Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spp1985

Spongepots + Propagator + Bacto

Recommended Posts

Hallo, ik heb even een vraag over het wateren van de spongepots.

Ik wil 5 Hericules zaden ontkiemen dmv spongepots en propagator die ik bij sannie heb gehaald.

De bedoeling is dat de meegeleverde Bacto in 1 liter water opgelost dient te worden.

 

Is het nou de bedoeling dat ik de hele 1 liter fles met water en bacto op de spongepots moet gieten?

Wordt het dan niet te nat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spongepots kunnen niet te nat worden, het overtollige water loopt vanuit onder de tray weg, daarna zet je de tray in de propa, waarin je vochtig perliet of seramis op de bodem hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites


Hier staan nog meer "instructiefilmpjes" :whistling .

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let op dat de perliet die bij geleverd wordt ook vochtig gemaakt word, zorg ervoor dat er geen laagje water in staat !

Belangrijk is om de propagator 24 per dag op een stabiele temperatuur te houden van rond de 23-15 graden celsius, dit kun je bewerkstellen door bv een tl lamp boven de propagator te hangen welke zorgt voor licht en juiste temperatuur.

 

Hier nog een linkje met uitleg hoe het beste zaden te kiemen : https://www.opengrow.com/topic/46954-germing-seeds-tutorial/

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel voor de informatie mensen, en bedankt Sannie voor de producten.

Starters kit zojuist binnen, nu kan ik eindelijk gaan beginnen....4x Hericules en Jackberry x Madscientist ;)

 

Kan ik de seed propagator (incl led lampjes) onder 2x55 tneon zetten? Of is de licht dan te intens voor de zaden?

Edited by spp1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan de propagator prima onder 2x55w t-neon zetten met of zonder led.

het licht is niet te intens voor de zaden.

als je maar zorgt voor stabiliteit. ;)

 

gr sshorty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...