wild uitlopen, kan dit een alternatief op de wilg betekenen?

 

Edit, heb intussen een proefopstelling staan.

Edited by Utopia

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef mij maar de clonex stekgel, ik heb met poeders gewerkt maar elke keer een enkele uitvaller.

 

vloeibare stekgel heeft als voordel dat het beter blijft zitten en het raakt elk plekje op het stammetje van je vers gesneden stek, poeder heeft een minder bereik.

Naast dat het sneller werkt dan poeder werkt het ook fijner.

 

Voor mij niks anders meer dan gel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, ik heb dus een testje staan om te kijken of honing beter is dan gewoon water, helaas geen stekpluggen om de wortels te bekijken, maar de gezondheid van de plantjes is verschillend. Stekken komen van dezelfde tomatenplant en waren absoluut identhiek.

Na 3 dagen een foto'tje; het mag duidelijk zijn dat de H voor honing staat en de N voor niets :D

08112013449.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 dooie stek maakt geen empirisch gegeven

 

Neem eens 20 stekjes met en 20 zonder. Want bij stekken heb je sowieso al een afvalpercentage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honing sluit de stam af (voorkomt snelle uitdroging en zuurstof in de stam) en bevat voeding. Nogal wiedes dus dat die met honing goed staat na 3 dagen en die andere verwelkt.

 

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die test met de verschillende stekproducten niet bewijzend genoeg, voor hetzelfde geld verwisselen ze elke dag de stekken van de andere en laten ze die met azos staan.

 

Met clonex na dag 7 nog geen wortels dan doe je iets niet goed.

 

Neemt niet weg dat ik niet nieuwsgierig ben naar dat product.

 

Is er geen wietforum test?

 

Die laatste met de honing is net als mijn verwachting, save money use honey en daar is niks aan gelogen :D

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...