Qua verzorging: ik heb mijn zaadjes laten kiemen op een bordje met bevochtigde watten, keukenrol en vershoudfolie.
's anderdaags stak hun worteltje er al 0.5cm uit

en heb ze in 10x10 potjes gestoken. Om het
strekken wat tegen te gaan en er niet onmiddelijk het bruut geweld te willen opzetten,heb ik ze de eerste week onder
tl gezet op max 5cm lampafstand (mag nog wat dichter blijkbaar)en de
aarde vochtig(niet nat) gehouden. Na 2 dagen staken ze hun kopje boven en kregen ze dagelijks een druppeltje
water op hun lobje. Ge kunt daar nu mee lachen maar ik heb gemerkt dat ze hun schaaltje makkelijker verliezen.........

is er daar natuurlijk weeral één dat moet moeilijk doen en moet bevrijdt worden........manman, met stalen zenuwen en chirurgische precisie het kapseltje verwijdert en haar groeispurt kon beginnen.
Na één week rhizotonic te geven en het gedacht van "had ze beter direkt in grote
potten gezet" heb ik ze dan toch al maar verpot in 11l
potten en
schimmels meegegeven. Nu verhuizen ze naar bloeihok waar ze toch nog eerst een weekje 18/6 kregen onder
hps.Ze kregen enkel afgezuurd
water met rhizotonic en een dagelijkse douche met of zonder cannacure en/of
enzymen.
Temperatuur lag rond de 30°c met lamp aan en 24°c uit. Valt nog wel mee maar de laatste dagen met dat warmer weer, steeg de temp.naar 34°c.....da's erover! (als ik er maar geen herma's op na houd)
Mobiele airco aangeschaft en heb nu stabiele temperaturen van 27°/28° lamp aan en 23°/24° uit
Luchtvochtigheid schommelt tussen de 50% en 60% (voor zover ik op zo'n €12 meterke kan vertrouwen)
Ph van men
water hou ik voorlopig op 6.4 en een
ec van 0.4 en denk er aan van volgende week een beetje beginnen op te krikken afhankelijk van hoe ze hun gedragen. De
temperatuur van het
water is steeds 22°c en wordt in beweging gehouden door een circulatiepompje.
Ze staan nu zaterdag,één week 12/12 en krijgen dagelijks een 0.5lpp ongeveer. Ik heb geen tensiometers dus neem men
potten ter hand en schat in op gevoel. Vanaf gisteren ben ik ook begonnen met langs onder te bewateren.
Voorlopig gaat alles goed,zelfs één van de bubblegummers die wat problemen vertoonde in 't begin heeft zich blijkbaar goed herpakt.
Heb het gevoel dat deze ronde wel eens zou kunnen slagen maar is nog wat vroeg he. De aanhouder wint zeker?
Ga straks men best doen van mijn tijdschakelaar te kloppen om wat foto's zonder belichting te nemen
cya peepz!