Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
M-nezia

Schimmels ,buffertabs & welke voeding ?

Recommended Posts

Zoals de titel al zegt , heeft het eigenlijk wel nut om schimmels op nieuwe grond te gebruiken om dat er van de grond zelf al voedingsstoffen in zitten ?

 

Ben nu een nieuwe kweek op aarde op aan het starten maar ben nog aant twijfelen als ik schimmels en andere toevoegingen wel nodig heb op nieuwe grond , de buffertabs pak ik 100% want die zijn me erg goed bevallen toen ik mijn moeders goed gezond moest houden dus zullen ze dat ook wel doen bij mn afbloeiplantjes .

 

Verder ben ik aan het twijfelen als ik met hesi of met b.a.c. ga bijvoeden....... Omdat ik al lang niet meer heb afgebloeid wil ik 100% voor safe gaan en bij hesi kan het niet misgaan heb ik zelf gezien , hoe dat met b.a.c. is weet ik niet...

 

Cheers M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimmels zijn geen voedingsstoffen, wat voor nieuwe aarde ga je gebruiken, lightmix, allmix?

Bacto en schimmels zijn wel een must bij bio kweken, verder de Buffertabs, hier hoef je dus minder van te gebruiken bij een allmix, een beetje wormensmest is altijd wel goed en qua voeding is er keuze zat, Bac bio, Biobizz, Bio Sevia of de mooie thee van Vermicrop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Krasi al zegt,...

 

Buffertabs, schimmels, bacto , en wat All-mix of bat-mix met in het midden wat licht-mix voor de juiste wortel ontwikkeling,....

bijvoeden is vaak niet eens meer nodig dan.

 

Zeker als je ook nog eens Flowertabs gebruikt.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om eerlijk te zijn weet ik niet welke grond het is , weet van voorgaande keren dat de plantjes de 1e tijd zonder voeding goed door kunnen komen dus daar vertrouw ik nu ook op. Buffertabs en bacto heb ik sowieso , misschien nog schimmels erbij en wat easy start en dan moet het wel goedkomen. Heb een setup van 3 x 600 (tent) en 4 x 600 + 2 x 400 (hok) en wil eens gaan knallen deze keer dus even goed aanpakken.

 

 

Cheers M-nezia

Edited by M-nezia

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo das een hele installatie denk ik.

 

ff antwoorden op je vragen.

 

schimmels, heb je ze nodig? zoals Krasi al schreef, als je bio gaat is het een must. de grond die je in zakken koopt is vaak gesteriliseerd. vaak gestoomd om organisme die erin zitten dood te maken. je koopt dus vaak steriele grond, die kan wel wat leven gebruiken.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er wel uit voor mezelf , word een mooi mengelmoesje van sannie en de b.a.c voeding plus booster. Wil misschien een verslag gaan maken maar dat zien jullie dan nog wel. Thnx for the info ,

 

Cheers M-nezia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan deze jongen niet gewoon beter dan die starters kit van sannie bestellen ?

 

Zit ook voeding bij en 100 procent bio.

 

Ken je nog zaadjes erbij kiezen en er staat een leuk filmpje op de site van sannie van begin tot end.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...