Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

w33d

Daar gaan we weer.

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Ik hou het kort maar krachtig :(

Heb er weer veel zin in laten we maar hopen op een geweldig seizoen.

 

Ik heb:

4x Hollands Hope feminised ( Dutch Passion )

1x White Widow feminised ( Royal Queen ) (verduisteren)

Afkorting in dit topic: HH & WW.

 

Vanmiddag de plantgaten bemest met growmix en kippenmestkorrels, ook even een hekwerk gemaakt voor de stevigheid en omdat ik een viervoeter rond heb lopen die graaft :).

Verder ben ik van plan zo weinig mogelijk bij te voeden en het aan de natuur over te laten met regenwater, waar nodig voedt ik wel bij als ze een oppepper kunnen gebruiken.

De zaden liggen nu te ontkiemen. Vanaf nu is het veel tegen ze praten dan komt het wel goed, ze vertelden me net dat het grote bomen worden. Laten we dat maar 'hopen' dan :)

Ik drop binnenkort even wat foto's.

 

We gaan van start ;)

 

Gr w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes dit seizoen

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag,

 

@Marko77 Jij ook veel succes en tevens wens ik iedereen een goed seizoen.

 

Vandaag sannie's propagator in huis.

Kreeg er ook nog 2 freebees bij van Heribei fem :) !

 

Meteen in werking gezet natuurlijk :)

De zaden lagen eerst op vochtige watten zoals ik gewend ben. Toen ik de propagator 2 dagen later (vandaag) binnen kreeg heb ik ze van de vochtige watten afgehaald en in spongepots gedaan in de propagator. Deze verandering kan toch niet veel kwaad voor de zaden hoop ik??

"Waarom wacht je dan niet even tot de propagator binnen is en daarna ontkiemen" zullen meeste denken.. tja ik was te fanatiek en ongeduldig bezig dan heb je dat wel eens toch :)

gallery_17253_15247_207676.jpg

 

Laat maar gaan dat gaat wel goed dat word prachtigeeeeee.. nederwiet :( ;)

 

Greets,

 

w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel Outdoorplezier dit jaar.

 

Er gaat niks boven je eigen Nederwiet.

 

Buitenwiet is het beste wat er is als je het mooi af kan laten bloeien.

 

Je gaat ook verduisteren, das het beste in dit klimaat hier.

 

Fijn weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowsterke

Hoi Blowsterke!

Dankjewel!

De HH's laat ik in volle grond afbloeien zonder te verduisteren, de WW mag in me schuur 12 uur lang per dag uitslapen ;)

Ik 'hope' dat het allemaal goed komt haha

 

Fijn weekend

 

Gr w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update:

 

Zaden in de propagator: zaterdag 27 april.

1x WW geboren op: zondag 28 april.

2x HH geboren op: zondagnacht/maandag 28-29 april.

2x HH geboren op: dinsdag 30 april.

 

Valt me op dat de WW als eerste opkwam en als een gek begint te wortellen in tegenstelling tot de HH, die deden het veel rustiger aan.

De 1x WW en 2x HH staan met zaai/stekgrond in 0.6 liter potjes op de vensterbank, met goed weer staan ze buiten. De overige 2 HH's staan momenteel in de propagator in het raamzonnetje te chillen onder vochtige omstandigheden totdat ze klaar voor de potjes zijn. De temperatuur verschilt er voor het raam van 20-30 graden onder vochtige omstandigheden.

 

Het is de insteek om ervoor te zorgen dat de 4 Hollandse Hope 15 Mei in volle grond staan en de WW in een grotere pot.

 

Greetz w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een heerlijk weer! :P

En de kleintjes genieten er ook van...

Sorry voor de wat wazige foto's, de camera van mijn telefoon is niet zo scherp!

 

Groepsfoto met nog 2 HH'S in het propagatortje. :)

gallery_17253_15247_48944.jpg

 

We gaan lekkerrrrr

gallery_17253_15247_186719.jpg

 

De verduister White Widow vind het wel best allemaal... :)

gallery_17253_15247_133518.jpg

 

Laten we dat maar 'hopen'.

gallery_17253_15247_80350.jpg

 

Wiederwiederwiet :wOOt

gallery_17253_15247_160859.jpg

 

De toekomstige permanente verblijftplaats :whip:

gallery_17253_15247_343577.jpg

 

...met zeer goede grond.

gallery_17253_15247_15955.jpg

 

De lente is bijna op z'n best!

gallery_17253_15247_281021.jpg

 

Nog eentje van vorig jaar dan.

4x WW volle grond (mislukt) met een lengte van 2 meter. Het was een grote gok dus ik hou het tegenwoordig bij vroege soorten :).

gallery_17253_15247_57782.jpg

 

Met blad groter dan mijn handen ;)

gallery_17253_15247_650773.jpg

 

Wordt vervolgd.. B)

 

Greetz, w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit jammer dat die van vorig jaar mislukt is,,

 

Succes in iig vind dat toch link zo in de bebouwde kom geen kapers op de kust,

 

In de regio waar ik woon struinen mensen gewoon de buurt af opzoek naar een apperatiefje, waar wij veel tijd en aandacht aanbesteden Flikkers

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SindaCate

 

Ja idd het is altijd risico door die kut rippers, maar dit gaat wel goed. Heb een stevige schutting, chille buren en 3 grote honden die het niet zo hebben op vreemde mensen; laat staan als ze me tuin betreden.. durf te wedden dat ze niet zonder kleerscheuren ervan af komen. En als dat nog niet genoeg is staan me boompjes ook nog achter een hekwerk met s'avonds spullen ervoor die ongelooflijke herrie kunnen maken :D dat gaat wel goed :lol:

 

Kleine update verslag:

 

Er is veel gebeurd voor de plantjes, met ongeveer 1 week tijd hebben ze het geflikt om alle 5 te ontkiemen en wel 10 cm groot te worden. De WW staat inmiddels in een pot om later in het jaar te verduisteren en de HH's wietjes staan in de volle grond en zijn aangeslagen.. klein beetje bac wortelspul deed de wonder :)

Nu in de zon zitten met een biertje :lol:

Zal later wat pic's posten :D

 

Gr w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het regent xD.

 

Ben benieuwd naar de foto's,

 

Toevallig pitbulls, ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond :j

Veel koude nachten gehad dus ze hebben het er moeilijk mee, tot nu toe gaat het lekker ondanks een hagelbui die wat bladeren hebben beschadigd.

Van kleiner naar groter en in volle grond sinds 7 Mei. Laatst ff een thermometer gekocht leek me wel handig :lol:

gallery_17253_15247_50034.jpg

 

Klein maar fijn :j

gallery_17253_15247_433524.jpg

 

Laat maar gaan, dat gaat wel goed ;)

gallery_17253_15247_549702.jpg

 

Hier heb ik nog 12 Royal Dane's voor op een guarilla spot, 11 hiervan zijn uitgekomen en hier moet ik nog foto's van hebben :D

gallery_17253_15247_224327.jpg

 

Het word al spannender!

En nu wachten op beter weer :lol:

 

Fijne avond.

 

Greetz w33d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Da Bende! :lol:

 

Was de WW vergeten te uploaden ;)

 

Beetje hagelschade van afgelopen week.

gallery_17253_15247_86510.jpg

 

Fijne avond.

 

Gr w33d.

Edited by w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Een heel goede avond ;)

 

Even een kleine progress report.

De wietjes krijgen een groeispeurt en schieten de hoogte in en zijn op het punt gekomen waar ze wel wat extra hulp kunnen gebruiken.

Vandaar dus even een nieuwe pH metertjes aangeschaft, nu heb ik het nog beter onder controlle :)

 

gallery_17253_15247_208935.jpg

 

Bomen zijn relaxed :)

 

Word vervolgd :)

 

Fijn weekend! ;) :)

Edited by w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een updatetje :)

Snap dat dit topic niet zo spannend is, het is een algemeen bekend soortje en dan ook nog 4 hetzelfde

Voor volgend jaar toch maar meer variatie erin brengen :lol:

 

Deze foto is eergister gemaakt en sindsdien zijn ze inmiddels wéér gegroeid :) .

gallery_17253_15247_44412.jpg

 

Ze staan er nu vandaag 1 maand en 1 week fulltime buiten.

Niet erg hard gegaan zou je denken, dit komt natuurlijk door ons supertropische bloedverziekendheete droge klimaat :tu haha nee, ik mag ergens wel trots op ze zijn want ze hebben heleboel koude nachten moeten doorstaan en veel sombere grauwe dagen, wat een klote weer !! Ook hadden ze last van verminderde weerstand & beestjes die gaten in het blad vraten. Ik heb dit een aantal keer behandeld met plant vitality+ en sindsdien geen last meer van! :) Maar ik ben niet getreurt, ze zijn springlevend en nu we de laatste dagen de 20 graden hebben gepasseerd zie ik ze met de dag groeien :lol: verder krijgen ze bij erge droogte kraantjeswater met een pH afgezuurt naar 5.8 -maar- zie ik op buienradar een bui hangen, dan kies ik voor de regen :tu wil zo min mogelijk zelf doen, het blijft (on)kruid :lol:

 

Dit word steeds leuker :lol:

Fijne zomerdag verder!

 

Gr w33d.

Edited by w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer ff een tijd geleden, maar dat mag de pret niet drukken.

Ze hebben het letterlijk reuze naar hun zin ;)

 

gallery_17253_15247_78463.jpg

 

Van klein naar groot, dit komt doordat de voorste 2 net wat minder zonuren vangt door schaduw van het huis.

De voorbloei is zwaar in gang en het moet niet lang meer duren of ze gaan in de bloeifase :jump:

Helaas zijn er 3 takken gesneuveld door harde windvlagen, dat is zonde maar ze doen het verder uitstekend en zitten vol met scheuten!!

Met het gaaswerk om de planten heen hoop ik een soort scrog te kunnen realiseren en tot nu toe verloopt dat steeds beter.

 

De thermometer in de zon gaf vanmiddag 33 graden aan, en ik zie ze met de dag groeien.

Heerlijk dit :P

 

Ben benieuwd naar de paarse eigenschappen van deze hollands hopes.

Het schijnt een vroeg soortje te zijn dus over paar weken bloeien denk ik?

 

Fijne avond.

 

Gr w33d.

Edited by w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verschil kan je wel zien, dat het een tijdje geleden is.

 

Mooie boompjes zijn het geworden.

 

Ik ben ook zeer benieuwd wanneer ze gaan bloeien, Hollands Hoop heb ik zelf nog nooit gekweekt. dus ik hou je in de gaten.

 

Nog veel buitenplezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verschil kan je wel zien, dat het een tijdje geleden is.

 

Mooie boompjes zijn het geworden.

 

Ik ben ook zeer benieuwd wanneer ze gaan bloeien, Hollands Hoop heb ik zelf nog nooit gekweekt. dus ik hou je in de gaten.

 

Nog veel buitenplezier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey heb ook lang met het plan gezeten voor die Hollands Hoop te zetten. Uiteindelijk toch niet gedaan ;)

 

Misschien kan jou topic me overhalen om ze volgend jaar wel te nemen :P Ik volg je! Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het spijt me dat ik verder geen aandacht meer besteed heb aan dit topic, dit komt door het volgende:

Dit waren geen normale planten meer, dit waren bomen. Ze groeiden zowat me tuin uit en de hoogst gemeten boom was 2,90m - bijna 3 meter!! De andere 3 zaten rond de 2.70 meter. Het probleem was echter dat bovenburen continu op mijn bomen zaten te azen wat mij mateloos irriteerde. Er is verschillende keren geprobeerd om in mijn tuin in te breken en dit is ook een paar keer gelukt. De eerste keer was mijn poortdeur open gebroken en waren er takken weg geknipt, tweede keer is er geprobeerd over mijn schutting te klimmen, waarna er planken zijn gescheurd en de daders(vermoedelijk buren) zijn gevlucht. Derde keer hoorde ik gekraak en gepuf toen keek ik uit mijn raam en stond mijn buurman op het dakgoot om naar mijn tuin te klimmen. Ik heb hier wat aan gedaan waar ik me verder maar niet over uit zal laten ;).

 

Ik heb nachtenlang moeite gehad met slapen en ik was eigenlijk alleen nog maar bezig met ongedierte(inbrekers) bestrijden. Als klap op de vuurpijl had ik prikkeldraad gespannen rondom mijn tuin en een halogeen 400watt bouwlamp met bewegingsensor geinstalleerd, ik dacht laat nu maar komen :kill: Toch wilde ik de dader(s) op heterdaad betrappen en toevallig na alle maatregelen die ik al genomen had zijn ze toch zo brutaal om het nog een keer te proberen. Om 11 uur savonds ben ik in het donker in de tuin gaan zitten en ik hoor dichtbij mij voetstappen die steeds dichterbij en luider klinken en ik zie in ene een hand over de schutting gaan!!! (door het prikkeldraad heen!! brutale aasgieren :verryangry: ) ik spring omhoog en ik sta op de rand van mijn rozenborder en ik zie een man weg rennen. Ik heb hem herkend, ben er achter aan gegaan en wat er verder is gebeurd laat ik in het midden ;) :ph34r: .

 

De planten moesten nog circa 3 weken bloei voordat de schaar erin ging maar ik heb besloten dit eerder te doen om te redden wat er te redden viel. Het is uiteindelijk zo'n paar honderd gram droog geworden en de Hollands Hope is een reuzeboom, een echte aanradar. Jammer dat ik 'm onafgebloeit heb moeten roken door dit soort gierige dieven, en toch ben ik tevreden over de wiet. Het effect was relax, een zware high proeft zoet maar naarmate de wiet ouder is gaat de smaak meer neigen naar een skunkie :) ook vond ik het wel relax dat het lekker zacht op de keel is, niet zo'n scherpe wiet dus. Let wel op dat als je deze soort in de volle grond plant, of het wel realistisch is op jou locatie, en of je zo'n boom op een relaxe manier kan grootbrengen zonder dieven/zeikers ;) Voor mij lukt dat hier niet meer, ik ga over op potten. Ik vond het toch wel even nodig om dit te melden zodat dit topic toch niet voor niets is geweest.

 

Vriendelijke groet en tot de lente,

w33d. :spliff:

Edited by w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook beetje je eigen schuld dat je die planten zo groot laat worden kerel, had ze beter wat kleine gehouden maar als je bovenburen zo je tuin in kunnen kijken had ik een kas gekocht en ze daar in gezet dan was het direct zicht een beetje gebroken, hang er dan vervolgens een paar rode neptomaten in dan zien ze iets roods door het folie van de kas en denken ze dat het tomaten zijn of paprika's

 

Ik hoop dat je ze goed hebt aangepakt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

@ W33d

Leuk dat nog even wat zegt in je oude topic ,maar als je straks weer wat neer zet zou je dan een nieuw topic willen aan maken over 2014.

Nieuw jaar nieuw topic

Succes alvast met je voorbereidingen

 

knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal m'n hollands hoopjes zeker gaan toppen, wel mooi dat ze niet zo heel fel groen zijn, dan vallen ze niet op tussen de rietstengels en struiken.

 

van die grote struiken in de tuin is niks joh..

heb je geen guerrilla plekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...