Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Grow4now

nog een laatste vraagje en dan gaan we van start!

Recommended Posts

Hello Guys! :verrygood

 

ik heb bijna alles in huis om van start te gaan met mijn eerste binnenkweek ooit haha! propagator is onderweg, tent is ready, zaad ligt klaar ( RQS auto NL 13 stuks ) en kreeg er ook nog 5 easy buds bij? maar die leg ik weg, maar nou twijfel ik over de aarde die ik ga bestellen voor mijn autoflowers ik zat te denken aan gold label special mix of bio green light mix ofzo?

wil eigelijk goeie aarde waar ik verder niet veel mee hoef te doen en waar ik beetje canna voeding bij kan doen want daar wou ik eigelijk ook gebruiken kan iemand mij hier meer over vertellen over tippen want zie zoveel verschillende manieren hier van aarde kweek en hydro en alles erop en eraan haha!!

 

ALVAST BEDANKT BESTE KWEKERS! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plagron Batmix, 6 weken voorbemest. Het enige wat je dan hoeft te geven is wortelstimulator, en na 6 weken bloei voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raad je aan om een light mix te gebruiken en met buffertabs te werken voor de eerste keer. plagron light mix of gold label light mix dan hoef je alleen bac bloei voeding te geven in de bloei periode. nog wat bactos en mycos op begin en je hebt een heel goede grondje

 

Ik ben ook met mijn eerste kweek bezig en met sannies producten is het denk ik heel goed/simpel starten als je meteen kwaliteit weed wilt.

 

Dan nog eens een tensio meter van 15 euro en je water geven zal ook een pak makkelijker worden wat zoizo super belangenrijk is maar nog meer als je met sannies producten werkt denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als ik light mix van goldlabel pak bijv, hoef ik dan de eerste 6 weken helemaal niks bij te voeden ? alleen in bloei als ik het zo hoor je kunt toch altijd wel voeding erbij doen ? en is goldlabel wel geschikt voor canna voeding ?

 

 

THX GUYS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet kijken wat er op de kweekschemas staan. http://www.growcenter-noord.nl/kweekschema...Kweekschema.pdf

 

Dus antwoord op je vraag is nee. Je moet direct beginnen met voeden. Daarom kan je beter Batmix nemen van Plagron.

 

 

Moskou, maar met batmix van plagron kan ik dan gewoon een cannaschema gebruiken? want dit word echt mijn eerste kweek heb al echt heel veel informatie opgezocht maar wat voeding betreft, moet ik nog meer zoeken! :verrygood

Maar gewone batmix zeg jij en dan gewoon gelijk beginnen met voeden? en ik vraag me af wat je bij zwaar bemest nou meer of minder moet doen?

en ik zat er aan te denken om mijn zaadjes als ze boven zijn in de propagator nog even in kleine potjes te zetten onder de hps in zaai en stekgrond, is dat verstandig? of gewoon gelijk in 18l met de batmix dan!

 

THANKYOU! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ik zat er aan te denken om mijn zaadjes als ze boven zijn in de propagator nog even in kleine potjes te zetten onder de hps in zaai en stekgrond, is dat verstandig?

Nee als je met die Gold Label aarde gaat werken dan moet je direct voeden. Dat staat in hun kweekschema (Van Goldlabel), en je moest volgens mij ook de EC in gaten houden, met Batmix van Plagron hoeft dat niet .

 

bioschema.jpg

 

Met Batmix hoef je niet bij te voeden pas na 6 weken. Je moet altijd het schema van je substraat gebruiken. Dus het schema van Plagron (als je plagron aarde gebruikt). Natuurlijk kan je stimulatoren gebruiken voor Batmix alleen zou ik erop letten op wat je gebruikt en of het al in de aarde zit inbegrepen (als je een andere voedinglijn gebruikt). Je kan je voeding wel op Batmix gebruiken, dan moet je na 6 weken bloeivoeding geven (groeivoeding is niet nodig). Ik zou eens kijken op de plagron schema de eerste paar weken kan je ook beter wortel stimulator geven.

 

Je moet ze niet in Batmix ontkiemen, grote kans dat je wortels wegbranden. Je zaadjes moet je sowieso in stek- zaaigrond zetten. Want de jonge zaadjes kunnen niet tegen te veel voeding. Ik weet niet wat voor propagator je hebt, en wat voor potjes je gebruikt. Ik doe het altijd zo. Ik heb kleine voorgroeipotten van 0.75 liter (9x9x10). Deze vul ik gewoon met stek/zaai aarde. Maak het vochtig, zaad erin, in de propagator onder een tneon buis (TL). Zodra ze zijn opgekomen geef ik bij ieder waterbeurt wortelstimulator. Dan zitten ze ook onder 18/6 licht (groei). Na 2 weken dan zet ik ze over in de grotere potten.

 

Dus eerst ontkiemen in potten (voorgroei potten) met stek-zaaiaarde, als het kan de potten in een propagator stoppen en dan de LV hooghouden. Zodra ze zijn opgekomen wortelstimulator met elke waterbeurt geven. Pas na 2 of 3 weken overpotten in potten met de batmix (hangt ervan af hoe groot ze worden etc).

 

Als je zo een mini propagator hebt van Sannie dan moet je ze direct overpotten zodra ze zijn uitgekomen anders gaan ze strekken. Het werkt ook maar ik heb liever dat ik ze direct in een voorgroei pot ontkiem, dan heb je geen gedoe met kleine fragiele baby plantjes. Het is wel een leuke gadget maar wat ze je niet erbij vertellen is dat je zaaiilingen enorm zullen strekken.

 

Ik zou ze zelf onder een TL buis zetten. HPS lampen worden veelste warm vandaar dat veel mensen een TL buis gebruiken om hun groene dames te laten voorgroeien. Als je twee ruimtes hebt dan zou je de een kunnen gebruiken voor bloei en de andere voor groei. Dan zou ik wel voor de groei kamer TL's nemen omdat deze niet zoveel stroom gebruiken en niet warm worden daardoor kunnen ze dicht tegen je gewas aan. Je moet wel de juiste kleurspectrum hebben (TL). Of je kan een T-neon setje halen en deze in je tent ophangen, laten voorgroeien en zodra je ze laat bloeien doe je de t-neon weg en plaats je de hps erin.

 

Als je nog geen voeding hebt gekocht dan zou ik alles van een lijn halen. Als je Plagron Batmix gebruikt dan zou ik ook gelijk Plagron Bio voeding halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...