Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest wiet61

lekker aankloten in 2014

Recommended Posts

Guest wiet61

Ik ben al op een paar spots bezig ,vast voor volgend jaar alles voor te bereiden ,wat je al klaar hebt hoef je niet meer te doen .

Nu zit ik daar op keiharde grond ,ik denk kleigrond ,wat kan ik daar het beste doen ,ik heb namelijk nog nooit met kleigrond gewerkt .

hier onder wat foto,s van de spot ,en de grond ,en een gat heb ik al klaar .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

De spot is ongeveer als hij klaar is 15 bij 5a6 meter ,ik denk dat er een kleine 80 komen .

gallery_36283_16114_1239079.jpg

een gat heb ik al gegraven ,wat is dat hard ,daar kan ik mijn lol op . :lol:

gallery_36283_16114_600798.jpg

de grond ziet er kleiachtig uit ,de bovenlaag was luchtig ,en hier en daar groeide een brandnetel ,niet echt veel ,dus de grond moet opgewaardeerd worden ,moet dat met klei anders .

De gaten zijn 50 bij 50 bij 50 cm .daarbij wil ik bij elk gat een pot zetten die er bovenuit steekt ,dan krijgt de plant zeker geen natten voeten ,

gallery_36283_16114_2071049.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Het was een heel donker stuk met heel veel doornstuiken ,en er groeide mos hier en daar ,dat komt omdat het een donker stuk was ,het is gelegen op een lager gedeelte waar geulen slootjes lang lopen voor de afwatering denk ik omdat de grond zo hard is ..Ik wil de gaten groot zat graven ,die ik goed wil beluchten ,en diep zat natuurlijk ,dat het water weg kan. Daarom wil ik ook eenpot op het gevulde gat zetten met de bodem eruit ,dan staat de plant nooit flink in het water ,het is er nu kei droog ,in de slootjes staat geen water .

verder denk ik dat ik grond verder op weghaal omdat daar veel brandnetels groeien ,wat zouden jullie doen .

op de plek waar ik de grond weg haal schijnt de zon pas om 11uur door een paar grote bomen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hah,vette kleigrond gast,die moet je voor de winter aan goed lossteken/kleine brokken maken en zorgen dat water en vorst de brokken kapot vriezen,later voldoende compost erdoor mengen en heb je een top grondje :wub: Wel nog opwaarderen met meststoffen natuurlijk...krijg je spierballen van jongen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

hoe kan ik testen dat het kleigrond is dat vraag ik me af ,in brabant geven ze geen kleigrond aan anders .

Jullie kunne me vast wel verder helpen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je al weer bezig bent. Mooie spot ook.

 

 

Ben zelf al de hele zomer aan het zoeken naar spots, ga er de beste uitkiezen en vanaf oktober bewerken. Nu vindt ik het nog veel te druk in de natuur met dat mooie weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het kleigrond is zou ik zeggen maken dat je gaten gegraven zijn voor het weer natter word in de grond.

als je het in de winter moet doen, sta je vrolijk te vloeken man.

die kleigrond blijft dan als een malle plakken aan je schop en schoenen, leuk is iets helemaal anders dan hoor :verrygood

 

als ik die verleuringen van de grond zie op je laatste foto (blauw en roestig) lijkt het wel of je al op "den harde" zit.

in belgie noemen ze dit de grond die stevig genoeg is om een fundering op te gieten.

 

misschien is dat wel de reden warom de grond zo hard is?

de kleigrond hier is niet egt hard, eerder een plakerige vettige boel?

 

ik heb voor mijn huis dieper dan een meter moeten graven. jij hebt hem al op minder dan 50.

je nieuwe spot is idiaal om een huis op bouwen maar best wel ff kutte om je planten er neer zetten :)

 

 

veel succes nog met de voorbereidingen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik denk ook dat ik eerst een jaar ga proberen daar ,eerst met 20 gaten ,meer kan ik er altijd nog maken ,plaats zat .

Maar veel werk is het dat kan ik beamen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, vooral luchtigere grond erdoorheen mengen, alleen losmaken en proberen op te waarderen met mest is niet voldoende is mijn ervaring, flink wat lucht erin dus, lees ook veel dat mesne kokos gebruiken, heb het zelf nog nooit gebruikt, maar lijkt me hier de oplossing: kokos, luchtige grond en mest en dan heb je volgend jaar mooi voorbereidde plantgaten als je gaat beginnen...Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou bij de action cocosblokken kopen goedkoop en makkelijk te vervoeren.

En dan de gaten graven de klonten klei stuk laten vriezen door de winter.

En dan na de winter de grond mixen met de cocos en natuurlijk de meststoffen waar je de grond wil opwaarderen.

 

Groene groet muisenvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

 

Bij de welkoop kan je een gratis grond analyse laten doen, ze tonen dan de ph en hoeveel voeding er in je grond zit.

 

Kleigrond krijgt zowiezo een betere structuur als je kalk toevoegd.

 

Ik zou nu al beginnen met bekalken en cocobricks toevoegen en dan in het voorjaar en grond testje laten doen om te kijken wat je nog kan verbeteren.

 

Ook alvast wat koeien,kippen,paarden mest rondstrooien kan zeker geen kwaad.

 

Hoop dat je er wat aan hebt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Op deze plek ga ik dus volgend jaar gewoon verder ,het is wel veel werk met de aarde en toevoegingen er naartoe brengen ,maar dat mag de pret niet drukken .Op de andere spot waarschijnlijk ondekt omdat de takken voor de ingang anders lagen wil ik het risico niet dragen ,ik al het werk doen en een ander haalt het weg ,dat gaat dus niet door. :no Ik laat het daarom met rust op die mooie plek ,maar ik hou het wel in de gaten .Ik heb nog wel meer spots waar ik er wat neerzet ,en ik ga er nog bij zoeken ,je kan het maar weten ,als er een uitvalt kan je meteen naar een andere ,wel zo makkelijk nietwaar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel klote zeg, al dat werk en geld. :thumbsdown:

 

Misschien dat je de spot over 2 jaar weer kunt gebruiken.

 

Ik doe niets tot 31 januari wanneer het jacht seizoen weer voorbij is. alleen aarde brengen en goed verstoppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is juist de reden waarom ik mijn spots pas voorbereid in het voorjaar en niet in het najaar, ook in de winter maken mensen boswandelingen en is alles zo kaal als een neet, je kijkt overal dwars doorheen. Grote kans dat je spot ontdekt word voordat je er aan bent begonnen.

 

Wel een mooie spot, ik zou met een grondboor een diep smal gat naar beneden in je plantgat maken voor de afwatering en dan verder je gat vullen met goede grond. Gaan bomen worden. Grond ziet er goed uit, over de kwaliteit van kleigrond hoef je je niet druk te maken maar wel over de structuur, rulle klei is gouden grond.

 

Greetz!

Edited by cannabusinesss
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

gallery_36283_16114_2086355.jpgHier"]http://gallery_36283_16114_2086355.jpg[/url]Hier de spot die ik gevonden heb hoe denken jullie erover ,nu lijk je erdoor maar in de zomer niet ,een heel veld vol met grote brandnetels ,wel veel reeen ,dus het gaas moet er weer om ,maar dat geeft niks ,nieuwe ronde nieuwe kansen .Ik zal de tip van je uit voeren cannabusinesss ,het gat boren ,daar had ik zelf nog niet aan gedacht .En johnny het koste niet veel dat zand ,het was gebruikt zand ,dat ik gratis kon op halen ,wel heb ik er grote neusgaten van gekregen van het sjouwen .Ik zal ook eens kijken wat de ph waarde is op de eerste spot hier boven .

 

Verdomme het werkt allemaal nog niet zoals het moet hier op het forum ,zelfs foto,s plaatsen is veel moeilijker ,en dan in een verhaal plaatsen dat gaat ook niet ,dan is het verhaal weer weg pffffffffffffffffffffff,hebben jullie daar ook last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er veel belovend uit:)

Ik vind zelf de vernieuwde forum wel fijner maar ik weet niet hoe het is om fotos te sturen.

 

greetz:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Het ziet er veel belovend uit:)

Ik vind zelf de vernieuwde forum wel fijner maar ik weet niet hoe het is om fotos te sturen.

 

greetz:)

foto,s te sturen ,waar heb je het over thijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het probleem dat ik na een paar regels letters mis, dat ie niet alle letters meer plaatst die ik typ dus dan krijg je zoiets als dit

 

Voorbeeld:

De kat krabt de krullen van de trap

 

dat word met die missende letters:

De krabt de rulen vn detrap

 

Dus nog steeds niks, dit verhaal typ ik dan ook langzaam zodat ik missende letters gelijk kan plaatsen..... frustrerend.

 

@W61

Dat gat zal je alleen helpen als het grondwater ook wat dieper zit, maar dat zal je in het voorjaar moeten uitvissen, nu is dat geen doen.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Het grondwater zit in de zomer daar diep zat ,nu weet ik het niet .\

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

gallery_36283_16114_2422159.jpg"]http://gallery_36283_16114_2422159.jpg[/url] En weer een mooie spot gevonden , ik krijg het flink druk in het voorjaar als er meer bladeren aan de bomen zitten ,een mooie plaats waar ik er zeker een honderd kwijt kan als ik wil .Nu is de grond drassig ,en het is kleigrond ,waar heel veel brandnetels op groeien .Wel wil ik de gaten ophogen doormiddel van een pot met de bodem eruit ,de dames staan niet graag in het water ,dus zekerheid voor alles .

 

gallery_36283_16114_269433.jpg"]http://gallery_36283_16114_269433.jpg[/url]

 

gallery_36283_16114_556372.jpg"]http://gallery_36283_16114_556372.jpg[/url]

 

Het is volgens mijn vruchtbaar zat ,hoe zouden jullie dat doen bij deze grond ,wat volgens mijn klei is .Ik wilde gaten maken eventueel aanvullen mixen met cocos en een pot erop dat het wat hoger is ,en dat samen met de toe voegingen .Kalk kippeshit en bloedmeel enz .Wat zou ik er verder nog aan moeten doen ,dat hoor ik graag van jullie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet riet tussen de brandnetels uitsteken, dus dat betekend natte grond, het grondwater zal vlak onder het oppervlak zitten in de zomer, je kunt de gok wagen als je in het voorjaar er nog steeds een goed gevoel bij hebt, bekijk dus in het voorjaar hoe nat je grond is. Hou er dus rekening mee dat je problemen kan hebben met je afwatering, of je moet met bakken werken die je niet ingraaft. Nadeel daar van is dat je dagelijks langs moet gaan om te wateren. Misschien is het dan een optie om de bodem uit je bakken te snijden en die iets in te graven zodat je wortels bij het water kunnen.

 

Maar je kan pas je opties overwegen als je weet hoe de status van je spot is medio eind april begin mei

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Nu zitten de sloten ook vol ,dat is in de zomer niet ,dat had ik al gezien ,maar het ene jaar is het andere niet .De grond zal wel vruchtbaar zijn anders groeit er geen brandnetels en bramen struiken .Dat wilde ik ook doen daar een pot waar ik de bodem uit zaag ,het zekere voor het on zekere .Ik bekijk de situatie ook medio april ,Het is zeer moeilijk mooie spots te vinden waar alles goed is ,er is overal iets schijnbaar. Er groeit wel riet maar niet echt veel hoor .

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spot ziet er mooi uit :D

Spots zoeken is echt lastig, ik had ook 2 dames tussen riet staan in de winter was het heel nat in zomer erg droog dus moest veel water geven.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plek maar inderdaad misschien te nat, dat is wel een lastig probleem. Maar ik zie op andere forums ook mensen met succes in een moeras kweken zonder water te geven in uitgezaagde potten dus moet te doen zijn. De grond ziet er niet zo uit als ik in hele drassige gebieden ben tegen gekomen dus misschien val het ook wel mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...