Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

earlyweed

Hoeveel bacto te gebruiken bij een paar bomen in de volle grond?

Recommended Posts

Beste mede growers,

 

Ik heb dit jaar weer een aantal plantjes in de tuin, waarvan er 2 in de volle grond zijn uitgegroeid tot mega bomen van over de 3 meter en bijna net zo breed! :lol:

 

Ik gebruik altijd de volledige voedingslijn van bac op de wortel stimulator en de bladvoeding na..

Ook zijn er sinds begin augustus een 10 tal tabs bijgegaan.

De planten( easy sativa voor en purple maroc achter ) zien er top uit en staan sinds kort in de bloei..

Maar omdat dit het 5e jaar op rij is dat ér op deze plek in de tuin bomen gekweekt worden wou ik de bodem verrijken met wat lekkere bacteriën..

Nu is mijn vraag heeft er iemand een idee hoeveel gram bacto ik onder zulke bomen moet gooien en op hoeveel water ik dat moet mengen?

Ik ben bang dat ik te weinig geef, maar wil al helemaal niet te veel er in gooien!

 

1238303_567555926638157_447574061_n.jpg

 

Hopelijk kan iemand me helpen, zodat ik deze flinke dames goed kan oogsten!

 

Greetz

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Waarom nog bacto geven ,ik geloof dat het 5 gram per plant is ,maar heb je niet goed gemest dan .

Zo te zien is voeding zat voor planten ,ze doen het toch goed .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat op de verpakking 1 gram per m2.

 

ik geloof dat het 5 gram per plant is

Hoe kom je daar dan bij?

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

@ running water, wortels kunnen allekante op.. Dus t bosje bestrijkt Wel een paar vierkante meter..

 

Maar de bacto is geen voeding opzich tog? Dus een beetje bacto zou ze tog alleen maar goed kunnen doen ondanks dat ze er al goed bij staan? En niet ineens een overkill geven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een volle grond teelt lijkt mij 1 gram bacto per m2 een dure grap worden. Je zou bijvoorbeeld als onderhoud eens in de twee weken 1 gram bacto in 1 liter schoon water kunnen oplossen, vervolgens over een oppervlakte van 10 m2 op de bodem spuiten en daarna goed inregenen. Vinden je planten fijn, maar zonder Bacto gaat het ook prima :wub:

 

Bacto hoort in de grond en niet op het blad :lol:

Edited by Running Water

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ffe gewoon doorgaan hoe t nu gaat, ze zien er zo mooi uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: gaat lekker mischien 1 keer in de 2 weken 1 of 2 gram bacto megeven kan geen kwaad

veel meer lijkt ze niet nodig te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Maar omdat dit het 5e jaar op rij is dat ér op deze plek in de tuin bomen gekweekt worden wou ik de bodem verrijken met wat lekkere bacteriën..

Gewoon ff een theetje borrelen voor 24 uur van wormenmest met melasse of rietsuiker, wat je kan krijgen in een emmer van 20 ltr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké bedankt gasten!

 

Heb ze gister dan ook een grammetje bacto per boom gegeven..

We zulle zien wat het doet.. Voorlopig is het hopen dat het weer zo blijft, en dan gaat het vast helemaal goed komen :verrygood :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacto is altijd goed om te geven !

 

Ik zou dezelfde dosering aan houden als dat we binnen doen en dat is 1 gram per 1m2. Dus als jou bosjes bij elkaar 4 m2 zijn dan los je 4 gram bacto op in het totaal van je water gift.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...