Wietforum - Info over wiet kweken, roken en meer...

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> ph problemen voedingsvat, meter kapot of iets anders
Gebruiker is offlinedemonaz
plaatsen 25 Jan 2010, 22:06
Bericht #1

Begin men weg tevinden

Groep: Members
Sinds: 8 March 2008
Lid Nr.: 16168

hallo beste medegrowers,

ikke heb een probleempje, nou ja probleempje. telkens als ik mijn vat aanmaak met voeding laat ik het een nachtje circuleren met een circulatiepompje welke 24/24 aanstaat. dan zet ik de ph op 5.6 met ph-. als ik daags erna dit doe controleren doet mijn meter gek en springt gelijk op ph 3.2 of zo en zakt dan als een gek naar 0.12 of iets in die richting. waardes blijven ook niet constant en blijven verspringen naar veel te lage waardes.
maar...... als ik nu de dompelpomp aanzet en hem dan gewoon laat mengen dan geeft ie wel de goede waardes aan.(misschien iets erboven maar dat stel ik weer bij)
nu is mijn vraag of jullie weten wat er aan de hand is en of jullie dat bekent voorkomt? is dit slecht voor mijn dames of kan dat weinig kwaad?

ph drain is zo rond ph 6.1
ec drain is minder dan in het vat.
ph meter is geijkt
voeding is hypro A+B
zit op cocosslabs.

dit is mijn eerste keer op cocosslabs/hydro. heb hiervoor altijd op aarde gezeten(was gesleep met die zakken moe)

DUS..... wie heeft er wijze raad voor mij?

greetz

demonaz

--------------------
Don't regret your mistakes, praise them, embrace them
Go to the top of the page

+Quote Post
Gebruiker is offlinelostchild
plaatsen 25 Jan 2010, 22:21
Bericht #2

Harde kern lid

Sinds: 19 June 2009
Lid Nr.: 22678

Je circulatie pompje al eens gecontroleerd?
Misschien staat ie wel op de laagste stand en mengt ie dan niet goed of helemaal niet (te klein pompje) waar die dompelpomp dat wel doet.

Wat gebeurt er als je gewoon als test 1 liter water uit de kraan in een mengkan gooit en de ph meet en dan nog eens met een druppel ph- opgelost erin? dan weet je het meteen.

Maar volgens mij is het je pompje.. nachtje gestaan en niet gemixt, afwijkende waardes logisch.
Pomp aan die wel goed functioneerd/rondpompt en ineens wel goede waarden, kan bijna niet de meter zijn want dan had het bij de dompelpomp helemaal feest moeten zijn op je meter biggrin.gif wink.gif

--------------------
Medicinaal wiet gebruiker en kweker van eigen medicijn.
Meer dan 3x aangereden worden als verkeersslachtoffer is normaal tegenwoordig

+Quote Post
plaatsen 25 Jan 2010, 23:52
Bericht #3

Begin men weg tevinden

lostchild,

ik heb net ff gekeken en er zit maar 1 stand op. als ik de ph afstel, dan laat ik altijd de dompelpomp lopen. maar als de voeding eenmaal gemengd is en het circulatiepompje draait blijft het toch gemengd, of heb ik dat fout.
als mijn vat halfvol is en het pompje draait dan komt het water toch flink omhoog en dat lijkt me toch sterk genoeg dacht ik zo.

maar ik zal eenskijken of ik niet een stuk slang ofzo eraan kan maken zodat ik kan zorgen voor een betere circulatie on in het vat, of op de kop hangen of zo.
is dit slecht voor mijn dames vraag ik me af, want de goede waardes zitten meer onderin het vat. zo gek als het klinkt.

thx

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlinelostchild
plaatsen 27 Jan 2010, 11:57
Bericht #4

Harde kern lid

Sinds: 19 June 2009
Lid Nr.: 22678

Snap het wel dat van onderin het lekkerst, heb zelf eerder DWC gekweekt wink.gif

Ik legde mijn circulatiepompjes meestal plat of gewoon los id bak op de zijkant en gebruikte nooit een slang oid maar ik had wel altijd regelbare pompjes die vet overpowered waren voor wat ik nodig had.

kan ook dat door waterval principe (pompje doet water flink omhoog komen in half vat) je ph schommelingen krijgt als je gaat meten door de vele bubbels en dat dit, door de diepere stroming met de dompelpomp anders uitpakt?

leg je pomje eens op zijn zij via die clip met zuignapjes die nu onderop zit (als het goed is), meeste pompjes hebben die optie wel, denk dat dat je al heel wat gaat schelen.

Van boven naar beneden zou ik niet doen, droogloop risico of ander gedoe veel sneller aanwezig dan

--------------------
Medicinaal wiet gebruiker en kweker van eigen medicijn.
Meer dan 3x aangereden worden als verkeersslachtoffer is normaal tegenwoordig

+Quote Post
plaatsen 27 Jan 2010, 13:13
Bericht #5

Begin men weg tevinden

lost child,

ik zal het pompje maar weer eens op een andere manier in het vat leggen. ik vul mijn vat meestal tot 70 a 80 liter en het pompje is 800 liter per uur, dus lijkt me wel genoeg. pompt ie hem 10 keer per uur rond of zo. van bubbels heb ik weinig last, alleen ff in het begin met de dompelpomp als ik ga mengen vanwege lucht in de leiding.
De ec waarde blijft wel gelijk met circulatiepompje of dompelpomp, maakt geen verschil.

ik zal wel eens proberen de uitlaat van het pompje op de bodem te laten spuiten/blazen, hoe men het ook noemt. Eens kijken of dat verschil maakt.

gr

demonaz

--------------------

+Quote Post
Gebruiker is offlinegreen-lady
plaatsen 27 Jan 2010, 17:37
Bericht #6

live like a bitch

Sinds: 10 November 2007
Van: tornado alley
Lid Nr.: 14245

Welk merk meters heb jij?
Ik heb dezelfde problemen gehad, maar dan met de ec-meter.

green-lady

--------------------

+Quote Post
plaatsen 29 Jan 2010, 13:28
Bericht #7

Begin men weg tevinden

@ green lady

Ik heb een hanna ec meter(die blauwe) en een ph meter waarvan ik geen merk kan vinden maar hij ziet er als volgt uit. heb hem wel vaker gezien hier op het forum.
hieronder staat een foto van de ph meter die ik heb.

--------------------

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

Print Versie · OpenGrow.com · Sannie's Shop Seeds · Spongepot.nl · Humboldt Nutrients Actuele tijd: 30 July 2010 - 19:38