Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MrG

Could Cannabis Cure Crohn's Disease?

Recommended Posts

Ja daar heb je gelijk in .. of puur roken

Inderdaad zeker NIET met TABAK mengen ... daar tabak de symptomen weer aanwakkerd. (sigaretten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf crohn dus mijn antwoord is JA, mogen ze hier ook doen.. met 100 patienten.

weet bijna zeker dat er 9/10 ratio uitkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aho nemen, werkt nog beter..

 

Het zou mooi zijn

het werkt prutsertje :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

En, hoe weet jij dat dan gob :specool

 

Het eten van een topje, of daarvan thee maken (dus alles er gewoon ingekwakt) en dat opdrinken werkt ook heel erg goed.

Komt een beetje op het zelfde neer wat jij bedoeld ? .. k bedoel cake is nogal vet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aho kan je ook druppelen in bijvoorbeeld water of vruchten sap,

 

kan er ook heel lekkere jam me maken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

jackie woerlee is de persoon die de meeste processen heeft gewonnen t.a.v. het zelf kweken van haar medicijn

om ziekte van crohn de baas te blijven.

check de BSEMC voor meer info.

 

maar zal voor sommige mensen nooit representatief zijn :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
En, hoe weet jij dat dan gob :specool

 

omdat ik al mensen met olie heb geholpen voor die ziekte...G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmanito,

 

Bedankt voor deze info. Ik heb momenteel 2 autoflowers White Widow staan om hiervan tinctuur en olie te kunnen maken. Naar verwachting zijn ze eind juli / begin augustus klaar. Maar het gehalte CBD zal van deze soort niet zo hoog zijn als jij aandraagt in jouw info.

 

Zijn er autoflowerzaden die wel een (zeer) hoog CBD gehalte hebben en waar zou ik die kunnen bekomen?, dan wil ik er binnen kort nog 2 bij zetten. Ik denk dat de tijd er nog wel geschikt voor is om ze oogstrijp te kunnen krijgen.

 

Met betrekking tot de info over het wierrook geneesmiddel; ik zie daar ook wel goede dingen in. Is het in Nederland verkrijgbaar? En zo niet zou een alternatief kunnen zijn om wierrook(korrels?) zonder enige extra toegevoegde geur op te lossen in alcohol en als tinctuur te gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Boswellia serrata is in NL gewoon te koop van merken zoals AOV, Arkopharma, Solgar, Ayurveda Health, Now Foods.Ayurveda Health is het goedkoopst, maar ook zeer goeie kwaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elmanito,

 

 

Zijn er autoflowerzaden die wel een (zeer) hoog CBD gehalte hebben en waar zou ik die kunnen bekomen?, dan wil ik er binnen kort nog 2 bij zetten. Ik denk dat de tijd er nog wel geschikt voor is om ze oogstrijp te kunnen krijgen.

 

 

Best wel, sweetseeds heeft er ee stuk of 4 soorten autoflowers met hoge Cbd 1,2 +-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis met THC, maar vooral CBD erin die trouwens ontstekingsremmend werkt is een goeie toepassing bij darmziekten als Ziekte van Crohn, maar waarschijnlijk ook bij Colitis Ulcerosa.

 

Zeer interessant. Lijkt me interessant om een familielid van me te overtuigen van medicinale cannabis (ze is contra, maar heeft de ziekte van Crohn).

 

Ik neem aan dat CBD olie die je online kan kopen niet voldoende zal zijn en ik best echte wietolie zie te vinden aangezien dit familielid zeker niet wil roken (of verdampen), laat staan cannabis. Bijkomende voorwaarde: best niet te high of helemaal niet high. Sorry als ik wat groen achter mijn oren klink met deze vraag, maar kan dat? Zou een variant van bv. CBD Crew die evenveel THC als CBD bevat gebruikt kunnen worden zonder dat ze high wordt? Ik heb geen ervaring met dit soort variëteiten, vergeef me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal zonder high gaat niet goed lukken; al helemaal niet als je het niet gewend bent.

 

Maar ik denk dan weer dat het voor de dame in kwestie geen kwaad zou kunnen, eens in een lampekap te hangen. Jij kent haar beter natuurlijk -

 

Meestal zijn dat soort wietjes geen knaller, wordt erover aangegeven dat het bijv. een "sociaal" effect heeft wat inhoudt dat je wat vrolijker en spraakzamer wordt dan anders terwijl je verder wel prima kan blijven functioneren.

 

Op de vraag: Could cannabis cure Crohn? kan ik antwoorden: NEE. Cannabis is in nagenoeg alle gevallen een middel met een palliatieve werking: verlaging van de klachten, veraangenaming van het leven. Maar het zal je niet van je ziekte doen genezen.

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

cannabis werkt erg goed voor crohn, mijn vriendin heeft het en wij laten haar klachten sneller met kopjes kush thee verdwijnen dan met reguliere medicijnen als salofalk, claversal, prednison, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm. M'n schoonmoeder heeft ook Crohn en m'n broer Colitis Ulcerosa. Dus gewoon een topje van een of andere kush in een kop thee flikkeren en laten opdrinken? Is elke indica dan goed of moet het echt specifiek kush zijn?

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestie(s) van proberen en testen wat werkt, meestal als ik thee trek helpt het wel, ongeacht de soort

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...