Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest wiet61

eerste keer buiten

Recommended Posts

Guest wiet61

gallery_6979_9442_64300.jpg de heribei en de Maf zaden

 

de tomaatjes en de selderie en kruiden en andere zaden in het kasje .

gallery_36283_15538_1356155.jpg

 

Ik zal jullie op de hoogte houden hier ,ik moet het nog leren met die foto,s .maar dat zal wel lukken ,ik heb verschillende spots ,ik post van tijd tot tijd wel een updaten ,eerst een maand voor laten groeien dan kunnen ze rond eind mei naar buiten . ;)

 

Wie van jullie heeft ervaring met supermix van plagron ,er zit van alles in ,schimmels kalk lavameel vleermuize mest enz .Ik heb het samen met 5 kopjes kippemest een kopje supermix en wat kalk in de plantegaten gegooid .

Edited by blowsterke
tweede zin aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Er is weinig animo om te reageren ,ik moet nog eens goed nadenken of ik de spots hiet wel plaats van het begin tot het einde ,er word toch niet gereageerd als je iets vraagt . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plagron supermix opwaarderen is misschien een beetje veel van het goede? Er staan vast wel voedingswaardes op de zak van plagron (n-p-k), bekijk die eens.

 

Hoe groot zijn je plantgaten? Misschien wat groter graven en een zakje lightmix erdoor mengen.

 

Mensen gaan pas reageren als er foto´s zijn om te bekijken, dus gewoon volkwakken met foto´s dan worden je vragen vanzelf beantwoord.

 

succes met je kweekje alvast, deze stoel is vrij toch? dan neem ik daar vast plaats ;)

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Wiet61, ik heb je topictitel aangepast.

 

De tweede titel was niet zo n slimme zet.

 

Dit om jezelf te beschermen :verrygood

 

Er is weinig animo om te reageren ,ik moet nog eens goed nadenken of ik de spots hiet wel plaats van het begin tot het einde ,er word toch niet gereageerd als je iets vraagt . ;)

Geduld is een schone zaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk uit met die led ontkiemprops, pot ze over zodra ze boven de grond zijn anders zit je straks met iele gestrekte steeltjes omdat ze het licht niet kunnen vinden wat ze willen. Vergelijkbaar met de vensterbank in de winter.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kippenmest lijkt me voldoende als de grond daar goed is. Maar er zijn vast wel andere meststoffen die sneller vrijkomen want kippenmest heeft wat tijd nodig om in te werken in de grond.

Wat is trouwens een 'Maf' zaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

edit

 



Maf is de afkorting voor een bijzondere kruising van mighty mite x amstel freeze.

volgens growerschoise is hij eind augustus klaar Ik moet het nog zien .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

gallery_36283_15538_746087.jpg

 

twee van de 6 zaden die uitgekomen zijn van de 20 fem van sannie en dat in 14 dagen ,niet echt goed ,en dat alles in de zaad progator van sannie met de juiste tempratuur .

Ik heb ze een mailtje gestuurd want iets is er niet goed ,maar dat hoor ik wel .

 

 

Ze zijn wel erg gestrekt en dat in twee dagen ,die uitgekomen zijn ,raar maar waar . :whistling

 

gallery_36283_15538_1369305.jpg

 

Hier staan de autoflowers die pas uitgekomen zijn ,die doen het heel goed ,het zij ak 47 ,het zijn er ongeveer 50 ,en er moet een verdwaalde MAF tussen zitten ,maar dat zal ik nog wel kunnen zien aan het blad denk ik .Ik zal jullie een beetje op de hoogte houden .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze zijn wel erg gestrekt en dat in twee dagen ,die uitgekomen zijn ,raar maar waar . :whistling

 

 

je lamp korter op de plantjes , dan strekken ze niet zo

 

ingraven in andere pot tot aan de lob blaadjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61
Kijk uit met die led ontkiemprops, pot ze over zodra ze boven de grond zijn anders zit je straks met iele gestrekte steeltjes omdat ze het licht niet kunnen vinden wat ze willen. Vergelijkbaar met de vensterbank in de winter.

 

Greetz.

Dit is eens maar nooit weer dat ik zo,n zaad ding gebruik ,dat werkt voor geen meter :rolleyes: ,mijn andere zaden tussen vochtige waten schijfjes ,doen het bijna allemaal goed . :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo die steeltjes op die eerste foto zijn erg gestrekt. Hoeveel ga je in totaal planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk uit met die led ontkiemprops, pot ze over zodra ze boven de grond zijn anders zit je straks met iele gestrekte steeltjes omdat ze het licht niet kunnen vinden wat ze willen. Vergelijkbaar met de vensterbank in de winter.

 

Greetz.

Dit is eens maar nooit weer dat ik zo,n zaad ding gebruik ,dat werkt voor geen meter :rolleyes: ,mijn andere zaden tussen vochtige waten schijfjes ,doen het bijna allemaal goed . :whistling

 

Ze werken prima, alleen gebruik jij hem niet goed. Is zoals de naam al zegt puur voor het ontkiemen, na boven komst moeten ze direct onder ander licht.

 

Zoals al gezegd ingraven die handel en lamp er dicht op.

 

Succes met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

even een update van de plantjes hier de heribei .

Ze zij niet allemaal uitgekomen .

gallery_36283_15538_972024.jpg

 

de maf zaden van growerchoise ,daar zijn er maar een enkele van over ,het waren ook hele kleine zaden .

gallery_36283_15538_1536193.jpg

Ze zijn wel erg gestrekt maar ik graaf ze wel wat dieper in ,ik zie wel wat het word .

 

En nu mijn ak 47 autoflowers ,die staan er mooi bij ,nog even dan kunnen ze naar buiten

.gallery_36283_15538_1502678.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Trouwens van sannie heb ik nieuwe zaden gekregen omdat ze niet goed ontkiemde ,de service is heel goed ;) dat moet ik zeggen ,die ik nog had van vorig jaar die deden het beter .

En nu moeten we wachten op het goede weer ,een paar spots zijn klaar nu nog twee ,en dat komt allemaal doordat er geen bladeren aan de bomen en struiken zitten .

Langzaan komt er verandering in ,geduld is een schone zaak en dat heb ik :) ,maar daat zullen er hier wel meet last van hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ik graaf ze wel wat dieper in ,ik zie wel wat het word .

 

die tip is je al een week geleden gegeven ;)

 

de bomen beginnen langzaam op gang te komen :) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

de heribei,s gaan goed nu

gallery_36283_15538_1242442.jpg

 

een groefs foto van de ak47 auto flowers

gallery_36283_15538_306840.jpg

en nog een

gallery_36283_15538_165554.jpg

 

en nog een paar van de MAF

ze zijn iets of wat gestrekt .

gallery_36283_15538_178666.jpg.

 

sorry dat sommige foto,s niet zo mooi zijn ,dat komt door het licht .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

de heribei,s doen het goed en staan te wachten om naar buiten te gaan .

gallery_36283_15538_217850.jpg

de ak 47 doet het ook goed die groeien als kool

gallery_36283_15538_708885.jpg

En dan nog de MAF,S die doen het ook redelijk

 

gallery_36283_15538_1050679.jpg

Ik denk dat de heribei ongeveer naar buiten gaat over twee weken ,het zal toch een keer moeten ,je kan er niet op vanuit gaan hier in dit kikkerland dat het niet meer vriest ,dan zou alle moeite voor niets zijn geweest .

Het zal wel moeten anders zijn het struiken als ik ze ga zetten . :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Met de Heribei,s gaat het goed die naar de spot gaan

twee heribei,s hier onder

gallery_36283_15538_2225523.jpg

 

nu de andere bij elkaar .

gallery_36283_15538_379136.jpg

het worden al mooie struikjes ,ik ben benieuwd wat het word ,ik denk dat het hele grote planten worden .

 

Een kluitje MAF<S ,die zal ik morgen eens overplanten .

gallery_36283_15538_842537.jpg

 

De ak 47 binnen en buiten .

gallery_36283_15538_1523547.jpg

gallery_36283_15538_1519879.jpg

Nu volgt een spot waar de enkele heribei,s naar toegaan ,het was heidegrond ,eerst een denne laag van ongeveer 5 cm ,toen zwart zand 30 cm ,toen volgede witzand .

Ik heb ongeveer gaten gemaakt van 60 a 70 cm diep .

8 zaken growmix potgrond ,met 4 cocobricks van 60 liter ,dit lekker gemixst met 5 kopjes kippemest per plantengat ,wat bacterieen ,wat wormenmest .niet teveel omdat de pieren die ik er nog bij gooi per gat het werk moeten doen ,verder voor de zekerheid wat kalk toegevoegd ,het zal daar verder wel zure grond zijn ,maar de gaten zijn groot zat dus de wortels kunnen hun gang gaan .

 

de spot waar de heribei,s naar toegaan

gallery_36283_15538_192708.jpg

 

Het water dat zal een probleem worden denk ik ,maar ik heb al maatregelen getroffen ,ik heb gebruik gemaakt van een om gevallen boom ,daar achter hing een hele grote kluit ,met een diep gat in de grond .

Het is iets rechter gemaakt met de schop ,verder een zeil van 4 bij 2 meter gespannen ,dus het water loopt van de kluit mooi onder in het gat ,ik hoop dat het lukt ,het ligt mooi in de schaduw dus de zon kan er niet veel van verdampen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee,

Mischien als er geen water in de buurt is een groot Gat graven en al water zal zich daar zal verzamelen telkens leeg halen en je planten water geven zal waarschijnlijk bij lange na niet genoeg zijn maar bij wat regen heb je wel een mooie voorraad water voor droge tijd ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zien er gezond uit!

 

Veel succes dit seizoen.

 

Jawszz

Edited by jawszz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61
Je planten zien er gezond uit!

 

Veel succes dit seizoen.

 

Jawszz

thankssssssssssss dat dacht ik ook ,al zeg ik het zelf . :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

De laatste plaats voor mijn heribei,s ,ze doen het goed ,nu staan er 6 ,maar ik denk dat ik er nog een paar bijzet ,want ik hou er over .

Tips voor het een en het ander ,ik luister en huiver .

:tu

gallery_36283_15538_599227.jpg

nu nog 2 close up,s

gallery_36283_15538_34845.jpg

gallery_36283_15538_76220.jpg

 

Beste mede hobbyisten ziet het er goed uit of niet ,of moet ik nog wat aanpassen ,de gaten zijn ongeveer 70 tot 80 cm diep ,de zwarte grond gaat ongeveer tot 40 a 50 cm ,daarna volgt de witte grond .De afmeting boven is ongeveer 50 cm in de ronde ,dus mooie gaten .

Ik heb er nieuwe grond in gegooid samen met cocobricks ,het is allemaal lekker luchtig ,verder heb ik nog 5 kopjes kippemest toegevoegt ,samen met wat bacterieen en kalk ,om de verzuring wat op te vangen ,ik heb ook wat pieren mest toegevoegd ,niet veel maar toch .

Is het zo goed of moet nog wat gedaan worden ,bij 4 gaten zit er worteldoek in en bij twee niet ,kan ik mooi naar het eventueel verschil kijken .

Het water gaat ook goed ,het gat zit bijna helemaal vol water ,ik denk toch gauw een 400 a 500 liter ,ik denk dat ik er toch maar een bij maak ,je weet natuurlijk nooit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je dus een gat gegraven wat ik al zei of bedoelde je er iets anders mee groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...