Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
acap

hoe lang duurt het voordat ik effect zie van mijn roofmijten

Recommended Posts

goeie avond jongens

 

heb best hevige spint in mijn hok geen webben wel veel aangetaste bladeren

nu heb ik er donderdag roofmijten in gezet maar zie nog zeer veel spintenactiviteit

 

hoe lang duurt het voordat de spint populatie afneemt????

 

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op je vraag kan ik je helaas geen antwoord geven, enkel dat een spint probleem zeer moeilijk weg te krijgen is en dat alleen roofmijten waarschijnlijk niet genoeg zal zijn meer een verhaal van continue bestrijding gaat worden. Op zeer ernstig spintbevolkte plantdelen schijnt een stofzuiger (voorzichtig) ook enigzins te helpen.

 

Ik hoorde overigens wel laatst een goede tip: prik sateprikkers tussen de toppen. De bedoeling hiervan is dat de trips altijd naar boven willen klimmen. Na een tijdje wanneer de spint op het satestokje zit simpelweg de satestokjes eruithalen, vernietigen en herhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe veel topics ga je openen over je spint, in andere topics zijn er al tips gegeven waar je ook niks mee doet :tu :) :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe veel topics ga je openen over je spint, in andere topics zijn er al tips gegeven waar je ook niks mee doet :) :wacko: :verrygood

 

 

Inderdaad,..wat heeft het voor zin om tips te geven als je toch je eigen ding doet,...wel eens gehoord van voorkomen is beter dan genezen

oftewel,...preventief behandelen,... en die mijten werken voor geen meter als het al uit de hand is gelopen :tu

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint neukt sneller dan mijten kunnen eten..........

 

Ug

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde van je geld die roofmijten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint Schmint.

Als ik dat zo lees hier op het forum kun je bijna nog beter een inval hebben van de juten.

Dan hoef je je hele hok niet te desinfecteren.

Alhoewel :tu

 

@Acap

Mag ik je vragen; Had je van zaad gekweekt of stekken gekocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken

 

en @gobru ik heb die tips van jullie wel degelijk in de praktijk gebracht maar dat waren meer doekje voor het bloeden totdat mijn roofmijten zouden arriveren ik dacht dat mijn probleem hiermee verholpen zou zijn dat is dus niet zo dus vraag ik om aanvullende informatie over die roofmijten het is niks voor niks beginners vragen waarin ik mijn vraag stel loop niet zo te janken man

 

en heb hier wel degelijk van geleerd ga op mijn volgende kweekie ook veel betere voorzorgsmaatregelen nemen ik zal zo een fotootje plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

janken :tu :) er is je vaak genoeg gezegd in je ander topic dat je niet op zondag moet spuiten met gif en op donderdag roofmijt uit zetten...

 

Tips doe je dus totaal niks mee.....

 

wat heeft het voor zin om tips te geven als je toch je eigen ding doet

 

inderdaad :wacko:

 

succes met je kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben dus naar de growshop geweest en hij (degene die het maakt) zei dat het na 2 dagen afgebroken was en dus geen probleem was

heb dus wel wat met je tip gedaan ik ben er speciaal voor naar de growshop gereden

voorderest stel ik je tips zeer op prijs want alle informatie is welkom voor iemand als ik die nog veel moet leren

danku

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan vraag ik me af welk spul je van de GS had meegekregen want na 2 dagen afgebroken dat lijkt me sterk

 

heb je een naam van je gifspul

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat was in dat andere topic dus ook het probleem is naamloos hij draait zelf wat in mekaar het is eigenlijk een preventief middel en hij gaf het mij als een doekie voor het bloeden totdat die mijten der waren ''beter dan niks motto''

ook heb ik gevraagd zat er iets van vertimex in ofzo en toen zei die ab-so-luut niet

 

 

nu heb ik als tip biokill uit belgie gekregen

 

als mijn telefoon geladen is upload ik ff een fotootje van de stand van zaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een andere Gs gaan zoeken hij geeft je een preventief middeltje terwijl je een volle spint plaag hebt :tu , die wil dus alleen maar geld verdienen meer niet..

 

we zien de foto's wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik weet het is ook niet mijn vaste GS

bij deze de fotos hoor graag wat jullie er van vinden

 

gallery_36833_15445_86654.jpg

gallery_36833_15445_82273.jpg

gallery_36833_15445_176617.jpg

gallery_36833_15445_18522.jpg

 

zoals jullie misschien kunnen zien begint het aan de kant waar ik de foto maak en trekt het door naar achter waar der nog een paar staan die niet aangerand zijn

maar zzoon 70 procent is aangetast

en in het licht is het helemaal erg bijna alles geel gespikkelt al

Share this post


Link to post
Share on other sites

even wat opgeschoond.

 

Als TS misschien niets doet met jullie tips, laat het dan daarbij.

 

ACAP,

 

graag ook een beetje normaal reageren, ook jij hoeft niet overal antwoord op te geven. Anders kan het wel iets respectvoller.

 

 

Verder graag on-topic.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modellen die in 2 dagen afbreken kunnen nooit effectief Ijn tegen de eieren

Je heb 4 dagen voor het uitzetten gespoten

 

Nu zou ik je een laatste tip geven

Om knippen, hotbox in je hok, maand laten Hangen, hotbox er uit anderhalve maand ventileren

SUc met schoon maken en je volgende ronde,

 

Als je niet had gespoten maar eerst die roofwantesen had je nu nikseer aandehand gehad

Nu suc6 met je colonie

 

 

De meeste midellen werken minimaal 10 dagen, zet je Indie tijd wat uit gaat het vaak sneller dood dan waarje voor spuit

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

effectief spint bestrijden is een van de moeilijkere dingen bij het kweken, maar zeker niet onmogelijk

wat die gasten hier boven roepen is voor een deel maar de waarheid. Gevalletje de klok horen luiden

en niet weten waar waar de klepel hangt. Ik ga het je niet uitleggen in ieder geval zou het een beetje te

makkelijk zijn en heden ten dagen kijkend naar wat de concurentie uitvoert ook niet echt slim. Maar

als ik je een tip kan geven, ga jezelf eens goed inlezen wat spint precies is wat het doet en hoe ze

er in de normale tuinbouw mee omgaan. Weet zeker dat je dan wel tot een strategie kan komen om

spint op een effectieve manier te bestrijden.

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij dan zo goed weet waar die klepel hangt dan geef jij de ts toch advies......

 

Ik ga het je niet uitleggen in ieder geval zou het een beetje te

makkelijk zijn

 

:tu

 

kijkend naar wat de concurentie uitvoert ook niet echt slim.

 

:) :wacko: :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TS; Volgens mij heb je mijn post in een ander topic van je niet gelezen, of je trekt je eigen plan.

 

Je vraag hoe lang het duurt voordat je effect ziet kan niemand voor je beantwoorden, daarvoor is er meer info nodig.

Bijvoorbeeld;

 

-Hoe groot is je ruimte in m² ?

-Welke roofmijten heb je besteld ?

-Hoeveel heb je er besteld ?

-Wanneer heb je voor het laatst een preventiemiddel gebruikt ?

-Wat is je temp. overdag / s'nachts ?

-En je LV overdag / s'nachts ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ruimte is 4 m2 met 4 x 600w erboven

de temp overdag is 27 graden maximaal

snachts zitten we hier op 22

 

ik heb er in gestrooid voor 10 m2 soort mijten heb ik geen ideevan dan zou ik ff naar de gs moeten rijden

(heb zze eigenlijk al afgeschreven mede ook door mijn gespuit)

 

heb in 4 dagen tijd het meeste aangetaste wblad weg gehaald hou de lv hoog

ik zit te wachten op een nieuw spintenmiddeltje dat komt morgen binnen maar zoals ik het nu bekijk word de plaag niet erger

ik moet nog drie weken nu dus hou de temp laag en de lv hoog controleer en behandel mijn blad goed meer kan ik niet doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...