Wietforum - Info over wiet kweken, roken en meer...

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> toevoegingen op hydro, noodzaak of bullshit, Liquid Silicon... the missing element.
Gebruiker is offlinesmooty
plaatsen 19 Apr 2009, 16:55
Bericht #1

Kind aan huis lid

Groep: Members
Sinds: 10 May 2007
Lid Nr.: 10972

Wie heeft er ervaring met toevoegingen op hydro en dan bedoel ik de missing linken voor de dames.
Zoals Liquid Silicon, CO2 tablets ( nu gaat er iemand gillen) Missing Link, Super PK, topboosters Aptus, Green Sensation, Super vit en
zo zijn er nog wel een paar.
Nu is de vraag wordt het allemaal niet te veel die toevoegingen en moet je niet kijken wat je eigenlijk wel nodig zal hebben of moet je weeer terug naar basic en deze ''rommel'', voor sommige, maar links laten liggen.

Het ligt aan het medium die je gebruikt en waar je proef ondervonden van kan zeggen deze heeft wel nut en die doet voor mijn systeem geel klap.
Geven we geld teveel aan rommel of leverd het betere qualiteit van de dames voor meer rookgenot door het verbeteren van de qualiteit.

--------------------
Learning all the time
Go to the top of the page

+Quote Post
Gebruiker is offlineleuke Hobby
plaatsen 19 Apr 2009, 17:00
Bericht #2

Kind aan huis lid

Sinds: 8 May 2007
Lid Nr.: 10935

B U L L S H I T !

Zie de eerdere verslagen van mij/henkiedepenkie.

Meer dan 1gr/w zonder dure toevoegingen anders dan TML van BioNova

--------------------
Beter 1 in de hand dan de lucht van tien

+Quote Post
Gebruiker is offlineDoc
plaatsen 19 Apr 2009, 18:16
Bericht #3

this is my playground

Sinds: 19 May 2007
Lid Nr.: 11156

Hi Smooty,
Ik hoop dat de koffie lekker was.
Gezellig was het in iedergeval.

Het zou onzin kunnen zijn maar...
In het product zit silicium.
Silicium zit in elke voeding in een laag niveau bij een hoger niveau heb je kans op kristalisering.
Het extra toedinen van si is goed voor stevige cellen en bladeren.

Je mag het testen je hoeft het niet.
Heb je nog op google gekeken?
En wat zeggen ze daar?

greetz, wave.gif

Doc

+Quote Post
Gebruiker is offlinePP-er
plaatsen 19 Apr 2009, 20:15
Bericht #4

Kern lid

Sinds: 31 October 2007
Van: regio: Gevallen Bakellende
Lid Nr.: 14081

heb zelf diversen producten geprobeerd, maar ben toch weer terug bij af.
zoveel producten beloven van alles, maar de basis is standaard.

heb aptus regulator, super pk, etc geprobeerd.
het lijkt meer opbrengst, maar uiteindelijk kom je op hetzelfde of zelfs minder uit.

het belangrijkste, vooral in de zomer, is de temp.
soms zie je door de producten je planten niet meer wink.gif

+Quote Post
Gebruiker is offlineschenkie
plaatsen 19 Apr 2009, 20:32
Bericht #5

*Lumatek 400 Volt tester*

Sinds: 22 December 2008
Van: UK
Lid Nr.: 20213

@Smooty,

Ik heb al wel wat getest maar kan niet zeggen dat iets echt toegevoegde waarde had.
Ben van mening dat met een basic voeding en wat xtra PK wat iedereen wel toepast ver kunt komen....je kan van alles toevoegen maar zit de sleutel daarin??? is je klimaat top..zijn het aantal voedingsbeurten genoeg?
Een goed schema en goed klimaat maakt meer verschil dan een fles shooter/booster/superpk.

Gr schenkie

--------------------
uitleg mapito
Mapito kweek

New member:"Lid van de KTM fanclub"

"Goodwill kweken......
http://www.growdiscounter.nl

+Quote Post
Gebruiker is offlineatmosphere
plaatsen 19 Apr 2009, 20:58
Bericht #6

Unrankable Forum Junkie

Sinds: 30 June 2004
Lid Nr.: 4254

QUOTE(schenkie @ 19 Apr 2009, 21:32 ) *
@Smooty,

Ik heb al wel wat getest maar kan niet zeggen dat iets echt toegevoegde waarde had.
Ben van mening dat met een basic voeding en wat xtra PK wat iedereen wel toepast ver kunt komen....je kan van alles toevoegen maar zit de sleutel daarin??? is je klimaat top..zijn het aantal voedingsbeurten genoeg?
Een goed schema en goed klimaat maakt meer verschil dan een fles shooter/booster/superpk.

Gr schenkie

De sleutel ligt naar mijn beleving niet in de toevoegingen, maar in het snappen van planten en het vermogen flexibel te kunnen handelen .
Wat voedingsschema's betreft : een richtlijn , meer niet . Elke draai zal weer anders zijn , warmer of kouder bijvoorbeeld ,dus dan moet je al gaan aanpassen.

Extra toevoegingen kunnen soms helpen , maar dan moet de situatie er maar net naar zijn .
Over PK 13/14 heb ik nog altijd geen verantwoord gefundeerde onderbouwing kunnen vinden . tot dusver weet ik alleen dat het uit de landbouw is komen overwaaien . Op gronden met te hoge ph wordt het als noodmiddel ingezet in de hoop nog snel wat fosfor en kalium voor de planten beschikbaar te maken.
In onze cannabis tuinen hebben we de ph op een goed niveau(als het goed is) en zijn dergelijke noodgrepen eerder nadelig .

--------------------
You got to know'em to grow'em !

+Quote Post
plaatsen 19 Apr 2009, 21:06
Bericht #7

Unrankable Forum Junkie

QUOTE(PP-er @ 19 Apr 2009, 21:15 ) *
het belangrijkste, vooral in de zomer, is de temp.

Zeker weten ! En ik ben van mening dat daar heel wat te verbeteren valt, je planten weerbaar maken tegen hitte .
Inzicht in de realtie tussen het verdampen van water door de plant en de EC in het medium is daarbij van essensieel belang
Tevens is CO2 natuurlijk ook een middel om je planten beter tegen de warmte te weren.

--------------------

+Quote Post
plaatsen 19 Apr 2009, 21:14
Bericht #8

Unrankable Forum Junkie

QUOTE(atmosphere @ 19 Apr 2009, 21:58 ) *
De sleutel ligt naar mijn beleving niet in de toevoegingen, maar in het snappen van planten en het vermogen flexibel te kunnen handelen .
Wat voedingsschema's betreft : een richtlijn , meer niet . Elke draai zal weer anders zijn , warmer of kouder bijvoorbeeld ,dus dan moet je al gaan aanpassen.

Extra toevoegingen kunnen soms helpen , maar dan moet de situatie er maar net naar zijn .
Over PK 13/14 heb ik nog altijd geen verantwoord gefundeerde onderbouwing kunnen vinden . tot dusver weet ik alleen dat het uit de landbouw is komen overwaaien . Op gronden met te hoge ph wordt het als noodmiddel ingezet in de hoop nog snel wat fosfor en kalium voor de planten beschikbaar te maken.
In onze cannabis tuinen hebben we de ph op een goed niveau(als het goed is) en zijn dergelijke noodgrepen eerder nadelig .

Een nadeel voor de meeste Cannabis hydro kwekers is dat ze steeds met andere genetica werken of met stekken van wisselende kwaliteit . Hierdoor kun je niet goed vergelijkingen trekken met vorige rondes . De oogst was minder goed , lag het aan zelf gemaakte fouten of aan de stekken /genetica ?

--------------------

+Quote Post
plaatsen 20 Apr 2009, 01:49
Bericht #9

Kind aan huis lid

Yep de koffie was OKE Doc en we hebben wel goed gein gehad maar ook wel weer wat opgestoken.

De toevoegingen die men denkt nodig te hebben zijn in de sfeer van atmosfeer al gezegd.
Het is steeds weer anders, andere stek, temp, LV, luchtdruk, licht. Je moet dan ook, vind ik, als je hydro aan het draaien ben weten wat een dame zoal doet en kennis van je vrouwtje hebben. ( je zou ze haast vergelijken)
Je ziet dan eerder alle nukken en problemen aan komen. Hier komt dan weer de nut van toevoegingen om de hoek kijken. Ik heb het idee dat je veel eerder iets kan corrigeren in dien nodig. het laat zich makkelijker sturen. Dat wil niet zeggen wat ik nu aan het proberen ben dat het niet nodig is voor de dame.

Growth thech geeft de uitleg dat het voor de groei een extra stimulans is voor het opnemend vermogen te bevoorderen en ook de doorstroming van de nodige voedingsstoffen verhoogd. Met als + punt Silicone bescherming tegen beginnende ziektes en beestjes van buiten af. wel ph verhogend en je moet ook oppassen dat je ph dan ook niet teveel gaat schommelen( na twee keer gebruikt nog niet zeker of dit ook de oorzaak was)
In grote lijnen geen echte boost of minerale toevoeging maar meer voor een deel transporteur. En daar geloof ik dan wel in dat dit nut kan hebben.

Maar waar beginnen we te vergelijken, Bij de basis? Zoja welke is dat dan en is dit ook de goede voor je standaard water. Welke stoffen zijn in deie basis voeding nog de missing link of wat zit er minder in dan wel zou moeten. Hypro en Ferro geven mijn voorkeur.

--------------------
Learning all the time

+Quote Post
Gebruiker is offlinedonjon
plaatsen 20 Apr 2009, 11:51
Bericht #10

Buy the ticket, take the ride...

Sinds: 4 February 2009
Van: Engeland
Lid Nr.: 20784

QUOTE(atmosphere @ 19 Apr 2009, 21:14 ) *
Een nadeel voor de meeste Cannabis hydro kwekers is dat ze steeds met andere genetica werken of met stekken van wisselende kwaliteit.

Dit snap ik niet, waarom zou een hydro kweker steeds wisselende genetica of stekken-kwaliteit hebben?

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlineschenkie
plaatsen 20 Apr 2009, 14:23
Bericht #11

*Lumatek 400 Volt tester*

Sinds: 22 December 2008
Van: UK
Lid Nr.: 20213

QUOTE(molmol @ 20 Apr 2009, 12:51 ) *
Dit snap ik niet, waarom zou een hydro kweker steeds wisselende genetica of stekken-kwaliteit hebben?

Omdat ervan uit word gegaan dat hydro kwekers meestal "groot"kwekers zijn en afhankelijk zijn van de stekkenboer die niet constant hetzelfde aanbod aan stekken heeft wink.gif

Gr schenkie

--------------------
uitleg mapito
Mapito kweek

New member:"Lid van de KTM fanclub"

"Goodwill kweken......
http://www.growdiscounter.nl

+Quote Post
plaatsen 3 May 2009, 13:29
Bericht #12

Kind aan huis lid

Na even wat geprobeerd te hebben is voor mij de nut van silicon niet van toepassing in het voedingsvat niet te doen naar mijn ondervindingen en ik vind de schommelingen te hoog om te sturen met silicon als extra toevoeging. Wel zou het kunnen met een systeem waar je de voeding in een keer geeft en niet laat rondpompen door een eb en vloed optie. Dit moet je erg goed in de gaten houden wat de ph doet en corrigeren eigenlijk elke dag en het liefst gelijk goed zetten weer na een dag. Dus dagelijks nakijken en controleren moet je zo al doen maar het verschil voor mij is te groot. Na het niet meer toedienen van silicon blijft de voeding wel redelijk tot goed op zijn waarde staan.
De rest van de extra's hebben zeer weinig concequenties op het systeem en vind dat dit ook makkelijker is om mee te draaien.
Het heeft naar mijn inzien wel degelijk nut om toevoegingen te gebruiken als je weet in welke fase een dame zich bevind. De natuur heeft ook zijn verloop in het groeien en bloeien. Met alle soorten planten zie je dit terug komen wanneer een plant, thuis of buiten naar haar of zijn eind gaat. Als je dan de zelfde soort toevoegd als in het begin van een bloei dan zal de plant hierop anders reageren gezien de levens duur.
Een baby geef je ook geen biefstuk van een kilo om zijn of haar maagje te vullen, dat kan niet. Us aangepasten voeding. Zo zie ik het, maar andere ideen en opvattingen zijn welkom.

Stek van vershillende moeders zijn net baby's, de een wil dit niet en de ander groeit/ bloeit er beter op. Dit is op stekkeuze niet uit te zoeken en je moet dan altijd een compromi sluiten wat het beste gemiddelde is.
Zo als Atmo al aankondigde iedere keer weer een verrassing wat je aantreft en daar moet je op inspelen.

--------------------
Learning all the time

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

Print Versie · OpenGrow.com · Sannie's Shop Seeds · Spongepot.nl · Humboldt Nutrients Actuele tijd: 30 July 2010 - 19:32