Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Agent

Celremmer ervaringen

Recommended Posts

Was benieuwd wie er ervaring heeft met celremmers en welke voor en tegens er zijn.

 

Enkele voordelen die ik kon vinden zijn

Minder strek

Compactere toppen

Sneller afbloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bonzi (paclobutrazol) in bloei ergens in wk 3-5 zorgt er voor dat een snel strekkend gewas niet verder uit elkaar groeit.

dosering was 3ml op 10L in combinatie met een zeer goede uitvloeier.

Dikkere en hardere toppen geloof ik niet in, planten die wat minder strekken lukt prima.

 

Ik heb geen ervaring met middeltjes uit de growshop, hier kan paclobutrazol of een andere stof inzitten, maar de meeste liegen hier over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde geld!

 

Gewoon 24/0 dat is de beste remmer :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf geen bonzi maar ccc nemen gezien dat bonzi ALLE cellen remt en ccc geneigd is alleen de internodi afstand

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zonde geld!

 

Gewoon 24/0 dat is de beste remmer :lol:

nee dat is niet zonde geld :smoke

 

Was benieuwd wie er ervaring heeft met celremmers en welke voor en tegens er zijn.

 

Enkele voordelen die ik kon vinden zijn

Minder strek

Compactere toppen

Sneller afbloeien

 

Maar ze moeten dan veel langer voorgroeien toch?

???? waar heb je dat gelezen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kan je jezelf tegen beschermen natuurlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het 2x moeten gebruiken het werkt wel dat spul.

Ik had geen grotere toppen of meer opbrengst mijn tent was ineens wel hoog genoeg :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar kan je jezelf tegen beschermen natuurlijk!

 

Dat vraag ik mezelf weleens af ja hoe mensen dat doen...?

 

Net zoals vertimec, wat doe je voor dan een mondkapje? Of speciaal pak.

 

 

 

Ik spuit nooit gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit spul is niet giftig staat duidelijk in de beschrijving welke stoffen erin zitten! als het giftig zal zijn is het verplicht omdat te vermelden op de verpakking!!!! :smoke en wat ik ook al vaker vermeld heb in eerdere topics

dit spul wordt ook in de fruit teelt gebruikt en is volledig biologies.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slangengif is ook biologisch.

 

Ja, en daar hoef je ook geen mondkapje voor op te doen :smoke

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb het 2x moeten gebruiken het werkt wel dat spul.

Ik had geen grotere toppen of meer opbrengst mijn tent was ineens wel hoog genoeg :smoke

 

Spuit dan maar eens de helft wel in en de helft niet, na 14 dagen is het verschil duidelijk zichtbaar, heb het vandaag nogmaals gezien bij een maatje.

 

Ingespoten planten waren tijdens inspuiten groter dan de rest, nu korter dan diegene die niet ingespoten waren.

Ook was de topontwikkeling beduidend beter dan de niet ingespoten planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry prutsertje,

 

Ik ken iemand die het ook elke ronde spuit hij kweekt in een tent en komt daar minder vaak als ik en hij heeft het nodig ivm hoogte.

Ik kweek nu al wat langer en begin het aardig onder de knie te krijgen dus mijn planten worden niet te hoog, ik haal er gemiddeld ook meer per plant vanaf als collega's hier

Ik kan nog wel verbeteren denk ik want elke ronde maak ik nog wel eens een foutje.

 

Maar daar gaat dat middeltje mij niet mee helpen.

Eerst mezelf verbeteren daarna komen de hulpmiddeltjes wel :lol:

Ik zei ook al eens in jou topic hier iets over de meeste leveranciers beloven tussen de 10 en 20% meer opbrengst als ik dan ga rekenen moet ik 1000+gr perm2 gaan halen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja beloven doen ze van alles, ik wil het ook eerst zien en mijn maatje experimenteert graag en de eerste gespoten tuin was nu 5800 op 5400 watt, heeft die nog nooit gehaald. Altijd tussen 4 en 5.

En de tweede tuin heb ik nu gezien, en ook het verschil tussen gespoten en niet gespoten.

 

Maar elke ronde is al anders dus dan kan je het ook niet helemaal vergelijken, maar wel als je de helft anders behandelt dan de andere helft, dan heb je een reëel beeld naar mijn mening.

Ik ben iig overtuigd dat het helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ prutsertje, weet je ook welke hij gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje, wat bedoel je met loggen?

Je spuit het erop, rond dag 10 bloei en klaar.

 

Agent, hij heeft inmiddels twee verschillende gebruikt, maar zaterdag krijg ik die hij nu gebruikt, dus dat weet ik zondag voor je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zelf geen bonzi maar ccc nemen gezien dat bonzi ALLE cellen remt en ccc geneigd is alleen de internodi afstand

Cycocel oIfwel CCC (chlormequat) heb ik niet geprobeerd. Ik heb gezien de extreme groei gekozen voor langwerkend middel.

Indien je kiest voor CCC zou ik om de dag een bespuiting doen, tot je denkt dat dit niet meer nodig is. Indien CCC wordt gebruikt bijvoorbeeld perkplanten spuit men twee keer per week, maar deze strekken minder snel dan cannabis.

 

Voor het bepalen van de groeisnelheid zet je er een stokje bij waar je elke dag een streepje op zet bij de kop van de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Boefje, wat bedoel je met loggen?

Je spuit het erop, rond dag 10 bloei en klaar.

 

Agent, hij heeft inmiddels twee verschillende gebruikt, maar zaterdag krijg ik die hij nu gebruikt, dus dat weet ik zondag voor je.

 

Een log maken, topic dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan vind ik dat je veel spuit.

Wat ik ervan heb begrepen is dat mijn maatje 1 keer gespoten heeft en dan worden ze nog ongeveer 20 a 25 cm groter.

Gaan ze nog te hard spuit je nog een keer, maar als er al bloeivorming is moet je eigenlijk niet meer spuiten.

 

@Boefje, wat bedoel je met loggen?

Je spuit het erop, rond dag 10 bloei en klaar.

 

Agent, hij heeft inmiddels twee verschillende gebruikt, maar zaterdag krijg ik die hij nu gebruikt, dus dat weet ik zondag voor je.

 

Een log maken, topic dus.

 

Ik denk dat ik wel weer een kweekverslag ga maken, denk er nog over na.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee joh ik gebruik het ook werkt erg goed dat spul je moet alleen de plant goed laten voorgroeien na spuiten komt er nog zo 30 cm boven

op. Voor haze in kleine tentjes is het een optimaal middel om de lengte in toom te houden ook merk ik dat hij een week eerder toppen gaat aanmaken dus je bent ook een week eerder klaar. Je moet alleen niet te veel spuiten net niet druipnat is goed genoeg en ook niet twee keer spuiten ze stoppen toch vrij snel met hun enorme groeispurt naar bespuiting. Ik doe alleen wel na bespuiting alleen een tl aan voor een dag

ik merk dat je dan minder gele vlekken krijgt en dat de bovenste bladeren niet naar binnen krullen. Na een dag tl gewoon weer bloei lampen aan, je kan ook een dag en nacht lang de lampen uitzetten. Voor je gezondheid hoef je niet echt bang te zijn aangezien je alleen over de bovenkant

van de bladeren hoeft heen te sproeien dus voor een een tentje van 150x150 ben je in 20 sec klaar, als je echt bang bent kan je ook wel effe die 20 seconden je adem inhouden.

Edited by parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee joh ik gebruik het ook werkt erg goed dat spul je moet alleen de plant goed laten voorgroeien na spuiten komt er nog zo 30 cm boven

op. Voor haze in kleine tentjes is het een optimaal middel om de lengte in toom te houden ook merk ik dat hij een week eerder toppen gaat aanmaken dus je bent ook een week eerder klaar. Je moet alleen niet te veel spuiten net niet druipnat is goed genoeg en ook niet twee keer spuiten ze stoppen toch vrij snel met hun enorme groeispurt naar bespuiting. Ik doe alleen wel na bespuiting alleen een tl aan voor een dag

ik merk dat je dan minder gele vlekken krijgt en dat de bovenste bladeren niet naar binnen krullen. Na een dag tl gewoon weer bloei lampen aan, je kan ook een dag en nacht lang de lampen uitzetten. Voor je gezondheid hoef je niet echt bang te zijn aangezien je alleen over de bovenkant

van de bladeren hoeft heen te sproeien dus voor een een tentje van 150x150 ben je in 20 sec klaar, als je echt bang bent kan je ook wel effe die 20 seconden je adem inhouden.

dat er bij jou nog 30cm bij komt vind ik erg veel :smoke bij mij staan ze naar 2 keer spuiten meteen stil en komt er max 10 cm bij,en nee hij was nog niet bloemen aant maken.

denk toch dat je te weinig spuit als er bij jou nog 30 cm bij komt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...