Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannabusinesss

Ervaringen wietzaadjes.nl

Recommended Posts

Gegroet kwekers binnen en buiten!

 

Zoals de titel al zegt, wie heeft er ervaring met de huismerk zaden van wietzaadjes.nl? Met name de commerciële soortjes en haze soorten.

De prijzen in bulk zijn schappelijk als je het mij vraagt want stekken zijn even duur in de regio.

Komen er mooie planten uit met mooie toppen, of is het meuk? Ik heb ze op het forum wel eens voorbij zien komen en eigenlijk nog geen negatieve berichten over gelezen.

 

Mijn gedachte zijn, die zaden hebben ergens vandaan moeten komen en komen ongetwijfeld van de grote namen, alleen zal een of andere hobbykweker ze hebben vermeerderd waardoor ze deze als huismerk aanbieden, wat in mijn ogen dus gewoon goede zaden moeten wezen die alleen niet onder naam verkocht kunnen worden natuurlijk.

 

Meningen, bevindingen en ervaringen zijn van harte welkom!

 

Greetz ;)

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag is of de zaden ook zo uitvoerig getest zijn (uitzonderingen daargelaten) als een breeder zal doen zodat je ook werkelijk haalt wat beweerd word en niet tegen van alles aan loopt?

Werd mij ook wat in bulk aangeboden, klonk interessant en werd al snel vaag en dan na 9wk met een * 'begin 90 pheno PP zitten omdat de breeder net de verkeerde pheno pakte want die bracht zo lekker op en bleek het toch geen volle PP maar iets met kush erin te zijn, als iets geen kush is is het PP wel.

 

Voor een duppie op de 1e rang bestaat allang niet meer :whistling

 

Wist niet dat ie nog bestond maar benader deze eens, ik weet dat hij toen ik begon (2004) nog volop in de bulk zat en deze meneer heeft echt eigen zadenlijnen, vraag hem maar eens naar eea als je in gesprek met hem raakt, je valt van je stoel , oldskool pioneer dat die Amazonas is ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

kali mist en black domina zijn ontzettend goed bevallen bij mij slechts 2 banaantjes op elke plant geen zaden en heerlijk rokertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had vorig jaar WW's buiten staan van huismerk. Waren prachtige en zeer sterke planten.

De blueberry die ik nu ertussen heb staan is volgens mij ook nog huismerk, zijn tot nu toe 2 mooie planten. Geen verschil in te zien overigens (ze staan pas paar dagen 12/12 nu)

 

Dus eigenlijk geen slechte ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben namelijk van plan om de PP, Amnesia en Super Cheese Haze te bestellen dus dit soort geluiden hoor ik graag ;)

 

@Lostchild

Over het algemeen is wel bekend dat wietzaadjes.nl geen rommel levert, enkel een aantal keren gelezen dat er zaden waren (merk weet ik niet meer en laat ik ook in het midden) die niet of slecht ontkiemde, en dit waren A-merk zaden.

Als wietzaadjes ze zelf niet heeft getest dan zijn ze nu wel getest door de kwekers die ze hebben aangeschaft want ze gaan al langer mee dan vandaag dus er zal wel genoeg ervaring in omloop zijn om de betrouwbaarheid en kwaliteit van deze zaden aan te prijzen.

 

Greetz

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
kali mist en black domina zijn ontzettend goed bevallen bij mij slechts 2 banaantjes op elke plant geen zaden en heerlijk rokertje

 

 

hahaha lekkere reclame, je hebt er 2 geprobeerd en beide waren herma ;) :whistling

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf Kali mist gehad en Black Domina en geen problemen.

Geen banaantjes gevonden, geen zaden gevonden, lekker potente wiet die van pac ook.

En waren zelfs buiten in het voorjaar voorgegroeit en we weten hoe de temp waren.

Altijd foto`s anders praat ik uiteraard bullthit.

gallery_20039_14976_39680.jpg

Voor de rest kan ik niet oordelen maar als ik ooit weer fem koop ("Niet dus" in mijn ogen reg is vrouw / man fem is gewoon vrouw / herma bij echt veel breeders noem er maar eens een breeder op die geen herma in een van zijn strains een keer heeft) zal ik zeker niet twijfelen deze weer te kiezen.

 

Ik dus alleen de Black Domina gedaan en Kali mist.

 

Goede foto`s (Plant shots/macro`s) kan je via PM zien als je wilt.

 

 

/zODd

Edited by zODd
Pm met info sent

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Lostchild

Als wietzaadjes ze zelf niet heeft getest dan zijn ze nu wel getest door de kwekers die ze hebben aangeschaft want ze gaan al langer mee dan vandaag dus er zal wel genoeg ervaring in omloop zijn om de betrouwbaarheid en kwaliteit van deze zaden aan te prijzen.

 

Apart hoe aannames ineens feitelijkheden worden:

"een kweker' 'stelt' dat hij er goed mee gescoord heeft en dat het toch echt .. soortje was dus het is zo want een 2e kweker zegt het ook al

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in de shop een skunk of northern light koop heb je ook 9 van de 10 keer een PP te pakken...

Waarom ben ik anders dan andere kwekers? Als ik bijvoorbeeld een zooitje heb gegrowd van de huismerk zaden en deze zijn me goed bevallen waarom is dit dan een onbetrouwbare test? Ik mag toch hopen dat de gemiddelde nederlandse kweker toch wel de basis kennis heeft om een oogst te draaien.

 

Zoals zODd al aangeeft, zelfs de grote A-merken kunnen herma's in hun strains hebben. Daar hoor je als grower rekening mee te houden want dat weet je van te voren. Kweken zonder opstakels is er gewoon niet bij. Ik beschouw elke plant als potentiele herma en controleer daarom grondig mijn planten. Als ik een banaantje of 2 moet weg plukken heb ik hier totaal geen problemen mee, het is wat anders als de planten erg veel mannelijke bloemen maken, en dan is het nog de vraag wat de opzet van de betreffende kweker is geweest.

Mooie pictures zODd! hoe groot waren de planten en wat hebben ze opgeleverd?

 

@Lostchild,

Je hebt je post ge-edit zie ik ;) Oke dan de volgende vraag, dus omdat bijvoorbeeld Greenhouse een naam draagt en HQ seeds ook zijn zij meer betrouwbaar dan bijvoorbeeld de huismerk van wietzaadjes.nl? Wellicht heeft men er een beter gevoel bij omdat zij langer aan de naam hebben getimmerd en wellicht hebben deze namen ook mijn voorkeur. Maar wat is nu de echte White widow, hoeveel merken bieden deze wel niet aan, vertel mij maar eens wat dan de echte white widow is want ze zijn allen verschillend.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het gewoon kut als er herma trekjes in zitten, dan hoeft het voor mij niet meer... :whistling

 

maar eerlijk, sommige kwekers krijgen uit elke zaad wel hermafrodieten naar voren, bijvoorbeeld bij de kf van sannie :wacko: , kan er nog steeds niet bij met me hoofd hoe ze dat voor elkaar krijgen, heb haar wel iets van 8x gedraaid met nog nooit iets van herma er in.. ;)

 

en als je zo genaaid wordt bij de shop moet je gewoon een ander zoeken, als ik bij boere jongens een amnees cheese of jackberry poll cut haal dan is het ook echt zo, zal ff lekker worden dat ik me bewust laat naaien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het niet over herma's maar over genetica.

 

Als er een huiskweker mee aan de gang is geweest is het baud om te zeggen dat je een PP hebt want dat is zo is je verteld.

Je weet helemaal niet of die thuiskweker die PP niet gekruist heeft met een Kush ergens maar omdat die kush 'minder' is dan PP commercieel dit niet zegt?

 

Zo zou ik dus van mijn s5x Herijuana zomaar s5 zaden (clone only s5) kunnen gaan maken en dan een vaag verhaaltje over 3 pheno's..

 

Alles is van horen zeggen, wat niet wil zeggen dat er met de zaden iets mis zal zijn, alleen stellen dat de zaden voor een bepaalde genetica staan gaat niet op want je hebt (en krijgt en wietzaadjes heeft dat ook niet) er geen inzicht op..

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 maal white widow van de huiszaadjes gegrowt en tot drie keer toe goed bevallen, uniforme plant met bij mij slechts 1 andere pheno er in (die ook zeer lekker was).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, hoop voor jullie dat alle batches zo zijn zoals eerder door afnemers als positief bevonden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huismerk heb ik positieve ervaringen mee, positief is de prijs van de exotische soortjes ( b.v. super lemon haze , is de bijna de helft goedkoper dan bij GHS ) en zeer positief is de snelheid en het ontkiemingspercentage ( bij mij tot nu toe altijd 100%)

 

Moet er bij zeggen dat ik begin zomer een tentje heb gezien met exodus cheese(ghs) en og kush(huismerk), door een paar stressfactoren in de tent zijn alle og's gaan flippen (ballen en bananen) maar van de cheese is er maar ééntje gaan flippen.

Dus waarschiijnlijk dat hun OG kush wat gevoeliger is met stress, maar dat schijnt een kenmerk te zijn van elke 'zuivere' OG, hermagevoeligheid, is er niet meer uit te kweken.

 

Ben nu bezig met Lavender en NYCD van WZ huismerk, voor de herkansing.

 

Kijk voor bulk ook eens bij Vision seeds bij wietzaadjes, ik had 28 amnesia's voor 75 euro ( de 3 gratis WW's had ie ook amnesias van gemaakt )

zaadjes waren erg klein, maar op ééntje na zijn ze allemaal ontkiemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild, je denkt toch niet dat de grote merken er 24/7 boven op staan? Een beetje goed vertrouwen, kom op ;)

 

Het scheelt je gewoon bakken en bakken met geld omdat de zaden geen grote naam dragen dus eigenlijk wat zijn deze zaden er minder om.

Ik vind de kip van de Lidl misschien nog wel lekkerder als die van de AH en dat scheelt me ook centjes.

Ik neem aan dat WZ niet elke boeren lul hun zaden laat produceren, en al zou dat wel zo zijn, wie zegt dat ze slecht zijn, tot nu toe enkel positieve reacties met een enkele sceptici.

Heb je zelf wel eens de huismerk van WZ gehad Lostchild?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zaden zijn goed. Heb vaak hun huismerk zaden genomen en ze kiemen allemaal. Zeker een aanrader, ze zijn ook niet zo duur. Ik heb er hele goede ervaringen mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ lostchild, je denkt toch niet dat de grote merken er 24/7 boven op staan? Een beetje goed vertrouwen, kom op :whistling

 

Ik neem aan dat

 

Achtergrond genetica is helemaal niet van belang, ook niet of een breeder weet wat die doet als hij een zaadlijn in de markt wil zetten, vraag het Sannie eens wat er bij komt kijken voordat je een stabiel soortje aan kunt bieden. Huismerk zaden maken veel goede namen kapot.

 

Echt Nederlands wat dat aangaat dat een prijs leidend wordt.

 

Ik zeg NERGENS dat de zaden van wietzaadjes niet goed zouden zijn, enige opmerking die ik maak is dat je niet kunt zeggen.. ik heb 100% Amnees want dat weet je niet maar daar komen de aannames hard overheen als 'bewijs', mij best hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net of Sannie zijn Genetica allemaal zo stabiel is. Meerdere soorten gegroeid en alleen shackzilla 2x helemaal herma vrij.

 

En dan is het altijd lekker makkelijk van de zaadboeren om te wijzen na de kweker terwijl dit vaak onzin is. Hoe kan het dat het ene soortje onder de zelfde omstandigheden wel herma's geeft en de ander niet? Juist ligt gewoon aan de genetica, maar dat geven ze natuurlijk niet publiekelijk toe want dan gooien ze hun eigen glazen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan maar een link naar artikel van dhr. Clarke, zelf uitleggen blijft lastig, zaadjes maken is echt niet zo makkelijk als het lijkt

KLIK

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor je een soortje stabiel kunt noemen daar gaan wel wat jaartjes overheen als je het goed wilt doen, het telkens kruisen om die eigenschappen te verkrijgen die je wilt hebben, wat dus in elke plant terug moet komen, I know.

 

Hoe kom je er bij dat huismerk zaden veel goede namen kapot maken, daarom word het als huismerk aangeboden dus er is geen link met de originele naam, Huismerk White Widow is dus geen HQS White Widow. Er is totaal geen link.

 

En mensen die iets slechts te zeggen hebben doen dit dus over het merk in dit geval huismerk en niet over de naam van de strain.

De naam van de strain valt in mijn ogen nooit aan te rekenen want elke strain heeft zijn eigen eigenschappen, er kan pas iets slechts worden gezegd als de planten de eigenschappen niet vertonen die van de strain bekend zijn, dan ligt het altijd aan het zaad wat onjuiste of verzwakte genetica draagt. Dit kan ook bij oude zaden het geval zijn.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetgeen waarop in 1e instantie met veel pijn & moeite geselecteerd gaat verloren.

 

Wie betaald er nog 120 voor 10 zaadjes als je er 40 via huismerk kan krijgen, zo bedoel ik de orginele naam kapot maken (ook al is dat nooit zo bedoeld, marktwerking noemen ze dat).

 

Merknaam wordt soortnaam.. vertikale lamellen zeggen je niet 123 wat.. Luxaflex weet je meteen waar ik het over heb ;)

Spa is er nog zo 1 :whistling

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja wie vraagt er dan 120 euro voor 10 zaadjes, dat is zelfs mij te gek, als ze me een kilo per plant opleveren op een 11L pot is het te overwegen. De verschillen van het huismerk zullen bijna te verwaarlozen zijn, maar huismerk is absoluut niet hetzelfde als het origineel.

Het 1 of 2 keer een zadenkweekje draaien met een mooi veredelt soortje zal niet direct alle "mooie" eigenschappen vernietigen.

 

Merk en imitatie, dat is het verschil. Voor het merk ben je duurder uit en is vaak een garantie dat iets goed is maar imitatie is vaak ook gewoon goed. De keus ligt bij de koper. Je hebt van elk product wat er is in de wereld wel een imitatie variant.

 

Zoals je ziet, Lostchild, veelal goede berichten en met name de mooie foto's van zODd.

 

Greetz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toevallig een bestelling lopen op dit moment en heb er de gratis zaadjes van dezelfde soort van het huismerk bij gevraagd, zodat ik direct kan vergelijken.

 

Verder wat de service betreft top daar!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja wie vraagt er dan 120 euro voor 10 zaadjes, dat is zelfs mij te gek

 

Het 1 of 2 keer een zadenkweekje draaien met een mooi veredelt soortje zal niet direct alle "mooie" eigenschappen vernietigen.

 

Ik betaal het graag voor de Hashplant en dat staat los van garantie, sommige genetica ligt echt niet voor het oprapen en wordt zorgvuldig door een aantal liefhebbers in stand gehouden waar de rest vaak op een of andere manier (in/door) gekruist is.

 

Dan heb je ook nog fenomeen dat grote veredelaars een batch niet kwijt kunnen en daar dan via-via batches van verkopen die weer als huismerk boven komen drijven bij kleinere zaadbanken.

Er zit veel meer achter dan je denkt en je wordt soms behoorlijk vd gek gehouden is eigenlijk wat ik aan wil geven.

 

Ik veredel zelf altijd dus een huismerk is voor mij uit den boze, geen idee wat eruit gaat komen generatie 4 bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat weet jij wel bij alle andere betrouwbare zaadboeren. get real ;)

 

er blijft altijd een mate in zitten dat er een generatie of wat iets naar boven kan komen drijven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...