Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SpaCe SjImP

welke aarde bij organisch pakket sannie?

Recommended Posts

Hallo Growers,

 

Ik ga beginnen met een nieuwe ronde, en deze keer organisch. Heb het 1,2,3,4 pakket gehaald bij Sannie. en 2.5 liter wormenmest.

 

Nou heb ik nog een vraag, nou ja eigenlijk 2:p

 

1. welke aarde kan ik het beste gebruiken?

2. Welke booster zal ik toevoegen straks, en is een booster wel nodig bij de lijn van sannie>?

 

info:

 

16 x amnees stek op 18 liter potten in een ds 120 ( hoogte 1.80 meter )

 

Greets,

 

Sjimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoii

 

ik heb wel ervaring met " sannie's way " en dat bevalt mij goed, ik zelf haal potgrond van de gamma of praxis op en haal

cocos bricks erbij voor betere doorluchting action 1euro geloof ik ... als het goed is heb je bloei voeding en bacto en buffertabs en wormenmest

daarmee moet het lukken je kan altijd nog bij een growshop bestellen dan halen veel mensen lightmix op (lees ik)

 

al denk ik wel dat 16stuks misschien wel te veel zijn voor een 120x120x180 als ik het goed begrijp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met plagron en goldlabel heb ik goede ervaringen met sannie's way,

 

Aleen met atami jalenco light is er een probleem dat me aarde niet in me potten wil blijven iedere water beurt loopt er weer Een deel aarde mee met de drain

 

Een zak gs aarde kost 7 euro van het tuin centrum 5 ga ik liever voor speciaal voor onze plant samen gestelde grond Aleen hier geen atami meer

 

@pacman sannie's way is voor goldlabel custom (bemeste grond dus)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pacman

Ja er passen precies 16 potten in. Ik ram ze wel gelijk de bloei zodat ze niet de tent uit groeien... hmm maar dan zit ik zo te denken aangezien je de groeiperiode overslaat.. dan alsnog in week 3 bloei bac bloei meegeven of later?

 

Amnees in dag 7 toppen of juist niet toppen wat denken jullie?

 

@ growweed

 

Goldlabel custom it is!!

 

en wat denken jullie vanaf week 6 a 7 nog een PK booster meegeven of niet?

 

 

Ga btw een growverslag bijhouden straks.

 

bedankt voor jullie reacties!!

 

Greets,

 

Sjimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk bloei is niet goed worden ze 30 cm ofzo.

Of heb je al voor gegroeid?

Plant moet evengoed blad en stengels opbouwe dus duurt je bloei fase langer.

Het is goldlabel custom light zonder perliet en licht bemest zodat de bacteriën en schimmels beter werken.

Dus niet zoals grow weed zegt.

Geen pk met sannies way organisch werkt met stimulator zoals woma 3 ipv booster (meestal is dat mineraal en slecht voor je bodemleven)

Je kan dan ook je aarde hergebruiken.

Gold label custom light is erg goed.

Hoor ook goede dingen over bac lava aarde.

Succes!

Edited by Nighthaunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bodem gezond is zullen je wortel gezond zijn dit lijd weer tot een gezonde plant en die presteren goed,

je kan altijd nog de pk booster van bac erbij doen of andere natuurlijk samengesteld product maar denk niet dat je dat nodig zal zijn of meerwaarde zal geven

....doordat je water geeft zal de kalk daarin eerst in de bodem worden opgeslagen die weer word opgenomen door de plant in de bloei fase.... vandaar dat ik zeg dat er

geen meerwaarde is voor de pkbooster

 

wel zou ik de dames ff voorgroeien zodat je wortels zich mooi kunnen vast zetten :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nighthaunter,

 

Hier in het grootste dorp van Nederland hebben ze alleen de lightmix van Green Label. Dus ga deze aanschaffen.

 

Betreft voorgroeien, geld dit ook voor de amnees vanuit stek? ik had juist gehoord dat je deze niet moet voorgroeien omdat ze anders je de tent uitgroeit. Of gewoon 2 daagjes op 18/6?

LAva aarde van BAC? hmm ga ik eens ff naar neuzen

bedankt!

 

@ pacman83

Ja indd zag die pk booster staan van BAC. miss heel klein beetje meegeven. Maar mis ook een goede om het bij voor nu gwn bij dit starter pakket te houden. Ja voorgroeien, de GS dude zegt gelijk omzetten omdat het amnees is. Maar ach 2 daagjes anders voorgroeien kan geen kwaad lijkt me.

 

Bedankt voor jullie reacties, ronde begint as vrijdag.

 

Zal hier een verslagje van maken.

 

greets,

 

SJimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt eraan welke amnees het is.

Ik zou iig week voorgroeien net zoals pacman zegt om de wortels goed te laten groeien.

Hoe hoog is je tent?

Die gasten van growshop lullen maar wat.

Hoevol staat je tent ga je ze nog in de breedte laten groeien of allemaal kaarsen.

Je moet gewoon lekker knakken en je lamp er goed boven houden dan houd je alle strains wel onder controle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat ligt eraan welke amnees het is.

Ik zou iig week voorgroeien net zoals pacman zegt om de wortels goed te laten groeien.

Hoe hoog is je tent?

Die gasten van growshop lullen maar wat.

Hoevol staat je tent ga je ze nog in de breedte laten groeien of allemaal kaarsen.

Je moet gewoon lekker knakken en je lamp er goed boven houden dan houd je alle strains wel onder controle.

 

Het is de amnees met een bloeitijd van 12 weken. Mijn tent is 1.80 hoog. Nou ik was wel van plan om ze te toppen. juist om ze in de hoogte te beperken.

Zal de lamp er goed dicht ophouden om strek te voorkomen.

zal ze iig een paar dagen voorgroei geven. Een maat van me had met dezelfde amnees 1 dagvoorgroei gegeven en die van hem knalden bijna zijn tent uit. uiteindelijk heeft ie et qua hoogte net gered. Hij gebruikte wel de gehele GL minerale lijn. weet niet of dat invloed heeft op de groei. Had ook het idee dat ie een beetje last had van strek.

 

thnks,

 

Greets,

 

Sjimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij adviseren een light mix te gebruiken (dus aarde met zo min mogelijk aan voeding).

De reden hiervoor is tweeslachtig: nl om de wortels het beste te laten groeien aangezien die het snelst groeien wanneer je aarde arm is en tevens om mycorrhiza optimaal te laten koloniseren. Mycorrhiza groeit het snelst op arme aarde. Op deze manier sla je 2 vliegen in 1 klap !

 

De buffertabletten doen hun werk optimaal na ongeveer 2 weken en deze tijd is ideaal voor het koloniseren van wortels en mycorrhiza schimmels.

 

PK booster van bac kan gebruikt worden als er hoge nood is aan extra bloei ingrediënten maar je kan prima uit de voeten zonder deze booster. Ik persoonlijk gebruik de PK booster zelden, ook niet bij het kweken met Co2.

Optimale resultaten zijn te behalen met het gebruik van de 4 aangegeven stappen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht voorbemeste aarde werkt het beste.

 

Neem je een te bemeste aarde dan treedt de herfst al in eind week 6 bloei met Sannies Way.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...