Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hades

That was fun... let's do it again! 2e ronde: 4 Amnesia's (WOS)

Recommended Posts

Effe een time-out na de eerste ronde (Linkje)...

En besloten dat dit voor herhaling vatbaar is... En al helemaal als je het decadente genoegen geproefd hebt om van je eigen stash te blowen... ;)

Over stash gesproken... die is trouwens al op ;)

 

Hoog tijd dus voor ronde 2 :o

 

De set-up is zo goed als identiek...

 

Kastje...

gallery_14978_16316_1171949.jpg

gallery_14978_16316_1492807.jpg

gallery_14978_16316_546124.jpg

Hetzelfde... maar intussen even -min of meer :lol: - strak in de lak gezet... het oog wil ook wat... en t'is beter voor dat flut-hout dat ik gebruikt heb voor de buitenkant...

Aan de binnenkant kabels wat opgeruimd nieuwe matjes,... niks spectaculairs.

M'n oude thermometer was z'n sonde kabeltje kwijt geraakt dus nieuwe gekocht en oude meet nu bodem temperatuur en Lv. En de nieuwe is trouwens pakken beter dan de vorige. en hij komt van een spaanse site die ik ontdekt heb (Linkje). Meteen ook m'n ter ziele gegane Ph meter vervangen door n degelijke adwa AD 12 (linkje)... minimum 20€ goedkoper dan ik hem op websites in de Benelux heb kunnen vinden, met dezelfde transportkosten... super tevreden mee B)

 

 

Laatste wijziging... in navolging van Baekie met zijn 'Geraldine' ga ik m'n meisjes namen geven :( ...

 

gallery_14978_16316_670794.jpg

 

 

Verslag van de vorderingen volgt spoedig (ze zijn gezaaid op zondag 6/10)... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkerr stoeien in de kast met die meiden he? B) Succes er mee

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwt,

vorige ronde zag er goed uit.

 

succes gr sshorty B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Namen aan de planten,

alliteratie met een "B",

Waarschuw volksgezondheid! Het syndroom van Baekelandt is Baekesmettelijk! B)

 

Ik kijk mee, we zitten op hetzelfde schema trouwens. Of ik sta iets voor. Een paar dagen.

 

Een goede kweek gewenst, want dat van die zelfkweek is waar: er bestaat niets beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zappie... thanks... stoeien zeker, goed... afwachten he, maar ik doe m'n best :blink:

@ sshorty... thanks :wacko:

@ baeke... kom d'r gezellig bij gij buds blowende bijna buur :whistling Nu over dat Syndroom van Baekelandt... ik was er al uit dat dat besmettelijk is, en vermoedelijk ongeneeslijk... ik hoop alleen maar dat dat niet al te pijnlijk is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd om eens wat fotootjes te posten hé :D

 

 

Het veldje per zondag (gezaaid op zondag 6/10 dus ze hebben 1 kiem week, en 1 echte week gehad)...

 

gallery_14978_16316_132576.jpg

 

Op de groepsfoto:

Bieke Barbara Brenda

Brooke --------- Bianca (RIP)

Bea Belle Buffy

 

8 Uitgezet, 1tje niet boven gekomen (Bianca dus). 5 zaadjes waren nog over van vorige ronde, 3 waren nieuw aangekocht. Helaas had ik er tijdens het inweken niet aan gedacht om die apart te houden (ervoor en ernaa wel :D ) Ik zal dus nooit weten of het toeval was of niet, maar 3 waren ongeveer 48uur vroeger dan de rest (Belle, Bieke en Barbara). Maar daar is intussen niet zo spectaculair veel meer van te zien.

Voor het uitzetten heb ik dezelfde procedure gevolgd als vorige keer: 12 uur weken in water met plagron seedbooster, dan de pot in, in een plug zaai en stekgrond. Ik had de tip gekregen om anders te kiemen, maar het leek me niet slecht om de wet van de sterkste z'n gang te laten gaan.

Voor het uikomen hebben ze water met plagron seedbooster gekregen. Eens boven tot het einde van de kiem-week, enkel water. De volgende week 2 dagen water met rhyzo en daarna voeding volgens het canna-schema.

 

Scroggen ga ik deze keer ook nog niet doen. Ik zou eerst willen weten hoever ik ze kan krijgen met de standaard methoden. Maar volgende keer dat ik dit soortje kweek zal het met de nodige bondage technieken zijn :blink:

 

 

Ons Bieke...

 

gallery_14978_16316_505713.jpg

 

Een van de eersten boven. Verder niks speciaals... ze is goe bezig.

 

Barbara...

 

gallery_14978_16316_444689.jpg

 

Ook bij de eerste groep... doet het prima... een van m'n favorietjes tot nu :D

BTW... dat groene ding in de pot is een tweede vochtsensor. Leek me wel handig om op meer dan een plaats te meten én om sneller dan met een tensiometer (en op meerdere dieptes) spot-checks te kunnen doen. De theorie werkt helaas wat beter dan de praktijk. Hij is sneller, maar snel even een spot-check zit er toch niet echt in. De receiver met display die dr bij zat heeft een belabberde reactie, maar binnen in een metaal beklede kast valt dat niet echt op. Op het balkon reageerde hij totaal niet (zo'n 40 cm van de zender met enkel lucht en een raam ertussen). Maar goed, de tensiometer doet wat ie moet doen, en dat is het belangrijkste

 

Brenda...

 

gallery_14978_16316_1028519.jpg

 

Brooke...

 

gallery_14978_16316_771128.jpg

 

:D Ons brooke heeft issues. Kon ook moeilijk anders met zo'n naam ;) Ze is wat te klein om het goed op foto te krijgen, maar zij heeft een dubbel stammetje. Dubbel alles eigenlijk. want boven op elk stammetje staat ook een dubbel kruintje. De twee kanten groeien mooi gelijk op, maar blijven alles samen wel de helft kleiner dan de rest...

Heel bizar

 

Bea...

 

gallery_14978_16316_991741.jpg

 

Belle...

 

gallery_14978_16316_903314.jpg

 

Ook n beetje n raar gevalletje... een van haar voorouders is precies met n andijvie in de koffer gedoken... Haar blaadjes zijn veel ronder en gekrulder dan van een normaal wietplantje. Maar voor de rest doet ze het wel ok.

 

Last but not least... ons Buffy...

 

gallery_14978_16316_456414.jpg

 

Mooi plantje... ze heeft wel een doorgeschoten stammetje omdat ze een stukje dieper onder het matje zat, maar dat lossen we wel op bij het verpotten...

 

 

 

Voilà ziehier mijn meisjes. Nog een 1-2 weken afwachten en dan de 4 beste kiezen om te verpotten. :whistling

 

De rest... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik hoop alleen maar dat dat niet al te pijnlijk is

 

Jawel, daarom moet je goed veel cannabis roken. ;)

 

Plantjes zien er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie namen ;)

nu nog dikke tetten kweken op de dames

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Baekelandt... ... zegt ie nu ik al 3 dagen droog sta ;) gouw maar eens wat gaan halen dan want ik voel precies al iets beginnen kriebelen :)

@ Elmo... thanks... en leuk dat je d'r bij bent :) in't sletten hokje ga ik absoluut voor dikke tetten... Daarbuiten ga ik eerder voor het Keira Knightly model :lol:

@ Zappie... iets in die stijl ja :D Is dat iets dat vaak voorkomt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 2 zit er alweer op... en so far, so good

 

't is wel woestijn weer in het kot...

 

gallery_14978_16316_771401.jpg

 

gallery_14978_16316_404580.jpg

 

24° in de kamer, 31° onder de lamp, maar in de schaduw, 31 in het zonnetje, maar dat was nadat ik de lampen opgetrokken had. Met de lampen op standaard hoogte is het 35-36°. ;)

 

 

Aan de andere kant... ze groeien wel... Dit is het veldje per vandaag

 

gallery_14978_16316_1782330.jpg

En zuipen doen ze ook goed... Momenteel zo'n 150 ml per kop, per dag. Zal wel iets met die temperaturen te maken hebben... Vroeg of laat ga ik toch eens tegen een soortje aanlopen dat dit klimaat toch iets te gortig vindt, maar de deze vindt dit blijkbaar ok. Al goed, want een klimaatregeling kan er momenteel niet echt van af :)

 

Halverwege deze week ga ik verplanten... Voor plaatsen 1 tem 3 is er eigenlijk niet veel twijfel:

 

gallery_14978_16316_516720.jpg

 

Bieke, Barbara en Brenda staan er veruit het best voor, en gaan door naar de volgende ronde...

 

Voor de 4e plek... ons siamese Brooke valt af... ik ben wel nieuwsgierig wat dat zou kunnen geven, maar ik heb niet genoeg plek voor dat soort botanische experimentjes.

 

gallery_14978_16316_43884.jpg

 

Buffy is een mooi meisje... maar die heeft de neiging om de hoogte in te gaan... en daar had ik vorige keer niet zo'n goede ervaring mee... dus :lol:

 

De strijd zal dus tussen Bea en Belle gaan...

gallery_14978_16316_817980.jpg

 

gallery_14978_16316_1290461.jpg

 

Dat was het dan voor week 2...

Op naar week 3 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga lekker dacht ik zo :)

 

 

 

Maarre... toch wel een klein hartverzakkingkske ze... ;)

Bij het verpotten woensdag avond zijn er wel wat wortel draden verloren gegaan :) En ze staan nu nog altijd stil ondanks extra vocht en rhyzo... Vorige keer waren die binnen de 24u alweer vertrokken... Wanneer moet ik me nou echt zorgen beginnen maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet, tenzij ze achteruit gaan.

 

Als ze achteruit gaan is er stront aan de knikker

 

Als ze gewoon zichtbaar "stil" staan zijn ze eigenlijk bezig ondergronds met uitwortelen.

 

Zeker niet teveel extra vocht geven, wortels die naar water moeten zoeken zijn minder lui als wortels in een doordrenkt medium. Een iets drogere grond de eerste paar dagen na het verpotten zal je wortels goed doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou die schaaltjes er nu lekker af halen, de bladeren bedekken nu toch al de bodem dus het hele voordeel is verloren gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de tips jongens :)

De tensio is stabiel sinds zaterdag avond rond de 120... Ik ga ze daar houden en een weekje aanzien.

 

Foto's zijn voor morgen of overmorgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update is weeral lang over tijd...

 

 

Zo staat het veldje d'r vandaag bij...

 

gallery_14978_16316_327799.jpg

 

Op de foto:

Bieke --- Brenda

Belle --- Barbara

 

Linker voet van hades --- Rechter voet van hades ;)

 

Brooke... mijn slettenkot is geen freakshow... geen siamese toestanden :D

Buffy... klimmertje... en dat willen we niet :rofl

Bea... close but no cigar :lol:

 

Bieke...

gallery_14978_16316_188381.jpg

Groeit nog een beetje bloemkool achtig, maar trekt nu wel bij. Tem dinsdag morgen stonden ze dr allemaal zo bij. Maar ze zijn terug vertrokken nu. Tussen zaterdag en vanavond hebben ze geen water meer gekregen... en dat deed blijkbaar goed. de boel is goed opgedroogd nu dus ga ik ze ze weer langzaam aan weer water bijgeven.... Met een nieuwe mix, want als ze dan toch terug vertrokken zijn, kunnen ze evengoed gelijk doorgaan... Vanaf vandaag staan ze op 12/12.

 

Brenda...

 

gallery_14978_16316_1167540.jpg

Ons brenda staat al in de startblokken om de lucht in te gaan... kweekt ook mooi fris groen

 

Belle...

gallery_14978_16316_1055326.jpg

Goed bezig... blijft mooi compact met een paar nieuwe scheutjes.

 

En ons Barbara...

gallery_14978_16316_201568.jpg

Gaat prima... mooi compact en begint nu stilaan in de lengte te groeien

 

Jammer dat ze een weekje hebben stil gestaan, maar ik ben terug helemaal happy :D

 

Afwachten maar weer wat de eerste 12/12 week brengt (pintje nemen... die popcorn kriebelt in de keel) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry jongens.... effe mijn draadje een beetje verwaarloosd.

Het vallen van de blaren, de ondraaglijke lichtheid van het bestaan enz. vielen allemaal een beetje zwaar en bovenop een droge lever.

Maar de plantjes doen het prima, en van 't weekend volgt een veel te late update :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe...

Seizoensvreugde allom

Koning winter gaat nogal grijnzen dit jaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel wietforum lijkt wel in een winterdip te zitten :| (inclusief de site zelf :comp: ).

 

Ik ben benieuwd naar de update. :popcorn:

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Baeke… Dont get me started over seizoensvreugde… :head_hurts_kr: Ik moest zaterdag op de meir zijn… :kill: :kill: :kill:

 

@ Beaker… Tja… Het vallen van de blaren en het botten van de bomen… ’t is allemaal niet goed voor mens en machine :no

 

Voor wat die update voor van’t weekend betreft… k was er gisteren avond mee bezig (na dik een uur stuk per stuk fotos uploaden) en ergens een end in die post sprong ik om een of andere reden ineens naar de zoek-pagina... Dag post :wave:

K heb me d’r maar niet aan geergerd… :smoke

De update komt eraan… maar k ga hem maar s eerst helemaal in word maken… ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is die dan de lang te late (en al dan niet lang verwachte) update…

 

 

 

Dit is het veldje per zondag avond…

(voor de week-tellers: afgelopen zondag was het einde van week 7 (ontkiem week = week 0)

gallery_14978_16316_831809.jpg

 

 

In tegenstelling tot mn vorige kweekje, komt het veldje nu wel mooi egaal naar boven (met de nodige ingrepen, maar niet te min…). En met z’n 4-en in’t kot hebben de zusjes zelfs genoeg plek om wat zijtopjes in stelling te brengen waar ook nog wat van kan komen… :likken:

 

Vrijdag avond zijn ze getopt… Vorige keer heb ik de topjes met mn nagels uitgeknepen, maar dat vond ik toch niet zo’n goede methode… Deze keer speciaal bij t kruidvat een gebogen nagelschaartje gaan halen, maar dat werkt toch ook nog niet 100%... volgende keer nog s wat anders proberen :mellow: … Maar hun tetjes beginnen intussen stilaan toch maar lekker in de dikte te groeien :likken:

 

Als je misschien eventueel kan afleiden uit de kleur van de foto’s hangen de 2100K lampen d’r intussen in (sinds begin van de 7e week). Vanaf halvelwege week 4 staan ze op 12/12 (onder de 4000K lampen). Na hun verpot perikelen van vorige posts waren ze goed vertrokken voor hun groeispurtje, maar toen moest het weer omslaan, en gingen de temperaturen in t kot een graad of 4 naar beneden… waren ze niet blij mee :no

 

Voeding krijgen ze nog altijd volgens het canna schema met een ph van –ongeveer- exact 6,0… samen met de lampen zijn ze overgeschakeld van groei- naar bloeivoeding. Bloei-booster verhoog ik per vat van 15l (een dag of 5) van de minimale 20 naar de maximale 40 ml/10l. Momenteel staan ze op 30.

 

Over klimaat gesproken… intussen is alles weer dik in orde J

 

 

gallery_14978_16316_162247.jpg

gallery_14978_16316_320792.jpg

 

Temperaturen en vochtigheden in kot en kamer vinden ze nu blijkbaar perfect (21,4° en 58% onder aan hun voetjes, 26° aan de topjes)…

Laat ze maar denken dat ze op vakantie zijn op een of andere afghaanse hoogvlakte ;) (of laagvlakte? :huh: … whatever)

 

 

Ons Bieke…

 

gallery_14978_16316_1187295.jpg

Mooi centraal kopje… niet heel veel echte zij-toppen maar toch goed bezig…

 

Ons Brenda…

 

gallery_14978_16316_593104.jpg

 

 

 

... ons Brenda stond al van vorige post klaar om in de hoogte te gaan… en die bleef maar gaan en gaan en gaan… Ik heb een goeie week geprobeerd uit te leggen dat ze op haar andere zusjes moest wachten, maar ze wou niet luisteren :no Dus uiteindelijk heb ik haar maar gewoon aan een paaltje gebonden :whip: … Haar kopje hangt links in’t midden van’t kot… mooi gelijk met de rest. En het ziet er ok uit nu… ze heeft de hint precies begrepen :D

Het grote kopje op de foto is eigenlijk Barbara d'r hoofdtopje

 

Barbara

 

gallery_14978_16316_1176795.jpg

 

 

Als je vanboven-rechts op de foto nog net kan zien… ons Barbara kreeg ook rare gedachten… Dus die heb ik dan ook maar gelijk aan de paal gehangen en recht naar achteren gebogen, samen met een paar zij-toppen van ons brenda… laat die samen dat hoekie rechts achter maar vullen. Hier van voor heeft barbara-tje nog een paar mooie topjes staan die nu zon krijgen.

 

 

En ons Belle…

 

gallery_14978_16316_446343.jpg

 

Ook een mooi centraal topje, en -best wel grote trouwens- knopjes op haar stammetje.

 

 

Alles samen zijn ze volgens mij niet slecht bezig de meisjes :smoke

Vorige keer waren de 3 planten die écht iets opgeleverd hebben, goed voor ongeveer 90gr. Deze keer ga ik dus voor 120 ‘droog aan de haak’ (weegschaal)… Maar dat zien we wel als het zover is…J Voorlopig zouden we in de helft moeten zitten als ze ’t zelfde doen als vorige keer.

 

En in de hoogte doen ze dat in ieder geval…

 

gallery_14978_16316_443796.jpg

 

Begin van de week hingen m’n lampen zelfs exact op dezelfde hoogte als de vorige ronde aan het begin van week 7 (puur toevallig trouwens, ik zag het later pas). Deze keer heb ik wel meet aan het buigen, binden en toppen geweest dus we zien wel waar ze stoppen…

 

Voilà… meisjes zijn klaar om weer een weekje te stoeien

 

gallery_14978_16316_249335.jpg

 

Lampen kunnen omlaag… en dan maar zien wat week 8 brengt :smoke

(toch maar jointje d’r bij deze week… lever beetje laten opdrogen na die pintjes ;) )

 

 

 

 

EDIT: Foto's waren verkeerd gezet :oeps effe gecorrigeerd... Mss moet je de pagina "refresh-en" om de juiste foto's te zien.

Voor de volgers en viewers: nieuwe update van of kort na 't weekend

Edited by Hades

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 8 ligt alweer even achter ons dus… hoog tijd voor een update… :comp:

 

 

 

O wieteboom, o wieteboom

Wat zijn uw toppen wonderschoon.

Ik heb u laatst in 't hok zien staan,

Toen zaten er geen lintjes aan.

O wieteboom, o wieteboom

Wat zijn uw toppen wonderschoon… :whistle:

 

 

 

gallery_14978_16316_620400.jpg

 

 

:wtf: Nee, Hades is niet gek geworden…

- relatief gesproken dan want Hades spreekt over zichzelve in de derde persoon, en dat is op zich al een indicatie dat er iets niet helemaal spoort-

 

Punt is, met al dat buigen en aan paaltjes hangen kon ik echt niet meer zeggen wat van wie kwam… dus maar eens nagedacht over een systeem met kleurtjes ofzo zodat ik kan volgen wie wat doet… en wat vind je rond deze tijd in 100.000 soorten, geuren en kleuren… inderdaad, cadeau lintjes :wacko:

 

gallery_14978_16316_17167.jpg

Nog een beetje buigen en binden en dan heb ik een mooi egaal veldje… Maar op zich heb ik geen klagen… ik kan aan alletwee de kanten de lampen op een goeie 10 cm hoogte – 10cm is het minimum van de fabrikant zodoende … - houden. Ons zilveren Belle had wat begeleiding nodig, maar voor de rest de hangen fan-leaves zo ongeveer waar ze moeten hengen (in volle zon, zonder over de toppen te hangen).

 

gallery_14978_16316_632845.jpg

 

En in het lintjes pakketje zat ook nog de perfecte kleur-code… Zelfklevend en al :smoke

 

k zou ooit eens een deftige camera moeten komen voor wat duidelijker fotos… maar de kast heeft voorrang… Van boven naar onder op de foto hebben we Belle, Barbara, Bieke en Brenda.

Als ik nou slim geweest was, had ik niet rechtstreeks op de bekleding van de deur geschreven en geplakt… maar zo slim was ik dus niet :oeps …. Ach ja… k heb nog wel ergens een stuk radiatorfolie hoop ik :wacko:

 

gallery_14978_16316_1432851.jpg

 

Onder de tetjes… Blaren die niet vanzelf dood vallen laat ik gewoon hangen… Maar ik heb wel hier en daar wat takjes weggenomen die alsnog de volle lengte omhoog wilden maar daar toch nooit zouden aankomen… je zou denken dat ze beter zouden weten :no

 

gallery_14978_16316_674758.jpg

 

Met hun 90 cm blijven ze gelukkig een heel stuk onder de 130 van vorige keer… Ik vind het in ieder geval prima voor nu, en volgende keer scroggen :)

 

gallery_14978_16316_693020.jpg

 

… k zei het al… camera is niet dat… maar deze close-up van ons Bieke vond ik nog redelijk gelukt… De tetjes zijn iig aan het groeien en de top bladeren beginnen wat sneeuw te krijgen :icecool

 

Week 9 zit er intussen al bijna op dus... zullen we maar ineens zien naar week 10

 

Hades gaat er niks bij nemen deze week, want hades staat zonder :j

Vriendje van Hades heeft zich laten rippen met een zak konijnen voer :evil: en t blow budget is op :cry :cry :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...