Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

doubleosix

Outdoor 2013 op balkon

Recommended Posts

Outdoor 2013 kuip kweek!

Beste lezers, voor mij lijkt 2012 net een dag van vorige week. Zo snel dat de tijd vliegt dat is niet normaal! However, stond ik vanmorgen op mijn verlaten balkon waar ik sinds de laatste knipbeurt vorig jaar niet meer ben geweest.

 

Het zonnetje scheen op me harses en reflecteerde in de sneeuw, ik keek om mij heen en zag allemaal potten vol aarde, stengels schimmels en spinnewebben staan.

 

Ik heb me handjes uit de mouw gestoken en voor ik het wist stond ik in mijn tshirt in de zon potten leeg te scheppen.

 

Ik heb in totaal 7 vuilniszakken troep geruimd van me balkon en ik moet zeggen, het kriebelt. Met de zon op me harses en een dikke van stud in me muil kwam het ineens in me op; wietforum.nl!

 

Hier ben ik dan weer! Dit word mijn officiele verslag topique van 2013, mijn balkon!

 

 

De situatie:

Dit jaar staat er in mijn woonwijk groot onderhoud in de agenda dus ik moet het wat beperkter houden als voorgaande jaren.. Zo komen ze halverwege april 2 weken lang mijn balkon renoveren en word de buitenkant geschilderd en gedurende heel augustus komt mijn hele flat gebouw in steigers te staan want er komt een 4e en 5e verdieping bovenop met gallerijtjes voor oudere (55+), dus dat word nog maar kijken hoe dat gaat.

 

De plannen:

balkon

 

- x Aantal Lowryder #2 dit jaar op het balkon, heb 20 zaadjes dus kijken wat dit jaar toelaat.

- 1 WhiteWidow feminized.

 

 

Leesvoer:

Aangezien ik nog niet begonnen ben, slechts met de voorbereiding heb ik wat leesvoer voor jullie; mijn Kweekverslag van 2012 die naar mijns inzien toch wat te weinig aandacht gekregen heeft, als ik het zo terug lees is de opmaak erg vermakend dus lees het nog even!

:) Kweek Verslag 2012 lezen :lol:

 

Ik hoop dit jaar weer enige mee- lezers te mogen vermaken, is dat niet het geval dan geniet ik er zelf weer lekker van elke keer als ik het in zijn geheel terug lees!

 

Nog even een quote uit mijn kweekverslag van 2012:

Weinig comments zorgen voor weinig updates!! :lol: :rofl

Haha!

 

Latra en iedereen Succes in 2013, hopend op veel zonuren!

Edited by blowsterke
topictitel aangepast verzoek topicstarter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ermee. Ik zou wel oppassen als er gewerkt word aan de flat, straks word je je huis uitgekickt. Autoflowers kunnen wel klaar zijn voor augustus, maar die white widow die begint dan hopelijk net.

 

GR Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@monti

Mhaw :rofl daar ben ik niet heel bang voor, ik heb toen ik hier kwam wonen 2 seizoenen terug informatie gevraagd aan de woningbouw vanuit een ander "perspectief"..

 

Ik heb anoniem contact gehad en heb me voor gedaan als buurman van iemand die wiet kweekt op zijn balkon, daarbij heb ik de vraag gesteld hoe ik ervoor kon zorgen dat mijn "buurman" stopt met zijn wiet zaakjes zonder dat hij zijn woning daarvoor uitgezet werd.

 

De vrouw van de woningbouw vertelde mij dat er in deze wijk op veel balkonnetjes planten staan omdat de wijk veel word bewoond door jongeren en dat ze dat niet tegen kunnen gaan juist omdat het grootschalig gedaan word (danwel onder de wettelijke maximum van 5 plantjes.)

 

Ze adviseerde me om de buurman zelf aan te spreken. Mocht er echt een penetrante geur vrijkomen waarbij ik als buurman dus last heb van de planten, kan je vragen of de woningbouw langs komt om de last te ondervinden, mocht het niet te houden zijn word de politie ingeschakeld om de planten alleen te ruimen, mits het om 5 of minder planten gaat.

 

Vorig jaar heb ik de woningbouw over de vloer gehad, en een van de jongens ging vriendelijk mijn afzuigkapje schoonmaken boven mijn fornuis, daarbij vroeg hij naar de prullebak, wat een zak was die om de deurhendel van mijn balkon zat. Hij heeft toen duidelijk uitzicht gehad naar 6 toch behoorlijk grote planten en zelfs een heus homemade tuinkas op mijn balkon (zie kweekverslag '12)

 

Dus de "angst" wat ik de eerste ronde in 2011 had toen ik hier net kwam wonen is direct afgenomen, en na vorig jaar voel ik me eigenlijk "onoverwinnelijk" haha...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soortjes! Ik volg je.

Is het niet slimmer om die ww bij je ouders in de tuin te zetten?

 

Grts THCtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies en dan onder heb mom van een vaderdag kadootje ?

Dat word een mooi kweekje !

succes !

 

CBD :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey doubleosix

 

begint het bij jou ook te kriebelen

mooie soortjes heb je

jammer van de renovatie hoop dat het je planten niet te veel in de weg staat

 

suc6 met de grow ben benieuwd naar de eerste fotos :rofl

 

//lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed.

Tof dat je niet de handdoek in de ring gooit, maar lekker door gaat met plantjes :rofl

 

Succes :)

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij zijn benieuwd of er al iets leeft...

Is er al iets van een update beschikbaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij wacht gewoon tot het zonnetje weer schijnt, en dan gaat die weer verder..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste lezers,

 

Sorry voor de lang verwachte reactie maar hier is ie dan;

 

De zaadkeuze is toch anders geworden, aangezien een deel van mijn flat al in de steigers staat voor een aantal werkzaamheden, verwacht word dan ook dat de flat de hele zomer in de steigers zal staan.

 

Ik ben dus voor Lowryders #2 gegaan.... Uiteraard word mijn verslag hier een stuk minder aantrekkelijk door maar ik hoop dat jullie toch af en toe nog eens langskomen om te kijken!

 

Ik zal zo wat fotoo'tjes posten, want sinds vandaag is er leven in de tent!

 

Ik heb wel nog een vraag over voorgroeien,

Dit jaar is de eerste keer dat ik mijn babys niet direct rond deze tijd de kou in wil gooien. De pas geboren babys van 1 dag oud staan nu dus onder een 20watt spaarlamp. Dit heb ik vorig jaar ook geprobeerd, maar toen werden het allemaal herma's de eerste ronde.

 

De vraag is nu dus: Hoelang moet ik de lamp aanzetten per dag, zodat er geen stress is door de lichtcyclus buiten zodra ze over 2 weken naar buiten gaan...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plaats:

gallery_6649_15520_2313230.jpg

(Dit is me kweek kastje van vorig jaar maar dan omgekeerd, hier komen 2 cementkuipen op te staan)

 

Saampjes, Dag 1 (Widow en Lowryder2)

gallery_6649_15520_819381.jpg

 

De widow nog in zijn hoesje, Dag 1 :)

gallery_6649_15520_571501.jpg

 

De lowryder 2, Dag 1

gallery_6649_15520_397088.jpg

 

Na 20 april ga ik nog 3 lowryders ontkiemen, die dan meteen buiten mogen spelen.

 

Verder zoek ik nog iemand die autoflowertjes heeft, of zijn planten verduisterd voor een topwisseling voor een rookverslagje. Lijkt het jou wat om 3gr lowryder #2 te ontvangen? reageer dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey doubleosix!

 

Leuk dat je ook weer mee doet! ;)

 

Ik wens je nu alvast veel zon toe (de rest natuurlijk ook) !

 

succes

 

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kweekkast kun je mooi een scrognet opzetten.. lagere planten, valt minder op zo op je balkon.

edit:

lees nu pas dat je afziet van gewone planten en voor lowryders gaat. Dan heeft scrog geen zin idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubbele bekertjes, geen idee ;) Misschien omdat er 50 in een verpakking zitten en ik ze verder nergens voor gebruik ghehe.

 

Scroggnet is voor volgend jaar een hele goede, hoef ik alleen die paaltjes wat hoger te maken :verrygood

 

Zal vanmiddag even wat foto's posten van de 2 lieverds onder de spaarlamp, dagje 8.

 

Greets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9 UPDATE

 

Ze zijn aan het voorgroeien onder een spaarlamp al vind ik wel dat de Lowryder beetje geel blad vertoond, had er al een topic over geopend dus zal wel goedkomen.

 

De Widow is sinds ze uit haar zaadje gepopt is op dag 2 boven de grond een misvormd kropje sla. Hopelijk komt het nog goed mijn ervaring is dat de lelijkste meestal geweldige dingen kunnen doen (Is met de vrouwtjes in real life ook zo zolang je je ogen maar dicht houdt en je der naam nog niet weet!)

 

(Voor de duidelijkheid: De Keukenrol Rol staat daar zodat mijn lamp niet in aanraking kan komen met wat brandbaars ookal valt dat mee met 11 watt hehe, het Bakje Water vul ik dagelijks 2x met loeiheet water, dat is een beetje bijgeloof voor de warmte en luchtvochtigheid, daarbij Sproei ik de toplaag dagelijks nadat de lamp uit gaat met lauw water. De restanten van Zilverfolie zit er nog van een vorig voorgroei kastje, maar was te lui om het dit keer weg te halen en opnieuw goed te plakken... Beetje lui.

 

Nou, de pictures, stelt niet veel voor

 

Saampjes:

gallery_6649_15520_3356788.jpg

 

Lowryder dag 10 (beetje vergeling in de blaadjes :S?)

gallery_6649_15520_680804.jpg

 

Kropje sla De Widow

gallery_6649_15520_2374493.jpg

 

 

Het gaat mij allemaal maar te langzaam! Ik denk dat ik deze bak buiten ga zetten en de volgende 3 alvast ontkiem en onder de lamp zet.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste weken groeien ze langzaam, omdat ze bezig zijn een wortelstelsel op te bouwen onder de grond. Daarna begint de groeispurt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld met de plantjes zeg ik ook. Succes geniet ervan.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat er leven is in je bak.

Inderdaad de eerste twee weken, lijkt het eigenlijk niks, dan gaat het hard.

 

Veel succes met verder ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje blowsterke ;)

 

Moet mezelf echt heeeel hard inhouden om niet te ontkiemen aangezien ik nog 9 lowryder zaadjes heb liggen.

 

Het is echt elke dag een gevecht om er niet 4 in een bekertje water te mikken voor 24 uur... hehe.

 

In principe zou het nu toch wel al kunnen, dan weet ik zeker dat ik er nog 5 kan draaien wanneer ik deze heb geoogst..... toch? :verrygood denk dat ik me geen week meer langer kan inhouden want ik ken mezelf.

 

En door dit forum word het ook een stuk erger, geniet hier uren met een joint in me bakkes en dan post ik nog geen eens wat haha.

 

Kom net weer terug van de stud amsterdam oost, heerlijke zakken silverhaze gehaald hmmmm glansrijke thc toppen weinig tak niet te nat niet te droog en zeer compact. De geur dringt gewoon door 2 sealtjes heen hele waggster ruikt naar wiet aankomende uur.

 

Smookse en till the next update yo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer of geen Weer, de plantjes moeten er aan geloven! Het is 420, en dat betekend voor mij maar 1 ding;

 

24/7 NAAR BUITEN! Daar staan ze nu dus, vandaag natuurlijk een prachtige dag maar snachts daalt de tempratuur op mijn balkon alsnog tot 6/8 graden. Lang geen vorst dus.

 

Zal morgen wat fotootje posten, heb vandaag nog 4 lowryder 2 zaden in de grond gestopt, verwacht dat ze er 3 daagjes over gaan doen aangezien ik ze 24 uur heb geweekt in een bakje water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...