Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Exclaim

Schade van blowen

Recommended Posts

Guest Exclaim

Schade aan longen:

 

Bij de verbranding van plantaardige producten komen schadelijke stoffen vrij waaronder teer. Cannabis gebruik kan de volgende aandoeningen aan de longen veroorzaken:

 

-chronische bronchitis

-verminderde werking van het immuunsysteem van de longen

-long----EDIT----

-teerneerslag.

 

Chronische Bronchitis

Roken van hasj of wiet vergroot de kans op chronische bronchitis. In een Amerikaans onderzoek (1) werden 4 groepen vergeleken: niet rokers, wiet rokers, tabak rokers en rokers van wiet en tabak.

De rokers van wiet en de rokers van tabak hadden vaker bronchitis dan de niet rokers. De kans op bronchitis was bij de wiet rokers en tabaksrokers even groot. De wiet rokers rookten in dit onderzoek gemiddeld 3 joints en de tabak rokers gemiddeld 20 sigaretten per dag.

Bij de groep die wiet en tabak tegelijkertijd rookten kwam bronchitis niet vaker voor dan de groep die alleen wiet of alleen tabak rookten (1). In een ander onderzoek bestond er wel een extra risico op bronchitis als er tegelijkertijd gerookt werd (2).

 

Verminderde werking van het immuumsysteem van de longen

Bepaalde cellen in de longen (marcofagen) hebben als taak het opruimen van bacteriën en indringers die via de ademhaling in onze longen terecht komen.

Uit het bovengenoemd onderzoek bleek dat wiet rokers twee keer zoveel van deze marcofagen in hun longen hebben dan niet rokers. Bij tabaksrokers was dat zelfs 3 keer zoveel. De marcofagen zijn echter aangetast in hun functioneren. Zij zijn minder goed in staat om bepaalde bacteriën uit te schakelen (3) Dit alles kan er toe leiden dat rokers van cannabis net zoals rokers van tabak gevoeliger zijn voor infecties (4).

 

Long----EDIT----

Rokers van wiet en tabak hebben een grotere kans op long----EDIT----. Op basis van de epidemiologische gegevens kan dit nog niet bewezen worden. Dat komt omdat voor 1960 cannabisgebruik nog niet zo vaak voorkwam en de tijd die voor het ontstaan van long----EDIT---- lang is. Uit bovengenoemd Amerikaans onderzoek werd echter duidelijk dat in het longweefsel van wiet gebruikers en tabaksgebruikers verschillende abnormale veranderingen aantoonbaar waren. Sommige van deze veranderingen zijn te beschouwen als voorlopers van lang----EDIT----. Ook zag men vaker bepaalde genen die een rol spelen bij het ontstaan van long----EDIT----

 

Teerneerslag

Net zoals bij tabak ontstaat bij de verbranding van marihuana teer en wel 2 tot 3 keer meer dan bij een normale sigaret. Dit komt omdat er bij marihuana minder filtering plaats vindt dan bij een normale sigaret. Hier komt dan nog bij dat door de manier van roken: het inademen van grote rookvolumes en het langer vasthouden van de rook 1,5 keer meer teer afgezet wordt in de longen dan bij gewone sigaretten. In totaal leidt dit tot een teerneerslag die 4 tot 5 keer groter is dan bij een normale sigaret (5).

 

Dit langer vasthouden van de rook van de longen is nergens voor nodig. Het heeft geen enkele invloed op het high of stoned worden. De THC wordt reeds binnen enkele seconden door de longen in het bloed opgenomen. Inhaleren zoals bij een sigaret is voldoende en iets minder schadelijk.

 

 

 

Schade aan hersenen:

 

Er is geen onderzoek bekend waaruit blijkt dat hersenen aangetast kunnen worden. Vergeet niet dat in bepaalde gedeelten van Marokko al generaties lang geblowd wordt. Als de hersenen inderdaad aangetast zouden worden, zou dat daar hebben moeten blijken. Wel heeft blowen invloed op het functioneren van het geheugen, concentratie en het snel kunnen opnemen van informatie. Waarschijnlijk geldt dit het sterkste voor mensen die erg jong zijn.

 

In de hersenen bevinden zich stoffen die rol spelen bij de overdracht van signalen. Deze overdrachtstoffen worden ook wel neurotransmitters genoemd. Doordat overdrachtstoffen zich kunnen binden aan receptoren (ontvangers) kunnen signalen in de hersenen overgedragen worden. Afhankelijk van het hersengedeelte waar dat gebeurt veranderen bepaalde functies.

Enige jaren geleden is een overdrachtstof ontdekt die van nature in de hersenen voorkomt en waarvan de effecten veel lijken op die van cannabis. Deze stof heet anandamide. Cannabis imiteert na opname als het ware de werking van anandamide waardoor dezelfde effecten optreden.

 

Anandamide zorgt ervoor dat het beloningcentrum in de hersenen geprikkeld kan worden. Hierdoor voelen we ons goed. Ook werkt anandamide in die hersengedeelten die een rol spelen bij het korte termijngeheugen, de concentratie en het opnemen van informatie. Zo komen er bijvoorbeeld veel receptoren voor in de cortex. De cortex is het hersendeel waarvan men vermoedt dat het te maken heeft met met cognitieve functies. Dit geldt ook voor de hippocampus. De hippocampus is een plek die van groot belang is voor het geheugen.

Nadat cannabis uitgewerkt is treedt de normale situatie weer in werking zonder dat voor zover tot nu toe bekend schade voor de hersenen optreedt.

 

 

 

Bron: Jellinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm 2 dingen :

 

1.) tot nu toe is er nog geen hersenschade ondervonne, maar is daar wel al uitvoerig op getest (ben niet cker maar ik geloof van niet) en dat ze in marokko al generaties blowe wil echt nix zegge, ze ebben daar niet echt getest en zouden ze daar tests uitvoeren zouden ze niet een half zo nauwkerig zijn al ier in belgie of nederland. + als je al generaties blowd dan ontwikkellen sommige families mogelijk wel een immuunsysteem (gebeurt wel vaker, weet wel niet of da bij cannabis kan, zal wel cker).

 

2.) van dat je je adem langer inhoud weet ik zo nog niet en kan natuurlijk psychologisch zijn maar ik moet zeggen dat als ik mijn adem langer inhou me smoor dak er tog wel meer van voel dan gwn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus eigenlijk als je een verdamper gebruikt is het voor niks slecht, tenzij je met de wagen rijdt of met je hoofd tegen de muur valt of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus eigenlijk als je een verdamper gebruikt is het voor niks slecht, tenzij je met de wagen rijdt of met je hoofd tegen de muur valt of zo.

correct........alleen zijn goed verdampers (vulcano) echt rete duur......als je uitrekend hoeveel wiet je daarvoor kunt kopen doen veel het toch niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Verdampen is vrijwel schoon voor de longen. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat bij het verbranden stoffen ontstaan, die schadelijk zijn voor de gezondheid zoals teer en koolmonoxyde.

 

 

bron: de-verdamper

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja verdamper komt alleen de hars los en niet de blad en stukjes top zonder thc. Dus is beter voor je, goed is nooit bewezen, slecht ook niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Klopt... volgens Jellinek is blowen altijd schadelijk... ook bij matig gebruik.

Enne, hoeveel mensen gebruiken nu alleen een verdamper / vaporizer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt... volgens Jellinek is blowen altijd schadelijk... ook bij matig gebruik.

Enne, hoeveel mensen gebruiken nu alleen een verdamper / vaporizer?

Da's er toch al 1 : als ik aan een joint of zelfs een gewone sigaret trek dan hoest ik mijn longen eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hoe vaak moet je dan zeg maar blowen voordat je die schade kan ondervinden? Is dat een paar joints per dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was vroeger een verstokte roker van tabak en wiet, sedert vorig jaar ben ik hiermee gestopt door middel van een vaporizer!

 

Nu gebruik ik enkel m'n vaporizer, aangeschaft na veel informatie op te zoeken -oa overgrow.com, NORML studies- ove rhet vaporizen ben ik ook overgegaan op vaporizen(dus dat je niet gewoon een soort pijp hebt waarmee je eigenlijk gewoon rookt).

Bij het aanbod van vaporizers is er helaas veel bedrog/zakkenvullerij, als het deftig is (vereisten oa correcte temperatuur en aangename manier inname) kost het je een hele duit.

 

Uiteindelijk is er maar 1 goede vaporizer dat is het“Volcanoâ€ontwerp (tja sorry verdamper-Evert maar jouw ontwerpen zijn qua temperatuur niet echt accuraat me dunkt, misschien als je een ander heteluchtpistool gebruikt en dit is niet het enigste nadeel van z'n ontwerp).

www.storz-bickel.com

 

Ok het is duur +-500 euro (er is evenwel een alternatief voor de hittebron, maar kost je nog steeds +-250 euro).

 

Waarop win je bij aankoop?

Je investeert in je gezondheid (long----EDIT---- is in Westerse wereld nr1 doodsoorzaak mede omdat het bestrijding erg moeilijk is), geen tabakkost meer, je gebruikt je wiet veel nuttiger waardoor je stukken minder verbruikt (echt niet te verwaarlozen!)

Geld haal je er binnen het jaar weer uit.

Klopt... volgens Jellinek is blowen altijd schadelijk... ook bij matig gebruik

inderdaad, wel is tabak ongeveer 4* per jaar (3 maand) niet slecht voor je, verruimt je aders dus betere doorbloeding ofzo, dit afgezien van de talloze chemische stoffen (en additieven bij filtersigaretten) die je inneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook absoluut voorstander van de verdamper, maar duur is hij zeker!! Het nadeel (vaak voor jongeren) dat je dat ding niet makkelijk ergens mee naar buiten sleurt. De meeste mensen gaan toch gewoon voor een jointje die je lekker door paaast naar je maten. Als ik op mezelf woon, schaf ik zeker een verdamper aan, die komt dan op de kast in de woonkamer te staan.

 

groeten kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd HET nadeel: je hoeft in de buurt te zijn van 220V netspanning.

Alhoewel bvb die draadloze Vapir (Vapir in het algemeen is volgens gebruikers op overgrow zowieso geldverpilling) volgens mij niet bevredigend is, k'heb wel al eens zo een glazen pijpje gezien bestaande uit 2 delen om te voorkomen dat je wiet verbrandt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
+ als je al generaties blowd dan ontwikkellen sommige families mogelijk wel een immuunsysteem (gebeurt wel vaker, weet wel niet of da bij cannabis kan, zal wel cker).

Nee kan niet.. cannabis is een van de weinige drugs waar geen gewenning bij optreedt

 

 

van dat je je adem langer inhoud weet ik zo nog niet en kan natuurlijk psychologisch zijn maar ik moet zeggen dat als ik mijn adem langer inhou me smoor dak er tog wel meer van voel dan gwn

 

is niet psychologisch maar je hersenen krijgen dan een tekort aan zuurstof en daarom word je "licht" in je hoofd of hoe je het ook wilt noemen.. slecht is het dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flikker toch op met die onzin als niemand meer rookt of blowt verdient de regering ook niets meer aan ons dus zeur niet dan gaan ze iets anders duurder maken. Snappie zeur niet :whistling :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flikker toch op met die onzin als niemand meer rookt of blowt verdient de regering ook niets meer aan ons dus zeur niet dan gaan ze iets anders duurder maken. Snappie zeur niet :whistling :whistling

Nog meer interessante reacties te melden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
is niet psychologisch maar je hersenen krijgen dan een tekort aan zuurstof en daarom word je "licht" in je hoofd of hoe je het ook wilt noemen.. slecht is het dus!

ik dacht dat het ook iets met opnamevermogen van de longen had te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja door de teer wordt de rek uit de longblaasjes gehaald.. span je je dan erg in, dan knappen de longblaasjes en zo wordt de longinhoud steeds kleiner en krijg je het eerder benauwd etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je aan een normaal tempo ademt, gewoon zonder sigaret of zo, adem je een deel van de zuurstof ongebruikt weer uit (anders zou mond-op-mond ademhaling niet echt werken hé).

Dan is het toch maar normaal dat, als je sneller weer uitademt met een joint, je dan weer een deel van de thc ongebruikt mee uitademt.

 

Dus langer de thc binnenhouden = hoger rendement

 

Lijkt me toch logisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn al verdampers te koop vanaf 12 euro. t zijn een soort reageerbuisjes waar je een aansteker onder houd. k heb er net een besteld.. ervaringen volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je aan een normaal tempo ademt, gewoon zonder sigaret of zo, adem je een deel van de zuurstof ongebruikt weer uit (anders zou mond-op-mond ademhaling niet echt werken hé).

Dan is het toch maar normaal dat, als je sneller weer uitademt met een joint, je dan weer een deel van de thc ongebruikt mee uitademt.

 

Dus langer de thc binnenhouden = hoger rendement

 

Lijkt me toch logisch.

tuurlijk in principe zou je dan meer op moeten nemen MAAR

van elke hijs wordt maar 40% Van de THC opgenomen.. en ik denk als je het heeeeel snel uitblaast dat het wel wat minder zal zijn.. maar dat is natuurlijk te verwaarlozen.. 40% is maximaal dus langer inhouden heeft echt geen zin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...