Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kaneh-bosem

Potgrond aanbieding Gamma

Recommended Posts

Beste forumleden,

Het staat nog niet in de aanbiedingenkrant, maar bij de Gamma in Zeist is er een aanbieding: 40 liter Fleurella potgrond voor 3,29 euro.

Heb er 5 zakken van gehaald plus 2 rechte speciekuipen van 65 liter lxbxh=72 cm x 40 cm x 30 cm. Die passen prima in een 90 cm x 90 cm tentje.

 

gallery_35977_15282_527202.jpg

 

Groene groet,

KB

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ga je doen met die troep ???

 

ik hoop in je voortuin strooien .....

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

had er zelf een receptje van : 1 op 1 met canna cocos, en dan gewoon het biobizz light schema aanhouden + elke 2 weken een schep epsom zouten , en elke waterbeurt 1 a 2 mg bayer aspirin per liter.

Kan niet misgaan

 

( edit : hier plant ik alleen plantjes van 3 weken in-- nooit jonger ...maar met de RHP gekeurde zakken aarde is niet mis)

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo goedkoop is dat niet eens.

En je hebt maar 5 zakken gehaald, haal dan grond uit de growshop.

ben je 2 euro per zak duurder uit maar heb je wel fatsoenlijke grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je nog beter grond van de welkoop hebben, van het merk landgoed, daar zitten een stuk minder houtsnippers en vlokken in (lees, goedkope nutteloze opvullers). Duidelijk te merken verschil met grond uit de shop. Met de juiste toevoegingen blijft je plant buiten in de kuip gewoon groen tot het einde, met shopgrond krijg ik dit nooit voor elkaar.

Een goed medium betaald zicht altijd terig in opbrengst en kwaliteid, je grondje is toch wel het belangrijkste eigenlijk, als je daar al op gaat bezuinigen kan je beter niet kweken.

 

Pas wel op met die fleurella, toen ik nog niet echt kijk had op het grond gebeuren kocht ik die ook. Er zitten samengekloterde bonken mest in deze grond waardoor je in bepaalde gevallen acute overbemesting krijgt dus maak de grond goed los en meng deze nog eens behoorlijk voor de verdeling van de elementen.

 

Voor in de tuin kun je het best hebben maar niet voor in je bakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach.. het is vergelijkbaar met plagron light-mix.. waar je meteen op kunt voeden vanaf dat stek erin staat.

 

heb wel eens wat zakken aarde van de gamma gebruikt(weet niet of het dezelfde is als deze) en ik zag 0,0 verschil met plagron lightmix. het is ook allemaal "2ehands" aarde"

 

dat 6-8 weken niet bijvoeden geldt ook meer voor de tuin.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plagron is ook niet meer mijn favo grond, voorheen wel. Sinds ik de landgoed heb leren kennen wil ik niks anders, ook voor binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@urbangrower: Ik ga er zelf een mix mee maken voor binnen. Flink wat wormenmest erbij, een paar handjes kalk, wat lavameel en mycorrhiza schimmels

 

@Wubbo Ockels: Die kuipen kosten 8,50 euro per stuk

 

@Wesleyy: De growshop is niet zo dichtbij als de Gamma. Welke grond gebruik jij?

 

@Cannabusiness: bedankt voor de tip, ik zal het uiteindelijke mengsel goed mixen en op klonten mest letten. Die potgrond van de Welkoop van het merk Landgoed lijkt me ook wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil best hoor , hou wel rekening mee dat in begin wellicht te heftig is maar persoonlijk heb ik nog niet een probleem ondervonden met grond van de gamma of formido ect

gebuikt zelf ook cocobricks voor bodem 1/3 dan potgrond sannie schimmels bacto tabs kan bijna niet fout gaan , als je wel voeding mee geeft met watergift let wel op niet te snel geven aangezien je grond bemest is

 

succes ik ga ook die bakken halen top dingen zijn het :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de maten van die bak kom ik op een liter of 85.

Heb je niet een zak te weinig?

Mooie maat bak, zie dat er een zo in mijn kast past.

 

Hier ook geen kwaad woord over Landgoed,

Goed spul en discreet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lengte en breedte zijn buitenmaten van de kuip. Trek zo'n 6 centimeter af van lengte en breedte en je komt uit op ongeveer 65 liter.

Ik heb 5 x 40 liter = 200 liter potgrond. Meer dan genoeg voor 2 kuipen van 65 liter.

En dan meng ik er ook nog behoorlijk wat wormenmest door. Misschien ga ik wel echte wormen in de kuipen doen. Nog nooit gedaan, lijkt me interessant, wel al wat topics hierover op de site gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je wormenmest erin mengd wat is het nut van wormen dan nog?

Ik heb begrepen dat als de wormen geen voedsel kunnen vinden dat ze zich dan te goed gaan doen aan je wortels....... :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je wormenmest erin mengd wat is het nut van wormen dan nog?

Ik heb begrepen dat als de wormen geen voedsel kunnen vinden dat ze zich dan te goed gaan doen aan je wortels....... :vape:

 

 

ze zorgen voor luchtige grond , weet wel dat ze dood materiaal eten

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de GS zijn de zakken 50 ltr.

Zo goedkoop is dit niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wordt er toch ingewikkeld gedaan over grond en bemesting. Er is niks mis aan universele potgrond van de Praxis of de Gamma. Zelf heb ik ooit in 20 liter potten buiten er een deftige oogst van NLX mee behaald. En de bemesting: van de blauwe staafjes voor een grijpstuiver gekocht bij de Lidl.

Grond heeft gewoon een bufferende werking: de meeste fouten worden gemaakt door overbemesting. Elke leverancier van meststoffen heeft een boeiend verhaal, want zijn meststof is immers de beste. Maar kijk eens naar de NPK-verhoudingen: die verschillen significant. En ondanks de onderlinge verschillen groeien je plantjes echt wel hoor. Denken jullie nu echt dat in het Rif-gebergte of in de Bekaa-vallei met containers groei- of bloeivoeding wordt rondgesjouwd of dat ze discussieren over potgrond van de Praxis of de Gamma?

Overigens vind ik niks verkeerd aan verkooppraatjes: het is immers aan de consument om daar doorheen te kijken. Bijvoorbeeld: wettelijk mag verse jus d'orange bestaan uit de helft van sap uit een pak of fles en de andere helft uit vers geperst sinaasappelsap. Spuitwater is niet meer of minder dan kraanwater met wat toegevoegd CO2 (anders moet het mineraalwater heten) Toch kost het je 2 euro op een terras.

Nagenoeg elk wasmiddel wordt om de 2 jaar sterk vernieuwd: nog beter en nog schoner dus. Was onze kleding 20 jaar geleden vies, nadat die uit de wasmachine kwam?

Als ik bij een dierentuim kamelenpoep op de kop weet te tikken en cannabisgrond verrijkt met kamelenpoep op de markt zet en er een goed verkooppraatje bij hou dan zullen er altijd mensen zijn die er in trappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wijze woorden :vape: @ Xtreme ben het eens met deze stelling ,er zit verschil in maar niet zo groot dat het geheid een catastrofe word .

 

 

 

 

 

 

mzzl 11ltrp ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Staat 50 liter op ja maar zit 40 in . ;)

 

Dan begrijp je het verschil niet tussen EN liters (Europese norm) en waterliters. ;)

 

@Xtreme

Potgrond heeft veel meer te maken met de gebruikte veensoorten dan met de npk die er in zit. :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt je best doen tot je een ons weegt met allerlei dure soorten potgrond en voeding bij de buitenteelt: maar je bent uitsluitend afhankelijk van 3 factoren: het weer, het weer en het weer. Een koude, natte zomer en najaar verpesten gewoon alles, ongeacht je potgrond of je dure voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Staat 50 liter op ja maar zit 40 in . ;)

 

Dan begrijp je het verschil niet tussen EN liters (Europese norm) en waterliters. ;)

 

@Xtreme

Potgrond heeft veel meer te maken met de gebruikte veensoorten dan met de npk die er in zit. :vape:

 

Ik heb nog nooit moeite gehad met potgrond: ik koop gewoon in de aanbieding bij Praxis, Gamma of Welkoop. Onze geraniums in potten of in hangmanden groeien er perfect in. Net als onze wietplantjes en kamerplanten. Die 20 % meer of minder opbrengst doen er voor mij niet toe. Gewoon een extra stekje zetten. Als de buren gaan klagen ben je toch de lul: je bent je planten gewoon kwijt of het er nu 5 of 10 zijn. Maar mijn inmiddels overleden 80-jarige buurman vroeg ooit, wat zijn dit nu voor planten? Toen ik zei dat dat wietplanten waren, was zijn enige commentaar: kweek je die ook al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...