Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedaholic

36 x pp'tjes dames

Recommended Posts

Hallo medekwekertjes,

 

eerste indoor kweek, hoop dat het lukt, we gaan er dik voor, en ik hoop met wat hulp ver te komen, en te leren :)

 

we beginnen met

 

de setup :

silverbox lbh -300x150x200

mdf box 1500m3 in

mdf box 2500m3 uit

can lite koolstof filter 2500m3

15 liter potten

fan control/ dimmer ( nu heb ik die ene met die oranje knop, veel mensen weten hier wel van, nu heb ik gelezen dat deze troep is, we zullen zien. als het gekut wordt haal ik een andere, graag meer tips over zou fijn zijn )

biobizz 50 liter all-mix

50 liter watervat met sproeikop en dompelpomp.

4x600 watt

hesi supervit wortelstimulator ( had ik nog over ) 10ml :specool

 

Nu heb ik nog geen voeding, omdat biobizz allmix voor 3 weken de dames voed. voeding zal binnekort gekocht worden.

 

heb nog geen ph/ec meter kunnen kopen vanwege budget wat opeens erg omhoog schoot, deze zal waarschijnlijk snel komen, zo niet. zien we het dan wel :)

 

couple of pics :

 

gallery_36595_15181_433779.jpg

 

nu heb ik hier de inlaat, hoe zou ik die het beste kunnen plaatsen, zo laten hangen.. alleen wel wat korter, of anders?

gallery_36595_15181_530257.jpg

 

gallery_36595_15181_487979.jpg

zijn er uiteraard 4 van naast elkaar met ruimte aan de onderkant.

 

gallery_36595_15181_106968.jpg

 

gallery_36595_15181_425067.jpg

lol alleen nog een slang voor de pomp :engel

 

nu heb ik deze kachel erbij gekocht omdat het in de avond een graadje of 19 word in de tent. goed idee of nie? is wel een dikke stroomvreter :)

gallery_36595_15181_464759.jpg

 

dat was het zo'n beetje... voor ik allemaal vragen ga stellen zou ik graag advies of opmerkingen willen krijgen, kan begrijpen dat er mischien hier en daar nog wat kan gebeuren.

 

over veilligheid heb ik uiteraard ook aan gedacht, ik krijg zaterdag m'n plantjes binnen, dan komt er een brandmelder en blusser erbij, zit er nog over te twijfelen om een automatische blusser te kopen of gwn zo'n normale..

 

 

nou tijd voor een toeter.

 

 

:wOOt

Edited by weedaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat een houten plaat waar je die vsa op hebt ?

zo ja niet doen dingen worden nogal heet

 

ook even die kabels voozien van een trekontlasting is weer een stukje veiliger

Edited by groninger

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb ik speciaal gevraagt om hout wat goed tegen warmte kan, kreeg ik multiplex, ff rond gekeken en dit leek het beste...

 

een no done dus ?

 

en ik zal effe kijken voor die trekontlastings :engel

 

bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weedaholic.

 

Ik heb ondaks de allmix goede ervaringen te starten met een of twee ml fishmix aan het begin van de kweek. Bovendien gebruik ik Rootz. De wortelstilulator van bio-bizz. Anders gewoon grow en bloom in kleine beetjes. Minimaal.

 

Pas met biobizz wel op voor een magnesiumgebrek. Dat vang ik vanaf de tweede week bloei op met zeezout of magnesiumsulfaat.

 

We kijken mee. :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal netjes uit.

heb je je lampen in lijn hangen of verspringen ze ? ik kan dit niet duidelijk zien op de foto's.

en de vsa's ik weet niet waar je die vandaan heb maar dit zijn imitaties :engel

veel succes verder met je ronde.

 

Greenstuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

raad je een 500 watt olie kacheltje aan.. neemt minder stroom op en blijft langer warm... voor de rest leuk voor mekander

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties en tips,

 

@Mitsz van der kamp,

 

bedankt voor de info over magnesium tekort, hoe doe je dat precies met zeezout ?

 

 

@Greenstuff,

 

ik heb ze op kettingen hangen met S'jes waar ik ze op hoogte kan wisselen. dit werkt prima dacht ik zo. en over die vsa's..werkelijk? heb ze toch bij een goeie gs gekocht..mischien een standaart ding wat ze daar verkopen..veranderen is echter geen optie dus we zullen zien, ik blijf positief en probeer de puntjes op de i te zetten.

 

ben ook maar een beginner :)

 

@gupsel,

 

oke bedankt voor de info,

 

hoe heb jij je kachel aangesloten als ik vragen mag? of hoe zou jij dit doen.

 

 

greetz,

 

weedaholic :engel

Edited by weedaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij 19 graden zou ik niet eens bijverwarmen, prima toch een iets lagere temp? Scheelt ook weer stroom!

Schieten ze iets minder snel de hoogte in

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej leuke setup, mooie afmeting van je tent :engel

 

welke flens heeft je 2500m3 filter? 315mm?

 

ik zal alleen je inlaat gewoon bovenin je tent laten binnenblazen,

dus ff die slang terug trekken, of inkorten, warme lucht blijft namelijk bovenin hangen,

en als je die inlaat daar in laat blazen krijg je een mooie circulatie in je tent kwa warmte :)

 

verder veel succes deze ronde, en ik kom af en toe wel eens kijken :)

 

EDIT: er kan volgens mij ook nog wel een lampie bij in :) haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiedag, daar zijn we weer.

 

 

gister alle potten gevult met bio bizz, en vandaag stekjes binne gehad.

 

 

we gaan niet veel lullen, hier de dames :

 

was een beetje moeilijk om een foto van het geheel te maken ( had een stekje extra, deze zag er dus niet erg mooi uit, daarom staat ie in een aparte pot )

gallery_36595_15181_490739.jpg

 

 

dit was een van de mooiste stekken die ik heb. overbelicht ja, zal er de volgende keer aan denken :)

gallery_36595_15181_346107.jpg

 

dit was een van de minst mooie, jammer.. maar er kan nog van alles gebeuren

gallery_36595_15181_350883.jpg

 

inblaas heb ik effe zo gezet, was een beetje lang die slang.. zal hier zo op terug komen.

gallery_36595_15181_279822.jpg

 

heb nog een beetje een luchtvochtigheid probleem, heb een handoek nat in de tent gelegd en een emmer met water, of die emmer veel uitmaakt geen idee. ik ga zo weer ff langs dan zien we het.

gallery_36595_15181_229946.jpg

 

 

nu de vragen en opmerkingen :

 

 

@moneytree,

 

19 graden kan er mee door dus? temp licht nu dus iets hoger, we zullen effe meemaken wat het vanavond word.

 

@jaap,

 

ik heb flensen van 250mm. en bedankt trouwens van die setup, ik vind het voor een eerste keer echt top uit zien. ik heb wel is gekke dingen gezien.. :)

ik zal je tip opvolgen om m'n inblaas in te korten. haha ik vond 4 lampen wel genoeg. 3 zouden basis stap zijn, naja dan toch maar er nog een bij gehaald :specool

 

 

niet veel te melden, water geef ik via de ton dus via m'n sproeikop. gaat erg lekker. daar heb ik ook wortel stimulator in van hesi.

 

 

tips en opmerkingen zijn welkom, graag zelfs :)

 

 

en ik draai er nog een hoor

 

:engel

 

 

fijn weekend.

 

weedaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes deze ronde ik ga een soortgelijke ronde starten 40 x pp op 5 m2

Ik heb er alleen wel 6 zonnen boven hangen ik ga dinsdag van start dus kunnen we vergelijken !

Hoelang geef jij groei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt, jij ook succes, ik wil een week groeien tot anderhalf. ik kijk erg goed naar ze of ze erg de lucht inschieten of niet door de redelijke warme tempratuur vandaar.

 

jij dan?

 

 

 

weedaholic

 

:engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes man!

 

je opstelling ziet er netjes uit, ik had wel wat puntjes die voor verbetering vatbaar zijn, maar die zijn hierboven al genoemt.

 

dat kacheltje is inderdaad een dikke stroomvreter! ik heb er zelf ook zo eentje, en aangezien ik in een koude ruimte kweek voel je dit wel aan je energiefactuur !

 

succes :engel

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt man.

 

ja die kachel is echt kl*te :), moet snel een andere halen.

 

 

nu hoop ik effe op andere mensen die me met deze vraag kunnen helpen.

 

ik heb dus die tijdschakelaar alleen heb ik geen flauw idee hoe deze werkt... :engel :)

gallery_36595_15181_23825.jpg

wil hem op 18 uur zetten nu.

 

ook gaan de lampen dus nu voor het eerst aan. hoeveel lampen moet ik aan zetten van de 4 en welke? ik dacht zelf aan de 2 buitenste..

 

 

 

help ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ene dag de 2 binnenste andere dag de 2 buitenste :engel

 

timertje moet je gewoon ff die pinnetjes naar binnen drukken, en op 18uur zette :) kind kan de was doen :)

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ze 3 a 4 dagen groei dat ligt er een beetje hoe ze aanslaan ik wil ze graag rond een meter tot 1.40 houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je met 3-4 dagen groei niet op 1.40 uitkomt ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorrie misschien een beetje slecht verwoord ik bedoel de bedoeling is een meter met als max 1.40 en een metertje moeten ze wel redden met 3 / 4 dagen groei

Share this post


Link to post
Share on other sites

mense van het goeden leven.

 

ik heb een probleem..

 

 

 

zie hier

 

gallery_36595_15181_1064621.jpg

gallery_36595_15181_842025.jpg

gallery_36595_15181_396284.jpg

 

 

na de mindere stekken die ik binnen heb gekregen met 3 vingerig blad .. staan ze dus nu zo.

 

LV : 75

TEMP : 26.1

 

nu heb ik als start eerst 1 lamp aan gedaan. want ik vond de stekjes er nog al slap uitzien om de 2 buitenste lampen aan te zetten. nu staan wel dus de 2 buitenste lampen aan.

 

tja.. water geven op gevoel..waneer de stek blokjes erg droog aanvoelen heb ik een heeel klein beetje gegeven, of dit nu te veel blijkt. i don't know :lol:

 

ook zit ik er aan te denken om hele nieuwe stekken te halen op een andere locatie..

 

het aantal dat ik gister telden die ik dood verklaarde zat op 5. heb daarom maar zaad wat ik nog over had laten ontkiemen van purple power :D , maar om nou veel te zien leiden denk ik toch dat er nieuwe in komen. wat jullie ?

 

 

graag kennis van ervaren growers.. i don't know what to do anymore :D

 

 

mijn dank is alvast groot

 

 

weedaholic

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waren de stekjes wel mooi beworteld ?

Hoe hoog hangen je lampen ?

 

Ziet er idd erg zielig uit zo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

gevalletje te weinig water

 

ook misschien een goed idee om je stekblokjes te begraven net onder het oppervlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ruimte is er wel.. maar had me toch eens ff achter m'n oren gekrabt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik het anders ff bijhouden voor je 50/50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...