Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abramovitsj

112 x Powerplant op coco's slabs

Recommended Posts

IK HEB 180 ppp zaadjes van Nirvana geplant waarvan er 160 zijn uitgekomen. Uiteindelijk zet ik er 112 neer op m'n coco's slabs in m'n bloeiruimte onder 4x600watt.

 

Waarom ppp? Van alle soortjes dat ik tot nu toe gekweekt heb geeft die soort de compactste toppen.

Wel een duur grapje natuurlijk meer dan 700 euro voor m'n zaadjes. en dat is dan nog maar voor 1 tent.

Ik heb er uiteindelijk 3 staan bij m'n oma :lol: alé ja, 4 eigenlijk maar 1 gebruik ik om m'n zaadjes te planten, om in te knippen/oogsten en natuurlijk ook om te laten drogen. zo kan ik max. om de 8 weken oogsten.

 

Niet echt spectaculair maar hopelijk wordt het eindresultaat dat wel :wub:

 

ze zijn al 14 dagen oud:

 

gallery_38591_16111_1173320.jpg

 

 

gallery_38591_16111_878772.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit wel wat lange stengels lijkt me ...

En gaat dat geen problemen geven al dat verschil in vulling van de potten of is dat een testje die je aan het doen bent

 

elk geval welkom en succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd last van lange stengels. Ik zet er nochtans 3 ventilators op.

En nee hoor, de potjes zijn allemaal maar voor de helft gevuld. Is meer dan genoeg hoor.

Edited by Abramovitsj

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss dat je verlichting dan wat te veraf staat

Voordeel wel met die half gevulde potjes is dat je ze kan aftoppen als de stammetjes wat slap zijn ter onder steuning:)

 

Kan mss ook altijd soort eigen zijn aan die pp heb ze nog niet zelf gekweekt

Hoe hoog staan je lampen eigenlijk ?

 

En wat ik momenteel begrijp van het kweken is

lange stengels = lamp te hoog

dunne stammen = te weinig beweging + lamp te hoog

al lijkt me het in jou geval ook best mogelijk te weinig grond om voeding eruit te halen

 

Correct me if im wrong ofcourse

Share this post


Link to post
Share on other sites

in polen denken ze dat je altijd 50g van 1 plant haald.

dus ja, reken maar uit 112x.......................hahahahahahaha :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vul m'n potjes al anderhalf jaar volledig en telkens na drie weken als ik ze verpot is de helft ongeveer volledig geworteld maar er kunnen gerust nog wortels bij, van de andere helft komen de wortels nog niet tot het einde.

 

Zie hier m'n ppp nu net vandaag 21 DAGEN in HALF gevulde potjes... het zijn zaden en ik geef dan ook geen wortelstimulator.

 

gallery_38591_16111_17355.jpg

gallery_38591_16111_169013.jpg

gallery_38591_16111_785100.jpg

gallery_38591_16111_129141.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooh ja, even nog meegeven dat m'n zaailingen van begin tot einde 12 uur licht krijgen. Ik sla met dit zaad de 18 uur groeiperiode weg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet steeds een beetje glimlachen als ik al die half gevulde potjes zie.

 

Succes though!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar dit gaat toch nergens over? Ga je eerst is fatsoenlijk inlezen voordat je 200+ zaadjes plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

man man man. Wacht eerst eens FATSOENLIJK af ipv. me te bekritiseren met negatief gezeik waar NIEMAND iets aan heeft.

 

Ik heb al 7 jaar ervaring en ik heb nu EINDELIJK een methode gevonden om met zaad VEEL en SNEL te kweken.

De bedoeling is om zelfs in 5 weken te kunnen oogsten en liefst nog met 1gr/watt

 

Dat er te veel plaats tussen de internodes zit is niet erg. Het zullen uiteindelijk allemaal dikke hoofdtoppen worden van zo'n 60 a 80 cm...

 

En dat gelul over te weinig aarde in de potjes.... maakt toch niet uit. M'n planten doen het goed, zien er mooi groen uit, geen enkel vlekje die wijst op tekortkomingen... en ik zie dat ze iedere dag mooi vooruit gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ga je ze niet overpotten?

 

(eroverheen gelezen) je gaat ze nog overzetten.

 

gr nieuweling

Edited by nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites
k heb al 7 jaar ervaring en ik heb nu EINDELIJK een methode gevonden om met zaad VEEL en SNEL te kweken

 

7 jaar zegt natuurlijk wel wat over je.. maargoed...

snap niet als je snel wilt kweken waarom je dan 4 weken voorgroeit? als ik een plant direct op 12-12 zet worden ze even groot????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldauw of druppels bladboeding oid?

 

Verbaast me dat de planten nog niet laten zien dat de wortels compleet opgepropt zitten. Tot nu toe gaat alles nog mooi :)

 

Succes deze ronde :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop wel dat je het verslag afmaakt!

Want ik vind het wel interessant :verrygood

leuk dat er eens iemand wat anders doet dan de rest.

Lukt het,dan bewijs je dat het kan!

Gaat het fout,heb je ook wat geleerd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh just ja, zeven jaar ervaring, in hondenjaren zeker?

potje half vullen omdat de helft toch maar gebruikt werd door wortels. dikke kans dat nu ook maar de helft gebruikt wordt omdat je niet goed groeit. wat doe je straks. je potje voor een kwart vullen??

 

je hebt altijd lange stengels, en tóch gebruik je een ventilator... dat planten naar het licht groeien is bijzaak. dat je lampen dus te hoog hangen is slechts een detail.

 

@kevke anders dan de rest is een ding, dit is niet anders, dit staat bol van de fouten die zelfs beginnende kwekers niet eens maken... en ik vrees met grote vrezen dat dit verslag niet afgemaakt zal worden.

 

goed, voordeel van de twijfel zal ik maar zeggen laat ons het tegendeel eens zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziezo m'n pp staan nu allemaal op m'n coco's slabs.

Het zijn jammer genoeg weer allemaal bonestaken dus dat kan alvast beter de volgende keer :lol:

+ nu werk ik met 4 slabs, 7 planten per slab, 28 planten per lamp en zoals je ziet zou ik met gemak nog eens 2 slabs per lamp meer kunnen zetten want nu benut ik m'n ruimte echt wel niet optimaal.

Ik zou dus met gemak m'n opbrengst de volgende keer met 50% nog kunnen verbeteren. Dan zou ik met 42planten per LAMP werken (best veel toch :P)

 

gallery_38591_16111_837694.jpg

 

gallery_38591_16111_1189082.jpg

 

gallery_38591_16111_534149.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

er uit trekken die hap stekken regelen en opnieuw beginnen..

dit is gewoon dood zonde.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het er ook uitgetrokken, zo niet: dan zou ik in ieder geval iets aan de meeldauw doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...